Clomifem-hoidosta plussanneet!

luna: Ei mitään muistikuvaa :D Meillä ei ole tk:ssa ultralaitteita, joten ei luonnollisesti ainakaan ultrattu. Riippuu aina paikasta. Sisätutkimus tehtiin ja ei kai sitten mitään muuta oikein ihmeellistä. Nou voriis :)
Mulle on ihan sama tämän ketjun kanssa. Voishan tähänki tehä jonku listan niinku oli tuolla clomittarien puolella. Ettei tarvis tehä aina uutta ketjua jos päivittäjä vaihtuu? Jos joku vain jaksaa niitä päivitellä niitä listoja..?

Neppu: Täällä on ainakin sormet ja varpaat pystyssä, että kaikki olisi hyvin :heart: :heart: Toivotaan parasta :heart:
 
Ihan pikaisesti Nepulle paljon tsemppiä ultraan! Toivottavasti kaikki on vauvalla hyvin ja voit taas hieman hengähtää! Täälläkin peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki hyvin! :heart:

Luna, kävin myooman takia neuvolalääkärillä joka oli vielä kaiken kukkuraksi ihan oikea gyne? :) tk:lla ei ollut ollenkaan ultralaitetta, joten ultraus ei onnistunu, mutta saatiin muuten paljon infoa ja tietoa tulevista mahdollisista seurannoista. Toivottavasti teidän tk:ssa on ultra, niin eiköhän ne silloin kurkista vauvaa ainakin jos pyytää, tuu sit kertomaan näkyikö pikkuista ja mitä muuta uutta!

(.): Mulle on tullu ensimmäinen kilo (tai jo reilu kg) lisää lähtöpainoon ja oon jotenki ihan paniikissa, että tästä se lähtee.. Oon koko tän ajan kärsiny pahoinvoinnista,ni oikeasti syön just sitä mitä tekee mieli ja mikä helpottaa sensijaan, että söisin terveellisesti.. Noh, täytyy katsoa tarkemmmin mitä syö ja seurata, ettei paino ruokavalion takia nousisi! Ja siis paino itsessään ei huoleta mua niin paljon, mutta se ruoan laatu mitä olen syönyt.. No se siitä..

Sydänäänet kuultiin viime vkolla :heart: ja potkut tuntuu jo! Ens vkolla rakenneultra! Huuiii, se jännittää!

Kun kesä tulee niin ehdin ahkerammin lukea ja kommentoida tänne. Pahoittelut nyt on jääny hieman vähille, kun viimeistelen koulua ja kaikki muu koneella vietetty aika tuntuu väärältä.. Noh, kohta koulu ohi! :)

Ihanaa keväistä loppuviikkoa kaikille! :heart:

Titiuu ja minititiuu 18+4
 
Terveiset ultrasta! Kaikki hyvin! :)

Laskettuaika vaihtui 27.11, osasinkin tuon aavistaa kun tiesin ovisajankohdan ja neuvola laski menkoista. Niskaturvotusta oli 1,3 mm ja kävin saman tien verikokeissa seuloja varten. Soittavat kahden viikon päästä jos hälyttää, muuten ei kuulu mitään.

Mulla on istukka edessä ja vuoto johtui todnäk vain kuivista limakalvoista, mitään huolestuttavaa ei ainakaan siihen liittyen näkymyt. Oli ihana nähdä pikkuinen jo selvästi ja kuulla kunnolla sydämen lyövän. Aika rauhallinen kaveri oli, muutaman kerran vähän liikkui ja kädet oli naaman edessä.

Rakenneultra olis 16.7.

Titiuu: nyt vasta kilo tullut? Onnellinen
:) mulla on jo pari kiloa tullut, mutta toisaalta en oo myöskään voinut pahoin vaan päinvastoin hyvin!

Ihana tunne! tänään kerrotaan mun isälle ja miehen
vanhemmille lähetetään kirje, kun asuvat kauempana.

Aurinkoa päivään mammat! :)
 
Oij, Olin missannu kokonaan, että sulla Hempukkainen on np-ultra! ihanaa, että kaikki hyvin! Tosi ihana kuulla! Ja kiva, että vuodollekin löytyi todennäköinen syy ja että ihan huoletonta!

Paljon onnea ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Ja kiitos, onhan kilo vähän (suorastaan ihme mun ruokailuja ajatellen), mutta neuvolassa sanottiin että ennen vkoa 20 ei saisi tulla lisäkiloja yhtään. Ja vaikka tulisi 10 tai 15kiloa raskauden aikana niin mua ei haittaisi, mutta huolestuttaa tosissaan tämä mun ruokavalio joka koostuu mm.letuista, croisanteista, piirakoista yms. Siinä ei kyllä minititiuu saa hirmuisesti tarpeellisia aineita kasvaakseen :(
 
Hempukkainen: Ihanaa, että kaikki on hyvin!

Suurensuuri KIITOS ihanat naiset koholla olevista peukuista ja varpaista! <3

Kävin siis ultrassa. Tänän 6+0 ja aikamoinen shokkipäivä. Lyhykäisyydessään siis:
Kohdun sisältä (jee, ei kohdunulkoinen!!!) löytyi möykky, jonka sydänääniä ei tässä vaiheessa vielä kuulunut. Mutta möykky oli viikkoihinsa nähden oikean kokoinen.
Mutta, tämän möykyn vierestä löytyi puolet pienempi möykky. Lääkäri pohti pitkään ja kyseli pariin otteeseenkin, että laitettiin meillä ivf:n siirrossa monta alkiota. Ja yksi laitettiin. No, ilmeisesti tämä yksi alkio oli jakautunut kahdeksi alkioksi. Ja kohdussa oli hetken kasvanut identtiset kaksoset. No, kuitenkin tämä toinen on nyt lopettanut kasvunsa ja on... no surkastumassa. :((En nyt löydä oikeaa sanaa)
En sitten tajunnut kysyä, että tästäkö tää mun vuoto johtui. (Kohdun suu oli kuitenkin kiinni, ei eli merkkiä keskenmenosta kuulema, häh?) Eli tavallaan en saanut vastausta kivuille enkä vuodolle.
Pää on ihan pyörällä.
Mutta yksi ihanapienirakas alkio on kohdussa kasvamassa. <3

Alkuraskauden ultrakin siirtyi ensi viikon perjantaihin. Hirrrrveen pitkä aika...
 
Viimeksi muokattu:
Neppu mä luin sun tän päivän ekan viestin bussipysäkillä ja vaikka tiesin että oot jo ultrassa käyny niin tajusin sanovani ääneen "pliis pliis pliis" ennenkuin uskalsin katsoa sun seuraavan viestin:) En tiedä mitä sanoa, aika hurjia uutisia sulla :/ Ihana että toinen möykky oli juuri oikean kokoinen, toivottavasti aika menis nopsaan ja ens perjantaina näät sillä sykkeen ja se on isompi möykky sitten:) Harmi että siellä oli tuo pienempi möykky, varmasti herätti tunteita ja tuo epäselvyys:(
Mulle käy aina kans noin että kysymyksiä on mielessä ennen lääkäriä/neuvolaa/ultraa ja sit siellä ei tuu mitäään ajatuksiin asti ja sit ne kysymykset kerä lisäkysymysten tule jälkikäteen taas mieleen!
Voihan toi pienempi möykky olla syy tuhruille. Tai limakalvot. Mutta onneks siellä näytti kaikki hyvältä eikä mitään vuotoihin liittyvää selvinnyt.

Hempukkainen Hurjasti onnea np-ultrasta! Se oli niin ihana nähä ne pikkusen liikehdinnät:) Mullakin näky aika rauhallinen tyyppi, käänsi pari kertaa kylkee kun hoitaja taputti mahaa mutta muuten vaan vähän liikutteli jäseniä:D Toivottavasti verikoetulokset tuo lisää hyviä uutisia:) Ja mukavaa kertomista läheisille, se on kivaa!:)
ja onnea 12+0:sta :)

titiuu voi että potkuja:) Mä ootan niitä niiin kovasti:) ja masua:) Nyt jos oikein tarkkaan katon iiiihan alavatsaa niin se on ehkä vähän pinkeempi. Hah:)
Ja mäkin oon syöny ihan sitä sun tätä. Tärkeintähän on että syö edes jotain että jaksaa. En mä ois voinu pahan olon hetkillä mitenkään kuvitella mitään tiettyä ruokavaliota. Nyt olot on helpottanu niin pystyny vähän jo syömään välillä "normaalisti". Mutta välillä kaikki oksettaa. Hedelmiä en oo varmaan ikinä syöny niin paljon kun nyt syön. En tiiä onko nekään hyväks kun sokereita. Ja mehuja juon.
Mun pitäs syömisen lisäks alkaa liikkumaan:/ Mulla on hartiat ja selkä huonossa kunnossa istumatyön vuoks jo valmiiks niin voin vaan kuvitella miten rampa musta tulee kun vatsa kasvaa saatika sit kun vaavelia pitäs sylissä kanniskella:)
Lääkäri ehdotti salijumppaa kolme kertaa viikossa, siten että kysyn joltain ammattilaiselta hyvän ohjelman jossa huomioita myös raskaus:)

PikkuJellona kiitos vastauksesta, ei siä neuvolalääkärissä kummempia tapahtunu:)

Kävin tänään siis siellä neuvolalääkärissä:)
neuvolan täti tarkisti verenpaineen, painon ja pissan. Ekalla kerralla katto hemoglobiinin, nyt ei, sitä vähän jälkikäteen ihmettelin. Sit verikoeseulat kävi vielä läpi, ei hiviä ei vasta-aineita jne.
Sit oli lääkärin vuoro ja ei ollu ultraa:/ Kyseli kaikkea, kuten oliko toivottu lapsi (heh) ja sen jälkeen vasta huomas neuvolakortista lääkelitanian (anazol, puregon, pregnyl, lugesteron) eli juu ihan todella toivottu:D
Sit teki sisätutkimuksen ja kuunteli sydänäänet. Heti kun pisti anturin masun päälle, kuulu tumtumtumtumtum:) Sanokin että no löytypäs ne helposti että siellä taidettiin olla oikein tyrkyllä kuunneltavaksi:D

Jos aletaan päivittään listaa kuten clomittarissa niin mä voin vaikka tehä ekan listan jos pistätte tietoja:)
Jos ei laiteta listalle raskausviikkoja niin sitä ei tarviis päivittää niin usein, eli sit vois vaan välillä kopioida listää uusille sivuille ja lisätä uudet plussaajat. Vai miten ois kivoin? mitkä ois tietoja mitkä ois mukava nähdä listalta?:)
LA? mones lapsi? millä lääkkeillä tärppäs? ehkäsyn lopetus kk/vvvv? ikä? jotain muuta mitä?:)

Uuden ketjun ainut tarve ehkä ois siinä ettei otsikko kuvais että kaikki on clomifenilla plussanneet, mutta en tiiä onko siitä haittaa jos vaan ite tiietään että tää on clomittarien plussaketju, oli hoitomuoto mikä tahansa. Mutta jos uusi ketju aloitetaan niin voisi mennä silti tuolla clomittarien päivitystyylillä niin ei jäisi päivitys yhden vastuulle.

Kylläpäs mä nyt organisoin, soriiii, tuli jostain ylimäärästä energiaa hetkeks ja kirjotusvimma:D

luna 13+3
 
  • Tykkää
Reactions: Neppu_
Voi ihana Luna <3 Kiitos. Kyllä tää päivä on mennyt vähän sumennossa, mutta lopulta onnellisena. Sanoinkin tossa miehelle, että sisälläni kasvaa jotain oikeasti! Wuhuuuu!

"Oliko toivottu lapsi" No heh. =DD

Olisko niin, että tehtäis uusi pino sopivammalla nimellä? Sitten sinne laitettais listaa( just la, hoidot, ikä, monesko, mikä "syy" mutta ilman rv:tä) ja jokainen päivittäisi silloin, kun omalle kohdalle tulee muutoksia?
Sinnehän voisi laittaa aina vaikka seuraavan ultran?
Miltä kuulostaa?
 
Neppu, loistavaa, että ultrassa löytyi pikkuinen. :) :heart: Ikävä juttu sen kaverin puolesta. :( Silloin kun plussasit, niin mulla kävi mielessä että olisko siellä voinut kaksi olla, kun sun viivat oli niin vahvoja aikaisin. Ihanaa masunkasvattelua. :hug:

Onnittelut myös muille ihanista ultrakuulumisista. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Neppu_
titiuu: Ihanaa, kun olette saaneet kuulla jo sydänäänet ja liikkeetkin tuntuvat :heart:
Kirjoittele, kun ehdit. Eiköhän tämä kuitenkin ole aika toisarvoista :)

Hempukkainen: Mahtavia ultrakuulumisia :heart:

Neppu: Oi ihanaa! :) :heart:
Siellä se pikkuinen kasvaa :) Luulisi, että kivut ja vuoto johtuu juuri toisen alkion surkastumisesta..? Ilmeisesti niin käy aika useinkin..? Herättää kyllä varmasti tunteita ja ajatuksia. Kumpa näille olisikin aina selitys :/

luna: Voii.. sydänäänet :heart: Ihanaa :)
Ei meilläkään meinattu hemoglobiinia enää kattoa neuvolalääkärillä. Otti kuitenki ku sanoin, että ota vaan.

Toi ois varmaan hyvä, että laittas uuden pinkan uudella nimellä. Ja että jos jokanen päivittää sillon, ku joku itellä muuttuu..


Mä oon lueskellu synnytystarinoita ihan hulluna ja ruvennu ny panikoimaan perätilasta. Jotain ohjeita netistä kattelin millä vauvaa voi yrittää kotikonstein kääntää. Tämä kaveri ku on jo jonku tovin ollu samassa asennossa pylly alhaalla. Tänään on kuitenki tuntunu voimakkaita tömähdyksiä tohon ylös. En sit tiä voisko se olla kääntyny. Pitää seurailla :)

PikkuJellona 28+3 :heart:
 
Moi!

Mä voin pistää uuden ketjun pystyyn:)
Oisko nimi "Clomittarien plussaketju"
vai joku muu mikä, ehdotuksia otetaan vastaan:)

Vois sit ekaan viestiin kirjottaa että plussat on voitu saavuttaa eri lääkkein/hoidoin ja pistää linkin Clomittariin.
Voisin huomenna illalla tehdä uuden ketjun eli ehdotuksia otetaan vastaan siihen asti:)
Huudelkaa jos joku muu haluu ketjun tehä.

Kivaa viikonlopun odotusta!

luna 13+4
 
Kiiitoskiitos Hyd! :hug: Nyt olenkin jo yrittänyt unohtaa toisen ja keskittyä iloitsemaan tästä yhdestä! <3
Tulehan pian perässä tänne kirjoittelemaan! <3<3 Peukkuja ja varpaita pidetään täällä ylhäällä koko ajan!

Luna
: Kuulostaapi hyvältä :)
 

Yhteistyössä