Clomifem-hoidosta plussanneet!

no minäpä nyt päräytin sit tehä tämän :D joku osaava voi sit päivitellä tätä!
eli tänne vaan kaikki jotka on plussanneet clomifen-hoitojen ansiosta! voi laittaa omaa tarinaa ja monennestako clomikierrosta tärppäs.
oma tarinani
enkeli vauva luomuna -08,siitä asti yritetty toista lasta "antaa tulla vaan jos tullakseen" periaatteella. Maaliskuussa-10 ilmoitin diabeteslääkärilleni asiasta,joka sanoi että kokeilkaahan vielä vuosi että saadaan minun arvot kohilleen. Viime keväänä saatiin lähete eteenpäin ja syksyllä alotin clomit,2kk söin niitä enkä saanut plussaa ovistestiin,kunnes joulukuussa tein positiivisen raskaustestin,olin siis ovuloinutkin huomaamattani ja tässä sitä nyt ollaan! :eek: laskettuaika elokuun lopussa tai syyskuun alussa.neuvolassa en ole vielä käynyt,joten viikot ja la vielä epävarmoja.





Clomifem-hoidosta plussanneet





Nimi.....mones lapsi,......tärppikierros.............La

Mymosa....................3............1.kierrosta......30.4
vauva haaveissa..........1..........2.kierrosta.......20.6 poikalupaus
elvi räppääjä.............2.............luomu..............3.9
vilinäiti......................3..............?......................?
kaktuspiikki...............2..............2.kierrosta.............8.9 poikalupaus
tinsq..........................?..............1.kierrosta........6.9
micaela......................1..............3.kierrosta.........2.11
Idylli..........................1..............2.kierrosta.........4.11
Jade84.......................?..............?......................?
AnnaE........................2............Luomu................5.11
Alliisa.........................2............4.......................17.11
vauvaton.......................1..........8.kierrosta........16.12
10kaks.........................?...........2.kierrosta...........1.1.2013
räsynukke...................2...........clomit+inssi............28.1.2013
magda........................2...........2.femar-kierrosta....01/13
hollannissa..................1...........1.kierrosta..............?
aniit............................?...........?............................30.01.2013
jenski91......................1...........vuosi.......................?
minttu-89.....................1...........?............................2013
sunshine9....................2...........?.............................2013
toivounelma..................?.....clomit+gonalF+pregnyl....27.1

Menetyksen kohdanneet:hug:



10kaks


NYYTIN SYLIIN SAANEET




mymosa,poika,24.4.2012
vauva haaveissa,poika,19.6.2012
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Täällä yksi clomeilla plussannut :)

Mun historiaa, että kaksi ekaa tärppäsi heti ekasta ehkäisyn loputtua. Nyt sitten tätä yritystä varjosti pco, 2. tyypin diabetes (joita hoidettiin metuilla) ja epäsäännöllinen kierto, ylipaino. Oikeastaan menkkoja ei ollut ilman teroja ollenkaan.

Kun reilu vuosi oli yritetty, sain kuin sattuman kaupalla ajan äitiyspolin gynelle (kun olivat neuvolassa möhlineet mun follikkeliultra-ajan neuvola gynelle), kun ovulaatioo ei ollut tapahtunut, kirjoitti gyne mulle clomit.
Kesän vielä tiputtelin painoa ja heinäkuun kierrosta aloitin. Söin 1tbl 3-7kp, heti ensimmäisestä kierrosta ovis+ ja elokuussa plussasin 18kk yritystä takana :)

Ja tuolla se pieni myllää viikoilla 23+4 :heart:
 
Tervetuloa! oih,sinä oot jo ihanan pitkällä!
mulla kans sitä ylipainoa on jonkin verran,sain tosin muutaman kilon syksyn aikana pois,liekkö sekin sitten edesauttanut asiaa! minä söin clomeja 1 tabl. kierron 3-9pvä. jäi mainihtematta tuossa ennemmin.
jospa tänne tulisi enempikin plussanneita! ja jospa tämä pino antas toivoa clomilaisille,plussiakin tulee!:)
 
Tervehdys "ex-clomittaret"! :wave:

Tässäpä hieman meidän tarinaa:
Meillä yritys alkoi 02/11, jolloin jätin e-pillerit pois. Mulla on pco-tyyppiset munasarjat enkä ovuloi ollenkaan, joten gyne kehotti meitä yrittämään luomusti 6kk ja palaamaan sitten hänen pakeilleen jos raskaus ei siinä ajassa ala. No eipä alkanut. Toukokuussa (kärsimättömänä ihmisenä siis hieman etuajassa) menin samaiselle gynelle uudestaan ja ultrattuaan hän kirjoitti lähetteen kunnalliselle. Hänen mukaansa Clomit eivät mulla toimi (??) ja edessä olisi luultavasti IVF tms. Julkisella jonot olivat jo pelkästään ensikäynnillekin niin pitkät, että heinäkuussa kärsivällisyys loppui ja varasin ajan yksityiselle Felicitakselle. Siellä musta otettiin verikokeet (LH- ja FSH-arvot normaalit), tehtiin munatorvien aukiolotutkimus (auki olivat) ja miehelle tehtiin siemennesteanalyysi (kaikki ok). Sain myös heti ekalla käyntikerralla clomit ja annostus aloitettiin 1 tabl/vrk kp5-9. Seurantaultrassa kävin kierron puolivälissä, mutta vaste oli aika huono. En siis ovuloinut ekassa c-kierrossa ollenkaan. Seuraavaan kiertoon annos nostettiin 2tabl/vrk kp5-9 ja johan alkoi tapahtua. Vaste oli hyvä, ovulaatio tapahtui ja plussa tuli! =) :heart: Olen kyllä todella tyytyväinen, että hakeuduin niinkin pian Felicitakselle, nimittäin siellä todellakin asiat tutkittiin huolella ja ammattitaito oli todella hyvä. Ovathan he erikoistuneet juuri lapsettomuuteen.

Nyt olen onnellisesti jo 17. raskausviikolla ja la on juhannuksen tienoilla 20.6. Ainakin tähän asti kaikki on sujunut todella hyvin; pahemmilta pahoinvoinneilta vältyin lähes kokonaan ja nyt olo on mitä mainioin. :) Nt-ultra oli joulukuun alussa ja sieltä saatiin pari kuvaa pikkuisesta ja muutenkin kaikki oli hyvin. Liikkeitä odottelen nyt kovasti, mutta voi olla, että niitä saan vielä tovin odotellakin. Neuvolatäti sanoi, että ensikertalaiset tuntee liikkeet usein vasta 18.-20. raskausviikolla. Millon sä mymosa tunsit ekat liikkeet ja miltä se tuntu? Oon iltasin koittanu maata ihan hiljaa paikallaan sängyssä ja tunnustella, josko jotain tuntuis, mut eipä oo vielä tuntunu. Sit oon hellästi koittanu painella alavatsaa jos meiän pikku vaaveli antais vaik jotai monoa tälle "kotirauhan rikkojalle". :D :LOL: Meiän seuraava ultra eli rakenneultra on helmikuun alussa ja sitä odotellaan tosi kärsimättöminä. :D Sen jälkeen ultriahan ei välttämättä enää olekaan, mikäli kaikki on hyvin, mutta 4d-ultra kyllä kiinnostaisi tosi kovasti.. Saa nähä raaskitaanko siihen mennä, mut toisaalta oltiin kyl varauduttu kalliisiin lapsettomuushoitoihi yksityisellä, et nyt kun raskaus alkokin näin "helposti", ni jospas sitä sit raaskis vähän ylimäärästä laittaa siihe ultraa.. :whistle:

Onks sulla kaktuspiikki ollu jo jotain tuntemuksia tai äklöoloa? Ootko menossa varhaisultraan? En tiiä, kuuluuks se normaaliin raskauteen vai onks eka ultra vasta se nt-ultra 11.-12. viikolla, mut myö käytiin joskus 8. viikolla Felicitaksella varhaisultrassa. Sai vähän varmuutta asiaan, kun kuuli sen pikkusen sydänäänet ja näki, et siellä ihan oikeesti on jotain. :) Sitä kun ei meinannu eka mitenkään uskoa, et on raskaana. Nyt se alkaa jo mennä jakeluun, kun mahakin on alkanu jo kasvaa mukavasti. Painoa on tullu tähän mennessä jo 3kg, mikä on aika paljon.. :ashamed: No kyl sitä ehtii sit pudottelemaan jossain vaiheessa.. Sain yheltä kaverilta kaikki sen vanhat äitiysvaatteet ja pari paitaa ja housut oon itekin ostanu eli pääsin tuossa vaateasiassa kyl tosi helpolla ja halvalla. Tuntuu, et kaapissa on enemmän täl hetkellä äitiysvaatteita, kun normivaatteita, mut ei haittaa. Ompahan valinnanvaraa. :) Töihin oottelen vielä äitiyshousuja meiän työvaatefirmalta ja sais alkaa pikku hiljaa jo kuulumaan. Ei meinaa nimittäin enää normihousut mahtua millään jalkaan ja tänäänkin olin sit ihan reteesti vaan ylänappi auki koko päivän. :D

No tuossapa meiän tarina. Palaillaan astialle! :) Koitan olla vähnä aktiivisempi, kun muuten on nyt palstailut jääny vähän vähemmälle. Lukemassa tulee kyl käytyä muitten kuulumisia joka päivä, mut miten se onkin niin vaikeeta ite koittaa tuhertaa jotain..

Vauva haaveissa & Pikku-Sintti 16+3
 
vauva haaveissa hyvä kun löysit tänne! ne liikkeet tuntuu vähä niinkun kuplimiselta tai ihan kun joku kutittelisi höyhenellä tms mahan sisältä,tai ainakin mulla tuntu ekassa raskaudessa siltä :) muistaakseni joskus rv 20-22 aloin tuntemaan ne!
mulla on tiukempi seuranta ton diabeteksen takia ja kun edellinen raskaus piti keskeyttää vauvan munuaisvian takia niin varmaan kerran kuussa ultra,aina diabetespoli käynnin yhteydessä on äitiyspolilla käynti. kunhan vaan nyt mahdollisimman pian pääsis ultraan ja näkis että siellä sydän lyö ja pikkunen on siellä missä pitää!epätodellinen olo ennen sitä. äklöoloa on,yökkyyttää mutten ole vielä oksentanut! hampaiden harjaus pahinta ja sit jotkut pahat hajut saa yökkäilyt aikaseksi! : /
pelottaa,itkettää,kauhee stressi päällä,ei mikään hirmu hyvä yhistelmä,mutta ei mahda mitään,jäi sellanen pelko edellisestä raskaudesta. Nyt oon kyllä päättäny että tämä lapsi tulee syntymään terveenä!! koitan ajatella positiivisesti kaikesta huolimatta!
olin näköjään väärin laittanu tuolla ennemmin,söin clomeja kierron 5-9 pvä!
jospa saatas tänne enemmän porukkaa tuolta clomi puolelta!
hyvät viikonlopun jatkot,meikä menee nyt pikkasen sohvalle huilimaan!:p
 
kaktuspiikki: Ainii joo ku sullahan on yks mukula jo. Onkos hän muuten tyttö vai poika ja minkän ikänen? Ootteko jo sille kertonu sun raskaudesta ja jos ootte, ni onks se kauheen innoissaan jo tulevasta sisaruksesta? :) Tuost pahoinvoinnista, ni ite vältyin kyl todellakin tosi hyvi niiltä. :) Yhen ainoon kerra kävin töissä oksentamassa, mut muute selvisin pelkällä ällötysololla. Aamulla piti aina nousta äkkiä laittamaa aamupalaa. Ei voinu enne sapuskaa tehä kyl mitää ylimäärästä tai kylmähiki puski heti pintaa. :$ Oonkin iha varma, et tää tuleva pienokainen on poika, ku eiks sillo yleensä oo vähemmi pahoinvointia alkuraskaudessa? Ja tää vaava sai myös alkunsa just oviksen aikaan, ku tiedettii se niin tarkallee, ni eiks jonkun uskomuksen mukaan sillo herkemmi tuu just poikia. Tyttösiittiöt taitaa säilyä hengissä pitempään. Ootteko muute ajatellu ottaa selville vauvan sukupuolen jo etukäteen? Mymosalla taitaa olla jo r-ultra takana eli sukupuolikin jo mahollisesti selvillä? Myö luultavasti aiotaan kysyä siin r-ultrassa, kumpi lupaus ois tulossa. :) Ja jos siihe 4d-ultraan mennää, ni siinähä se varmaa sit viimeistää selviää, mikäli vauva on hyvässä asennossa, ku se taitaa olla aika tarkkaa kuvaa.. ;) Toivotaan kaktuspiikki, et täs raskaudessa menee kaikki hyvin loppuu asti! :hug: Uskon, et se edelline raskaus kummittelee takaraivossa vieläkin.. Saaks kysyä, mil viikolla se keskeytys piti tehä? Se oli varmast aivan hirveetä! Itel tuntuu, et oon vähä turhankii huoleton koko aja.. Alussa vähä stressasin enne varhaisultraa, et onks kaikki hyvi, mut sit se helpotti ja nyt en pelkää oikei yhtää, et joku asia vois mennä pielee.. :ashamed: Mietin just, et pitäisköhä ostaa se kotidoppler-sydänääntenkuunteluhärpäke, mut mies oli sitä mieltä, et mitä sitä suotta tuhlaamaa rahojaa sellasee, ku neuvoloita on kuitekii kerra kuussa ja kohtaha ne liikkeetkii jo alkaa tuntua ja sydänäänet voi kuulla mahan läpi jossai vaiheessa, ni et ois kuulemma turhaa. Eli en varmaa sitä sit tilaa.

No hyvää viikonloppua mammat, tää mamma taitaa ottaa sen kunniaks lasillisen alkoholitonta valkkaria ja käpertyä sohvan nurkkaa kattomaa töllötintä. :D
 
mymosa
Mä tunsin esikoisesta ekat liikkeet 18+4 ja kuopuksesta 16+, tästä tunsin oikeestaan aika myöhään, jossain 19+ vasta kunnolla, mutta istukka onkin tuossa edessä vähän edessä :)

Juu meillä on rakenneultra jo takana ja tähän mennessä olen päässyt vilkaisemaan pientä jo 5kertaa. Ensi viikolla on 4d ultra, jossa toivottavasti saadaan varmistus sukupuolelle ja sitten 2.2 on äitipolikäynti ja diabeteslääkäri, joten sielläkin pääsee pikavilkaisemaan. Sekä loppuraskaudessa tehdään vielä yksi ultra sektioo varten.
 
Täällä yksi clomeilla plussannut. Itseasiassa söin 2 kiertoa clomeja ja pahoinvoinnin vuoksi päätettiin gynen kanssa pitää välikierto ja juuri siitä välikierrosta sitten plussa tuli :) Puoliluomuclomi tjt.

La menee syyskuun alkuun omien laskujeni mukaan, sillä nyt 5+5 ja la olisi näinollen 3.9. Oletko sinä kaktuspiikki tulossa syyskuun odottajiin vai elokuun?

Clomeista vielä sen verran, että syystä tai toisesta olin varma, että rankempiin hoitoihin ei tarvitse lähteä vaan clomit riittävät ja niinhän se intuitio piti paikkansa. Meille odotetaan nyt toista lasta :)
 
vauva haaveissa meidän esikoinen on enkelivauva,keskeytys piti tehdä rv 22+3,tyttö oli. elikkä ei ole mukulaa odottamassa pikkuveikkaa kotona..
mulla on sellanen tunne että tämä on poika,koko ajan on jotenkin tuntunu vaan siltä. erikseen ei meinattu ottaa selvää kumpi tulossa kunhan on terve!
mekin on mietitty sitä dopleria mutta ultria kuiteskin niin usein että taitas mennä rahat siinä hukkaan.
elvi räppääjä Tervetuloa! minä oon siellä elokuun odottajissa vaikka la menee varmaan ihan syyskuun alkuun mutta diabeteksen takia sektio ennemmin.
Huomenna soittelemaan neuvolaan,jospa sieltä jonkin nyt kiinni saisi,viime viikolla koitin parina päivänä soittaa niin ei kukaan halunnu vastata :kieh:
hieman huolettaa kun rinnat ei ole enää kipeet tai ei ne ole kovin kipeät olleetkaan vaan nännin ympäriltä hellät,mutta nyt tuntuu että ei olis enää... ällöä oloa kyllä on ja tänä aamuna lensi ykä ekaa kertaa tai pikku pukli mutta silti. muita oireita ei oikeastaan olekkaan,paitsi nivusissa tuntuu sellasta paineen tunnetta välillä,onko muilla? mutta jos se on niin kun vauva haaveissa epäili ettei poikaodottajilla olisi kovin kummoset oireet niin sittenhän mun epäilykset/tuntemukset pojasta osuis nappiin. toiveajattelua?! : /
kun vaan pääsis siihen ekaan ultraan äkkiä!! onnes huomenna töihin niin on muutakin tekemistä kun pyöritellä näitä kauhunsekaisia ajatuksia!
sunnuntain jatkoja!
 
kaktuspiikki: Anteeks, en yhtään tajunnu.. :ashamed: Varmaa ihan hirveetä oli joutua keskeytykseen, kun oli päässy jo niin pitkälle ja tuntenu liikkeet ja vauva oli oikeesti tullu jo niin todelliseks! :O Voiku nyt menis kaikki hyvi ja pääsisit pian siihe ekaa ultraa.
Mul oli siin iha alkuraskaudessa kans rinnat tosi kipeet, mut se hävis joskus rv 11 tienoilla. Ne oli ja on edellee myös aika turvoksissa ja isommat liivit sai ostaa aika äkkiä. Se oli kyl iha plussaa.. ;) Väsymys ja jatkuva nälkä oli ehkä pahimmat oireet koko aikana, mut töitten puolee pystyin hyvi kyl nukkumaa melkei joka päivä kunnon päikkäreitä ja ruokaa mätin naamaa, ku pien sika. :D Repäsykivut esim. aivastaessa tuli joskus rv 5, mut jäi sit jossai vaiheessa pois. Eipä oikei mitää erityistä sit ollukaa.. Nyt olo on iha normaali. :)

Elvi Räppääjä: Tervetuloa meidän joukkoon pieneen! :) Toivottavasti porukka kasvais jossai vaiheessa.

mymosa: Oi sullahan on paljon ultria ollu. :) Toisaalta jos tarvista on just esim. diabeteksen takia, ni ymmärtäähä sen. Tyhmä kysymys, mut onks kaikilla diabeetikoilla edessä automaattisesti sektio ja minkä takia alakauttasynnytystä ei saa tehä? Onks siin huoli äidistä vai vauvasta vai molemmista?
 
vauva haaveissa ei se mitään! taisin hieman sekavasti selittää sen asian tuolla ennemmin! oli kyllä helvetin rankka kokemus,vauva oli jo ihan vauvan näköinen,kaikki muuten ok,mutta munuaiset ei vaan toiminu,muuten täydellinen pikku vauva.:heart: liikkeet ruettiin tuntemaan n.viikko ennen keskeytystä,mieskin tunsi potkut mahan päältä ihan selvästi. synnytystä kun käynnisteltiin niin pikkunen oli vielä elossa mutta jossain vaiheessa matkalla maailmaan sydän pysähtyi :'( ...kiitollinen olen siitä että sain kokea edes kerran alatiesynnytyksen!
Diabeetikoilla vauva kasvaa normaalia isommaksi,joten sektio tehään useimmiten jo ennen rv37 eli meillä ei oo ihan niin pitkä odotusaika! varmaan siinä on huoli molemmista jos vauva on kovinkin iso! :)
 
kaktuspiikki: Varmasti tosi musertavaa tollanen ja ymmärrän hyvin, et nyt huoli on suuri edellisen kokemuksen jälkee.. :hug: Ite suhtaudun kaikkee vähä turhankii huolettomasti, ku tää raskaus alko loppujen lopuks niin helposti enkä osaa oikei pelätä mitää. Aiempia kokemuksia ku ei oo.. Äske täyttelin jo sellasta joululahjaks saatua "Minun kirjani" -kirjaa sukupuun kohalta.. :rolleyes: No hyvähä se on olla stressaamatta suotta, mut kova isku on kyllä jos joku täs hommassa viel menee totaalisesti pielee. Ai vauvan ison koon takia työ joudutte sektioo, okei nyt tajuun. :)
 
mymosa
Mulle ainakin tehdään sektio ahtaan lantion takia, kaksi edellistä myös leikattu. En tiiä kuinka yleistä sektiot on rd:ssä, ainakaan ei päästetä yliaikaiseksi vaan viimeistään laskettuna käynnistetään.

Mä kuitenkin veikkaan, että meillä mennään sinne rv39 asti.
 
neuvola 6.2,vasta! no mutta huomenna lääkäri,tänään rupes tulemaan sellasta lima/verivuotoo,ei paljon mutta vessassa käydessä paperiin jää. soitin sit työterv.hoitajalle joka varas ajan gynepuolen lääkärille. mihinkään ei koske kovasti,hieman jomottaa munasarjoja,hoitaja sano että se on plussaa jos ei ole viiltävä kipu tai supistele ja vuoto ei ole kirkkaanpunasta ja klönttimäistä. (tais tulla melkein sama tarina kun elokuun odottajien puolelle...)
kovin on epäreilua elämä jos tätäkään ei saada pitää... :(
 
kiitti tsemppauksesta! ultrassa näky pelkkä ruskuaispussi ja sekin oli lääkärin mielestä jakautunut tai jotain... tuulimunalla se pelotteli että vois olla tai sitten en vaan ole vielä niin pitkällä että siellä ei muuta nävy,ei edes sydänääniä. laitto lähetteen tarkempaan ultraan kun tuo vehe millä ultras vatsan päältä niin oli aika aatamin aikanen. perjantaina on sit tarkempi ultra sairaalalla,ultraavat alakautta niin parempi näkyvyys pitäs olla. ei oikein ole mitkään hurjat odotukset kun oireetkin on aika lailla hävinny. mies yritti tsempata ihanasti,sanoi että jospa se meidän pikkunen on vielä niin pikkunen...
saikulla olen loppuviikon,ei oikein jaksa nyt töihin keskittyäkkään. epäreilua todellakin tämä elämä! :'(
 
kaktuspiikki: Toivottavast ei ois tuulimuna!! Onneks sait saikkua, ettei tarvii töissä näitä asioita kelailla. Toisaalta, odottavan aika on nyt varmasti TOSI pitkä tuonne perjantaille asti. Toivotaan, et siellä näkyis sit jo ite alkiokin ja kuuluis syke. Meillä oli varhaisultra rv 7+1 ja sillo saatii syke kuuluviin ja nähtiin sikiöpussi, alkio ja ruskuaispussi. Sitä en tiiä, millo noitten kuuluis näkyä.. Meillä alkio oli tuollon 9,1mm eli tosi tosi pieni, mut siis noille viikoille kuitenkii iha normaali kokonen. Voihan se olla, ettei teidän pikku-kirppu oo näkyny siel neuvolan kivikautisil laitteilla ja vatsan päältä katottuna! Onks sul vielä se lima/vuoto jatkunu tai onks ollu muute mitää vatsakipuja tms. ? Ihanaa, ku sun mies jaksaa tsempata nyt! :)
 
mymosa
Kaktuspiikki, toivotaan parasta. Eläkä luovuta vähällä, jos viikot ovatkin pienemmät ja vielä ei mitään näykään.

Mulla 6+4 ultrassa alkio oli liian pieni viikkoihin nähden ja syke heikko. Mutta 1,5vkon päästä vastasi jo ihan viikkoja.
 
jos viikot paikkaasa pitää,nyt pitä olla 6+3,mutta en kyllä ole ihan satasen varma kun ei tarkkaa tietoa millon hedelmöitys tapahtunu. meikällä kun on sitten tuota vatsaa muutenkin niin sekin varmasti vaikuttaa epäselvään kuvaan,viime raskaudessa ainakin vihjailivat siihen malliin vatsanpeitteistä :p kyllä tässä koitetaan positiivisella ajattelulla vielä mennä ja voihan se olla että siellä on kaikki ok ja että oireet ei ole edes vielä kunnolla alkanu,riippuu ihan noista viikoista missä mennään ja voihan sitä olla vähemmänkin oireita,ei kai kaikki oksentele takamus pitkällä :D rinnat on kyllä turvoksissa ja välillä öllö olo. niistä oireistakin lääkäri kyseli tinkaan että onko ollu. luulikohan se että keksin koko raskauden,vähä semmonen kuva jäi...onnes ei tarvii tuolla lekurilla käydä jos raskaus tästä nyt jatkuu!
siitä vuodosta vielä,ei ole nyt illalla ollut,aamulla oli sellasta rusehtavaa tuhrua niin kun menkkojen vikoina päivinä. lääkäri sano ettei verta näkynyt eikä mikään vuoda,normaalia alkuraskauden vuotoa tai sitten kroppa koittanu menkkoja käynnistellä. normaalia siis. mihinkään ei kske,välillä vähä jomottaa munasarjoja menkkamaisesti,liittyskö siihen "menkkavuotoon". nyt kai sitä sitten vaan odotellaan perjantai 13 päivää... :O
 
kaktuspiikki: Onneks tuhruttelu on loppunu. :) Mulla ei alkuun ollu ku tissit arat, mut esim. pahoinvointi alko vast rv 9 tienoilla (eikä siis pahaa ollu koskaan).. Oon kirjottanu ylös kaikki oireet ja niitten alkamisajat, ni siit vihkosta on aina hyvä tarkistaa kaikkea. ;) Eihä niitä muute mitekää muistais. Pidetään vielä toivoa yllä, et teillä kaikki ois hyvin ja ne aatamin aikaset laitteet ois vaa aiheuttanu turhaa paniikkia! Perjantaina toivon mukaan sit saatte hienot jumpsutukset kuuluvii ja näätte muutamamillisen pienokaisen hyvissä sielun voimissaan. :hug: Kääk, ei kai se perjantai oo oikeesti 13.päivä?? :O Taidan pysytellä koko päivän kiltisti sisätiloissa. :D
 
kiitos vauva haaveissa:heart: mulla on tainnu usko ja toivo jo mennä,mutta mies on positiivisella päällä kuitenkin ja mukava että täällä jaksetaan tsempata! Oireista: tänä aamuna ei maistunu kahvi! mikä sinänsä ihmeellistä kun yleensä on pakko saada aamulla kahvia,nyt ei menny edes kupillista alas. piti odottaa pari tuntia ennen kun sain kupin juotua. ja koko ajan väsyttää vaikken mitään teekkään! eilen illalla nukahin sohvalle pariks tuntia sillä seurauksella ettei meinannu yöllä uni tulla,sitten heräsin kolmen aikaan eikä nukuttanu yhtään,olin kuiteskin nukahtanu ja mies herätteli puoli 10 aikaan aamulla että jokos jaksasit nousta. unirytmi ihan sekasin! liekkö tästä stressistä vai mistä.
ja muutes,millon teillä on ruennu sydänäänet kuulumaan?
eipäs tänne sen kummempaa,odottelua,odottelua! viikon jatkoja!
 
Viimeksi muokattu:
Mulla PCO. Poika 9/05 ja tyttö 10/11. Ennen tyttöä alkuraskauden km 12/10. Kaikki 3 Clomeilla tärpänny.
Ilmeisesti tulen helposti raskaaksi Clomeilla, ainuttakaan luomuplussaa ei ole.

Syntyneistä lapsista testit oli heti vahvoja plussia, pahoinvointi alkoi rv 6 ja loppui synnytykseen.
Kesken menneestä pahoinvointi alkoi heti ja se oli kamalaa, oli koko ajan sellainen olo että kaikki ei ole ok.

Tytöstä oireina oli armoton vilu ja jauheliha etoi jo ennen plussaa ja tissit oli kipeät. Pojasta ennen plussaa väsymys oli jotain aivan uskomatonta.
 
tervetuloa vilinäiti vielä melko pieneen porukkaan!
omaa napaa sen verran että unettomuus meinaa vaivata todella pahasti! ensin ei meinaa saada unta kun levottomat jalat vaivaa,saapi hytkytellä sängyssä ihan tosissaan,sitten herään aamuyöstä kun ei nukuta ollenkaan. en sitten tiijä onko nämä raskausoireita vai johtuuko jännityksestä...joka ilta myöskin paleltaa,joutuu täkin kanssa sohvalla telkkkaria kahtoa kun on kylmä! mieskin ihmettelee että miten voi paleltaa vaikka hän lämmittää uunia joka päivä ja sisälämpötilä +23! en tiijä mistä johtune!
mutta,huomenna kuulemme mikä tilanne,jännittää kauheesti,saas nähä miten ens yön unien käy...: /
 
kaktuspiikki: Mua paleli kans alkuraskaudessa iha koko aja! Ja viltti tuli tosiaan täälläkii aika tutuks.. ;) Tsemppiä huomisee, toivotaan et kaikki ois kunnossa! Omista oireista sen verra, et toissa päivänä huomasin, ku tissit on ollu nii hiton turvoksissa nyt, et tulikii jotai kirkasta nestettä rinnoista.. No googlettamalla selvis, et se taitaa olla esimaitoa! :O :) Alkaa kuulemma jossai raskauden puolessa välissä, mut en ois tosiaa uskonu, et jo tässä vaiheessa. Tosin 18. raskausviikko alko just, et aletaaha täs tosiaan jo puoles välis olee. Kauhee, ku aika on menny nopeesti! Toivottavasti tuo esimaidon aikane tulo povais imetyksen onnistumista ja maidon riittämistä. Mun äidillä ei nimittäi imetys onnistunu vissii oikei koskaa ja toivosin, et itellä onnistuis paremmi..
 

Yhteistyössä