Clomifem-hoidosta plussanneet!

luna: Mä oon kanssa asunu lapsuuteni maalla ja siellä haluun tenavani kasvattaa. Oisin kyllä hyvin viihtyny nykysessä rivitalokolmiossa vaikka ikuisesti, mutta nyt tulee sit se kakskerroksinen 8h+k siivottavaksi.. Ihanaahan se on, mutta talonrakennusta en lähe kyllä kenellekään suosittelemaan :D
Nyt ollaan taas menty monta päivää lattia- ja kattolankkujen kanssa ja niitä pitäis ruveta seuraavaksi maalaamaan.
Siis sulla on ultra tänään??! Miten meni??
Hyvä, että saat niitä tunteita ulos jotenkin.. Niitä riittää vielä pitkäksi aikaa. Saa nähdä miltä tuntuu, kun vauva syntyy. Meneekö sitä ihan sekaisin onnesta ja muistoista. Miten paljon sitä lasta onkaan toivottu.
Mulle on se Arttu Wiskarin biisi semmonen laukaisija. Sen kun kuuntelen, niin kaikki muistot tulvii mieleen ja itken ihan valtoimenaan :/ Mutta hyvä kai se on niitä tunteita purkaa, ettei jää muhimaan :)

fenixlintu: Kiitos :heart: Aika harvassa on hetket, kun pystyy todella nauttimaan, mutta eilen oli aika ihanaa nähdä, kun keittiö oli saanut lattiaan laatoituksen. Pikkuhiljaa pikkuhiljaa.. Esikoinen ei vain oikein viihdy tontilla, joten siellä on vähän hankalaa. Ollaan otettu kavereitakin välillä mukaan, mutta sitten meno menee usein vähän turhankin villiksi. Tänään ajattelin polttaa vähän roskia, joten esikoiselle sanoin, että mennään paistamaan makkaraa :D
Mulla oli esikoisen kanssa myös istukka edes ja se vaimensi liikkeitä todella paljon! Nyt sen vasta tajuaa, kun istukka on takana ja tuntee ihan kaiken :)

Hyy: Kiitos :heart: Tuosta olen vähän kateellinenkin, kun sanot, että talo on teidän yhteinen unelma. Kumpa se olisi munkin :) Mutta olen tässä nyt yrittänyt kaivaa itestäni erilaista asennetta ja tehdä enemmän ja mutista vähemmän :) Nyt olen vain sitten niin piipussa, että huhhuh :D
Voi te pääsette joulua viettämään ihan tuoreen perheenjäsenen kanssa :heart: ihanaa :)

Täällä on juhlittu "kilojuhlaa" :D Eli vauvan pitäisi olla tällä viikolla n. kilon painoinen :) Uskomatonta :heart:

PikkuJellona 27+1 :heart:
 
Nt-ultrassa käyty ja kaikki hyvin!
Hoitaja oli aika topakka, töksäytteli asiat aika suoraan, mutta onneks kaikki oli hyvin, alkuun vaan säikähin sen tyyliä. Esim. kun mentiin huoneeseen niin huone oli ihan pimeä, vain työpöydällä oli lamppu ja täti sanoi "tykkään olla pimeässä". Sit ultran aikana kysyin näkyykö missä istukka on niin "ei sillä ole väliä", "se vaihtaa paikkaa vielä", "itseasiassa, en edes katso missä se nyt on" :)
Pikkuinen siellä köllötteli ja heilutteli käsiä ja jalkoja <3
Ja kun hoitaja halus sen eri asentoon ja paineli masua niin pieni kääntyi tympääntyneen oloisena uuteen asentoon:D
Vaikka tiedän että aina voi sattua mitä vain ja realisti olen, niin kyllä mä nyt taidan uskaltaa sanoa ääneenkin että Minä olen raskaana:)

Arvoja (joista en paljon ymmärrä)
NT 1,05
Down - riskiluku 1:19000
Down - ikäriski 1: 760

Koko vastasi nyt 12+0 (oviksen mukaan on tänään 11+3, menkkojen mukaan 12+2)
joten kai nyt on alettava meneen ton neuvolakortin mukaan.

Oon niin onnellinen:)

PikkuJellona 8h+k! Voi vitsi, mä oon niiiiiiiiiin kateellinen!:)
Ja ihanaa kilojuhlaa:) On se aika hurjaa! Mä en jotenkin vieläkään käsitä että se mitä ultrassa näin kasvaa mun mahassa. Siä se kääntyili enkä mä tuntenu mitään. Ihan outoa:D

luna 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
luna: Ihanaa, onnea aivan mielettömästi mahtavista ultra-kuulumisista! :heart: :)
Se on uskomaton tunne, kun sitä ruutua katsoo ja siellä joku heiluu, eikä sitä itse tunne ollenkaan vaikka se on oikeasti siellä mahan sisällä, eikä missään kaukana.. vaan ihan siinä! :)
Oli kyllä melko töksäyttelijä hoitaja.. Meillä katsottiin istukan tarkka paikka rakenneultrassa ja koska se on pikkuisen kohdunkaulan päällä, niin mennään kolmen viikon päästä vielä uuteen ultraan. Sitten on viikkoja jo 30+0!

En mä tiedä kannattaako tuosta neliömäärästä kateellinen olla.. En ymmärrä kuka sen oikeasti siivoaa :D Eilen olin polttamassa roskia tontilla ja katselin sitä hirsikasaa, että ei voi olla edes totta.. Tuonne MÄ muutan reilun kuukauden päästä! Siellä oli keittiössä ja eteisessä laatat paikoillaan ja pesuhuoneessakin oli seinissä laattoja. Siivoilin timpureiden sotkuja ja yritin fiilistellä, että miltä siellä tuntuu sitten oikeesti siivota ja olla. Tulee aika rankka syksy, kun muutetaan uuteen kotiin ja sitte tulee vielä uus vauvakin. Paljo uutta ja ihmeellistä.

Mies yritti eilen kuulostella vattan päältä josko sydänäänet kuuluisi, mutta ei ainakaan vielä kuulu niin vain. Potkuja vaan sai :D

PikkuJellona 27+2 :heart:
 
PikkuJellona: Myöhästyneet Kilo-onnittelut! Sulla alkaa oleen hienosti viikkoja kasassa. :)
Siivottavan määrästä ei kannata olla huolissaan - vielä. Ja jos kerran mies on halunnut neliöitä, opetat sen siivoomaan. Meillä imurointi kuuluu pelkästään isännälle ;-) Joko muuten olet miettinyt pihaa? Vaikka taloprojekti tuntuisi raskaalta ja ylivoimaiselta, niin pihasta voisi löytyä sitten pitkäaikaista iloa. Lasten kannalta oma pihahan on ihana juttu. Ja jos tykkäät yhtään itse kuopsuttelusta, niin muksujen kanssahan voi perustaa vaikka kasvimaan.

Luna: Ultra-kuulumisethan olivat vallan ihania - jo on aikakin huokaista ja hiukan rentoutua :)
Meilläkin muuten on aina ollut ultrassa käydessä huone aivan pimeä. Ihan kuin luolaan olisi kömpinyt. Mutta hämärässä on sitten kyllä sen ultrakuvankin nähnyt tosi hyvin. Harmi, että ultraaja oli töksö - toivottavasti seuraavan kerran osuu joku empaattisempi kohdalle.

Meillä on seuraavaan ultraan vielä monta viikkoa aikaa. Nyt huomaa, että aika matelee. Vieläkään ei ole tuntemuksia, mutta mahaa kyllä on alkanut hiukan painaa - varsinkin iltaisin. Seuraava neuvola on huomenna - jännittää hiukan - jos vaikka kuulisi sydänääniä.

Mulla on ollut nyt useampana iltana karmea etikkahimo. Siis voisi syödä etikkapaprikaa suoraan purkista koko purkin kerralla. Ja olen parina iltana tehnyt pikakurkkuja eli viipaloinut kuorittuja kurkunpalasia ja heittänyt sokeria, suolaa ja etikkaa joukkoon. Mummo sanoi niitä aina hölskykurkuiksi. Mutta siis ihan hirveä himo. Muuten ei oikein tee mieli mitään, ei makeaa eikä suolaista. Muutaman kerran on lounaallakin jäänyt ruoka kesken. Ihme oire...

fenixlintu 16+4
 
Hei te ihanat! <3

Mulla on ihan hukassa oleva olo, kun en tuolla clomittareissa enää kirjoittele. Kun eipä ole mitään kirjoitettavaa. Ei vaan tunnu oikeelta kirjoittaa mitään raskausjuttuja siellä.
Mutta toisaalta, kun olen lukenut täältä niin tuntuu että olette te jo niin pitkällä raskauksissa. Itsellänihän vasta kohta viikko varsinaisesta testauspäivästä ja huoli on suuri. Lisäksi en edes raskautunut clomi-hoidoilla. Tuntuu, etten tännekään kuulu.
Kuitenkin tunnen tarvitsevani hirmuisesti vertaistukea.

Jospa mä siis kuitenkin änkisin itseni tänne? Ainakin voisin kysellä teiltä jo pitkällä olevilta, kun teillä kokemusta on jo karttunut =)
 
Anteeksi, että tunkeudun tänne, mutta Neppu tule ihmeessä juttelemaan meidän ketjuumme, jonka löydät täältä jostain etusivulta... Nimellä "Hoidoista keväällä -13 plussanneet". Siellä olemme kaikki aika lailla alkuvaiheessa ja erilaisilla hoidoilla raskautuneita. Tervetuloa sinne! Ja onnittelut tietysti plussaamisesta!
 
Neppu! mulla ei oo viikkoja kun vasta 10 huomenna :) eli ei tässä kovin pitkällä vielä olla :) ja onnea hirmuisesti plussasta!

(.) Maha on hirveä booltsi. Järkkyä miten nopeasti se tuli esille! Näyttää nyt samalta kuin esikoista odottaessa raskauden puolivälissä!
Mun pitäis huomenna alkaa varaileen np-ultraa ja hammaslääkäriä ja katsoa päivämäärät milloin meen verikokeisiin ja siihen pirun sokerirasitukseen. Kunnon soittelurinki siis edessä.
Muuten kaikki etenee jotenkin tosi nopeasti. Viikot vaan viuhuu! Oon ollu nyt tosi väsynyt ja huonovointinen monta päivää eikä asiaa auta että mies on kaikki vapaa-ajan raksalla. No, mut ehkä se tästä kun kesäkin tulee :)

Hyy2 9+6
 
Neppu kiva olisi jos täällä juttelisit, sitä ainakin toivoisin:)

Eihän mullakaan oo viikkoja vasta kun 12 ja tuntuu että plussa tuli ihan just! Ja toivotaan että tänne tulee kohta lisääkin sakkia clomittarista:)
Ite en kans eka oikein keksiny missä kirjottelisin, kun tuttuja ei muissa ketjuissa kuin clomittarissa ja täällä. Ja enhän mäkään clomeilla plussannut, vaan anazoleilla ja puregonilla!
Tänne sit kirjotin kun aattelin että kerta tää on ns. virallinen clomittarien plussausketju, niin jospa täällä sit sais juteltua vanhojen tuttujen kans. Itelle ois kivoin just jutella semmosten kans jotka tuntee, vaikka nopeestihan sitä myös tutustuu uusiin jotka samassa vaiheessa/tilanteessa. Siks aloin täällä kuitenkin kirjotteleen, kun en kans clomittarissa voi enää joka päivän kirjoitella kuten ennen:)
Mutta vaikka löytäisit itsellesi mieluisammankin ketjun niin toivottavasti täälläkin kirjoittelisit:)
Mutta oon samaa mieltä että semmonen pinkka ois kätsympi jonka nimi olisi joku yleisempi, kuten clomittarissakin on monta jotka ei enää käytä vain clomeja (kuten minä:)), eli esim. Joannan mainitsema ketju on kätevä ettei ns. hoitojen tyypillä väliä vaan sillä tilanteella. On kuitenkin kiva kirjotella sellaisten kans keillä hoitotaustaa, eli ymmärrys siitä, eikä niin väliä mikä lääke käytössä jne.
 
Hyy ja Luna, kiitos! Mielelläni täällä teidän kanssa kirjoittelen! On jotenkin ihanaa, kun ollaan jo niin vanhoja tuttuja :D
Voidaan sit perustella palstoja joskus ko lapset kasvaa ja lopulta ollaa eläkeiässä ja hoidetaa lapsenlapsia ;)

Olin tänään niin äkäisellä päällä päivällä, mut nyt mieli jotenki rauhoittunut ja olo levollinen. Ihanaa.

Onko teillä reistaillut vatsa plussausten jälkeen? Mulla ei tee mieli syödä mitään ja heti kun syön, niin kaikki tulee ulos (onneks ei sentäs yläkautta). Yäk.
 
fenixlintu: Kiitos :heart: Ihan mukavasti tässä alkaa olla viikkoja kasassa :)
Luulen kyllä, että pitää laittaa mies myös asialle kotitöiden suhteen, kunhan uuteen taloon päästään. Nyt on niiden kanssa äärettömän laiska. Tai en tiiä onko se edes laiska vai eikö se vaan oikeasti "näe" niitä juttuja mitä pitäisi tehdä.
Piha meillä on vielä melkoisella kaaoksella. Siinä on isona hirsikasana tuleva saunarakennus. Sitten on autokatos, jonka tilalle tehään jossain välissä autotalli ja sitten luhtiaitta on myös suunnitteilla. Kaikki perustuksia tehdessä maan alta kaivetut kivet menee valtavana kivimuurina pitkin pihaa, joten sekin vähän rajoittaa suunnittelua :D Ei olla yhtään mietitty, että mitä niille tehdään. Mutta on siinä pellon palanenkin meidän markilla ja siihen oon kyllä suunnitellu kasvimaata. Esikoinen oli jo edelliskesänä melkoinen apulainen, kun laitoin perunoita, porkkanoita ja salaattia pihaan kasvamaan :) Sitä perinnettä täytyy jatkaa :)

Miten neuvola meni?? Kuuluiko sydänäänet?

Neppu: Tänne vain :) Parempi se on jutella asioista edes jonkun kanssa, kun pähkiä sitten hiljaa mielessään itekseen. Ja kyllä mäki taisin tänne kirjotella jo heti aluksi. Jokanen raskaus on lähteny alusta :) Vaikka itestäki tuntu sillon, että muilla on valtavasti viikkoja. Mutta eipä siihen menny kauaa, ku alkas oleen itelläki viikkoja hyvin kasassa :)
Niin ja onnea plussasta! :heart:
Ja joo.. vatsa on oireillut ties millä lailla. Ensin oli löysää ja sitten ummetusta ja kaikkea siltä väliltä :/

Hyy: Melkoista soittelurumbaa se on ollut kyllä.. Onneksi se siitä helpottaa, eikä neuvolantätikään kovin monella kerralla jaksa niitä lipuskojaan ojennella :D
Toivottavasti vointi paranee nopeasti.

Meillä oli tänään lääkärineuvola. Kaikki näytti hyvältä. Paino on noussut jo 9kg.... :(
Pelottaa vain tuo vauvan asento, että kumpa se tajuaisi kääntyä sitten lopulta pää alaspäin. Toisin kuin isoveljensä. En millään halua kuvitellakaan, että menisin sektioon.
Hoitaja ja lääkäri molemmat sanoivat, etten itse voi sille mitään. Mutta esikoisen aikana annettiin kyllä jotain asento-ohjeita, että millä vauvan voisi saada kääntymään kotikonstein. Pitää kaivella jostain niitä ohjeita.
Jotenkin oon saanu lisäpuhtia tonne raksaamiseen. Oon nyt ollut tällä viikolla joka ilta töiden jälkeen tontilla ja touhannu ties mitä. Jännä ristiriita, ku ny on kroppa aivan poikki, mutta mieli on hyvä. Jos en mee tontille, nii kroppa saa levätä, mutta oon sit henkisesti raunioina.
Jalat on alkanu turpoomaan melko lahjakkaasti, että jonkinmoista hidastumista pitää tapahtua, mutta ehkä jatkan silti tätä tontti-mamma-linjaa :)

PikkuJellona 27+4 :heart:
2,5 viikkoa enää töitä ennen kesälomaa ja sen jälkeen alkaa heti äitiysloma :D Wuhuu! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Neppu_ ja luna_82
Pikakuulumiset:
Neuvolassa kaikki hyvin :) Paino oli pysynyt lähtökuopissaan (mulla sen verran riittävästi lähtöpainoa, joten hyvä olisi ettei ylimääräisiä kiloja tulisi. Sydänäänet kuuluivat hyvin ja 150-160 tahtia pamppailu kuului. Ainoa huolenaihe oli hemoglobiini, joka oli laskenut edellismittauksen 135:stä nyt 120:een, mikä mulla on historiallisen alhainen. Mulla esikoista odottaessa alhaisimmillaan oli 125...

Nyt rentouttavaa viikonloppua kaikille - mä toivon saavani huolemma päiväunet!

fenixlintu 16+5

p.s. Neppu, minäkin toivotan sut lämpimästi tervetulleeksi :) Eiköhän tänne aina silloin tällöin joku uusi perässä tule. Pidetään ketju elävänä, koska veikkaisin, että meidän kirjoituksia lukee useampi kuin arvaammekaan. Itsekin seurasin clomittaria jo useamman kuukauden ennen kuin oma tilanne selkisi clomikuuriin asti ja olin käynyt kurkkimassa näitä plussanneidenkin uutisia uskon vahvistukseksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Neppu_
Neppu: Tervetuloa tänne! :)

Pakko omanapailla. Mulla on nyt parina päivänä tullut verta vessakäynnillä kun oon ollut kakkoshädällä... Mulla on tän raskauden myötä ollut ummetusta joten ajattelin että sen on pakko liittyä ponnistelemiseen. Vähän lorahti pönttöön ja pyyhkiessä paperiin... Tänä aamuna oli pitkästä aikaa seksiä ja myös tavara joka ulos tuli, oli veren sekaista. Onko kellään kokemusta tällaisesta? Soitin eilen sairaalaan ja koska äippäpoli ja naistentaudit oli suljettuna helstorstain takia? puhelu ohjattiin synnärille josta kätilö vastasi. Sain aika tökeröä palvelua tyyliin " täällä ei nyt ole ketään paikalla joka voisi ultrata. Voi tarkoittaa alkavaa keskenmenoa tai olla harmitonta. Seuraile nyt, keskiviikkonahan sulla on np- ultra. Voit tietty soittaa neuvolaan jos niillä ois aikaa kuunnella sydänääniä." Sanoin, et on huoli kun on yksi kkm takana johon täti et " no sithän sä tiedät miten se menee". Kiva kiitti. Kotona kuitenkin sain dopplerilla sykkeen kuuluviin, joten se rauhoitti. <3

Ultra ois ke, sitä odotellessa.

Hempukkainen 11+5?
 
Neppu mulla maha kans reistaillut :/ Ei mukavaa. Sit välillä turvottaa niin että maha näyttää valtavalta! Kun suht littee maha on yleensä, niin huolestuttaa että joku jo luulee että vauvamaha:D
Miten on menny? Onko sulla ollu viä kipuja vai ovatko hellittäneet jo? Mulla sillon parin ekan viikon ajan tuntu kipuja mutta sit ne loppu.

PikkuJellona olikos se Aniit joka oli saanu vauvan kääntyyn vyöhyketerapialla? No jokatapauksessa toivottavasti vauva kääntyy oikeinpäin pian! Tietämätön kun olen:) niin miks sua ahistaa sektio? (sori jos tyhmä kysymys :/ )
Jaksamisia, hurjaa että enää 2,5 viikkoo sulla töitä, ihanaa varmasti:)

fenixlintu ihanaa että oli hyviä ultrakuulumisia! Muakin jännittää miten mun hemoglobiinille käy.

Hempukkainen doppler on kyllä hyvä mielenrauhan tuoja! Kun sydänäänet kuuluu niin varmasti kaikki hyvin! Mutta oon kyllä niin vihanen ton kätilön tylyydestä! Oikeen alko ottaa päähän!!! Miks ihmiset ei osaa olla empatiakykyisiä ja ystävällisiä vaikka eivät jostain syystä voisikaan muuten auttaa!! Tommosilla puheilla ei ainakaan auta toisen oloa!! Toivottavasti kolme yötä menee nopsaan niin pääset pian ultraan ja toivottasti siellä kaikki nuo huolet hälvenee!
Ja ummetus on kyllä tuskasta! :/

Omaa napaa: Täällä on vietetty oikein uutistenjulkistamisviikonloppu :D
Perjantaina kerrottiin mun vanhemmille, eilen mun yhdille kummeille, mun mummulle ja yhdelle tärkeelle ystävälle ja illalla vielä miehen vanhemmille ja veljille :) Ollu niiiiin ihanaa kertoa:) Ja kaikki on ollut niin iloisia:) Kuohuviinipullot on poksunu, mulle limua:)

luna 13+0 (koitan nyt alkaa laskeen neuvolakortin mukaan eli menkkojen perusteella lasketusti, vaikka edelleen muistan "oikeatkin" viikot, eli 12+1)
 
Luna: Mulla ei yhtään tuon perusteella vahvistunut positiivinen kuva julkisesta... Edellis kerralla Kättärille kun soitin veren vuuodon takia, vastaus oli " oletko ensisynnyttäjä? Otapa nyt ihan rauhallisesti ja odottele niskapoimu-ultraa (johon oli silloin n. kolme vkoa)". Kun menin vielä samana päivänä yksityiselle, oli pienen kehitys pysähtynyt jo viikkoa aiemmin. Silloin vuoto voimistui, nyt ei. Tänään ei oo vuotanut yhtään ja mies halusi kuulostella ääniä Dopplerilla ja saikin sykkeen kuuluviin hetkeksi kunnes taas hävisi. Taisi pieni livahtaa piiloon. Voikohan tuosta Dopplerin käytöstä olla jotain haittaa? Pakkausselosteen mukaan ei ja onhan ultrauskin ihan turvallista... On se kyllä ollut helpottavaa tosiaan tässä tilanteessa saada äänet kuuluviin! Koska olisihan myös sellainen mahdollisuus, että ääniä ei kuuluisi ja silti kaikki olisi hyvin mutta aiheutuisi huolta...Mutta nyt kun syke kuuluu, niin onhan se hyvä merkki ja tarkoittaa että pieni on hengissä.

Onneksi on ultra ke aamusta. Ollaan päätetty kertoa mun isälle ultran jälkeen ja lähettää kirje, jossa on pikkuisen kuva ultrasta, miehen vanhemmille kun asuvat muualla. Enää kaksi päivää töitä. Alkaa olla jo päänvaivaa mitä pukee päälle, löysiä paitoja koittanut pitää nyt kun tämä "salsiluvaihe" vielä menossa. Mutta muutaman viikon päästä aion ihan uhmallakin vetästä jonkun vartalonmyötäsen paidan päällä, onpshan siinä ihmeteltävää ja juorun aihetta hihih ;)
 
Heissan pitkästä aikaa!

Minusta Hempukkainen tuo sun vuoto kuulostaa vaarattomalta. Itselläni vuoteli alkuraskaudesta ja jonkin kerran tuntui että liittyi esim. ulostamiseen jos maha oli kovemmalla, yhdynnän jälkeen tulee värjääntynyttä tavaraa vieläkin (vuotaa varmaan limakalvot, mulla on ollut myös nenäverenvuotoja haitaksi saakka ja ikenet vuotaa usein kun pesee hampaita).

Mulla on Pikkujellona kanssa vaarana tuo sektioon joutuminen kun pikkuinen majailee poikittain. Sikäli helppo asento ettei juuri paina minnekään ja potkut osuu kivuttomiin kohtiin mutta jos ei käänny niin sektio on ainut vaihtoehto. Toki aikaa kuulemma vielä on. Tuntuu vaan että alatiesynnytys olisi niin paljon luonnollisempi. Varsinaisesti en pelkää kumpaakaan ainakaan vielä mutta ajatus siitä että maha repostellaan auki ja toipuminen on kipeä ei houkuta yhtään.

Muutenkin tässä alkaa vähitellen kremppaa olla. Rannekanavat on suuttuneet äkkiä niin että osa sormista on tunnottomia koko ajan ja ajoittain antaa aikamoista hermosärkyä. Myös jalat turpoilee niin ettei kengät mahdu kohta jalkaan... Yhä kuitenkin pidän tästä raskaudeta. Pitäisi vaan olla tarkempi tuon painon kanssa niin olo ei ehkä olisi niin tukala.

Ja tervetuloa vaan tänne Neppu!

Tikkerituu 32+1
 
Tikkerituu: Kiitos. :) Ajattelinkin, et esim limakalvojen herkkyydestä vois johtua kun yhdynnän ja vessassa ponnistelun jälkeen sitä verta tuli. Mut ei tosiaan ollut mitenkään runsasta, mutta säikäytti. Ja kakkoshädällä käynti pelottaa kun joutuu kurkkimaan pönttöön ja seksiäkään ei ihan heti tee mieli... :/

Tietääkö muuten joku päivittääkö kukaan tuota listaa etusivulla? Näytti puuttuvan monen tiedot, olisi tehnyt mieli kurkistaa sinne mutta ei siellä ollutkaan ketään "tuttuja". ;)
 
NiQ
Ihan varovaisesti vaan tänne kurkkailen! :)

Hempukkainen Mä oon katsellut ihan samaa, kun etusivu on kovin vaisu, että pitäisköhän sitä väsätä ihan uusi pino pystyyn, aloituskin on jo niin vanha :) Josko sinne sitten uskaltaisi ilmoittautua minäkin

NiQ & vielä nimetön 4+2
 
Hempukkainen en oo kuullut että dopplerista ois haittaa. Ite oon kuunnellut noin joka toinen päivä, välillä joka päiväkin mutta kauaa en ees sit oo kuunnellu kun äänet on kuulunu:) Kai siä käyttöohjeissa pitäs lainkin mukaan olla isolla punasella jos ois joku maksimiaika tai käyttötiheys mitä saa käyttää. Voisin toki neuvolassa keskiviikkona asian vielä varmistaa.
Mäkin ootan sitä kun sais pukeutua silleen että masu näkys, sit kun se vaan alkas näkyä, muutenkin kun turvotuksena:D

Tikkurituu toivottavasti rannekanavat paranis nopsaan, kuulostaa ikävältä vaivalta:/ ja toivottavasti sunkin pikkunen vielä kääntyy haluttuun asentoon. Ja ihanan paljon viikkojakin sulla jo, ei enää kauaa:) Voi vitsi:)

NiQ Jeeeeee!!!! :) :)

Mietin kans tota uutta ketjua, en kyllä oo tota etusivua ees käyny alun jälkeen kattoo vaan katellu kaikkien kirjotuksista viikot:) lasketut ajat ois kyllä kiva nähä myös.
Se vaan vaikeeta kun se joka ketjun alottaa niin se on ainut joka voi etusivua muokata:/ Ellei sit aina aloita välillä uutta ketjua että etusivun päivittäjä vaihtuu.
Ketjun nimeäkin voisi miettiä, esim. "clomittarista plussanneet" ja/tai siihenkin vielä ehkä joku viittaus mikä kertoisi ettei vain clomeista kyse:)
 
fenixlintu: Mulla ei oo normitilanteessakaan hemoglobiini koskaan noin korkealla :D Niin ne vain vaihtelee ihmisestä toiseen :) Hyvä, että muuten oli kaikki hyvin :)

Hempukkainen: Voi toivottavasti kaikki on hyvin! Kyllähän sitä monesti kuulee, että pieni verenvuoto on ihan normaalia, mutta kyllähän se säikäyttää :/

luna: No mäki muistelin, että joku puhui tosiaan vyöhyketerapiasta. Pitää kyllä kaikki kokeilla.
Mulle tehtiin esikoisen kanssa sektio. Ei se nyt mikään maailman kamalin kokemus ollu, mutta haluan vaan niiiiiin kovasti kokea "normaalin" synnytyksen.. Sektio on kuitenki isompi riski. Ja tottakai se perätilavauvan synnyttäminen alakauttakin. Ja yks juttu on se, että haluisin kovasti yrittää kolmatta lasta jo mahollisimman nopeesti jos vain Luoja suo. Sektio tekee siihen heti vähintään sen vuoden tauon :/

Ihanaa, ku ootte päässy kertomaan kaikille! :heart:

Tikkerituu: Voi toivottavasti pikkuinen kääntyisi oikeinpäin! Ja varmaan helpommin kääntyykin jos on poikittain? Muistan miten tukalia ne viimeiset viikot oli perätilavauvan kanssa :/ Pää painoi kylkiluita niin, että istuminen sattui ihan tosissaan. Ja jos vauvan päätä painoi, niin pissa tuli väkisin :D
Turha sitä sektiotakaan pelätä on, mutta tottahan se on, että toipuminen on hitaampaa. Oli todella hankalaa vaihdella vauvaa puolelta toiselle, kun maha oli niin kipeä. Mutta kyllä siitä selvisi. Se alatiesynnytys olisi vain se luonnollinen tapa..
Minulla on vähän sama ongelma jo tässä vaiheessa tuon painon kanssa. Pitäisi vähän paremmin katsoa mitä suuhunsa laittaa, ettei jalat reistailisi niin kovasti.
Jaksamisia sulle!

NiQ: Ihanaa ihanaa ihanaa!!! :heart: :heart: Onnea aivan mielettömästi!! :) :heart:

Täällä on menty koko vloppu raksahommissa. Ja koko viime viikkokin. Lauantaina tein sen verran pitkän päivän, että jalat sanoivat sopimuksensa irti :( Tuntui samalta kuin puolimaratonin jälkeen. Illalla ei edes tullut uni, kun joka paikkaan sattui. Ilmeisesti pitää ottaa "hieman" rauhallisemmin.
Muuten vauva ei ole kyllä mitenkään tiellä tai mitään. Jalat vain väsyvät nopeammin.


PikkuJellona 28+0 :heart:
 
Niin ja mitä kaikki on mieltä, perustetaanko uusi ketju, jotta etusivua saisi päivitettyä? Mulle käy se, mutta sekin että jatketaan näin. Olisi kyllä kiva nähdä kaikkien lasketut ajatkin. Jos perustetaan uusi niin onko nimi-ideoita ja vapaaehtosta perustajaa/päivittäjää? jos päivitykseen kyllästyy, pitää jonkun toisen sitten luoda uusi ketju, jotta etusivun (ensimmäisen viestin) päivittäjä vaihtuu.
Täällä taitaa suht aktiivisesti olla nyt Tikkerituu, PikkuJellona, fenixlintu, Hyy2, Hempukkainen, titiuu, Neppu, NiQ ja mä ( + jo synnyttäneitä jne:) )?

luna 13+2 LA 17.11.2013
 
Tää tyttö pikaisesti tuli pyytämään täältä onnen toivotuksia ja peukkuja pystyyn tämän päivän ultralle. Eilen alkoi tuhruvuoto ja lapsettomuushoitaja sanoi, että nyt tarkistamaan onko kohdunsisäinen vai ei.
Pelottaa.
Miten Hempukkainen?!

Jos vaan luonto sanelee, että saan jatkaa plussanneissa niin mun puolesta perustetaan vaan uusi ketju!

Nyt pitäis kyetä pari tuntii odotella...
 

Yhteistyössä