Avovaimokkeen ihmettelyä

  • Viestiketjun aloittaja Vaimoketurhake
  • Ensimmäinen viesti
"Neith"
Miksi äitipuoli ei kunnioita lasta ja lapsen äitiä että saa edes osallistua heidän elämäänsä? Äitipuoli näissä kuvioissa on se ulkopuolinen jota ei välttämättä kutsuta edes lapsen syntymäpäiville niin miksi äitipuoli ole nöyrä ja etsii hiljaa paikkaansa lapsen, isän sekä myös lapsen äidin silmissä? Sen sijaan, käydään laittamaan lapsen säännöt ja rajat heti uusiksi. Ihan kuin lapselle ramppaaminen kodista toiseen olisi jo vaikeaa ja se ettei näe äitiään tai isäänsä joka päivä.
koska kukin saa kotonaan määrätä pelisäännöt, jolloin väistämättä se äiti/isäpuoli osallistuu siihen kasvatukseen.
 
"Neith"
[QUOTE="Veera";22854987]Ei mun lapsiani ole pakko isän uuden naisen kasvatettavaksi laittaa.IKINÄ.
Asiasta ees aivan turha keskustella.[/QUOTE]

siihen vaikuttaa sen isänkin mielipide.. jos sellainen äitipuoli löytyy niin keskenään he sopivat asioista, niitä sinä et määrää
 
Vaimoketurhake
[QUOTE="vieras";22854927]Onko ap:lle seksi tarpeiden tyydytys tärkeämpää kuin siis tämä lapsi joka asuu heillä puolet kuukaudesta ja se että lapsi haluaa läheisyyttä isältään?[/QUOTE]

Jos saisin joka tytötön päivä, olisin varsin onnellinen nainen :D "vapaapäivät" menevät muissa touhuissa tai riidellessä.
 
"bEe"
Meillä 8, 6 ja 4-vuotiaat pojat. Mies asunut uuden puolisonsakanssa nyt 6kk ja nainen todellakin tekee lapsiemme suhteen niinkuin minä ja lasten isä sanoo. Huoh, mitä juttuja täällä on.
 
kokemusta
Mutta ei lapseni tule asumaan koulussa , eikä viettämään siellä öitään (ainakaan useasti) :D
Eikä mulla ole tarvetta olla mustasukkainen opettajille, saati lapseni sukulaisille. Lapsi nyt vaan on äidin ja isän ei äitipuolen. ÄITIPUOLELLA EI OLE MITÄÄN OIKEUTTA LAPSEEN ja kuten aiemmin jo sanoin lapsenhan ovat tehneet isä ja äiti heidän ilokseen.Ja lapsi on heidän yhteinen. Ja miksi ihmeessä edes haluaisin lapselleni äitipuolen? En tarvitse sellaista ja tuskin tarvii lapsikaan.
Tiesitkö ettei kaikki äidit ole hankkiutuneet raskaaksi että lapsi olisi tehty heidän molempien iloksi. On myös äitejä jotka halusivat raskautua ja kun sai tietää raskaudesta heitti miehen pihalle ja kielsi tulemasta edes synnytykseen mukaan vaikka isä halusi. On siis myös huijari äitejä jotka juoksee isän rahojen perässä lapsen kustannuksella.
 
"Veera"
Mä puhun nyt omasta kokemuksestani. Ei ole lapset ikinä isän naisystävää tavanneet, ovat olleet 3kk yhdessä ja asuvatkin yhdessä. Isä tapaa lapsiaan meillä. Tiedän ettei kyseinen nainen ole hyväksi lapsilleni ja mies ei ole tähän päivään mennessä saanut lupaa viedä lapsiamme kotiinsa.
 
Hieno nainen.
Kyllä tiedän mutta nyt ei taida sellaisesta olla kyse. Ja varmasti on paaaaljon äitejä jotka eivät lapsestaan huolehdi ja sitten lapsen isän uusi vaimoke hoitaa ne asiat ja hyvä niin jos se kaikille sopii. Itsestäni nyt puhuin etten minä moista hyväksyisi ja tiedän kyllä monia jotka samoin asiasta ajattelevat. Miksi äitipuolen mielipiteet /tarpeet tärkeäpiä kuin lapsen oman äidin??? :0
 
Vaimoketurhake
[QUOTE="Veera";22855043]Mä puhun nyt omasta kokemuksestani. Ei ole lapset ikinä isän naisystävää tavanneet, ovat olleet 3kk yhdessä ja asuvatkin yhdessä. Isä tapaa lapsiaan meillä. Tiedän ettei kyseinen nainen ole hyväksi lapsilleni ja mies ei ole tähän päivään mennessä saanut lupaa viedä lapsiamme kotiinsa.[/QUOTE]

Noh, tilannehan on sitten aivan toinen, kun miehelläni on tyttöön yhteishuoltajuus.
 
"Veera"
Meillä myös yhteishuoltajuus. Jos tyttö tulee juttuun kanssasi niin mikäs siinä sitten mutta et vastannut kun sinulta kysyttiin miten lapsen äiti suhtautuu sinuun ja sääntöihisi?
 
"Kenguru"
[QUOTE="Veera";22855043]Mä puhun nyt omasta kokemuksestani. Ei ole lapset ikinä isän naisystävää tavanneet, ovat olleet 3kk yhdessä ja asuvatkin yhdessä. Isä tapaa lapsiaan meillä. Tiedän ettei kyseinen nainen ole hyväksi lapsilleni ja mies ei ole tähän päivään mennessä saanut lupaa viedä lapsiamme kotiinsa.[/QUOTE]

Ihan normaalin ihmisenkin ollessa kyseessä, on ihan tervettä ettei ole vielä lapsiaan tutustuttanut uuteen naiseensa noi lyhyen seurustelun aikana. Jos tuossa naisessa ei ole kuviteltujen vikojen lisäksi oikeita, niin luultavasti tuo nainen tulee tapaamaan lapsesi joskus.
Onhan poikkeuksiakin, mutta ajatellen, että heidän suhde tulee kestämään, niin vaikea kuvitella että exäsi kävisi vuosi kausia sinun luonasi heitä katsomassa.
 
"Kenguru"
Kyllä tiedän mutta nyt ei taida sellaisesta olla kyse. Ja varmasti on paaaaljon äitejä jotka eivät lapsestaan huolehdi ja sitten lapsen isän uusi vaimoke hoitaa ne asiat ja hyvä niin jos se kaikille sopii. Itsestäni nyt puhuin etten minä moista hyväksyisi ja tiedän kyllä monia jotka samoin asiasta ajattelevat. Miksi äitipuolen mielipiteet /tarpeet tärkeäpiä kuin lapsen oman äidin??? :0
En usko, että monikaan ajattele, että äitipuolen mielipiteet olisivat tärkeämpiä kuin lapsen oman äidin. Tottakai lapsen biologiset vanhemmat ovat hänelle kaikkein tärkeimmät (unohdetaan nyt kaikki poikkeustilanteet). Itse ainakin tarkoitin omissa kirjoituksissani vain sellaista, että jos lapsi elää myös uusioperheessä, on siellä asuvilla aikuisilla oikeus puuttua lapsen sen hetkisiin kasvatustilanteisiin. Kunnioittaen biologisten vanhempien periaatteita tietenkin (jos ei taas mennä poikkeustapauksiin).
 
lol
Kukas se sanoi että ei kuulu lapsen asiat äitipuolelle kun isä ja äiti on tehnyt lapsen omaksi ilokseen :D Ai että omaks viihdytykseksenne teitte lapsia? Mutta ette sitten yhdessä viittineet iloita siitä loppuun asti vaan ukko lähti ettimään parempaa äitiä :D
 
Vaimoketurhake
Kyllä tiedän mutta nyt ei taida sellaisesta olla kyse. Ja varmasti on paaaaljon äitejä jotka eivät lapsestaan huolehdi ja sitten lapsen isän uusi vaimoke hoitaa ne asiat ja hyvä niin jos se kaikille sopii. Itsestäni nyt puhuin etten minä moista hyväksyisi ja tiedän kyllä monia jotka samoin asiasta ajattelevat. Miksi äitipuolen mielipiteet /tarpeet tärkeäpiä kuin lapsen oman äidin??? :0
Paha sanoa, mitä mieltä tytön äiti on asioista, kun nämä molemmat ovat niin idiootteja, etteivät kykene asioista keskustelemaan. En siis tiedä, mitä rajoja ja sääntöjä äidillä on. Olettaisin ruokailun olevan paremmin hanskassa.
 
Hieno nainen.
Ja itse ajan sitä asiaa etten ikinä antaisi edes lapsiani 2vk äitipuolen hoiviin. Saati sitten antaa laittaa minun sääntöjäni ja rajojani uusiksi vain äitipuolen mieltymysten takia. Toivon ettei meille tuollaista tilannetta tule, en varmaan hengissä selviäisi :D Olisi kamala paikka ,kokisin olleeni täysin epäonnistunut ja joutuisin jakamaan lapseni joka syntyi minun ja mieheni rakkaudesta miehen uuden rakkaudenkanssa. Puistattaa. Et varmaan ymmärrä pointtiani.
 
"harmaa"
[QUOTE="vieras";22853020]Ja ainoastaan myyntivoitosta joudut verot maksamaan, mitä noin lyhyessä ajassa tuskin on ehtinut tulemaankaan. Eli ihan hyvin voit lähteä pois, jos ei onnistu. Mieti vaikka niin, että jos haluat lapsia, niin tuo sama tyyppi olisi niille sitten isä myös ja elämä entistä arkisempaa (kun on jo nyt). Sitäkö haluaisit?[/QUOTE]

joo asunto ei ole mikään syy olla eroamatta jos siltä tuntuu että ero on järkevin ratkaisu. ainoastaan myyntivoitosta menee vero. en minäkään ex:n kanssa ruvennut sitä kahta vuotta meidän yhteisessä asunnossa raiskaus yrityksen jälkeen asumaan. kyllä se oli vain asunto myyntiin ja ero. ei siinä paljon myyntivoittoja ja tappiota paljon kuule laskettu.
 
Vaimoketurhake
Ja itse ajan sitä asiaa etten ikinä antaisi edes lapsiani 2vk äitipuolen hoiviin. Saati sitten antaa laittaa minun sääntöjäni ja rajojani uusiksi vain äitipuolen mieltymysten takia. Toivon ettei meille tuollaista tilannetta tule, en varmaan hengissä selviäisi :D Olisi kamala paikka ,kokisin olleeni täysin epäonnistunut ja joutuisin jakamaan lapseni joka syntyi minun ja mieheni rakkaudesta miehen uuden rakkaudenkanssa. Puistattaa. Et varmaan ymmärrä pointtiani.
En ole laittamassa kenenkään rajoja uuteen uskoon. Ylipäätään asettaisin edes jotain rajoja! Isi ei siinä oikein hommaansa hoida ja tyttö pompottelee jo kaikkia aikuisia. Normaaliahan tuo nyt on, mutta mitä tulee eteen sitten vuoden päästä?!
 
Vaimoketurhake
[QUOTE="harmaa";22855283]joo asunto ei ole mikään syy olla eroamatta jos siltä tuntuu että ero on järkevin ratkaisu. ainoastaan myyntivoitosta menee vero. en minäkään ex:n kanssa ruvennut sitä kahta vuotta meidän yhteisessä asunnossa raiskaus yrityksen jälkeen asumaan. kyllä se oli vain asunto myyntiin ja ero. ei siinä paljon myyntivoittoja ja tappiota paljon kuule laskettu.[/QUOTE]

Jessus. No tuossa tilanteessa peli on täysin menetetty. Kämppä olisi meilläkin mennyt myyntiin, jos mieheni olisi lyönyt koiraansa, eikä vain uhannut. Pitkät keskustelut ja tappelut siitäkin kyllä käytiin, että tajusi tai myönsi tajunneensa, kuinka väärin hän teki. Jos mies kerrankin tekee jotain jollekin elikolleni, se on menoa sitten ja hänen koiransa huostaanottaisin siinä samalla (tuskin laittaisi vastaan).
 
Hieno nainen.
Jos lapsi pompottaa aikuisia ja käytös muutenkin huonoa sano miehellesi että keskustelee asiasta lapsen äidinkanssa. Jos tämä ei onnistu kertoo se aika paljon millaista on teidän elämänne jos eroatte ja on yhteinen lapsi siunaantunut...
 
"vieras"
Totta vitussa puutuin asiaan, vaikka onkin miehen koira! Sanoin, että en siedä edes sen naapurin nautaa vahingoitettavan.

Toivoinkin, että yhteenmuuttokriteerini olisi herättänyt mieheni jo ennen muuttoa nukuttamaan tytön omaan sänkyyn, mutta niin ei käynyt. Nukkukoot turjake missä huvittaa, ei siltä munaa irtoo kuitenkaan.

Sun muksu, mun eläimet -jaottelun piti olla vain alkua. On mielestäni kohtuutonta vaatia, että olisin heti täysipainoisesti mukana, olenhan itse lapseton enkä noin pieniä lapsia ymmärrä. Tarkoitukseni oli osallistua tytön elämään ja kiintyä tyttöön pikkuhiljaa, kuten varmasti olikin käynyt.

Minä asetan kaikki samaan laumaan. Järjestyksessä aikuiset, lapset ja eläimet. Miehen järjestyksessä on lapsi ja aikuiset, ei eläimiä. Monesti on sitäkin huutanut, että hänelle eläimet ovat aivan täysin yhdentekeviä. Outoa, kun ennen yhteenmuuttoa kuvittelin, että hän oikeasti arvostaa ja pitää eläimistä. Väärä oli se(kin) luulo. Halveksin ihmisiä, jotka lopettavat eläimistään huolehtimisen, kun vauva tulee taloon. Mieheni kuuluu heihin ja minun on vaikea suhtautua siihen. Hänen koiransa saa sentään nyt enemmän sisältöä elämäänsä, kun voin itse peuhata senkin kanssa ja pennusta on tietysti paljon seuraa. Enemmän se on minun koirani...tuossa se makaa nytkin jaloissani ;)
Jos sun miehesi on sen jälkeen kun sä olet puuttunut asiaan tekee niin uudestaan, niin sä et mun mielestäni ole puuttunut kunnolla siihen asiaan! Asia tulis tehdä selväksi niin kirkkaasti, että äijäs tietää että taivas putoaa niskaan, jos edes ajattelee tekevänsä niin uudestaan.

Ja sellanen ajattelu, että lapseen totuttelee pikku hiljaa on kyllä todella naivia. Se on kaikki tai ei mitään. Pikkulapsi perheen arki on vaativaa ja kuluttavaa, eikä siihen voi osallistua puoliksi.
 
"vieras"
Miehesi ei varmaan kunnioita sua kun kaikki sun puheet menee kuuroille korville. Odota vaan, kohta huomaat että haikailee tytön äidin perään... Miksi Vaimoketurhake ei ole vastannut usein hänelle esitettyyn kysymykseen: Mitä lapsen äiti ajattelee susta? Onko sille ok sun olemassa olo hänen lapsenkanssaan?
 
Hieno nainen.
lol, meillä ei äitipuoliakaan ole ja mieskin tuossa vieressä naureskelee :D Ei siis ole lapsi uuden äidin tarpeessa tai mies uuden naisen tarpeessa :D Kiitos huolenpidosta.
 
Vaimoketurhake
[QUOTE="vieras";22855579]Miehesi ei varmaan kunnioita sua kun kaikki sun puheet menee kuuroille korville. Odota vaan, kohta huomaat että haikailee tytön äidin perään... Miksi Vaimoketurhake ei ole vastannut usein hänelle esitettyyn kysymykseen: Mitä lapsen äiti ajattelee susta? Onko sille ok sun olemassa olo hänen lapsenkanssaan?[/QUOTE]

Sorry, on jäänyt tämä kohta vaiheeseen. Eihän tuo exä minusta tykkää :D Ei hän olisi lastaan antanut miehellenikään...kynsin ja hampain, kun uhkailtiin käräjillä :p Mutta se ei ole kovinkaan uusi tilanne, että exä ei tykkää uudesta vaimokkeesta, vai mitä? ;)
 
Vaimoketurhake
[QUOTE="vieras";22855531]Jos sun miehesi on sen jälkeen kun sä olet puuttunut asiaan tekee niin uudestaan, niin sä et mun mielestäni ole puuttunut kunnolla siihen asiaan! Asia tulis tehdä selväksi niin kirkkaasti, että äijäs tietää että taivas putoaa niskaan, jos edes ajattelee tekevänsä niin uudestaan.

Ja sellanen ajattelu, että lapseen totuttelee pikku hiljaa on kyllä todella naivia. Se on kaikki tai ei mitään. Pikkulapsi perheen arki on vaativaa ja kuluttavaa, eikä siihen voi osallistua puoliksi.[/QUOTE]

No eipä ole mies uudelleen uskaltanut ;) Ja eipä tuo mukula nyt kovin vaativa ole. Siellähän se katselee sitä hemmetin titinalleaan :D
 

Yhteistyössä