Callanetics...

  • Viestiketjun aloittaja Taivaansini
  • Ensimmäinen viesti
Taivaansini
...kuulumisia??

Kiinnostaisi tietää miten sen harrastajat on edistyny? Onko muita upeita onnistumiskertomuksia jo kerrottujen lisäksi? Onko jo onnistuneet parantaneet tuloksiaan?

Itse vasta aloittelija, mutta jaloissa ja vatsassa tuntuu sekä näkyykin. Aivan mieletön motivaatio jatkaa :D

Olen saanut tältä palstalta todella paljon tukea ja puhtia, vaikka olenkin pysynyt taka-alalla. KIITOS kaikille :flower:
 
Mä täällä heti kärkeen taas hehkuttamassa... On tuloksia näkynyt, nyt on nelosvaihe menossa tuota vatsaa. Tyttären kummitäti kävi ja kehui mun uutta olemusta - ja lähti kiireen vilkkaa kirjan nimi kainalossaan lainastoon... :D

Takapakkiakin on tullut. Nimittäin tuossa nelosvaiheessa on ne yhden jalan nostot (toinen jalka 10 cm etäisyydellä maasta ja toinen kohotettuna kohti kattoa) ja ne on ihan mahdottomia mulle! En pysy tasapainossa sitten millään; koko kroppa tärisee hillittömästi kun pitää pyöreällä pepulla pysytellä samalla kun supistaa vatsaa. Ja sääriä mun on mahdoton saada edulliseen kulmaan niissä kahden jalan nostoissa, kun ei vain taivu :ashamed:

Onko muilla tapahtunut samanlaista? Nyt eilen jouduin ihan ensimmäistä kertaa pitämään taukoja toistojen välissä... Ja olen "huijannut" noissa nelosvaiheen kahden jalan nostoissa sen verran että tuen varovasti käsilläni polven takaa niitä jottei taipumattomuudesta johtuva tärinä ole ihan mahdoton. Pidin tässä yhden välipäivänkin, että josko olisivat vaan rasittuneet liikaa nuo vatsalihakset kun olen yhtä päivää lukuunottamatta tehnyt treenin jokaikinen päivä.

Mietin että josko sekin vaikutti tuohon eilen ilmaantuneeseen "taantumiseen" että tein ensimmäisen kerran illalla treenin kun yleensä olen sen tehnyt lasten päiväuniaikaan - ja olin aika vasta syönyt iltaruuan. Oletteko huomanneet sillä vaikutusta?

Aion kuitenkin jatkaa ohjelman loppuun asti tottakai, siirrän itseni vain päiväaikaan. Eikä nuo jo saavutetut ulkonäköedut ole onneksi kadonneet mihinkään :)
 
Mä olen aloittanut nyt kolmosvaiheen. Pientä motivaation katoamista ilmassa, mutta yritän repiä jostain taas innostusta. oon pitänyt nyt jo kolme välipäivää, yhden ykkösvaiheen lopussa, toisen kakkosvaiheen päätyttyä, ja nyt heti kolmosen ekan päivän jälkeen kolmannen. Mä tein ehkä virheen siinä, että rupesin tekemään kaikkia osa-alueita samalla, ohjelma kestää mulla n. 45-50 min, ja kun toistomäärät nousevat niin kestokin tietty vähän pitenee. mutta en enää viitsisi jättää mitään poiskaan, kun oon aloittanut... Oon tehnyt illalla, kun on 4v ja 4kk vanhat pojat, niin päivällä ei oikein ole rauhallista hetkeä ohjelman läpiviemiseen. Vyötäröltä on lähtenyt 6 cm, 10 treenipäivää siis takana, ja 2,5 viikkoa pisteilyä ohessa.
 
Linkkejä
Tästä se lähti:

http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=223723

Tässä jatkuu:

http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=232231

http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=236317

Mukaan vaan :D
 
Taivaansini
Nyt oon tehnyt 12 päivää sitä ja multa on löytynyt lihaksia :attn: JEEE!!! :D Varmaan ensimmäistä kertaa elämässäni mulla on hauis eikä vain se roikkuva alli. No okei, sitä alliakin löytyy edelleen, mutta sitä ei lasketa kun hauis on :saint: Jalat on hoikistunu, mutta lantionseutu tuskaisen hitaasti. Se kun on just se suurin ongelma-alue \|O Vatsakin on litistynyt, mies huomauttanut siitä useasti :heart: Vaatteet mahtuu paremmin päälle, varsinkin housun puntit on löysemmät kuin ennen. Mulle ainakin toi Callanetics sopii tosi hyvin! Voin tehdä sitä silloin kun kerkeen, yleensä illalla kun lapset jo nukkuu ja samalla sivusilmällä voin katsella telkkaria. Kertaakaan ei ole tullut tunne "äh, mä en jaksa tänään" vaan joka päivä olen tehnyt sen mielelläni. Varmaan ensimmäinen liikuntamuoto jonka kohdalla tunnen näin. Yhden välipäivän olen pitänyt, sen jälkeen taas jatkanut intoa puhkuen. Suosittelen ainakin kokeilemaan Callaneticsia, jospa se olisi juuri SINUN laji myös =)
 
Onpa ihanaa kun muillakin toimii!
Tämä on kyllä ollut paras jumppa vaikka kaikenlaista on tullut kokeiltua... Vaikka toistot lisääntyy (nyt olen loppusuoralla ja siinä sadassa toistossa), niin ei ole mun mielestä muuttunut kuitenkaan tylsäksi tämä. Olen oppinut laskemaan samalla kun mietin muita asioita eli ei enää tarvi keskittyä siihen muminaan 12-13-14-15... ja hätistellä lapsia kauemmaksi sekoittamasta lukua. Hyvin on kyllä nuorimman päiväuniaikaan ehtinyt tehdäkin tämän ja virtaa riittää sitten vielä lasten kanssa peuhaamiseenkin.

Ihanaa on ollut myös päivittää vaatekaappia ja penkoa kirpparille lähdössä olevia pikkutoppeja taas käyttöön :D
Yksi ikävä puoli oli siinä, kun sovitin eilen kevättalvella ostamaani upeaa villakangastakkia: se aivan roikkui päällä vaikka oli niin kaunis ostohetkellä... Pitää vain ilmeisesti vaihtaa kirpparikasaan toiset vaatteet ja nyppiä kaikki pikkukoot takaisin hyllylle :)
 
äitzpä
mä olen nyt tehnyt 3 päivää ja jos en nyt kuvittele niin vatta on pienentynyt ja vatsalihaksetkin tuntuvat olevan tuolla jossain :D odotan kovasti sitä kun kaikki sarjat on tehty,miltä uusi minä näyttää ja voi kerrankin olla tyytyväinen itseensa :D
 
Taivaansini
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2005 klo 15:09 Mie vaan kirjoitti:
Jaksaisko joku kirjoittaa vaikka etes noi vatsaharjoiteohjeet, ku mie en millään saa tota kirjaa käsiin ja mieli tekis kovasti kokeilla....
Melkoinen projekti olis kirjoittaa ne, verryttelyineen, ja vielä kaikki neljä erilaista vaihetta. Lisäks noi kuvat tossa kirjassa on havainnolliset. Suosittelen etsimään kirjan jostain... Toivottavasti löydät!
 
Ihan vaan uteliaisuuttani kysyn. Onko teillä lähtö millanen? Mietin vaan että tehooko toi jumppa kuinka nopeesti sanottaskos aikas lihavallekin. Noita teidän juttuja kun innostuin lukemaan niin tuumasin että poikkeempa tuolla kirjaston puolella ja kokeilen. Josko se minuunkin tehois. Vai meneekö siinä sitten trplasti aikaa enemmän. :ashamed: :whistle:
 
Pauppiliini harmaana
Tänään jumppasin ekan kerran sen kirjan ohjeilla ja kyllä tärisytti, vaikka oon tätä ennen käyny salin jumpissa. Kyllä se tästä lähtee. Sen verran ottaa aikaa ja keskittymistä, että päivällä ei voi kuvitellakaan jumppaavansa, kun tyttö häärii ympärillä ja on niin vahdittava tutkimusmatkailija. Taidan ottaa huomenillalla taas jumppamaton esiin :D
 
Taivaansini
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2005 klo 09:17 pia85 kirjoitti:
minkä niminen se kirja on??
innostuin niin kovin noista teidän saavutuksista ja päätin lähtä kirjastoon.. =)
laihari nimittäin alko maanantaina.. :kieh:
Esim. Callan Pinckney Callanetics ekstra, ihannevartalo 30 päivässä
 
Taivaansini
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2005 klo 22:26 pinkuvinku kirjoitti:
Ihan vaan uteliaisuuttani kysyn. Onko teillä lähtö millanen? Mietin vaan että tehooko toi jumppa kuinka nopeesti sanottaskos aikas lihavallekin. Noita teidän juttuja kun innostuin lukemaan niin tuumasin että poikkeempa tuolla kirjaston puolella ja kokeilen. Josko se minuunkin tehois. Vai meneekö siinä sitten trplasti aikaa enemmän. :ashamed: :whistle:
Mulla oli alunperin tavoitepainooni ... reilusti yli 10kg ja sais kyllä enemmänkin tippua, joskin tosta 10kilosta oisin tyytyväinen jo. Pari kiloa on tippunut nyt tuon Callaneticsin aikana, olen kyllä myös muuttanut ruokavaliotani. Enemminkin Callaneticsin tuntee ja näkee vartalossa, ei niinkään vaa'alla (mulla ainakaan!). Aloittaessani vatsalihakset oli olemattomat, lähes surkastuneet täysvaltaisesta lomailusta :p Eikä niitä muitakaan lihaksia juuri ollut. Hyvin on pystynyt alusta asti tekemään noita liikkeitä, ne kun alkaa niin pienistä toistoista ja lisääntyy vähitellen. Eilen tein jo 80 liikettä jokaista ja suurin osa meni ilman ongelmia :D Käy lainaamassa kirja ja kokeile. Sit jos ei tunnu hyvältä niin oletpahan kokeillut :) Tsemppiä!
 
hi-5
Kauanko teilä menee aikaa päivittäin? Ei asuta Suomen hyvien kirjastojen lähettyvillä, mutta pitää tsekata paikallinen tarjonta. TÄhän asti pilates on antanut hyviä tuloksia ja ryhti paranee aivan silmissä! Voisin siis kokeilla tuota toistakin, jos vain ei ole kovin aikaa vievää -lapsukaisten päikärit eivät ole kovin pitkiä...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2005 klo 05:08 hi-5 kirjoitti:
Kauanko teilä menee aikaa päivittäin? Ei asuta Suomen hyvien kirjastojen lähettyvillä, mutta pitää tsekata paikallinen tarjonta. TÄhän asti pilates on antanut hyviä tuloksia ja ryhti paranee aivan silmissä! Voisin siis kokeilla tuota toistakin, jos vain ei ole kovin aikaa vievää -lapsukaisten päikärit eivät ole kovin pitkiä...
Mulla menee se vajaa puolituntia, kun teen vain tuota vatsaosiota ja siihen päälle muutamia Pilates-venytyksiä (kun ne tuntuu niin hyvälle...)

. Jokainen osio itsellään ottaa kai noin 20 minuuttia veryttelyineen - veryttelyt tosin tehdään vain kerran harjoittelun aikana... Mulle ainakin ollut hyvä, että aloitin kevyesti vain yhdellä osiolla. Liitän tähän nyt pikkuhiljaa "sääret ja reisien sisäpuolet" -osion jota alan tehdä päivittäin ja harvennan tuon vatsan muutamaan kertaan viikossa - nelosvaihe loppuu mulla tähän viikkoon!

Vinkiksi kirjaa etsivälle: katso kirjastohaulla netistä kirjojen saatavuus
http://www.kirjastot.fi/fi-fi/kirjastot/
Tietokannat ovat kirjastottain (aakkostus) ja alueittain (maakuntakirjastojen aineiston monihaku), joten hakua voi tehdä monesta kirjastosta samalla kertaa. Eikä siihen vaadita edes tunnuksia. Haku kenttään vain nimekkeeksi Callanetics :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2005 klo 10:35 omia kolme kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2005 klo 05:08 hi-5 kirjoitti:
Kauanko teilä menee aikaa päivittäin? Ei asuta Suomen hyvien kirjastojen lähettyvillä, mutta pitää tsekata paikallinen tarjonta. TÄhän asti pilates on antanut hyviä tuloksia ja ryhti paranee aivan silmissä! Voisin siis kokeilla tuota toistakin, jos vain ei ole kovin aikaa vievää -lapsukaisten päikärit eivät ole kovin pitkiä...
Mulla menee se vajaa puolituntia, kun teen vain tuota vatsaosiota ja siihen päälle muutamia Pilates-venytyksiä (kun ne tuntuu niin hyvälle...)

Teetkö sä ne kaikki 4 liikettä siitä vatsa osiosta?Ja siihen+venytykseen menee se puolisen tuntia?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 12:34 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2005 klo 10:35 omia kolme kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2005 klo 05:08 hi-5 kirjoitti:
Kauanko teilä menee aikaa päivittäin? Ei asuta Suomen hyvien kirjastojen lähettyvillä, mutta pitää tsekata paikallinen tarjonta. TÄhän asti pilates on antanut hyviä tuloksia ja ryhti paranee aivan silmissä! Voisin siis kokeilla tuota toistakin, jos vain ei ole kovin aikaa vievää -lapsukaisten päikärit eivät ole kovin pitkiä...
Mulla menee se vajaa puolituntia, kun teen vain tuota vatsaosiota ja siihen päälle muutamia Pilates-venytyksiä (kun ne tuntuu niin hyvälle...)

Teetkö sä ne kaikki 4 liikettä siitä vatsa osiosta?Ja siihen+venytykseen menee se puolisen tuntia?
Jep. Tietysti aika kasvaa jonkin verran kun toistot lisääntyy, mutta kolmessa vartissa olen aina siitä selvinnyt.
 

Yhteistyössä