Clomifem-hoidosta plussanneet!

no ei sieltä nyt oikein tullu minkäänlaisia uutisia...edelleenkään ei sydänääniä,viikon päästä maanantaina uudestaan,sitten pitäs näkyä jo,jos ei ole sitten tuulimuna. eli jatketaan odottelua! toisaalta helpottunu olo,vielä saatiin armonaikaa,toisaalta pelottaa nyt enempi että se tosiaan on se tuulimuna...
Maanantaina normaalisti töihin,mutta seksiä ei saa harrastaa kun on vielä sitä tuhru vuotoa!:O
että semmosta....eipä tässä oikeen muuta voi tehä kun ootella,ei ole enää itsestä kiinni tämä homma...
Kiitos tytöt kun ootte mukana :heart:
 
niin,yli viikko. Minä oon kyllä aika lailla varma että tämä tuulimuna,lueskelin tuolla muiden oireita joilla ollut tuulimuna niin samalla lailla tuhruvuodon takia ultraan ja sitten siellä ei olekkaan näkynyt mitään ja viikon odotus ja sittenkään ei mitään..eli kaavinta tai lääkkeellinen tyhjennys. olin jo tänään valmistautunut kaavintaan,harmittelin vaan mielessäni kun kerkesin aamulla syödä ettei ne voi tänään sitä tehä vaan pitää viikonlopun yli kärvistellä. noh,nyt tuli sit yli viikon kärvistelyt!
voihan se tietty olla että viikon päästä siellä voi näkyä syke,mutta meidän tuurilla siellä ei kuitenkaan asukasta ole... ollaanpahan varauduttu pahimpaan niin ei tule sitten kovin järkkynä yllätyksenä kun ei olla pilvissä eletty!
 
Niin kuin sanoit ei voi kuin odotella, koska se ei todellakaan ole itsestä kiinni. Jaksamista toivon teille! Epätietoisuus ja odottelu on kaikkein raskainta aikaa näissä jutuissa. Ja hei toivoahan on vielä. Pidän peukkuja pystyssä. Lämmin virtuaalihali sinne missä ikinä oletkin.
 
kaktuspiikki: Voimia sinne! :hug:

mymosa: Joks sulla oli se 4d-ultra? Missä teillä se oli ja paljon makso? Ite oon ajatellu meneväni Felicitakselle jos siihen ultraan nyt päätän mennä. :) Katoin, et siellä taitaa maksaa jotai 220e (jos oikeesta kohtaa hinnastoa osasin kattoa, siinä ku ei lukenu just suoraan 4d-ultraääni..). Kelakorvaustahan me ei saaha, koska ei oo lääkärin määräystä, mut ei se mitään. Saitteko hyvää kuvaa vauvelista ja varmistuksen sukupuolesta? Millä viikoilla siihen ultraan kannattais mennä? Meillä rakenneultra on helmikuun alussa julkisella eli 4d:n ois tarkotus olla vaan ihan ylimääränen ultra. Ajankohdaks oon ajatellu jotain rv 25-26.

ON: Liikkeitä oon kovasti taas iltasin kyttäilly ja ihan kun jotain alkaiskin jo tuntua! :) Ekan kerran tunsin jotai kuplintaa/muksintaa alavatsassa rv 17+1 ja nyt on iha säännöllisesti iltasella tuntunu. Mun maha on vaa sellane mouruaja aina, et en oikei taho uskoa, et noi olis ihan oikeesti vauvelin liikkeitä. No jatketaan seurailuita. Ylihuomenna pääsee onneks taas neuvolaan kuuntelemaan Sintin sydänääniä. :heart:
 
mymosa
mymosa: Joks sulla oli se 4d-ultra? Missä teillä se oli ja paljon makso? Ite oon ajatellu meneväni Felicitakselle jos siihen ultraan nyt päätän mennä. Katoin, et siellä taitaa maksaa jotai 220e (jos oikeesta kohtaa hinnastoa osasin kattoa, siinä ku ei lukenu just suoraan 4d-ultraääni..). Kelakorvaustahan me ei saaha, koska ei oo lääkärin määräystä, mut ei se mitään. Saitteko hyvää kuvaa vauvelista ja varmistuksen sukupuolesta? Millä viikoilla siihen ultraan kannattais mennä? Meillä rakenneultra on helmikuun alussa julkisella eli 4d:n ois tarkotus olla vaan ihan ylimääränen ultra. Ajankohdaks oon ajatellu jotain rv 25-26.
Me käytiin terveystalolla, jyväskylässä, kun omalla paikkakunnalla ei ole 4d mahdollisuutta. Hinnaksi tuli ilman kela-korvausta 244e (85e käyntimaksu 30min mukaan, toimistomaksu ja 166e itse ultra), kelalle laitoin kyllä paperit korvauksesta menemään.
Kunnon kuvia ei kyllä saatu, kun on istukka edessä eikä ipana suostunut kääntymään otolliseen kuvakulmaan :( Saatiin kuitenkin varmistus, että varsinkin sydän on ok (kun rakenneultrassa sitä kovin pitkään ultrasi, niin sitä halusin kuitenkin varmistella) ja muutenkin kaikki ok. Sukupuoli sai varmistuksen ja aivan selvästi sen näki ;)

Jostain luin, että rv 24-25 näkyis kasvot kaikista parhaiten ja ennen rv 25 kannattaisi mennä muutenkin :)
 
mymosa: No tuota hintaluokkaa se taitaa olla vähän joka paikassa. Ite oon miettiny just sitä, et mitä jos ei sit nähäkään kunnolla mitään, ni tuntuuks sit sen jälkee et ois rahat menny vähä hukkaa.. Ellei sit tosiaan oo ihan oikeesti esim. jotain rakenteesee liittyvää huolenaihetta, minkä vois selvittää sillä 4D:llä paremmi. Meillä rakenneultra on 10. helmikuuta ja jos siellä nyt selviää jotain poikkeuksellista tai jää joku asia muuten kaivelemaa, ni sit ilman muute mennää siihe 4D-ultraan. Kiva, ku saitte kuitenkii sukupuolelle varmistuksen ja sydän oli ok. :) Ei siis missään nimessä turha reissu. Ja itse asiassa aina ku vaan pääsee vauvelia ees pikkasen näkemään, ni se ei voi olla turha reissu. :)
 
mymosa
Ja kun tää on mun viimeinen (miehen ensimmäinen) niin haluttiin ottaa tää vähän sellaisena kokemuksena. Eikä kyllä hukkaan mennyt :)

Ja ainakaan vielä ei oo sokerit vaikuttaneet, kun oli 3 päivää pienempi viikkoihin.
2.2 sitten taas katsomaan, tällä kertaa ihan äitipolille. Toivottavasti sitten seuraava kerta ois jo leikkauksen arviointipäivä. Ei kuitenkaan jaksa joka kuu ajella 80km sairaalaan ja maksella ite diabeteslääkärikäyntejä.

25+1
 
heippatirallaa!
joutessani kirjottelen tänne,nouseepahan pino samalla! :)
omaan napaan ei kovin kummosia,rinnat ehkä aavistuksen verran heltyneet ja parina iltana on tehny suklaatuuttia mieli,mutta sehän ei vielä kerro mitään...en ainakaan ala turhan toiveikkaaksi! muuten on just sellanen olo etten ole raskaana. olis vaan äkkiä maanantai niin ei tarviis enää ootella ja jahkailla,sais tämän asian päätökseen ja pääsis eteenpäin. tänään pitää tehä yövirtsankeräys,sekin vielä! oottelin et se ois ollu vasta ens viikolla niin ois voinu perua sen ultran jälkeen mutta kait se nyt on tehtävä!
mies on hämillään miten voin olla näin varma asiasta,elättelee vielä toivoa! en tiijä miks tunnen näin,kaipa sen tietää... sori,tästä tuli tällänen valitusvirsi,oli pakko avautua jonnekkin...
noh,viikonjatkoa teille ja hyvää odotusaikaa,nauttikaa! :)
 
kaktuspiikki: Odottavan aika on kyl kuolettavan pitkä.. Onneks koht on jo viikonloppu, ni menee aika ehkä hitusen nopeempaa ja tulee se maanantai vihdoin. Jos joudut siihe kaavintaa, ni toivottavasti se ei oo aivan hirvee kokemus ja satu kauheesti. Hirvee kokemushan tää on varmasti muuten kyllä!

Mul oli tänää kolmas neuvola ja helpottavalta tuntu kuulla sydänäänet pitkästä aikaa. Oikeestaan ekaa kertaa nyt vähä jännitinkii sitä ja pelkäsin, et jos jotai onkin pielessä. Mut kaikki onneks hyvin. :) Oon pähkäilly tässä kaikkien Kela- ja työasioitten kanssa, vaik ne ei vielä ihan ajankohtasia ookaan. Onks sulla mymosa täytetty neuvolassa ne Kelan hakemukset vai pitääks ne osata täytellä ihan ite? Saan jo pelkästää harmaita hiuksia ajattelemalla jotai Kelan sekavampaakii sekavia kaavakkeita ja mielellää täyttelisin ne jonkun mua fiksumman kanssa. :whistle: Työasioita oon kans täs pähkäilly, et jos ei vaikka palaiskaan enää samaan paikkaan äitiyslomien jälkee. Meillä alkaa nimittäin oma yritystoiminta tuossa koht puolii, ni siinä riittäis hommaa mullekii eikä tartteis laittaa sit niin pientä vauvaa mihikää päiväkotii.. Pystyttäs sit ite hoitamaan lasta kotona vuoronperään. Ainut ongelma on vaa se, et meiän firmassa palkallinen äitiysvapaa edellyttää työhön palaamista, ni mietinkii, et saiskohan sen palkattomana jos haluaa? Kela maksaa niin hyvät rahat, et se palkka jää melkein kakkoseks. :D Eipähä ois sit mitää velvollisuuksia palata sinne töihi jos ei halua. Täytyy pomolta tota kysästä jotenkii hienovarasesti. :) Tälläsiä kuulumisia täällä. Mun ongelmat on onneks vielä aika maallisia.. Voimia kaktuspiikille! :hug:


18+0
 
en minua se kaavinta pelota,ei se satu,nukutuksessahan siinä ollaan. kerran ennenkin tehty se mulle. ennemmin haluisin sen kaavinnan kun lääkkeellisen tyhjennyksen,sais ainakin kaikki pois ja ei vuoto jatkus ikuisuuksiin!
onnes on jo torstai! ihan päähän koskoo tämä jahkailu ja oottaminen!
 
mymosa
Neuvolasta ei saa kuin sen todistuksen, joten menin ihan kelan luukulle täyttämään hakemukset ja onneksi menin, kun siinä samalla selvisi niin monta muutakin asiaa.. En ois ite tajunnu hakea kuopuksesta kotihoidontukea, kun otan hoidosta pois jokin ajan päästä kun tullaan sairaalasta pois.

Kaktuspiikille tsemppiä odotteluun, onneksi on jo torstai, tuo niin piinallinen vuorokausi vielä.
 
kaktuspiikki: No hyvä, ettet sitä kaavintaa mitenkään panikoi. Toivehan on tietty vielä, ettet joutuis siihen ja kaikki ois maanantaina hyvin, mut sehän selviää sit maanantaina. Pidetään siihen asti peukut pystyssä!

mymosa: Joo taidan minäkin kiikuttaa itteni kaikkine lappuineni Kelaan ja täytellä ne siellä. :) Voi samalla kysellä sit kaikkia mietityttäneitä asioita, ku kommunikoi ihan oikeen ihmisen kanssa.

ON: Tänään tunsin aamulla autolla ajellessa ihan 100 varmasti vauvan potkut! :heart: Tuli sen verran kovaa monoa alavatsaan, ettei voinu olla mitään muuta. Oi ihanaa! Toivottavast ne alkais tuntua nyt iha säännöllisesti, ettei tarvis seuraavia potkuja ootella montaa viikkoa. :)
 
olipas pino tippunu,piti ihan ehtimällä ehtiä! niin niitä ultra kuulumisia tulin kertoilemaan...Siellähän se tyyppi sinkoili ja sydän pompotti! :heart: mulla tuli itku sitten siinä kun lääkäri sano että täällähän on kaikki hyvin!virkeän oloinen tyyppi kuulema! ihana kätilö oli siinä mukana ja silitteli kädestä ja toivotteli kovasti onnea! siellä näkyi kaksi sikiöpussia mutta toisessa vaan oli asukas,eli on meinannu kaksoset tulla :O toiseen ei ilmeisesti ole alkiota tullut ollenkaan koska en ole vuotanut kovasti eikä ole ollut kipuja että olisi kesken mennyt jossain vaiheessa. saattaa olla että se pussi tulee sieltä vuotona pois tai sitten ei. Pääasia että yksi sydän siellä löi!:heart: hedelmöittyminen oli siis tapahtunut luultua myöhemmin,siksi ei vielä viikko sitten mitään näkynyt. olo on ihan hölmistynyt...jospa kaikki menisi loppuun asti hyvin! en kyllä suostu muuta ajattelemaankaan kun että tämä me saadaan pitää!:heart:

kaktuspiikki ja tyyppi 6+1
 
kaktuspiikki: Voi että miten ihania uutisia!!! :) Aattele, et siel oiskin saattanu olla peräti kaks, vaik tilanne näytti viime viikolla viel aika toivottomalta ja olit jo melkein kaavintaan menossa! Tuo yks tuntuu varmasti nyt kaiken pelon ja surun jälkee ihan lottovoitolta. Oon tosi onnellinen teiän puolesta! Toivottavasti kaikki menis nyt hienosti loppuu asti, ettei enää tarvis pelätä noin paljo, mitä kaikkea oot tähän mennessä jo joutunu kokemaa ja läpi käymää. Nyt laitetaa tää pino aktiiviseks ja toivotaa, et saatais vielä lisääkii seuraa clomittarista tänne piakkoin. :) Saitko muute nyt sit jo lasketunajan? Neuvolakortin varmaan jo sait eli ei muuta, ku ekaa neuvolaa varailemaa. =)

ON: Tääl on nyt liikkeitä tuntunu joka päivä, yleensä illalla sohvalla istuessa. :heart: Meiän vauva taitaa olla aika liikkuvaista sorttia. :) Se kyl rauhottaa tosi hyvi, ku tuntee ne liikkeet, ni tietääpähä sit, et kaikki on masussa hyvi. Rakenneultra on vajaan 3 viikon päästä, vasta... Mul on sillo jo rv 22 menossa eli ihmeen myöhää meil on se. Oon lukenu, et yleensä se on rv 18-21. No täytyy koittaa malttaa vaan ootella. Jännitän sitä kyl jo nyt aika paljo.. Luultavasti kaikki on kyl iha kunnossa, mut silti sitä miettii kaikkea ikävää. Se ku on ohi ja jos kaikki ois hyvin, ni jospas sitä sit osais alkaa nauttimaa täst raskaudesta iha täysillä ja lopettais turhat murehtimiset. :)
 
on kyllä ihan uskomattoman mahtava olo ja tuntuu että hetki hetkeltä vaan paranee kun pikku hiljaa älyää että siellä on asukas!! laskettua aikaa ei tuo lekuri ruennu sen tarkemmin sanomaan kun että syyskuun alussa ja diabeteksen takia sektiolla n.pari viikkoo ennemmin pois jos kaikki menee hyvin eli elokuussa joskus! torstaina meen äippäpolille ja diabeteslekurille,viime viikolla tuli sinne aika,onnes en menny perumaan niin ei tarvii ootella pidempään. eka neuvola on 6.2,sen tilasin jo ajat sitten mutta täytyy varmaan siirtää sitä eteenpäin kun suotta kait minä vielä sinne menen kun viikkojakaan ole vielä niin paljon kun luultiin. ja tuolla äippäpolillahan ne ultraa kuiteskin ja kahtoovat kaikki muut jutskat. sittenpähän se laskettu aikakin tarkentuu!
Tilasin raskausvitamiinitkin tuossa,ei kai tässä nyt muuta kun kasvatellaan mahaa ja koitetaan totutella ajatukseen! :D
kiitos kauheesti teille tuesta ja tsempistä,siitä on ollu hirveesti apua!!=) Toivotaan nyt vaan kovasti että sieltä clomifem-pinosta saatas tänne porukkaa lisää!
 
kaktuspiikki: Oi pääset näkemään pikkusen jo kohta uuestaan! :) Mun eka neuvola oli rv 9+0 eli ei kai tuo sunkaan aika välttämättä liian aikasin oo. Mul yritettii sillo kuunnella sil dopplerilla sydänäänet, mut ei viel kuulunu, ku oli viikkoja nii vähä. Kuulemma vast joskus rv 12 pitäs alkaa kuulumaan, viimeistään. Sai sielt kyl kaikkee kivaa lukemista mukaa ja dvd:n ja otettii lähtöpainot yms. No kyllähän sä tiiät nää jutut. :) Noista vitamiineista, ni ite syön koko aja C-vitamiinia, kalkki + D-vitamiinia ja maitohappobakteeria. Maitohappobakteeria sen takia, ku mulla on nyt ollu peräti kaks ihan oireetonta virtsatietulehusta tän raskauden aikana, joihi oon joutunu syömää 5 vrk:n antibioottikuurit, ni koitan vastustuskykyä noil maitohappobakteereil parantaa. Joudun viemää vähintää kerra kuussa pissanäytteen labraa kontrollii ja stiksaamaa pissaa kotona muutaman kerra viikossa, ku näköjää mulle tulee nyt raskauden aikana tosi helposti toi virtsis ja kaiken lisäks viel oireettomana.. Toivottavast ei tarvis enää antibiootteja syödä.
 
mulla oli kans edellisessä raskaudessa noita virtsiksiä. ootko koittanu karpalomehulla tms karpalovalmisteella torjuu sitä? puolukka ja punaherukka on kans hyviä marjoja virtsikseen ja sen ehkäsyyn. niissä on jotakin happoo mikä torjuu/ehkäisee bakteerien muodostumista. sitä karpalovalmistetta saa ihan pillerinäkin jos et pysty mehuna juomaan!
just tongin tossa pahvilaatikkoa jossa tallessa edellisen raskauden juttuja,neuvolakortti ja kaikki esitteet mitä sillon antovat. hassua katella niitä kun ei oikein vieläkään älyä tätä!
se neuvolatäti laski sillon puhelimessa että 10+3 olis sillon menossa ja saattas kuulua jo sydänäänet mutta eihän mulla nyt sitten ole kun 8+1 joten ei varmasti saada kuulumaan ja kun on tuota mahaa tossa eessä niin vielä vähemmän,joten sillä ajattelin siirtää sitä neuvolaa. vaikka samahan se on vaikkei kuuluskaan,johan minä oon nähny että siellä se on ja voi hyvin! :)
noissa vitamiineissä mitä tilasin on kaikki tarvittavat vitamiinit paitsi se A ja varsinkin sitä foolihappoa,jota kuulema erityisesti diabeetikko äidit tarvii odotusaikana enempi. meinasin nyt syödä niitä ainakin sinne viikolle 12 ja varmaan jatkossakin sitten. eihän niistä haittaa ole!
sitten siirryin tuommoseen heramehu juomaan,siinä on just sitä maitohappobakteeria ja joitakin vitamiineja. lasin päivässä jos tempasis sitä. pysys vastustuskyky kohillaan kun tässä lastenhoitajan ammatissa kaikki taudit kiertää melko tehokkaasti! :kieh:
huoh,tästä hymyilystä ei tuu loppua,poskiin jo sattuu!!:cool:
 
En oikei karpalomehusta välitä, mut täytyy varmaa hommata noita "karpalopillereitä" jos kerta sellasiakin on olemassa. :) Tai sulattaa pakkasesta punaviinimarjamehua. Ihan vettä oon kans koittanu juua nyt enemmä, ku normaalisti juon iha liian vähä.

Niin tietty jos haluaisit ne sydänäänet kuulla sillo neuvolassa, ni sit varmaa kannattaa muutamalla viikolla siirtää sitä aikaa. Kiva, et pääset kuitekii kohta taas ultraa kurkkaamaa pikkusta ja kuuntelemaa siellä ne ihanat jumpsutukset. :) Mä mietin yhes vaiheessa sitä koti-doppleria, et jos tilais sellasen, mut en sit raaskinu. Eihä se ois maksanu, ku jotai 50e riippuen vähä mallista, mut se jäi kuitekii hankkimatta. Nyt sit lueskelin neuvolan kirjasia ja huomasin, et sellasella puisella kuuntelutorvella vois mies kuulla sikiön sykkeet jostai rv 20 alkaen. No sellaneha mun oli sit aivan pakko tilata äske netistä, ku eihä ne maksa paljo mitää! :D Tää, minkä tilasin (Pinard kuuntelutorvi), makso vaa 14e ja sisältää toimituskulut. Voiku se tulis äkkiä, ni pääsis mies testailemaa sitä! Mul alkaa keskiviikkona 20. raskausviikko, et saattas jotai sit jo kuuluakii. :) Istukan sijaintia en kyl tiiä, et jos se on eessä, ni sit ei välttämättä kuulu mitää. Mut kaipa ne ois nt-ultrassa sanonu jos istukka ois eessä? Vai näkeeks sen vast rakenneultrassa..? Tiiä häntä, mut täytyy kokeilla. Tuolt jostai keskustelupalstoilta luin, et iha pelkällä paperirullallakii vois kuulla ne sykkeet.

Ite söin kans alkuraskaudessa jotai monivitaa, mis oli kans kaikkia vitamiineja (paitsi A) ja foolihappoa. Se on iha hyvä koittaa välttää nyt kaikkia tauteja. Otin neuvolassa viime vuoden puolella myös kausi-influenssarokotteet, ku neuvolatäti sitä kovasti suositteli.
 
Luontaistuote Apila - Virtsateiden hyvinvointi
tossa osote josta ainakin saa niitä karpalotabletteja,kannataa kokeilla! vettä on kans hyvä juoda paljon,ihan raskauden takiakin,mulle ainakin sanottiin viimeks että aina vesipullo mukana! ihan kun ei vessassa muuten saisi juosta :)
minäkin oon sitä doppleria miettiny,mutta tulee kuiteskin nuita äippäpoli käyntejä ainakin kerran kuussa+neuvolat niin ei taida oikein kannattaa tilata sitä,vaikka oishan se varmasti kiva kotosalla kuunnella millon haluaa!
kyllä sen istukan varmaan ois pitäny näkyä jo,jos se on edessä...minun mielestä ainaskin!
sisko sai tänään vahingossa tietää raskaudesta! oli kuulema jo arvannu kun naamasta näkee! sanoinkin että ai oon niin turvoksissa! en kuulema ole,muuten vaan näkee että olen raskaana. :p koitetaan nyt päästä sinne maagiselle viikolle 12 ennen kun kaikki saa tietää! ei kyllä ajateltu ihan tiedottamalla tiedottaa,siinäpähän jokainen älyää jos älyää matkan varrella. tietty perheelle pitää jossain vaiheessa kertoa mutta muilla ei niin väliä!
nyt jos lähtis lämpimään suihkuun,paleltaa koko ajan!
 
Ostin apteekista tänää sellasia Tohtori Tolosen karpalotabletteja ja kiikutin pussillisen vanhoja lääkkeitä sinne. Eile ku siivoilin lääkekaappia, ni huomasin, et mullaha olikin niitä karpalotabletteja, mut ne oli menny vanhaks jo ajat sitte.. :whistle: No nyt on uusia ja aamunen pillerivalikoima kasvo taas parilla uudella pillerillä. :D

Meil ei kauheesti tarvinnu lähipiirille kertoa mun raskaudesta, ku ne ties, et yritetää lasta ja syön clomeja, ni ne osas aina udella, et mite on menny. Äitille laitoin heti testin tehtyäni viestiä, ku se ootti koko aja tuloksia. Ja parhaalle kaverille kans. Muille kavereille ja työkavereille tuli kerrottua sit vähä myöhemmi, mut ei myö jaksettu 12. viikolle asti oottaa. Kaverit nyt ois varmast aika pian arvannukii, ku nekii ties, et myö haluttais lapsi ja ku en ois enää baareissakaa käyny entisee tapaa. ;)

Tuost palelusta, ni se oli kyl mullakii alkuraskaudessa iha koko aja! Vaik ois sisällä ollu kui lämmintä vaa, ni mä palelin sohvalla viltin alla. :xmas: Nyt on kiva viel varmast talvipakkasilla.. No ei muuta, ku täkkiä niskaa ja kuumaa juomaa kitusii. :snotty:
 

Yhteistyössä