Autokoulun kakkosvaiheesta ?? apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jenni93
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jenni93

Vieras
Moi! Mun pitäis käydä kakkosvaihe parin viikon kuluttua, ja pelottaa jo valmiiksi.. En nimittäin ole ajanut kuin vain muutaman kerran parin vuoden sisällä. Ensiksi on arvioiva ajo autokoulun autolla, sitä en jännitä, mutta sitten seuraavana päivänä pitäisi mennä sinne radalle.. Käsittääkseni jos menee omalla autolla niin paikan päälle pitää ajaa yksin ja paikka on aika kaukana mistä asun (apua??). Mutta jos käyttää autokoulun autoa niin tuleeko silloin opettaja mukaan sinne radalle vai käytkö hakemassa auton autokoululta ja ajat silloinkin paikan päälle yksin? Mietin että antaako ne auton noin vaan ja käskee menemään radalle ja palauttamaan auton sen jälkeen. Auttakaa.. Jännittää tuo yksin ajaminen, jos joku on siinä vierellä niin silloin ei niinkään..

Älä pelkää, en näillä taidoilla ole minnekään keskustaan lähdössäkään, kaikilla on oma syynsä miksi kortin hankki joten ooppas hiljaa:) halusin vain että kortti löytyy taskusta ja on perustaidot käyttää autoa jos joskus sattuu sellainen tilanne että yhtäkkiä sitä korttia tarvitsee. Ja inssin olen joskus läpäissyt niin eiköhän ne taidot arvioivassa ajossa palaudu mieleen. Kyse onkin nyt siitä että pitää lähteä jonnekin kauemmas ajamaan, ikinä en ole yksin ajanut vaan aina jonkun kanssa.

[QUOTE="Jenni";29769444]halusin vain että kortti löytyy taskusta ja on perustaidot käyttää autoa jos joskus sattuu sellainen tilanne että yhtäkkiä sitä korttia tarvitsee. [/QUOTE]

No, nyt on sellainen tilanne että sitä korttia tarvitset. Jos olet sitä mieltä, että taito on hallussa, ei se yksin ajaminen ole kumma juttu. Selvität vaan paikan ja reitin huolella etukäteen ja lähdet ajoissa. Voit vaikka etukäteen ajaa reitin jonkun kanssa, jotta se sitten yksin sujuu.

Älä jännitä, hyvin se menee :) Arvioiva ajo meni itsellä omasta mielestä vähän mönkään, kun olen ajellut kortin saamisesta saakka automaatilla ja kytkin vaihteineen tuotti aluksi hieman hankaluuksia. Siitä huolimatta sain hyvät arviot.

Radalla on hauskaa! Autokoulusta riippuu miten autonlainaus menee, mutta meillä ainakin oppilas ja opettaja tulivat autokoulun autolla yhdessä radalle. Ja ennen rataa treffattiin itseasiassa huoltsikalla, josta sitten ajettiin yhdessä letkassa radalle. Radalla ajetaan yksin, mutta siellä on radiopuhelimet josta tulee koko ajan ohjeita radalla toimimiseen. Enimmäkseen päivä oli jonottelua, koska radalla oli monta muutakin oppilasta niin kauhean montaa kertaa ei ehdi yhtä rataosuutta ajelemaan.

Soita autokouluun ja kysy, niin käytännönasiat selvenee :)

En omista autoa, joten suoritin kokeen autokoulun autolla. Arvioitava ajo tehtiin autokoulun autolla. Oli ollut taukoa ajelusta puolitoista vuotta, mutta ei se menoa haitannut. Kehuja sain ja olin kuulemma erityisen hyvä ajaja. Eli ei se kokemus ole koko totuus. ;) Rata-ajoa varten opettaja nappasi kyytiin koululta ja vei radalle. Siellä ajoin sitten yksin autokoulun autolla (eri auto kuin arvioivassa). Takaisin ajoi sitten taas opettaja.

Eli hyvillä mielin vain kakkosvaiheeseen. Minulla oli kivaa. :) Vaikka kyllä jännitin kovasti.

Yhteistyössä