Callanetics...

  • Viestiketjun aloittaja Taivaansini
  • Ensimmäinen viesti
Taidanpa minäkin liittyä kokeilijoiden joukkoon. Olen seurannut tätä ketjua viime elokuusta asti ja kun tähän päivään mennessä ei ole muullakaan keinolla sentit kaventuneet, päätin minäkin nyt sitten alkaa kokeilemaan, tuleeko tuloksia. Toivottavasti saan vaan jostain repäistyä sen verran aikaa. Käykäähän kokeneemmat välillä motivoimassa ja potkimassa meitä aloittelijoita takapuolelle, että päästäisiin kunnialla se 30 päivää loppuun saakka :wave: .
 
Taivaansini laiskana
kakkosvaihe menossa, vatsoja teen pelkästään. Ja kyllä tuntuu... En ole kiinnittänyt huomiota siihen näkyykö tuloksia vielä, sitten myöhemmin vasta mittailen ja peilailen :D Tai vaatteistahan sen alkaa huomata, jos kroppa alkaa muuttua. Sitkeästi vaan jatkettava!

Mites te muut? Miten menee?
 
Sinttura harmaana
9 päivää tehty. Vatsaa ja pakaroita. Uuma näyttäisi palanneen!

Mut nyt tuli tenkkapoo, neuvokaa...

Ihannevartalo 30 päivässä: vaihe 3, verryttely ja toinen liike. Sivut 119 ja 120. Ok sen sivun 119 tajuan mut sitte menee överiksi kun luen sivun 120. Siis onko kokonaan eri liike? Pitääkö tehdä tätäkin 50 toistoa? Elikkä onko esim. 10. päivänä toistoja 50+50+50+50? Vai onko se sivun 120 juttu vain yksi venytys?

Muutoinkin en kyl tajua. Jo kaksi eka lausetta menee yli hilseen: "Vaihda puolta, pidä oikea kätesi lantiolla ja notkista enemmän polviasi. Jatka venyttäen oikeaa käsivartta sivulle ja eteen". Siis VAIHDA PUOLTA? Kuvassa on kyl sama käsi ylhäällä. Pidä oikea käsi lantiolla ja sitte pitääkin jo venyttää oikeaa käsivartta? Ja sivulle ja eteen? Siis vuorotellen? Joo ja sitte pitää vielä ojentaa käsivartta alas ja oikealle puolelle.

:headwall: :headwall: :headwall: Ei siis tajua ei vaikka kuinka lukee :headwall: :headwall: :headwall:
 
CoPaCaBanGa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.03.2006 klo 23:58 Sinttura harmaana kirjoitti:
9 päivää tehty. Vatsaa ja pakaroita. Uuma näyttäisi palanneen!

Mut nyt tuli tenkkapoo, neuvokaa...

Ihannevartalo 30 päivässä: vaihe 3, verryttely ja toinen liike. Sivut 119 ja 120. Ok sen sivun 119 tajuan mut sitte menee överiksi kun luen sivun 120. Siis onko kokonaan eri liike? Pitääkö tehdä tätäkin 50 toistoa? Elikkä onko esim. 10. päivänä toistoja 50+50+50+50? Vai onko se sivun 120 juttu vain yksi venytys?

Muutoinkin en kyl tajua. Jo kaksi eka lausetta menee yli hilseen: "Vaihda puolta, pidä oikea kätesi lantiolla ja notkista enemmän polviasi. Jatka venyttäen oikeaa käsivartta sivulle ja eteen". Siis VAIHDA PUOLTA? Kuvassa on kyl sama käsi ylhäällä. Pidä oikea käsi lantiolla ja sitte pitääkin jo venyttää oikeaa käsivartta? Ja sivulle ja eteen? Siis vuorotellen? Joo ja sitte pitää vielä ojentaa käsivartta alas ja oikealle puolelle.

:headwall: :headwall: :headwall: Ei siis tajua ei vaikka kuinka lukee :headwall: :headwall: :headwall:
Hei! katoin tosta kirjasta sen sivu 120 ja kai se on aivan eri liike, eli tuota liikettä toistat 10:s päivä 50 kertaa, 11 päivä 60 kertaa jne.. tuota ite liikettä en osaa sen kummemmin selittää :snotty: enkä taida sitä itekkään oikeen ymmärtää :whistle: meniskö se jotenki niin että ensin käsi lantiolle, sitte koukistat polvia, sitte venyttelet toista kättä sivulle ja eteen! :D

hursomhelst, alotin tänään uudestaan callaneticsin pitkän (3 kk:n) tauon jälkeen! alotin 2 vaiheella ja hyvälle tuntui! :D viimeks kerkesin tehdä 1½ viikkoa ja eron huomasin vaatteista, farkut mitkä ei tuota 1½ viikkoa aikasemmin menny päälle (napin sain just ja just kiinni), mahtu kumma kyllä niinki hyvin ettei edes kiristäny! :) koko jumppaaminen tyssäs siihen ku kaverilla oli ollut synttärit/tuparit ja oli krapula 2 päivää sen jälkeen (harvoin ku ulkona nykyään tulee käytyä)... :snotty: mutta nyt otin vihdoin ja viimein itteeni niskasta kiinni ja aion jatkaa jumppaamista vaikka ei sitte millään joku päivä huvittais! :whistle: kohta on kesä mutta kyllä täs varmaan muutoksia tapahtuu jo parissaki viikossa! ;) ja onhan se paaaljon kivempi shoppailla vähä uutta vaatettaki ku joka paikasta ei kiristä! :whistle: B) :D


tsemppiä kaikille ja tulkaa ihmeessä tänne kertomaan kuulumisia ja tuloksia! B) :wave:
 
laihistelija
Oletteko callenetiks-jumppaajat ylipainoisia, vai suht normaaleita pömppömahan kera vaan. Kyyn vaan siks et itellä on viel 10 kg ylipainoo ja aattelin et auttaakse mua? Tyhmä kysymys. Ite teen pilatesta kolme kertaa viikossa. Tehääks tota callaneticsia joka päivä?
Tsemppiä kaikille!!!!! :wave:
 
CoPaCaBanGa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.04.2006 klo 08:37 laihistelija kirjoitti:
Oletteko callenetiks-jumppaajat ylipainoisia, vai suht normaaleita pömppömahan kera vaan. Kyyn vaan siks et itellä on viel 10 kg ylipainoo ja aattelin et auttaakse mua? Tyhmä kysymys. Ite teen pilatesta kolme kertaa viikossa. Tehääks tota callaneticsia joka päivä?
Tsemppiä kaikille!!!!! :wave:
heips! multa sais lähteä 3-5kg niin olisin tavotelukemis :) pikkusen on pömppöä ja jenkkakahvaa mutta eiköhän ne sula jos ahkeraa treenaa! :whistle: ;) mä ainaki luulisin niin että jos on enemmän sitä ylipainoa niin näkyy tulokset myös paremmin? kolme kertaa viikossa on tosi hyvä tahti, saa se kroppa vähä huilata välillä, mut tos ihannevartalo 30 päivässä mennään 4 vaihetta läpi, eli joka päivä 30:n päivän ajan, ja sen jälkeen ylläpidetään sitä 3 kertaa viikossa, ainaki näin oon ymmärtänyt?

tsemppiä tsemppiä!
:)
 
CoPaCaBanGa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2006 klo 14:11 Neiti21 harmaana kirjoitti:
Minäkin kokeilin..tuota callanetic-ohjelmaa
TULOS:
9pvää takana
-3,5cm vyötäröstä!!!!!!!!!!!!!
:D :D :D :D :D :D :D
hieno juttu! :flower: =) ite meen kohta heilumaan tonne ku neiti menee päiväunille :D
 
Taivaansini
Olipas tämä jo tippunut!! Vieläkö löytyy innokkaita jumppaajia?

Mulla menossa nyt nelosvaihe vatsaa. Ruokavalion ja Callaneticsin ansiosta vartalo muuttunut. Käsivarsissa, kaulanseudussa sekä jaloissa suurimmat muutokset, mutta on tuo vyötärökin pienentynyt. Kohta alkaa olla sellainen inhottava vaihe, että täytyy käydä ostamassa uusia pienempiä vaatteita :D Tosi surkeeta ;) <br><br>
 
Sinttura harmaana
Mulla menossa nelosvaihe vatsaa ja lantiota ja toissapäivänä aloitin reidet.

Välillä kun mittanauhal mittailee, niin tuntuu että mitää ei olis lähteny mut kyllä kuitenkin näyttäis siltä että on kroppa muokkaantunu. Uuma on palanut, selluliittia on palanu reisien ulkopuolelta, mies sanoo että peppu on pyöristynyt eikä ole sellainen löllykkä ja yx mistä huomaa selvästi, niin "allit" on pienentyny! Niin ja vatsa pienentynyt.

Ja kyllä sitä on kehittynyt. Ekax tuntui nelosvaiheessa (vatsa) noi yhden jalan nostot ihan kamalilta. Piti tehdä kymmenen erissä eikä silloinkaa meinannu jaksaa. Nyt on parina päivänä menny sata toistoa ilman lepoa ekalla jalalla. Tokalla pitää jo vähä levätä.
 
Taivaansini harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2006 klo 19:44 Red Dragon kirjoitti:
Siis en koko ketjua ole jaksanut lukea, lopusta vähäsen ja heti alkoi kiinnostus herätä.

Eli mikä ihme tuo on? Ja mistä saa kirjan?
Mitä siinä tehdään? Onko vaikeaa? Kuinka paljon sitä pitää tehdä?
Tän Callanetics otsikon etusivulla on linkkejä aiheesta aiemmin keskusteltuihin juttuihin, kurkkaapa niitä. Kirjoja saa kirjastosta tai divareista/huutonetistä/keltasesta pörssistä, uutta painosta ei ainakaan vielä ole kauppoihin tullut. Callanetics kirjoja on erilaisia, mun mielestä paras on "ihannevartalo 30 päivässä". Hyvä helppo jumppa jota voi tehdä kotona ja tulokset näkyy uskomattoman pian.

Siitä vaan nyt lukemaan tämä ketju kokonaan läpi :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2006 klo 22:24 Taivaansini harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2006 klo 19:44 Red Dragon kirjoitti:
Siis en koko ketjua ole jaksanut lukea, lopusta vähäsen ja heti alkoi kiinnostus herätä.

Eli mikä ihme tuo on? Ja mistä saa kirjan?
Mitä siinä tehdään? Onko vaikeaa? Kuinka paljon sitä pitää tehdä?
Tän Callanetics otsikon etusivulla on linkkejä aiheesta aiemmin keskusteltuihin juttuihin, kurkkaapa niitä. Kirjoja saa kirjastosta tai divareista/huutonetistä/keltasesta pörssistä, uutta painosta ei ainakaan vielä ole kauppoihin tullut. Callanetics kirjoja on erilaisia, mun mielestä paras on "ihannevartalo 30 päivässä". Hyvä helppo jumppa jota voi tehdä kotona ja tulokset näkyy uskomattoman pian.

Siitä vaan nyt lukemaan tämä ketju kokonaan läpi :D
Kiitoksia sinulle! Pitääpä mennä kirjastolla käymään joku päivä. Viimeistään ensi kuun alussa! :hug:
 
viera
Onkohan tuon jumpan tulos nopeemmin saavutettavissa jos tekee päivässä enemmän kuin ohjeessa sanotaan nuo neljä eka päivää ei oo mitenkään kovin tiukkoja tekis tehä enemmän.
 
Yksi lisää
Keskustelun innoittamana hain kirjan kirjastosta ja eilen alkoi. Tuntuu kyllä yllättävän hyvin lihaksissa, varsinkin vatsassa. Onko tosiaan näin huonossa kunnossa, liikkeet ei tunnu kuitenkaan erityisen raskailta. Nyt siis tarvitsee lähinnä tsemmpiä, motivaationa kuun lopulla häämöttävä lomareissu, johon mennessä pitäis ainaki kolme ekaa tasoa ehtiä läpi. Sen jälkeen vika pätkä ennen juhannusta. Tosin nyt alkoi pyöräilykausi töihin myös ja turhan napostelun karsiminen.
Varsinaisesti en ole ylipainoinen, mutta hieman liika lähellä sitä normaalin rajaa - éli muutama kilo olisi kiva saada pois, 5kg olisi jo mahtavaa!
 
kyllähän nuo aika tehokkaita liikkeitä on .mulla nyt kaks vaihetta takana kolme päivää pidin taukoa (flunssa) mulla ei niinkään tunnu kovin raskailta kun oon tehny jotakin lihaskunto liikkeitä aiemmin, mutta eiköhän se loppua kohti ala tuntumaan.
 
Pitkään mietittyäni ja harkittuani lähdin tänään esikoisen kanssa käymään rattailla kirjastolla. Samalla tuli sitten 9 km:n matka tehtyä ja sekä käytyä mäkkärillä. Pitihän neiti palkita, kun on ollut koko matkan kaupunkiin niin kiltisti.

Kirjastosta sitten lainasin kirjan, Ihannevartalo 30 päivässä. Ajattelin sitten tuon aloittaa ja kokeilla onko se niin kehumisen arvoista.
Tänään sitten tein siis verryttely-osuuden ja ensimmäisen vaiheen vatsat ja loppu venytykset. Tein ne ulkona. Mahdollisimman hitaasti tein liikkeet ja kyllä huomasi esim. verryttelyissä miten ne auttoi. Kun aloitin vatsalihasliikkeen, ni kyllä ne joissakin tuntui, mutta ei kaikis. Tuntui, että lepsuilenkohan minä. Mutta ohjeet luin moneen otteeseen läpi, joten luulen, että tein ne oikein.

Olenko minä siis ymmärtänyt oikein, että sen 30 päivän ajan voin tehdä pelkästään vatsoja ja sitten seuraavat 30 päivää pakarat, lantio ja reisien sisäpuolia? tai sitten sen 30 päivän ajan sekä vatsat + jonkun toisen osion, mutta myös muistaa ne loppu venytykset erikseen?

Toivottavasti minä opin liikkeet ja kiinteydyn.
Viikottain, kun käyn vaa'alla, ni oli painoa tullut 1,1 kg takas, mutta vyötäröltä oli lähtenyyt 2 cm.. Oisko voinu muuttua lihaksiksi..<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.03.2006 klo 23:58 Sinttura harmaana kirjoitti:
9 päivää tehty. Vatsaa ja pakaroita. Uuma näyttäisi palanneen!

Mut nyt tuli tenkkapoo, neuvokaa...

Ihannevartalo 30 päivässä: vaihe 3, verryttely ja toinen liike. Sivut 119 ja 120. Ok sen sivun 119 tajuan mut sitte menee överiksi kun luen sivun 120. Siis onko kokonaan eri liike? Pitääkö tehdä tätäkin 50 toistoa? Elikkä onko esim. 10. päivänä toistoja 50+50+50+50? Vai onko se sivun 120 juttu vain yksi venytys?

Muutoinkin en kyl tajua. Jo kaksi eka lausetta menee yli hilseen: "Vaihda puolta, pidä oikea kätesi lantiolla ja notkista enemmän polviasi. Jatka venyttäen oikeaa käsivartta sivulle ja eteen". Siis VAIHDA PUOLTA? Kuvassa on kyl sama käsi ylhäällä. Pidä oikea käsi lantiolla ja sitte pitääkin jo venyttää oikeaa käsivartta? Ja sivulle ja eteen? Siis vuorotellen? Joo ja sitte pitää vielä ojentaa käsivartta alas ja oikealle puolelle.

:headwall: :headwall: :headwall: Ei siis tajua ei vaikka kuinka lukee :headwall: :headwall: :headwall:
Ne on kaksi eri liikettä.
Sivun 119 liikeen lopus lukee näin: Jatka kuten toisessa vaiheessa eli sitte katsoa vaihe 2 kohdalta miten jatketaan.
 
jumppaan hörähtänyt
Nostanpa huvikseni mukavaa ketjua! Ostin huuto.netistä oman kirjan, sen 10vuotta nuoremmaksi 10 tunnissa. Kirjastosta olen loppuviikosta saamassa sen 30 päivää kirjan. Olen todella kiinnostunut jumpasta ja odotan innolla että pääsen kokeilemaan. Mulla 15kg ylipainoa ja 158cm pituutta, ja tietenkin se vauvarölly maha. Olen kokeillutjo kaikki mahdolliset dieetit enkä enää kokeile. Ymmärrän kyllä että jumpan aikana on seurattava myös syömistä, mutta kova tsemppi on päällä ja uskon että onnistun! Tulen kertomaan sitte kuinka monta senttiä on mun kropasta kadonnut. Toivon että saisin edes bikinit päälle tänä kesänä! B)
 
Taivaansini harmaana
MOI!

Tuloksia, Callaneticsin ja ruokavalion ansiosta. Paino tippunut kesästä 13kiloa, vyötäröltä lähtenyt lähes 10cm ja lantiolta lähtenyt 10cm *aaltoja*. Myös reidet hoikistunu reilusti ja hauiksia ilmaantunut. Nämä siis sekä Callaneticsin että ruokavaliomuutoksen ansiota. Muuta urheilua en oikeastaan harrasta, kävelyä joskus, mutta nekin niin pieniä lenkkejä ettei niitä voi oikein laskea. Nyt olen tehnyt muita kotiolojen jumppia aina välillä eikä aina Callaneticsiä, mutta joka ilta yritän tehdä jotain.
 
Seitsämäs päivä jo
Eli tää on sopiva, tuon verran aikaa liikenee jopa itsellä. Lapset on ollut toisinaan mukana jumppaamassa. Mutmut - jotenkin tuntuu et nuo vatsat tehoaa, mut sitte nuo pakara- ja varsin reisiliikeet tuntuu itsestäni varsin köykäsiltä. Teenköhän jotakin väärin, vaan onko ne vaan suhteessa niin paljon paremmassa kunnossa? Pari senttiä on vyötärö jo kaventunut =) .
 

Yhteistyössä