Autolla ajaminen ilman ajo-oikeutta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myräkkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sakot ja ajokortin saaminen siirtyy jos ei sitä vielä ole. En muista yhtään niiden sakkojen suuruutta. Oisko 100e (?) En sitten tiedä miten käy, jos jatkuvasti jää kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Sakot ja ajokortin saaminen siirtyy jos ei sitä vielä ole. En muista yhtään niiden sakkojen suuruutta. Oisko 100e (?) En sitten tiedä miten käy, jos jatkuvasti jää kiinni.

Minimi rikesakko on ainakin 115 e, muuten en tiedä mitään kyseiseen aiheeseen liittyen

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Jos ajaa rajoitusten mukaan niin kiinnijäämisen riski on liki olematon. Puhallusratsioissakaan ei ikinä tarkisteta ajokorttia.

totta
nimim. 3v ilman ajokorttia ajellut. nykyään on kortti (7v) eikä vieläkään kukaan ole pysäyttänyt, kysellyt korttia saati puhalluttanut. näin pk-saudulla.

Mulla ei ole ajokorttia. Miten joskus mökillä, että olisipa kiva ajaa autolla kauppaan. Matkaa noin 5 km. Omasta mielestäni toki osaisin ajaa tuon matkan moitteettomasti vaikken ole autoa juuri koskaan ajanut :-). En nyt kuitenkaan ole ollut niin tyhmä, että olisin tuota matkaa autolla ajanut. Olisi ihan kauheaa aiheuttaa jokin onnettomuus tai jäädä kiinni kortitta ajamisesta. Unissani toki ajan pitkiäkin päivämatkoja :-).

Sopiihan sitä kokeilla, sitäkin! Ja sitte ei rutista kun alaikäset ajelee kyläkauppaan , limpparin ostoon , niinhän se menee. Voi hyvänen aika , aletaan vaan oikein näyttämään esimerkkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sopiihan sitä kokeilla, sitäkin! Ja sitte ei rutista kun alaikäset ajelee kyläkauppaan , limpparin ostoon , niinhän se menee. Voi hyvänen aika , aletaan vaan oikein näyttämään esimerkkiä.

Jaa, sanoinko mä et kokeilisin? Tai että olisin kortiton? En kyllä mielestäni näin sanonu, kunhan teoriassa mietin..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

"Älkää tehkö niin kuin minä teen vaan niin kuin minä sanon..."

Ei kortilla ajeta vaan autolla. Ei kortilla oo mitään tekemistä ajoturvallisuuden kannalta. Ne on vaan jotkut luuseri kotipoliisit jotka urputtaa. Ei muuta ku antaa palaa tukka takana ja elämä edessä.

Jos ei korttia ole, niin ajo-oikeudetta ajosta tulee RV eli rangaistusvaatimus. Sakon suuruus määritellään tulojen ja huollettavien mukaan, minimi päiväsakko on 6e/kpl ja päiväsakkoja tulee normaalisti tuosta rikoksesta muistaakseni 10kpl.
Ajo-oikeudetta ajot vaikuttavat ajokortin saamiseen ja mitä useampia ajoja ilman korttia on, sitä enemmän pä'iväsakkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Jos ajaa rajoitusten mukaan niin kiinnijäämisen riski on liki olematon. Puhallusratsioissakaan ei ikinä tarkisteta ajokorttia.

Jaa no jos menettää korttinsa vaikka liian useasta ylinopeus-sakosta vuodessa :laugh:

Ihan kuin minun suusta. Menetin kuukaudeksi! PAKKO nostaa kaasujalkaa. Rassaa kun miesystä joutuu kuskaamaan, eikä itse pääse!

Ajelin äske 100e maksavalla ooppelilla jossa oli vanha leima. Olen autokoulussa ja kortin olisin saanut n. kuukauden päästä. Sakkoa tuli 14x6€ (päiväsakkoa) ja kortin takaisin saamisesta ei ole vielä tietoa ---> huomenna pitäis soittaa poliisilaitokselle.

kävi sitten niin, että kaverini oli kaatunut ja vammauttanut kätensä. No ei siinä mitään kun lähettiin Helsingistä kaveriporukalla ajelemaan kaatuneen kaverin corsalla... Ajettiin pitkä matka ja kaverini käsi vain kipeytyi kipeytymistään... alettiin ajaa jostain Janakkalan suunnalta kotia päin kun kaveria alkoi vammautuneen käden lisäksi väsyttää jotenka oltiin sitä mieltä ettei ole turvallista hänen kuljettaa autoa. Vaihdettiin siinä Röykän/Vihtijärven paikkeila kuskia, niin kappas klaukkalassa poliisi pysäytti tuntemattomasta syystä... No mutta kuitenkin ajoin autoa kortitta (viikonpäästä teoriakoe ja inssi, vajaat 30pvä autokoulussa), jotenka sain 6€ x 20kpl = 120€ (päiväsakkoa). Todennäköistä on, että ajokortin saanti lykkääntyy muutamasta kuukaudesta vuoteen... Eniten harmittaa se, että ajokortti olisi ollut minulla ensiviikolla aika varmasti... teoriakokeeseen kolmessakymmenessä päivässä, inssiin 32 päivässä jotenka pienehkö vitutus... En suosittele kenellekkään!!! - JSH ps. Tämä tapahtuma alkoi noin 00:20 ja päättyi noin 00:45 1.2.12

Yhteistyössä