Ylinopeussakko ja ajokileto, autoilen töissä, mitäs nyt!! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja törppö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sovitaanko, että sen puhuttelun pitää sitten poliisi, ettekä te?
Mulla on tosi huono fiilis ja mokasin todella pahasti. Pelottaa se, mikä on kiellon pituus ja
mitä siitä seuraa töissä. Eihän se oo mun asiakkaiden syy, et olin ääliö eilen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla on tosi huono fiilis ja mokasin todella pahasti. Pelottaa se, mikä on kiellon pituus ja

Selität mikä sun tilanne on ja pyydät armoa itkua tihrustaen. Minihame ja antava kaula-aukko on myös eduksi kuulustelutilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja En sääli törppöjä:
Työkavereilta on ollut samanlaisia tilanteita. Ne vaan menee ja "itkee" että ne tarttee sitä töitä varten. Onnistuu niiltä, mutta ne onkin miehiä. Kumpaako sinä lienet...

Tosi väärin, että tuollaisesta itkemisestä saa kortin takaisin. Samat säännöt kaikille: rangaistus puhtaasti teon mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Selität mikä sun tilanne on ja pyydät armoa itkua tihrustaen. Minihame ja antava kaula-aukko on myös eduksi kuulustelutilanteessa.

Tuskin ap haluaa esiintyö maksullisena naisena

Ei auta itkut markkinoilla, vähintään on kuukauden kortti poissa. Se on minimi jos kortti lähtee. Harkintaa käyttää paikallinen laitos siihen onko kortti kuukauden vai kuusi kuukautta poissa.

Ei auttanu kaverilla, vaikka on ammattiautoilija. Kortti oli monta kuukautta pois. Arvata vaan voit saiko kenkää töistä. Lisäksi uuden työpaikan saanti on ollu hankalaa, kun maine kiirii edellä. No sä varmasti opit tästä ja kärsit rangaistuksen nöyränä. Pakkaa joku tuttu kuskiks.

Alkuperäinen kirjoittaja törttö ap:
Sitä en tule tekemään, kiitos vinkistä.
Haluaisin tässä varautua siihen mitä tuleman pitää.

Tarkoitin, että ilman korttia en tule ajamaan.
Satasen alueella meni 142. Ja valitettavasti yksi ylinopeussakko mulla plakkarissa ennestään. Tiedän olleeni idiootti ja kuten poliiseillekkin sanoin, oli tämä kallis opetus kantapään kautta enkä tule näin törppö enää ikinä olemaan. Ihan itkettää ja harmittaa. Mainekkin siinä menee jos pitää työnantajan tosite pyytää...

Eli mittarin mukaan olet ajanut noin 150 km/h, mikä on helvetin tyhmää kun miettii asiaa sitä vasten kuinka paljon poliisit vainoavat autoilijoita. Semmonen 20-30 kilometrin ylinopeus on sopivaa, ei maksa paljon ja kortti säilyy lompakossa.

Sähän oletkin tosi "fiksu" autoilija. Poliisit "vainoavat" autoilijoita? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Iita:
Alkuperäinen kirjoittaja ajokielto:
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/Pages/B3498326F8A4B661C2256FAB003CE203

Kerkesit ennen minua linkittää =)

Mutta tosiaan tuossahan ilmenee, että ajokielto on vähintään kuukauden.

Jep, jonka jälkeen otetaan huomioon alempana mainittu välttämätön liikkuminen.

Tieliikennelain 78 § ja 79 § mukaan ajokiellon vaikutus toimeentuloon vaikuttaa yhä edelleen ajokiellon kestoon, ja ajokiellon voi saada kokonaan ehdollisena jos ajo-oikeus on ammatin takia välttämätön.

Minun työksensä autoa ajava mieheni sai ylinopeudesta kuukauden ajokiellon. Hän oli sitten kuukauden palkattomalla vapaalla töistä, pomo oli aika vihainen kun joutui ottamaan sijaisen kuukaudeksi. Talous meni meillä tiukille kyllä silloin kun minulla ei ollut tuloja..

Jos työsi ei ole pelkästään ajamista niin saisitko palkattua jonkun työttömän nuoren kuskiksi?

Voin tulla teille kertomaan miten kävi. Maksullisena naisena en tule esiintymään, enkä itke tekoitkua. Aito itku tuli eilen, se riittänee. Menen nöyränä kertomaan tilanteeni ja katsotaan miten käy. Töissä aiheutuu hankaluuksia, mutta pitänee sovitella menot julkisten tai kolleegojen mukaan jos kuukauden olen kortitta. Eli kotikäyntejä on vaihtelevasti, mutta vähintään viikottain.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja Iita:
Alkuperäinen kirjoittaja ajokielto:
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/Pages/B3498326F8A4B661C2256FAB003CE203

Kerkesit ennen minua linkittää =)

Mutta tosiaan tuossahan ilmenee, että ajokielto on vähintään kuukauden.

Jep, jonka jälkeen otetaan huomioon alempana mainittu välttämätön liikkuminen.

Tieliikennelain 78 § ja 79 § mukaan ajokiellon vaikutus toimeentuloon vaikuttaa yhä edelleen ajokiellon kestoon, ja ajokiellon voi saada kokonaan ehdollisena jos ajo-oikeus on ammatin takia välttämätön.

Tuo linkki viittaa rattijuopumuksiin. Pitäkö sama kuvio paikkansa ylinopeuksissa...

Alkuperäinen kirjoittaja v:
hmm, ylinopeussakkoja täytyy tulla kolme, ja sitte menee kortti hyllylle.. mutta en sitte tiedäkään isoimmilla nopeuksilla mikä on se raja kerrasta poikki..
aina oikeus päättää sitten kuinka kauan kortti on hyllyllä.

ja oikeuden istuntoon on kuukausien jonotus...

Ei mulla kyllä missään oikeudessa sitä päätetty, vaan poliisi jonka haastattelussa olin, katsoi päiväsakkojen määrän ja niistä riippui, kuinka pitkä ajokielto tuli. Ja kyseessä oli siis niin, että tuli kolmet sakot vuodessa. Siitä on tosin pari vuotta aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja wanderer:
Alkuperäinen kirjoittaja törttö ap:
Sitä en tule tekemään, kiitos vinkistä.
Haluaisin tässä varautua siihen mitä tuleman pitää.

Tarkoitin, että ilman korttia en tule ajamaan.
Satasen alueella meni 142. Ja valitettavasti yksi ylinopeussakko mulla plakkarissa ennestään. Tiedän olleeni idiootti ja kuten poliiseillekkin sanoin, oli tämä kallis opetus kantapään kautta enkä tule näin törppö enää ikinä olemaan. Ihan itkettää ja harmittaa. Mainekkin siinä menee jos pitää työnantajan tosite pyytää...
Eli mittarin mukaan olet ajanut noin 150 km/h, mikä on helvetin tyhmää kun miettii asiaa sitä vasten kuinka paljon poliisit vainoavat autoilijoita. Semmonen 20-30 kilometrin ylinopeus on sopivaa, ei maksa paljon ja kortti säilyy lompakossa.
Sähän oletkin tosi "fiksu" autoilija. Poliisit "vainoavat" autoilijoita? :o
Juu niin vainoavat. Vai oletko koskaan kuullut poliisin puuttuneen jalankulkijoiden tai pyörilijöiden liikennerikkomuksiin? Lisäksi yhteiskunta jakaa autoilijoille kollektiivisia rangaistuksia, eli yhden mokatessa kaikki saavat maksaa ja kärsiä.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
hmm, ylinopeussakkoja täytyy tulla kolme, ja sitte menee kortti hyllylle.. mutta en sitte tiedäkään isoimmilla nopeuksilla mikä on se raja kerrasta poikki..
aina oikeus päättää sitten kuinka kauan kortti on hyllyllä.

ja oikeuden istuntoon on kuukausien jonotus...

Ei mulla kyllä missään oikeudessa sitä päätetty, vaan poliisi jonka haastattelussa olin, katsoi päiväsakkojen määrän ja niistä riippui, kuinka pitkä ajokielto tuli. Ja kyseessä oli siis niin, että tuli kolmet sakot vuodessa. Siitä on tosin pari vuotta aikaa.

vanhaa tietoa tämä.

mukaan saat ajokiellon. Jos nyt ennenkin sakkoja kyseisetä asiasta, niin luulis jo silloin oppineen jotakin!
Jos nyt selviät pelkällä puhuttelulla, niin etköhän kohta taas huristele ylinopeutta. Mitä sanot jos oliskin tullut kolari asian takia? Ei niitä nopeusrajoituksia huvikseen säädetä!

Yhteistyössä