Callanetics...

  • Viestiketjun aloittaja Taivaansini
  • Ensimmäinen viesti
almiina, kiva etten oo ainut jolla ei heti onnistu.. ollaa ehkä hitaita, mut pirun hyviä! :D Mie alotin tänään tervellisen syömisen, jospa sitä alkas kohta näkyä jotai! Ihme jos ei ku ennen söin nii älyttömästi makiaa, et iha mahoton!

Mie en oo tuloksia huomannu viel oikiastaan mitn.. vähä saattaa saaha osviittaa tulevasta jos heti vattojen jälkeen juoksee peilin eteen ku lihakset on viel sopivasti krampissa.. :p Mut jospa tämä nyt tästä ku alkaa nuo liike radat oppimaan! =) Pakaraliikkeet on miul kans viel hakusessa vähä, mut parempaan päin! Ei oo tainnu olla kovi kupposessa kunnossa aikasemmin ku ei meinaa onnistua.. tsemppiä kaikille!! :D
 
minnu
huomenta!meni mullakin puolen kymmetä harjoituskertaa ennen kun opin liikkeet..kirjassa muuten lukee et paino voi nousta jopa 3kg kun aloittaa jumpan..mulla ei noussut mutta ei laskekaan nopeesti..ja sentitkin lähtee hitaasti..olen 168.5/69.5..
 
A0205 harmaana
Huomenta!
Eilen aloittelin itse tätä jumppaa, ja mietin että onko venytykset joita tehdään liikkeiden välissä, jotenkin pakollisia tulosten saamiseksi?
Itse tein vain jumppaliikkeet, ja siinä ei tosiaan kauan nokka tuhissut..
Eli tässä vain mietin että tuleeko tuloksia vartin jumppailuista, vai pitäisikö siinä mennä lähemmäs tunti..
Henk.koht. liikkeet oli tosi helppoja, ei juurikaan missään tuntunut, ellei pientä tärinää lasketa mukaan.
Mutta olenko nyt tehnyt liikkeet oikein, vai hutiloiden??!!
 
Minäkin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 08:38 A0205 harmaana kirjoitti:
Huomenta!
Eilen aloittelin itse tätä jumppaa, ja mietin että onko venytykset joita tehdään liikkeiden välissä, jotenkin pakollisia tulosten saamiseksi?
Itse tein vain jumppaliikkeet, ja siinä ei tosiaan kauan nokka tuhissut..
Eli tässä vain mietin että tuleeko tuloksia vartin jumppailuista, vai pitäisikö siinä mennä lähemmäs tunti..
Henk.koht. liikkeet oli tosi helppoja, ei juurikaan missään tuntunut, ellei pientä tärinää lasketa mukaan.
Mutta olenko nyt tehnyt liikkeet oikein, vai hutiloiden??!!
Jos sulla on kirja 10 vuotta nuoremmaksi... niin siihen ohjelmaan menee lähemmäs tunti jos tekee kaikki liikkeet ja kaikki toistot. Siinähän kyllä erikseen esitellään se ylläpitoohjelma joka kestää vaan vartin.
Tuossa kirjassahan sanotaan, vapaasti lainaten, että kaikki liikkeet pitäis tehdä jotta tuloksia syntyisi ja vaikka oliskin ongelma "vain vatsan" seudulla pitäisi kuitenkin tehdä kaikki liikkeet lämmittelyineen ja venyttelyineen...
Musta ainakin osa noista lämmittelyliikkeistä vaikuttaa todella yhdentekeviltä eikä vois uskoa että ne johonkin vaikuttaa, mutta en ole viitsinyt jättää poiskaan jos ne kerran on niin tärkeitä... Ne ei ainakaan tunnu missään eikä ne mitenkään lämmitäkään... :)
 
A0205 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 19:04 Minäkin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 08:38 A0205 harmaana kirjoitti:
Huomenta!
Eilen aloittelin itse tätä jumppaa, ja mietin että onko venytykset joita tehdään liikkeiden välissä, jotenkin pakollisia tulosten saamiseksi?
Itse tein vain jumppaliikkeet, ja siinä ei tosiaan kauan nokka tuhissut..
Eli tässä vain mietin että tuleeko tuloksia vartin jumppailuista, vai pitäisikö siinä mennä lähemmäs tunti..
Henk.koht. liikkeet oli tosi helppoja, ei juurikaan missään tuntunut, ellei pientä tärinää lasketa mukaan.
Mutta olenko nyt tehnyt liikkeet oikein, vai hutiloiden??!!
Mulla on se kiinteäksi 30 päivässä.
Tänään tein uusix, ja otti hiukan enemmän koville kuin eilen...
Eli toivottavasti on liikkeet menny oikein..

Jos sulla on kirja 10 vuotta nuoremmaksi... niin siihen ohjelmaan menee lähemmäs tunti jos tekee kaikki liikkeet ja kaikki toistot. Siinähän kyllä erikseen esitellään se ylläpitoohjelma joka kestää vaan vartin.
Tuossa kirjassahan sanotaan, vapaasti lainaten, että kaikki liikkeet pitäis tehdä jotta tuloksia syntyisi ja vaikka oliskin ongelma "vain vatsan" seudulla pitäisi kuitenkin tehdä kaikki liikkeet lämmittelyineen ja venyttelyineen...
Musta ainakin osa noista lämmittelyliikkeistä vaikuttaa todella yhdentekeviltä eikä vois uskoa että ne johonkin vaikuttaa, mutta en ole viitsinyt jättää poiskaan jos ne kerran on niin tärkeitä... Ne ei ainakaan tunnu missään eikä ne mitenkään lämmitäkään... :)
:whistle: :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 08:38 A0205 harmaana kirjoitti:
Huomenta!
Eilen aloittelin itse tätä jumppaa, ja mietin että onko venytykset joita tehdään liikkeiden välissä, jotenkin pakollisia tulosten saamiseksi?
Itse tein vain jumppaliikkeet, ja siinä ei tosiaan kauan nokka tuhissut..
Eli tässä vain mietin että tuleeko tuloksia vartin jumppailuista, vai pitäisikö siinä mennä lähemmäs tunti..
Henk.koht. liikkeet oli tosi helppoja, ei juurikaan missään tuntunut, ellei pientä tärinää lasketa mukaan.
Mutta olenko nyt tehnyt liikkeet oikein, vai hutiloiden??!!
Venyttelyt on omaksi parhaaksi, jotta ei tule kipeäksi. Myös jotta lihas kasvaisi ja vahvistuisi oikein. Ei kannata kyllä jättää pois, tai korkeintaan voi korvata jollain vastaavalla venytyksellä.
 
Taivaansini
Ekalla kerralla Callaneticsia tehdessäni, multa lähti useita senttejä pois vähän joka puolelta. Mutta, samalla katsoin mitä söin ja noiden kahden yhteisvaikutuksella painokin putosi reippaasti! Painoakin oli tottakai enemmän kuin nyt mitä tiputtaa, nyt pudotus tuntuu olevan tuskaisen vaikeaa.

Nyt en ole saanut mittanauhalla kovin kummoisia muutoksia mitattua. Olen jo 'kuurin' viimeisissä päivissä. Mutta vaatteet ja peili kertoo että jotain on tapahtunut! Mahdun vaatteisiini ja näytän niissä ihan erilaiselta. Ongelmakohtani, takapuoli, josta en ole koskaan tykännyt, on selvästi muuttanut muotoaan. Se alkaa näyttää ihan siedettävältä! Yksi suuri muutos on myös 'allien' pieneneminen ja hauiksien löytyminen, JESSSSS!!! Olen NIIN tyytyväinen näistä muutoksista, vaikka tällä kertaa ei senttejä olekaan kadonnut. Ja miehenikin on huomannut muutokset.

Edelleen, SUOSITTELEN!! Erityisesti kaikille laiskoille ja liikunta-innottomille (jollainen minä olen :whistle: )
 
Aave
Ostin eilen kirpputorilta sen unelmavartalo 30 päivässä kirjan.Maksoi peräti 2euroa.Kun muistin että siittä ollut puhetta täällä.Tänään tuli kokeiltua mutta en tainnut viä tajuta liikkeitä kun ei mitään tärinöitä tullut.Mutta aion silti jatkaa kun ei huonoakaan tehnyt...
 
vinkki
Olisin halunnut 30 päivää jne. kirjan itselleni, mutta mistään en löytänyt. Onneksi kirjastosta löytyi, lainasin sen viime syksynä ja pidin kirjaa varmaankin 2kk, tekemättä kuitenkaan mitään liikkeitä. Puolustukseni sanon etten ehtinyt. Mutta tein silloin niin, että vastaisuuden varalle, kun aikaa alkaa löytymään enemmän, valokuvasin digikameralla kaikki kuvat ja tekstit ja nyt on sitten aikomus vihdoinkin aloittaa! Täytyy joku päivä lukea tämä ketju kokonaan, jospa täältä saisi lisää innostusta asiaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2006 klo 19:47 vinkki kirjoitti:
Olisin halunnut 30 päivää jne. kirjan itselleni, mutta mistään en löytänyt. Onneksi kirjastosta löytyi, lainasin sen viime syksynä ja pidin kirjaa varmaankin 2kk, tekemättä kuitenkaan mitään liikkeitä. Puolustukseni sanon etten ehtinyt. Mutta tein silloin niin, että vastaisuuden varalle, kun aikaa alkaa löytymään enemmän, valokuvasin digikameralla kaikki kuvat ja tekstit ja nyt on sitten aikomus vihdoinkin aloittaa! Täytyy joku päivä lukea tämä ketju kokonaan, jospa täältä saisi lisää innostusta asiaan.
Nui pitääkin tehä!! Oon miettiny et miten sisin ne liikkeet itelle ku ei käsin kopsatakkaan kehtaa.. :/ tietenni jos ne monistas... Mut kiitti hyvästä vinkistä! :D
Tsemppiä aloitukseen! =)
 
Voe hyvänen aeka.. Siis minunki piti alottaa se Callanetics! Saitte hurahtamaan :D . Kahtena päivänä oon jumpannu, koko ohjelmaan meni tunti ja 40 min. Nyt on paikat kipeenä. Jatkan joko huomenna taas tai sit teen vielä illalla sen pikaohjelman. On kyllä tosi raskaita ne liikkeet, mutta sisulla eteenpäin!
 
kili
Mä tein callaneticsiä joskus 90-luvun alussa kun olin tosi hyvin treenattu muutenkin. Silloin en huomannut että ois ollut mitään tehoa.
Nyt rapakuntoisena olen tehnyt callaneticsiä sen Kymmen vuotta nuoremmaksi... -kirjan ohjeiden mukaan vasta 8 kertaa (n 8 tuntia siis). Täytyy sanoa että jotain on tapahtunut. Mittaamalla tosin ei huomaa muutosta, mutta esim vyötärö ei ole enää siellä missä se oli aikaisemmin. :eek: Lihat on tavallaan muuttaneet paikkaa. Peppukin näyttää erilaiselta mutta en tiedä... Mieheltä on turha kysyä mitään kun se ei ota tollasia kysymyksiä vakavasti. Alkaa vaan naureskella jotain idioottimaista. :ashamed:
Voisko joku fysiologiasta enemmän tietävä selittää mistä tässä on kyse? Siis että tuloksia tulee näin nopeasti? Eihän paikallisen rasvanpolton pitäis olla mahdollista. Jos tää ei ole pelkkää ryhdin paranemista ja silmänlumetta niin tänhän pitäisi olla niin mullistava jumppa että ihme kun tätä ei ole enemmän mainostettu aikanaan. Nythän tämä on jo vanha metodi mutta luulisi tällaisen "pysyvän pinnalla" hyvine tuloksineen... Vai?
Mä oon aina tällanen skeptinen. Tarvii saada selitys joka asiaan. Ei voi elää muuten...
Ja sulle joka otit tämän jumpan uudelleen tapeetille oliko se nyt viime kesänä (?); sunhan pitäis saada kohta Callan Pickneyltä provisiota jos tätä aletaan uudelleen myymään kaupoissa... Olet saanut aikaan sellaisen jumppahysterian että... :LOL:
 
mäkin innostuin ja lainasin sen kirjan eilen kirjastosta..

JOku kertoi että koko ohjelman tekoon meni 1h 40 min.

Mä en kyllä usko että ihan äkkiä missään vaiheessa päivää multa löytyy edes tuntia yhtäjaksoisesti tehdä jumppaa.. Syy: kaksi muksua.
Kirjan sivuilta en oikein saanut selville, että pitääkö ohjelma tehdä ihan yhtäsoittoa vai haittaako jos välissä on jotain lapsen syöttämis- tai vaipanvaihtotaukoja...?
 
minä kans hommasin tuon kirjan,huuto netistä ja eilen hain sen postista.siellä on muuten yksi kirja vielä kaupan,kovasti on kysyttyjä ja hintakin on ihan `hyvä`... pitäs vaan alottaa jonain päivänä.Mielenkiintosta jos noin hyviä tuloksia sillä saa,toivottavasti minäkin saan..
 
Hain minäkin eilen kirjan kirjastosta, ainakin alkuun liikkeet tuntuivat kovin vaikeilta ymmärtää. Ettei sitten suotta tee mitään täysin väärää liikettä. Liekö mulla sitten joku ymmärryshärö =D
Täytyy nyt pari päivää vaan harjoitella liikkeitä ja vasta sitten alkaa tekemään liikkeet säännöllisesti.
Hieman palikkana nyt ihmettelen teettekö kaikki ensimmäiset 80 sivua kerralla? Mulla kirja 30päivän kuurista.
Pitää vielä kerrata pari kertaa..Eiköhän se siitä sitten =)
 
siinä 30 päivän ohjelmassa aloitetaan vaiheesta 1 ja valitaan mitä ongelma-aluetta halutaan harjoittaa (alueita on 3) tai sitten voi tehdä useamman ongelma-alueen jumpat peräkkäin. Silloin riittää yksi verryttely.

Siis ekat 4 jumppakertaa on vaihetta yksi, sitten alkaa vaihe 2 jne. Siinä edetään sen kalenterin mukaan mikä on siinä jumppaliikkeen perässä, missä on ilmoitettu myös toistomäärät.
 
HEI,

KERRONPA MINÄKIN TULOKSISTA. OLEN SIIS JUMPPAILLUT NYT 25 PÄIVÄÄ 30 PÄIVÄN OHJELMASTA..JA REISISTÄ LÄHTENYT 3CM LANTIOLTA 2CM JA NAPAKOHDASTA 3CM. MULLA TULOKSET ALKOI NÄKYMÄÄN VASTA KUN OLIN LÄHEMPÄNÄ 20 JUMPPAKERTAA..NIIN OLEN TIETTY KYLLÄ OLLUT KEVYELLÄ RYOKAVALIOLLA JA PAINOA ON PUDONNUT 2-3 KILOA. MUTTA VARSINKIN REISISTÄ ON JÄNTEVÄT JA KIINTEÄT,,,AIVANKUIN OIS TAAS KÄYNYT KUNNOLLA SALILLA, NIINKUIN JOSKUS.
ELI KYLLÄ KANNATTAA...VAIKKA ALKAA JO TODELLA PUUDUTTAAN NOI TOISTOT JA KUN MINÄKIN TOLLO ALOIN TEHDÄ KAIKKIA OSIOITA. ELI PÄIVÄSSÄ MULLA MENEE TUOHON LÄHEMMÄS TUNTI. NYT KUITENKIN VIELÄ 5 PÄIVÄÄ JA SEN JÄLKEEN PIDÄN AINAKIN VIIKON TAUKOA JA ALAN TEKEMÄÄN ESIM. MAANANTAINA MASUA JA TIISTAINA JALKOJA...YM..TIETTY VOIMIEN MUKAAN.

KERTOILKAAHAN MUUTKIN MITEN ON MENNYT
 
N82


Ite lainasin just eilen äidiltäni ton Callanetics videon, ku se on joskus aikoinaan sen ostanu. Tänään sit tein ekan kerran videon läpi. Täytyy kyllä myöntää, et en ihan joka liikettä jaksanu nii monesti tehä ku ois pitäny, mut näin aluks ihan hyvin :) Ja tuntuu ainaki et jotain on tullu tehtyä =)
Ite oon vähän ylipainonen ja oon liikkunu aika kehnosti viime aikoina...tosin nyt tammikuussa alotin hiihtämään ja työmatkat oon kyl aina kävelly ( 2km) Mut muuten en sit ookaan liikkunu :\| Mut toivotaan et tuo Callanetics nyt vähän auttas saamaan noita "muotoja" takasin, pömppömahaa kuriin ja sillee :)
Äiti ainaki kehu sitä videoa kovasti, sano et oli kyllä ainaki hällä auttanu kiinteytymään kovastikin.
Että toivossa on hyvä elää, kuhan vaan jaksaa ja viitsi tehä liikkeitä säännöllisesti.
 
minä ostin huutonetistä tuon kirjan mut sit tajusin huudettuani että se olikin 10 vuotta nuoremmaksi oliko nyt sit kymmenessä viikossa ...onko siinä oleva ohjelma sama kun siinä ihanne vartalo kirjassa???

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 12:51 Jaana kirjoitti:
minä ostin huutonetistä tuon kirjan mut sit tajusin huudettuani että se olikin 10 vuotta nuoremmaksi oliko nyt sit kymmenessä viikossa ...onko siinä oleva ohjelma sama kun siinä ihanne vartalo kirjassa???
ei isan sama, mut samoja liikkeitä kumminkin! =) joten ei hätää! :D ite oon tehny (aina välillä) sen mukaan..
 
mammajee
Mun täytyy kans kehua tätä,löysin callanetics-kirjan kirpparilta pari vuotta sitten ja nyt se punainen kirja eli jossa ne vaiheet 1-4 on mun "raamattuni".Aina kun tulee heikko hetki,luen sieltä alkupäästä niitä callan pinkneyn juttuja.Oon joka raskauden jälkeen jumpannu tota muutaman kuukauden ja olo on upea! Nyt täytyis taas alottaa...kirja on jo käytössäkulunut mutta mua ei saisi mistään hinnasta enään jumppasalille rytkyttävään aerobickiin. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 16:45 äätä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 12:51 Jaana kirjoitti:
minä ostin huutonetistä tuon kirjan mut sit tajusin huudettuani että se olikin 10 vuotta nuoremmaksi oliko nyt sit kymmenessä viikossa ...onko siinä oleva ohjelma sama kun siinä ihanne vartalo kirjassa???
ei isan sama, mut samoja liikkeitä kumminkin! =) joten ei hätää! :D ite oon tehny (aina välillä) sen mukaan..
mutta mä en löytänyt siittä varsinaista ohjelmaa eli kuinka paljon ja kuinka usein niitä siikkeitä tehdään ja pitääkö niitä tehdä jotenkin vaiheittain???
Kiitos jo etukäteen neuvoista. mulla on se kirja ollu jo jonkin aikaa mutta en vaan saa aikaiseksi ryhtyä niitä liikkeitä tekeen kun ne on niin outoja...mistähän sen motivaation löytäisi? :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2006 klo 09:55 Jaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 16:45 äätä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 12:51 Jaana kirjoitti:
minä ostin huutonetistä tuon kirjan mut sit tajusin huudettuani että se olikin 10 vuotta nuoremmaksi oliko nyt sit kymmenessä viikossa ...onko siinä oleva ohjelma sama kun siinä ihanne vartalo kirjassa???
ei isan sama, mut samoja liikkeitä kumminkin! =) joten ei hätää! :D ite oon tehny (aina välillä) sen mukaan..
mutta mä en löytänyt siittä varsinaista ohjelmaa eli kuinka paljon ja kuinka usein niitä siikkeitä tehdään ja pitääkö niitä tehdä jotenkin vaiheittain???
Kiitos jo etukäteen neuvoista. mulla on se kirja ollu jo jonkin aikaa mutta en vaan saa aikaiseksi ryhtyä niitä liikkeitä tekeen kun ne on niin outoja...mistähän sen motivaation löytäisi? :kieh:
kuutos sivulla "joulusentit pois" vastasi miulle ja kertoi ohjelman kun kyselin samaa.. käyppäs lukemassa sieltä! =) siellä on toistot vaiheisiin 1-4. :D
motivaatio on itelläkin hukassa.. lopetin kaikki ja panostin syömiseen kun maijon tulo loppui, mut onneksi sain sen elpymään.. =) nyt pitäis alotella pikku siljaa uuestaan vähän rauhallisemmin.. :/ mut jotenkin ei vaa kehtais.. :ashamed:
 

Yhteistyössä