Clomifem-hoidosta plussanneet!

Meillä on se doppleri ja oli ahkerassa käytössä siihen asti kun rupesin tuntemaan liikkeet!
Mulla tosin on istukka edessä,joten vauvan sydänäänet sain kuulumaan vasta rv13,muistaakseni. Kyllä sitä siihen asti sai arvuutella vieläkö pieni sydän lyö. Huippuvekotin,voin suositella! Meillä oli se ihan halpis malli,ei mitään näyttöjä,angelsounds oli merkki. Siinä ohjeessa oli että yleensä alkaa sydänäänet kuulua rv9-12.
Mutta jos on vähäänkään hermoheikko ja äänet ei heti kuulu,voi se doppleri olla pirullinen vekotin! Mutta kyllä se myös mielenrauhan toi kun se jumpsutus alkoi kuulua =)

Huomenna poksuu jo rv 32!
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
minttu_89 nyt vasta huomasin sun kysymyksen. :) Hmmm no, mulla on tota massaa sen verran että ei mitään kovin selkeetä mahaa ole mut on se kasvanu erityisesti kun on kiree paita päällä.

Mua jännittää ihan kauheesti ens keskiviikko. Ei sinällään se istukkabiopsia vaan se ultraus ennen sitä. Kivun kestän kun on hyvä syy mutta pelkään niin kovaa ettei siellä oo ketään elossa. :(
 
Hollannissa Mulla myös ollut käytössä doppleri. Kuulin sillä sydänäänet rv10, vaikka istukka on edessä. Alkuun helpotti tosi paljon mieltä ja mun oli jotenkin helppo löytää sillä äänet. Mutta komppaan kaktuspiikkiä, että sitten ei vaan saisi heti hermostua, kun joskus voi olla, että jumputuksen löytäminen kestää tai joku päivä ei kuulu ollenkaan. Alkuun kuuntelin päivittäin. Rv17 alkaen alkoi tuntua liikkeet ja sen jälkeen väheni käyttö. Nyt en ole enää käyttänyt kuin tosi harvoin. En ole kyllä hetkeäkään katunut, että ostin. Voin suositella =)

idylli 24+0 :heart: (POKS POKS)
 
Kiva kuulla hyviä uutisia niin Kaktuspiikiltä kuin Hollannissakin.
Hollannissa: Mulla on ollut kotidoppleri á 38 euroa, käytössä vkosta 12 alkaen. Se on ollut korvaamaton vielä silloin kun ei tuntenut liikkeitä. Joka ilta kuuntelin että kaikki on ok. Ja joskus useamminkin jos oli ollut vaikka huonompi päivä. Nytkin vielä kuuntelen et onko kaikki on jos poitsu on ollut kauemmin paikoillaan... Yleensä ärsyyntyy siitä painelusta sen verran että alkaa ihan hirmusesti potkia doppleria ;) mut juu jos vaan haluja on niin kannattaa ostaa. Se mielen rauha jonka siitä saa et kaikki on ainakin suht ok, on korvaamaton alussa kun kokoajan on se tunne et onko ees rskaana... :)
 
POKS!!

taas yksi "maaginen"raja ylitetty!

väsyttää ihan sikana,oli tänään se valmennus,3 tuntia istumista auditorion penkillä...mutta voin suositella käymään,varsinkin ensisynnyttäjille varmasti paljo asiaa! meillä ainakin mies tykkäsi ja kuunteli kiinnostuneena,vaikka minun oma asenne oli "no just joo" tyylinen. :ashamed:
Lapsivuodeaika ja imetys osio oli kiinnostavaa,mutta ne selostukset avautumis-ja ponnistusvaiheista hieman tylsiä,varsinkin kun se kätilö joka sitä piti oli hieman tympeä luennoitsija ja jauhoi useaan otteeseen samoja asioita.
Mutta tulipahan käytyä nyt sielläkin!

kaktuspiikki ja tyyppi 32+0!! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Kyllä aika menee hitaasti.. Mies töissä melkein yötä päivää kun itsellä pitkät vapaat. Huoh. Oon melkein koko päivän selaillu nettiä ja ahminu tietoa kaikesta mahdollisesta raskauteen ja sen jälkeiseen liittyvästä. Lisäksi ollaan miehen kanssa sovittu, että kerrotaan muille raskaudesta vasta sitten kun tullaan reissusta, jos maha ei sitä ennen kasva hirveästi, eli rv 15 ja risat, mutta kun oon täs käyny ystävien luona joilla pikkusia lapsia, niin oon meinannut pakahtua, kun olis niin paljon kysyttävää raskausajasta ym. No ei auta kun odottaa. Vieläkin jotenkin epäuskoinen olo, tekis mieli ostaa uusia raskaustestejä ja tarkistaa tulisko vielä kaks viivaa. Tälläinen vuodatus. :D
 
minttu_89 ite taisin tehä 7 testiä...:D Minä kyttäsin että vahvistuuko se toinenkin viiva kun ekassa testissä sain sellasen haamun. Sit viimesenä tein clearbluen digitestin ja se näytti ne maksimi viikot,oliko se nyt 3+. Sitte oli pakko jo uskoo! :)

Kyllä se siitä,pikku hiljaa vaan eteenpäin! Yllättävän nopeeta tämä aika on omasta mielestä menny,nyt jo 32+1! Nyt tuntuu että alkaa hijastua ajankulku,kaikki on laitettu jo valmiiksi,ei ole kun pyykinpesua sillon tällön kun uutta kampetta tulee. Ja tietty 2 viikon välein äippäpolit ja neuvolat,siinähän sitä onkin ajanvietettä! :)
 
Mä tein viisi halpis testiä, jotka olin netistä tilannut, ja lopuksi ostin vielä apteekista yhden kalliimman testin. Ja niiden jälkeenkin testasin vielä neljä kertaa kaappiin jääneillä ovistesteillä =) En toki kaikkia tehnyt kerrallaa, vaan aloitin jo hyvissä ajoissa ennen kuukautisten pois jäämistä testaamalla haamun ja sitten jatkoin varmaan parin viikon ajan ennen kuin oli ovistestitkin käytetty :D
 
  • Tykkää
Reactions: kaktuspiikki
Kovin on täällä hiljasta vaikka uusiakin on tullu!

Eipä tässä kyllä ihmeitä ole kirjotella. Verenpaineet nyt vähän nousussa,onnes huomenna äippäpoli,jospa siellä sais tietää miten jatko ja vieläkö tässä kauan odotellaan käynnistys/sektio päivää,oisin kyllä jo niin valmis mutta viikkoja sais olla vielä enempi. Ei tarttis siellä sairaalassa niin kauan olla sitten.
Mutta ois kyllä jo mukava nähä tämä asukki ihan livenä! Pelottaa että jotain vielä sattuu enkä vieläkään saa elävää vauvaa syliin asti :'( Kaipa nämä pelkotilatkin kuuluu asiaan..jotenkaan en oo edes vielä älynny että muutaman viikon sisällä meille tulee vauva! Vaikka kotona on kaikki valmiina ja ite ollaan odotetu monta vuotta,ei sitä vaan älyä. Välillä on oikeen positiivinen olotila ja välillä oon aivan varma että kaikki nämä tavarat joudutaan vielä viemään varastoon.

Noh,eiköhän tämä taas tästä! Onnes huomenna on tosiaan se äippäpoli,sen jälkeen on pari päivää ihan hyvä fiilis kun on poitsun nähny :)

kaktuspiikki 32+4
 
Moikka!

Pitkästä aikaa kirjoittelen taas. Matkalta tultiin jo viikko sitten mut nyt vasta kirjoittelen. Ei ole hirveän kivoja ilmoja täällä suomessa ollu :( Onneksi lomalla oli joka päivä vähintään +35 yön alin +31 ja yhtä ainutta pilvenhattaraa ei koko loman aikana näkyny. Sitä jo ehti unohtaa, että mitä ne pilvet ja sade on :D

Kaktuspiikki: Kyllä nyt on ihan pakko olla teidän vuoro! Ei yhtä perhettä voi kahdesti kohdata noin suurta surua. Sulla on hyvät viikot ja oot hoitanu itseäsi hyvin :) Pian sä saat nauttia vauvantuoksusta <3

Aniit: Toivottavasti sulla ja vauvalla kaikki hyvin tänään ultrassa. Jäädään odottamaan kuulumisia!

Joku kysyi varhaisultran ajankohdasta. Itse kävin rv 6+1 ja syke näkyi, ei vielä niin vahvasti mutta näkyi kuitenkin ja löytyi heti. Oli se 6+1 kuitenkin aika aikaisin.
Meillä oli np-ultra viime torstaina ja kaikki oli niin hyvin kun olla voi. Peökäsin paljon, koska seuraavana päivänä siitä kun oltiin saavuttu lomakohteeseen mulla loppui kaikki oireet ku seinään, siis kaikki. Oireet oli pois lähes 2 viikkoa ja maha vaan pieneni (ehkä turvotus laski?). En tienny mitä ajatella ja loma meni aika pelon vallassa. Miehelle se oli vielä suurempi yllätys että se olikin elossa. Ja sitten kun sai varmuuden, että kaikki on hyvin niin sitä kyllä huomasi (ja uskoi) että vatsa on alkanu pyöristymään. Kotiin palattua oireetkin tuli takas ja oksentelin monta päivää. Oisko voinu johtua ilmastosta, että oireet katos ulkomailla?
Mutta mulla ei edelleenkään herää mitään tunteita tätä rakautta kohtaan. Ultra ei hirveesti tuntunu miltään enkä suuremmin osaa ja pysty iloita. Liekö vielä pelkoa, ei uskalla kiintyä, kun pelkää menettävänsä. Tuntuu surulliselta, mutta jospa se sitten kun liikkeet alkaa tuntumaan!?? Todella toivon. Pitäisi pystyä uskomaan, että ihmeitä tapahtuu: myös meille!!
Tää raskaus on ihan erilainen kun esikoista odottaessa. Mulla on koko ajan huono olo, olen väsyny enkä jaksa nousta sängystä ja tehdä mitään. Vatsassa on koko ajan outoja kovia kipuja ja päätä särkee. Lisäks verensokerit heittelee miten sattuu. Toivottavasti aika auttaa...!

Vauvis: Tulehan taas kertomaan kuulumisia!!
Entä mitä kuuluu vauvattomalle?

Onnittelut ja tervetulotoivotukset uusille :)

Mulle vois päivittää ekalle sivulle että toinen lapsi tulossa. Tärppäs clomit+inssi hoidolla. Clomikierto tais olla 6:s muttei heti peräjälkeen. Laskettuaika siis 28.1.13 Yritystä oli 2,5v. Laitoin nyt noi kaikki tiedot kun en muista mitä sinne ekalle sivulle piti laittaa.

Räsynukke 12+2
 
Viimeksi muokattu:
moikka reissussa oltu joten nyt vasta koneelle pääsin. kävin 12pvä ultrassa siellä näky kaksi raskauspussia jotka oli samankokoiset. toinen oli tyhjä toisessa sykkeellinen sikiökaiku. viikkoja piti olla 7+4 mutta vastas 6+1. ens viikolla on sitte taas ultraan aika että nähdään onko raskaus kehittyny normaalisti ja ilmestyykö toiseen elämää :)
 
Äippäpoli päivitykset!

rv32+6 (tuli päivä lisää)
RR 140/82,pissa valkuaiset 4+,hemppa 122,poitsun paino 2385g,RT. Keskikäyrän yläpuolella mennään painon ja masun ympäryjsen perusteella,mutta pään ympärys menee yläkäyrällä! Lääkäri kyllä sano että pyöreet posket riittää nostamaan sen yläkäyrille.
Nyt mulla sitten ressiä tästä pukkaa että onko sen pää liian iso!! Miten teillä muilla? kyselin tästä jo ennemmin mutta vastauksia en saanu...
Kohdunkaulaa ei nyt tarkistettu kun 2 viikkoa sitten sitä oli 5cm ja lääkäri sano että ei se mihinkään ole kivuttomilla suppareilla hävinny kuiteskaan,niin reilusti sitä viimeksi oli.
menkkamaiset kivut kuuluu tosiaan asiaan niin kauan kun mitään vuotoja ei tule. Kasvukipuja vaan.
Verenpainelääkitystä nostivat aika reilusti ja insuliinia vaan lisää,muuten oli sokerit kuulema ihan ok,pitkäaikaisarvo jopa laskenu

Eipä sen kummempia,kotiin siis pääsin vielä! Eikä mitään puhetta millon ois käynnistys!! jospa ens kerralla sitten!

kaktuspiikki ja tyyppi 32+6 (huomenna siis jo poks!)
 
Heipä hei taas tännekkin. :) Pelätty varhaisultra oli tänään, jännitti niin älyttömästi. Mutta gyne löysi sieltä heti sykkivän sydämen. Kyllä tuli tällä likalla tippa linssiin. Nyt uskaltaa olla vähän positiivisimmin mielin, vaikka nyt mitä tahansa voikin vielä tapahtua. Mutta iloitaan tästä. :)

Minttu ja kääpiö 6+1
 
Mä unohdin eilen tähän pinoon päivittää kuulumiset. :ashamed:
No kuitenkin, kaikki oli hyvin. Istukkanäytettä ei voitu ottaa kun istukka huonossa paikassa etuseinämässä ja pieni vielä. Ens viikolla uus aika. Vauva vastas 13+1 eilen joten oli 8pvää suurempi mitä alkuraskauden ultrassa mitattiin. Tässä saattas olla selitys siihen kun ei vastannu viikkoja alkuraskaudessa. Vielä lääkäri ei kuitenkaan l.a:aa vaihtanu. Ens viikolla harkitaan mitä tehdään. Kuulemma tyksissä on tapana vaihtaa jos heittoa on kaks viikkoa. Mun mielestä kyl viikollakin on jo merkitystä. Mut eipä tuolla väliä. :) Syke oli 159. Paljon korkeempi mitä esikoisesta ikinä. Esikko on siis poika. Joten vähän tyttöolo taas vahvistu. :)

Ja sit me oltiin niin hulluja et ostettiin vaunut.. :saint: Oli aika uskottava myyjä ja kun kerta tää tietyt vaunut halutaan niin haluttiin olla varmoja et ne kans saadaan. Jos sit vielä jotain tulee niin kaupat voidaan purkaa. Tammikuussa haetaankin ne vasta meille. Meille tuli siis Emmaljungan edge combit classic rungolla ja väri pro coffee. Jos nyt kokonaan oikein muistan. :D

Jenski91
olipa jännä juttu! Onneks ainakin yks vauva siellä on kehittymässä. Toivottavasti aika kuluu nopeesti et näätte pian uudestaan. :)

vauvaton huhuu! :)

kaktuspiikki en muista yhtään esikoisen ajalta mitä päästä sanottiin ultratessa. Sen muistan että syntyessä oli 36cm (muistaakseni) päänympärys ja hyvin se sieltä mahtu tuleen. :)

Mulla autto tuo ultraus tosi hyvin mielialaan! Oon ollu ku eri ihminen sen jälkeen. Olin ihan varma että kaikki ei oo hyvin mut nyt jotenkin uskallan luottaa.
 
jenski91 meilläkin oli kaks niitä pussukkaa ja jännättiin ilmestyykö toinenkin syke,mutta seuraavassa ultrassa se toinen pussukka oli hävinny. Onnellisia ollaan kyllä oltu tästä yhdestäkin!

minttu_89 Ihania uutisia! :flower:

Aniit Meillä oli syke rv 13+ 160 ja poika on tulossa ;) Tosin nuin korkeet ne ei sitten ole olleetkaan,tasasesti laskeneet ja nyt on 145 molemmin puolin heiluneet.

Eniten minua siinä pään koossa huolettaa että jos se on joku kehityshäiriö...mutta olisi se kai huomattu kokeilla yms jo ennemmin?! Ei se lääkäri kuiteskaan hirmu huolissaan ollu ja vielä ollaan ihan normaalin rajoissa. Kaikki tuommonen vaan rupee mietityttämään.
Muutenkin jäi jotenkin "tyhjä"olo tuosta ultrasta,vaikka poitsulla kaikki oli hyvin. Meillä meni vaan n.10min,aika liukuhihna meininki oli. Toisaalta,kun parin viikon välein käydään niin eipä siinä hirveesti uutta tietoa enää tule! Pääasia että poika kasvaa ja kehittyy.
 
En ymmärrä noita syke-juttuja, kun joillekin on jopa terveydenhoitaja neuvolassa sanonut, että on poikasykkeet tai tyttösykkeet. Jollain palstalla kysyin, että miten ne menee ja sain vastauksen, että poika - korkeat sykkeet, tyttö - matalat sykkeeet. Mutta toisella palstalla oli taas just päinvastainen ohje. Ja tuntuu, että neuvolassakin on sanottu molemmin päin noista sykkeistä. Enpä siis lähtisi sen perusteella arvuuttelemaan. Vaikka toisaalta Aniitin tapauksessa ihan mielenkiintoista arvuuttelua, kun kerran sykkeet selvästi eri kuin esikoisella =) Niin ja meillä sykkeet on ollut 150-155 ja erittäin vahva poikalupaus on saatu.

Kaktuspiikille tsemppiä, toivotaan, että vauva on vaan pyöreäposkinen tapaus =)

Minttu-89 Jee, hieno juttu :flower:

JeNski91 Onpas jännää, onneksi ainakin yksi syke löytyi :flower:

RäsyNukelle myös onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Tänne ei mitään ihmeempiä. Kelan laput laitoin tällä viikolla eteenpäin ja nyt odottelen äitiyspakkauksen saapumista (ymmärtääkseni tulee melko nopeasti?). Vointi ollut hyvä lukuunottamatta pientä alakuloisuutta/itkuisuutta - raskaushormonit jyllää... Niin ja työmotivaatio on ihan hukassa. Koulut alkaa täällä kolmen viikon päästä ja reiluksi kuukaudeksi pitäisi mennä töihin ennen äippäloman alkua. Onko ihan pakko? :D

idylli 24+6 :heart: (Huomenna poksuu jo 25, hui ja jee)
 
Heippa hei.

Anteeksi, en ole kovinkaan aktiivisesti täällä viimeaikoina pyörinyt, useammastakin syystä.

a) en ehdi/jaksa. töissä käynminen vie kaiken energian ja ehkä vielä vähän enemmänkin :| vielä en kuitenkaan pois haluaisi jäädä jos ei muita syitä ku väsymys.
b) en paljon koneella pysty olemaan kun sormet puutuuuuuuu!!! inhottava vaiva. jäi kutomisetkin kesken kun ei pysty.
c) ei oo mitään uutta kerrottavaa, kaikki toistaiseksi niin hyvin ku voi tässä vaiheessa ja tällä mahalla olla ( ihanaa :heart:) ja maha kasvaa vauhdilla.

Siinä lyhyesti kuulumiset tällä erää. maanantaina sitten ultrauutisia, silloin olis rakenneultra... jänskättää.


 
Viimeksi muokattu:
Mulla on nyt mielessä niin paljon kysymyksiä, ja moni täällä jo raskaudessa sen verran pitkällä, että varmaan osaisi näihin vastata. Kun mulle on hirveän epäselvää mihin mun pitää itse varata aikaa, neuvolaan oon menossa parin viikon päästä, mutta gyne suositteli varaamaan jo ultriin aikoja kun on kesäloma aikaa. Ja en tajunnut siinä onnenhuumas kysyä asioista sen kummemmin.

Eli niskapoimu-ultra, kuka sen tekee ja varaanko itse aikaa ja tehdäänkö se keskussairaalassa yleensä vai neuvolas? Ja entäs noi kaikki lapsivesitutkimukset ym., ootteko muut käyneet vai onko parempi jättää väliin? Ja sitten vielä rakenneultra, varaanko siihenkin itse aikaa. Neuvolasta toki saan sitten lisäohjeistusta, mutta kun nämä ajatukset ei jätä rauhaan. :D
 
No minä en osaa vastata mintun kysymyksiin ollenkaan...ainut mitä ite varasin oli eka neuvola,sen jälkeen minä oon aina saanu ajat lääkäriltä,minun kun pitää diabeteksen takia rampata siellä useemmin. Niskapoimu-ultran tekee lääkäri,sen verran voin asiaa valasta!
Lapsivesitutkimusta ei ainakaan mulle tehty kun ne verikokeet oli ok. Niissä jos tulee ne ns riskilukemat sen jälkeen minun käsittääkseni ehdottelevat lapsivesitutkimusta.
Kaipa ne sullekkin sitten sieltä äitipolilta (kunhan heidän asiakkaaksi menet) niin sitten rakenneultraan aikaa varailee. Nekin käytännöt taitaa vaihella aika paljon. Mutta kyllä ne sieltä neuvolasta neuvoo mistä ja millon varaat mitäkin! :)
 
Hei!
Minulla oli lapsettomuutta 7 vuotta takana, yksi luomusti saatu lapsi. Viimeisen vuoden aikana vaihtui puoliso, jonka kanssa lähes vuoden yrittämisellä ei edelleenkän raskauduttu. Hakeuduttiin julkiselle puolelle lapsettomuuspolile, jossa verikokeet, sperma ja aukiolo olivat normaaleja. Samalla käynnillä sain clomit, seuraavassa ultrassa sain munasoluja kypsyttäviä hormoneja pistettäväksi. Sitten käytiin vielä kerran ja oli kolme hyvänkokoista munasolua ja sain reseptin munasolujen irrotus pistokselle ja peittojen heilutusta lääkärin määräyksestä 2 päivää ja sitten 2vkoa keltarauhashormonia. Ja plussahan sieltä tuli =)) nyt jo viikolla 8+2 alkuraskauden ultrassa käyty viikolla 7 ja 2 sykettähän sieltä löytyi, joten kaksosia odotellaan:heart::heart:
 
minttu_89 Plussauksen jälkeen soitin eka meidän lapsettomuuspolille ja sieltä sain ajan varhaisultraan. Lisäksi soitin neuvolaan ekan ajan. Muita aikoja en ole varannut. Neuvolan kautta on tullut kotiin kirjeellä aika nt-ultraan ja rakenneultraan ja jos aika ei oo sopinut, niin sitten olen soittanut uuden ajan. Ultrat on olleet keskussairaalassa ja kätilö on tehnyt. Neuvolan kautta tuli aika myös seulantoihin, lapsivesipunktiossa ei olla oltu. Mutta, kuten kaktuspiikkikin sanoi, käytännöt vaihtelee tosi paljon.
 
minttu soita neuvolaan ja kysy miten teidän alueella toimitaan. Meillä tulee ultrista kotiin laput suoraan hoitavasta sairaalasta. Lapsivesinäytteitä ja muita ei oteta jollei jotain ongelmaa/"hälyttävää" ole. :)

onnittelut sunshine9!

vauvattoman ultrakuulumisia odotellessa! :)

Aniit 12+4 / 13+5
 
POKS! 10+0! Jee tuplalukuihin päästy!!

Onneksi olkoon Sunshine ja tervetuloa joukkoon!!!

Vauvaton ihanaa kuulla kuulumisia! Huomaako jo selvästi että kyllä sinä kaksosia odotat?

Minttu hienoa että syke löytyi heti! Kyllä se mukana pysyy!!

Hienoa Jenski että kaikki näyttää lupaavalta ja ainakin yksi löytyi jo!!

Kaktuspiikki ei varmaankaan tyypillä liian isoa päätä ole. Ehkä vaan paljon tukkaa :)

Kiitos paljon Doppler palautteesta ja pahoitteluni etten aiemmin vastannut...Täällä on olo ollut kyllä ihan hirveä!!! Koko ajan vaan oksettaa eikä mikään pysy sisällä. Hirveä väsy ja nyt on tullut mukaan myös tunteiden aaltoilut.
Vähän väliä itkettää ja mieheni sai kokea myös toiset ääripäät kun vedin hirveät hepulit kaupassa kun oltiin ostamassa Doppleria ja mies esti kun olikin semmoisen jo minulle tilannutt synttärilahjaksi. Enhän minä siinä nähnyt mitään hienoa vaan räjähdin täysin että miksei sanonut aiemmin kun ainoastaan sen vuoksi lähdin mukaan tälle kaupparetkelle.

Yksi ärsyttävä oire on vielä tullut mukaan eli ihon kukkiminen! On kuin teiniaikaan! Ja pahinta on että aina kun oksennan kasvjoen pintaverisuonet katkeavat ja nämä näpyt sitten vielä täyttyvät verellä ja joskus vielä räjähtävät verta vuotavina!! Ei hirveästi huvita tehdä muuta kun mennä sänkyyn piiloon maailmalta...

Mutta toisaalta tänään tuntuu ekaa kertaa siltä että on se maha jo vähän pyöristynyt niin eiköhän tämä ole kaikki sen arvoista loppupeleissä. Perjantaina taas ultra niin saa nähdä lisää kuvia!

Hollannissa + pähkinä 10+0
 
Minttu: mä ainakin soitin neuvolaan ja sieltä neuvottiin sitten eteenpäin. riippuu niin kaikesta tuleeko varhaisultraa tms. sitä kannattaa kysellä myös sieltä missä on ollut hoidoissa =)

Oi kun on kiva nähdä että jotakuta oikeesti kiinnostaa meidän kuulumiset :heart: :heart: yritän vähän aktivoitua täällä palstoilla mitä nyt pikkurillitaktiikalla kärsin vielä näppäimistöä hakata :mad: tyhmät kädet.

Ultrassa käyty, kaikki tosi hienosti :heart: siellä ne kuperkeikkoja heitteli ja toisiaan töni... :)

tyyppi a on selkee poika, siitä ei jääny epäilystäkään, tyyppi b taas jäi vähän epäselväks. mahdollisesti poika... tai sit ei ;) selvinnee 4d ultrassa kolmen viikon kuluttua :D

Kaksosraskaus näkyy kyllä jo selkeesti... laitan sekä ultra (ylhäällä a+b, keskellä a kaivaa nenää ja alhaalla b ja varpaat) että masukuvan liitteeksi. rv on nyt 19+4 :heart:

katso liitettä 16620katso liitettä 16621
 

Yhteistyössä