Ylinopeussakko ja ajokileto, autoilen töissä, mitäs nyt!! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja törppö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Toivon:
mukaan saat ajokiellon. Jos nyt ennenkin sakkoja kyseisetä asiasta, niin luulis jo silloin oppineen jotakin!
Jos nyt selviät pelkällä puhuttelulla, niin etköhän kohta taas huristele ylinopeutta. Mitä sanot jos oliskin tullut kolari asian takia? Ei niitä nopeusrajoituksia huvikseen säädetä!

AP on nainen.
Tätä törppöilyä en voi perua. Mulle on ihan sama mitä ajattelette. Itse tiedän oppineeni läksyni. Ja jos se olisi vaan minusta kiinni, voisin jättää ajamisen sääntöjä noudattaneille.

Tästä mokasta vaan koituu harmia mun asiakkaille, jotka on liikuntavammaisia. Osa edellyttää multa kotikäyntejä, koska ei pääse työpaikalleni. Ja ammatti tuli valittua, enkä sitä vaihda tai lopeta. Valmiiksi sanon sen, ennen kun joku ehottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu niin vainoavat. Vai oletko koskaan kuullut poliisin puuttuneen jalankulkijoiden tai pyörilijöiden liikennerikkomuksiin? Lisäksi yhteiskunta jakaa autoilijoille kollektiivisia rangaistuksia, eli yhden mokatessa kaikki saavat maksaa ja kärsiä.
Jalankulkijat ja pyöräilijät eivät saata muita ihmisiä vaaraan ainakaan samassa mittakaavassa, kuin kaahailevat autoilijat.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap on mies:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Nainen+auto=katastrofi

Ap on kylläkin mies, koska naisen motoriikalla ei ajeta autoa 142 km/h nopeudela ;)

ai ei vai? Olen sitten ensimmäinen mies joka on synnyttänyt kuusi lasta...

Täälläki "mies" joka on lykänny pari naperoa maailmaan :D

Kyllä tuo vauhti ja enemmänki on tuolla harrastuspuolella onnistunu paremmin ko hyvin :whistle:

Saa nähä miten käy. Alottajia on näköjään mun lisäksi muitakin... ;)
Ainoo lohtu on, ettei tiellä ollut muita, eli ihmisiä ei loukkaantunut eikä edes peltiä ruttaantunut. Ainoo ruttu on tosiaan mun tilin saldossa ja mielessä.

Olisit miettinyt asiakkaitasi ennen kuin poljit kaasua!
Kulje pyörällä, bussilla, taksilla tai mopolla.a ongelmas! Turha nyt enää narista ja luulla saavansa säälipisteitä kun asiakkaat mainitsit. Nyt vois olla yksi liikuntarajoitteinen lisää ylinopeutes takia! En ehdota ammatinvaihtoa ym, vaan toivon että saavat tilallesi töihin järkevämmän autoilijan! T: Asiakaskäyntejä myös tekevä

Ennen toimi se, että jos auto on pakollinen työn vuoksi ei välttämättä lähtenytkään kortti.

Ei mee enää niin. Sori ap, sun asiakkaat on nyt jonkun toisen työntekijän riesana :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Voi voi:
Olisit miettinyt asiakkaitasi ennen kuin poljit kaasua!
Kulje pyörällä, bussilla, taksilla tai mopolla.a ongelmas! Turha nyt enää narista ja luulla saavansa säälipisteitä kun asiakkaat mainitsit. Nyt vois olla yksi liikuntarajoitteinen lisää ylinopeutes takia! En ehdota ammatinvaihtoa ym, vaan toivon että saavat tilallesi töihin järkevämmän autoilijan! T: Asiakaskäyntejä myös tekevä

Toistan itseäni: poliisi hoitakoot puhuttelut enkä kerää säälipisteitä mistään.
Vai enkö saisi kertoa tarvitsevani töissä autoa?
Niinkuin sanoin, työ tulee olemaan hankalaa, mutta ei mahotonta pyörän, julkisten ja kolleegojen kyydillä. Joku liian vaikean matkan takana oleva on vaan jätetttävä myöhemmäksi. Arvioikoot poliisi tilanteen ja auton tarpeellisuuden jos laki niin sanoo.

Minua harmittaa ihan kauheasti ja olen todennut olleeni idiootti, joka ei voi aikaa taaksepäin kääntää. Alotin aiheen, koska minua huolestuttaa, pelottaa ja jännittää seuraukset, joita jo viime yön vatvoin mielessäni. Ja tajuan, että seuraukset olisivat voineet olla paljon pahemmatkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minua harmittaa ihan kauheasti ja olen todennut olleeni idiootti, joka ei voi aikaa taaksepäin kääntää. Alotin aiheen, koska minua huolestuttaa, pelottaa ja jännittää seuraukset, joita jo viime yön vatvoin mielessäni. Ja tajuan, että seuraukset olisivat voineet olla paljon pahemmatkin.

Toivotaan että saat pitää kortin oikein viimesen päälle kunnollisen nuhtelun jälkeen. Opiksesi oletkin varmasti jo ottanut.

Mun lähes 20-vuotisen ajohistorian "törkeimmät" rikkeet on 2 x pysäköintisakko :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Saanko muuten kysyä, miksi moinen vauhti? Kai ajaessa huomasit meneväsi hurjaa ylinopeutta? Etkä hidastanut?

Syitä mietin itsekkin.
1. Yhteenveto seuraavista: Olin idiootti
2. Kohdan 1 johdosta en ollut kärryillä rajoituksesta ja kuvittelin sen olevan suurempi.
3. Mulla oli tapaaminen paikassa x, jossa olin järjestämässä erästä yhdistystapahtumaa. Olin myöhässä.
4. Allani ei ollut oma auto, enkä hallinnut sen nopeuksia tai kaasupoljinta enkä tuntenut mittarin heittoa.

4. Allani ei ollut oma auto, enkä hallinnut sen nopeuksia tai kaasupoljinta enkä tuntenut mittarin heittoa.

Pitäisiköhän sun oikeasti ajaa fillarilla :o
Mullakin työn puolesta vaihtuu auto lähes päivittäin, mutta en ikinä laske sen varaan, että mittari ns.heittää... Mikään mittari ei heitä niin paljoa, että kortti lähtee :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja törppö:
Törttöilin tuossa eilen niin, että päiväsakkoja tuli ylinopeudesta 25. Ei siinä sen kummempaa kun nöyränä sakko käteen ja muiden kyydissä matka jatkui. Poliisi määräsi väliaikaisen ajokiellon. Kertoi, että sen keston päätetään ensi viikolla paikallisella poliisilaitoksella.
Osaatteko kertoa miten pitkään kortti on pois pelistä. Työni vuoksi joudun liikkumaan autolla useaan kertaan viikottain kotikäynneille. Miten poliisi suhtautuu tähän ja voiko se muuttaa ajokieltoa tai jopa jättää sen väliin?
Päivä on pilalla ja tulevat viikotkin, jos en ajo-oikeutta saa. Töihin muillakeinoin menokin on näillä kulmilla vaikeaa. En kyllä enää ikinä ole näin typerä, vaikka olisi miten kiire!

tuttuni sai 2kk ajokiellon ja sillä oli tuota luokkaa ylinopeutta =/

Alkuperäinen kirjoittaja tieto:

Pitäisiköhän sun oikeasti ajaa fillarilla :o
Mullakin työn puolesta vaihtuu auto lähes päivittäin, mutta en ikinä laske sen varaan, että mittari ns.heittää... Mikään mittari ei heitä niin paljoa, että kortti lähtee :headwall:

Eikös vaan. Listan viimeisen arvasinkin aiheuttavan kommentointia. Palataan syyhyn 1.

Alkuperäinen kirjoittaja törppö:
Törttöilin tuossa eilen niin, että päiväsakkoja tuli ylinopeudesta 25. Ei siinä sen kummempaa kun nöyränä sakko käteen ja muiden kyydissä matka jatkui. Poliisi määräsi väliaikaisen ajokiellon. Kertoi, että sen keston päätetään ensi viikolla paikallisella poliisilaitoksella.
Osaatteko kertoa miten pitkään kortti on pois pelistä. Työni vuoksi joudun liikkumaan autolla useaan kertaan viikottain kotikäynneille. Miten poliisi suhtautuu tähän ja voiko se muuttaa ajokieltoa tai jopa jättää sen väliin?
Päivä on pilalla ja tulevat viikotkin, jos en ajo-oikeutta saa. Töihin muillakeinoin menokin on näillä kulmilla vaikeaa. En kyllä enää ikinä ole näin typerä, vaikka olisi miten kiire!
Minä sain ekaks huomautuksen kun oli 2 liikennerikkomusta, toinen ylinopeus ja yks toinen. Olin just saanu työpaikan niin poliisisetä oli armelias. Kuukauden päästä välähti tolppa. Ajoin puolenvuuoden päästä kakkosvaiheen ja sain väliaikaisen kortin. Siitä kuukaus niin lähti kortti! 1kk oli pois. Saan vakituisen kortin 2012 maaliskuussa, ehkä...

Kannattaa vähintään asennoitua nyt siihen, että kortti lähtee tuntemattomaksi ajaksi pois. Enemmän miettisin miten työt hoitaa kuin mitä poliisille selittää. Se vahinko on jo tapahtunut.

ajokielto rapsahtaa. eikä auta yhtään se että tarvitset autoa työssäsi. veljelle rapsahti kans ajokieltoa aikoinaan ja ei auttanu vaikka työmatka pitkä ja linkillä ei korpeen päässy.

Alkuperäinen kirjoittaja wanderer:
Sähän oletkin tosi "fiksu" autoilija. Poliisit "vainoavat" autoilijoita? :o
Juu niin vainoavat. Vai oletko koskaan kuullut poliisin puuttuneen jalankulkijoiden tai pyörilijöiden liikennerikkomuksiin? Lisäksi yhteiskunta jakaa autoilijoille kollektiivisia rangaistuksia, eli yhden mokatessa kaikki saavat maksaa ja kärsiä.

Voi kuule, kyllä olen kuullut. Sakotetaan pyöräilijöitäkin jos lamppu tai kypärä puuttuu. Jalankulkijat ja pyöräilijät eivät törppöillessään sitä paitsi saa aikaan yhtä pahaa jälkeä kuin autoilijat. Kerro ihmeessä lisää näistä kollektiivisista rangaistuksista autoilijoille.

Eipä tunnu löytyvän myötätuntoa hiukan ylinopeutta ajaneelle autoilijalle, mutta mamuraiskareille löytyy aina puolustajia.aika erikoista.

En myötätuntoa odottanutkaan.

Tuntuu, että jokaisella on eri tieto ja kokemus aiheesta. Eli ilmeisesti ajokiellon pituus voi olla mikä vaan tai olla olematta.

Eipä tunnu löytyvän myötätuntoa hiukan ylinopeutta ajaneelle autoilijalle, mutta mamuraiskareille löytyy aina puolustajia.aika erikoista.

En myötätuntoa odottanutkaan.

Tuntuu, että jokaisella on eri tieto ja kokemus aiheesta. Eli ilmeisesti ajokiellon pituus voi olla mikä vaan tai olla olematta.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmaa:
Minä sain ekaks huomautuksen kun oli 2 liikennerikkomusta, toinen ylinopeus ja yks toinen. Olin just saanu työpaikan niin poliisisetä oli armelias. Kuukauden päästä välähti tolppa. Ajoin puolenvuuoden päästä kakkosvaiheen ja sain väliaikaisen kortin. Siitä kuukaus niin lähti kortti! 1kk oli pois. Saan vakituisen kortin 2012 maaliskuussa, ehkä...

Etkö jo yhdellä kertaa oppinut??
Tuollaiselle tarviis korttia antaa ollenkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja tieto:
Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmaa:

Etkö jo yhdellä kertaa oppinut??
Tuollaiselle tarviis korttia antaa ollenkaan...

Kun en jaksa jumittaa hiljaa. Onneks on vanha dieseli, mitenköhän kovaa menisin jos ois bensakone...Aika nopeesti päästiin väli Pori-Kouvola kun ei ollu paljon liikennettä: 3tuntia 45 min. 4 pientä taukoa välillä.

Yhteistyössä