Aurinkovauvat *40*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varttuneet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kippist vaan *40*. tästä tää lähtee.
Kotiin meinaan, ja illaksi sinne jalkatohtorille. joku tais kysyä mitä niille koiville tapahtuikaan: viime syksynä ne jäi sellaisen härvelin väliin puristuksiin, ja sitten oli verta ja kyyneliä ihan riittävästi. neljä viikkoa pyörätuolissa ja muutama ihonsiirto yms.... mut elämä voitti silloinkin.
ja nyt menoks. Heippa!

Onnea naisen ikään tulleelle ketjulle, kuulumiset pikaisesti täältä on nyt sellaiset, että täti jo huivinnurkkaa vilauttelee, että taitaa mennä romukoppaan punaviinit yms. poppaskonstit, taidan siis tänään kilistellä ihan siiderilasilla tälle ketjulle ja elämän raadollisuudelle...!

Ahaa uusi ketju on ja nelikymppisiä täällä ryypätään...taidankin tulla mukaan kun ilmoittauduin tänään jo äitykän ryyppykurssille...älkää kysykö:)

Juu ,se koittaa meikäläisellä taas verikokeisiin meno ,hoitsu soitteli tuossa tänään ja sanoi varanneensa ajan tiistaille ja aamulla kuuden aikaanhan siellä täytyy olla skarppina. Taas tulee taksi sairaalan ovelta hakee näytteet ja kiidättää ne aamukoneeseen ,lähtemään hesaan...vähäks sitä tuntee ittensä tärkeeks:)

Koittakaa nyt selvitä ketjun nelikymppisistä perjantaiksi ,sillä sillon ryypätään oikein kunnolla...lupaan tarjota ""virtuaaliskumpat"" ,sillä perjantaina 31 vuotta sitten syntyi suloinen pienityttö...josta on kehittynyt tällainen valioluokan aurinkovauvalainen:)
Puhunko nyt liian imeliä...taisi tuo aurinko käydä päähän...mutta siis silloin voidaan kilistellä synttäreitä kuka milläkin haluaa...itse kun en viinaksiin koske voin hörpätä vaikka purkista piimää:)

Kiiruskalle...niin kauan on toivoa kun vuoto pysyy poissa ja joskus vielä sittenkin kun se jo alkaa.

Kirjoittaminen jää pakostakin vähemmälle, kun tuuraajaa seuraa jokaista tekemääni liikettä. Vai mitä mieltä olisitte, jos juttujamme lukisi 27 v. poikamies? Ehkä teillä ei olisi hätää, mutta mun poskipääni palaisivat poroiksi.

Niiden pulleiden, punaisten poskipäiden yläpuolella on muuten vaalea polkkis ja sitten alempana pyöreähkö kroppa, johon ei ole onnekseni raskausaikana tullut kuin 1,9 kg lisää. Luin jostakin, että rv:lle 20 mennessä raskausajan kiloista on tullut keskimäärin 25 %, joten sen mukaan raskaus päästäisiin 8 lisäkilolla. En kyllä usko tuohon itsekään, mutta mukavaa jokatapauksessa, ettei painoa ole vielä tullut tuon enempää.

Jonkun muunkin lempikukka on ruiskaunokki. Menin naimisiin aikanaan talvella, joten en saanut sitä hääkimppuuni, muuten sillä olisi ollut siinä taattu paikka.

Jännääjille rauhallista ja tyyntä mieltä toivottelen, vaikken siihen usko itsekään :-)

Ollaan lapsen kanssa lähdössä pistää rahat haiseen = shoppaileen niinku hienosti sanotaan. Mutta äkkiä rivinen...
Hei Haidi, et oo ainu ryyppykurssille tulija, siskon mies innostu valtavasti ja aiko ottaa koulutuslomaa töistä heti, hih hih!
Joo perjantaina voin minäki vetästä tölkin piimää sun kunniaksesi ja otetaanki pohjan maan kautta!
Kiiruskalle tsemppii ja haleja!
Inkku: tahtosin niin nähdä sun pulleet posket ;)otatappa nyt valokuva itestäs ja pistä sähköpostii!

Nyt ois yritystä, saa nähä kuis monta riviä saan tehdyksi.
Niin, että iltoja arvon ""4-kymppiset"".
Niinpä se on tuo otsikkomme nyt meitä kuvaava, meinaan ett sillä kymmenellä tukevasti ollaan---paitsi Haidi(ko/kö)...olikos muita vielä 3-kymppisiä????

No meillä kuitenkin vauva-arki sujuu omalla painollaan. Onnelimme on ihana ""kilputin"" ja ""kirputin"", ""tirppana"", ja vaikka mitä---nimiä riittää pikku neidillä.
Kasvaa kohisten ja tuntuu tietävän mitä tahtoo.
Yöt menee vaihtelevasti, esim. viime yö, valvoimme puoli kahteen. Sitten vasta antoi periksi ja kävi nukkumaan. Oli vähän ilmavaivaa.
No, nyt on mentävä.

Lämmöllä teitä muistan ja kaipaan hulluja juttuja.

Mitähän taukoa äippä tarkotti????? Ruokataukoa???? Kahvitaukoa???? Vauvantekotaukoa???? Nettitaukoa????
No nyt vaan likat on toettava että nettitaukoa ei kuiteskaan tuu...... se oli ja meni!!!!

Olipa kiva kuulla omia kuvauksia itestänne!!! Kuvaukset anto jonku näköset kasvot teille! Mun kuvitelmat meni ihan pyllylleen..... Mutta varmaa ois että kaiken maailman missukat jäis tämmöselle porukalle toiseksi!!!!!

Mua aina naurattaa ko tuo mun ukkokulta on entinen leipuri... Ei oo koskaan valittanu että mulla ois makkaroita... Kai se on niin kiva pyöritellä pehmeetä......
No joooo.... Nyt on kiloja varissu, ehkä nää helteet.

Toivotaan Haidi että nyt lopulta tulee tarpeeksi niitä kokeita, ei tarttis enää miettiä. Saisit sieki jo faktaa ja selviä vastauksia.
Meijän suvussa on tutkittu perinnöllistä sairautta ja verinäytteet kiidätettiin helikopterilla labraan.... Asuin sillon pohjosessa ja välimatkat oli kai liian pitkät autolla ajettavaksi näytteitten kaa.

Taas suihkuun ja pehkuihin. Kaikille hyvää yötä!!!!!

Torstai on taas toivoa täynnä!

Se olin minä joka tauosta puhuin iltarusko, ei äippä. Siis, että jos välillä elämä on vaisua, niin sen voisi ottaa hengähdystaukona. Lähinnä ajattelin omaa elämääni sitä kirjoittaessani. Kun välillä on meno aivan hurjaa ja tapahtuu kaikenlaista, eikä ehdi jalat edes maata koskettaa ja sitten taas välillä ei tapahdu juuri mitään, siis silloin on sellainen tauko, että voipi rauhassa vähän aikaa hengitellä. Aikalisä, voisiko näin sanoa :) Sitä tarkoitin.

Hei kerros huvikseen millainen kuva meistä oli, sinulla kun tuo sana on hallussa, hih!

Haidi jokos sinä siellä leivot virtuaalikakkuu hiki päässä? On sitä huomenna tulossa linjaa pitkin semmottis emäntälauma, että kahden hengen kakku ei riitä!

Kaikille ihanaa torstaipäivää!!! Eilen unohinkin kilistellä sitä lasia tämän ketjun kunniaksi eli nyt aamukahvikilistelyt!!!
Täällä paistaa aurinko mutta ei kuitenkaan ole niin kamalan kuuma kui eilen. Taitaa aamupäivä mennä näin vippisvappiksen kunniaksi siivotessa ja sitte käyn kylillä lääkärille näyttäytymässä.
Eilen oli ollu raju ukkoskuuro päällä. Istuttamani kyynelkoivu ainaki on nurin ja pelottaa mennä kattoon onko mun tomaatit ja kurkut ym hengissä. Oon istuttanu ne lämpimälle seinustalle ko näyttää että en ikinä saa sitä kasvihuonetta... Sen ko pitäs tietenki olla semmonen vanhoista laseista.... tiiättähän semmonen niin ko lehissä aina on!!! Joo kyllä mulle kelpais vaikka muovihuone mutta ei ees sitä saa pystyyn... Yks asiakas vaan kehu kasvattavansa niin kaikki herkut ja miehän kokeilen.

Kuinka kauan teillä on menny km.sta kun on alkanu kuukatiset? Tiiän että aikaa voi mennä pariki kuukautta mutta ko ei ole antanu mitään merkkiä mistään... Ja saishan ne alkaa niin vois taas alkaa laskeskelemaan ja ootteleen ovista.

Niin ja tuo mun matalalento johtu semmosista asioista mille ei oikeen voi mitään.... Onneksi kaikki on terveitä ja parisuhde sen ku lujittuu tässä pirunmoisessa karusellissa!!!
Oon aatellu että niin kauan ko terveys ja ihmisuhteet on kunnossa niin kaikki on hyvin enkä anna muiden asioiden vaikuttaa niihin. Luulen että ehkä osaltaan mun ressi satto vaikuttaa keskenmenoon. Elin sillon semmosta aikaa että välistä tuntu että ei jaksa. Semmosen koulun olen taas käyny että voi sanoa että pienet tuulahukset ei hetkauta....
Tämä vaan on elämää ja se on melko suuri seikkailu!!!

No tulihan sitä taas vuodatettua. Jooopajooo.....
Nyt toinen kuppi kahvia ja sitte kävelylenkki kartanolle. Ihanaa aamua teille kaikille ja lämmin halaus joka iikalle!!!!

Joo mie oon vähän horo tuolta yläpäästä.... Koittakaa kestää
ko asiat, nimet sekoaa ja jutuissa ei kai muutenkaa taija olla päätä eikä häntää....
No niitä mun mielikuvia... Haidin kuvittelin olevan tumma, pystytukkanen, lyhyenpuoleinen semmonen normaali vartaloinen. Urheilullinen.Ei pietä suurta ääntä mutta ko puhhuu niin kannattaa kuunella....
Maman kuvittelin olevan vaalea, norm mittanen ja painonen, ehkä hiukan pyöreä sillee sopivasti.
Inkku oli mun maailmassa tumma, pitkät hiukset, hoikka pieni inkkarityttö!
Manna66 oli pitkä tyttö jolla lyhyet tummahkot hiukset. Hoikanpuoleinen semmonen suoraryhtinen...
Äippä ois semmonen vaalea pienenpuoleinen jolla ehkä hiukan pyöreyttä.
Äitykkä oli vaalea pitkä hiuksinen, pitkä nainen. Semmonen vanhoista kotimaisista elokuvista oleva nainen, mun mielestä vähän pyöree. Aina on jotaki kaunista ja mukavaa sanottavaa vaikka vauhtia riittää...

Että semmottii... kyllä sitä ihminen maalailee vaikka mitä. Nyt on mentävä!!!! Heippa!!!!

Sun jutuilles hymyilen täällä iltarusko, hyvät kuvaukset! Yläpää temppuilee täälläki välillä, nou hätä! Sinua minä mietin illanruskon väriseksi, tummaa punaista tuli mieleeni jo ennen kun väriäsi mainitsit. Ja sellainen lasten lelu: hyrrä, joka pyörii (välillä kellahtaa nurin kun vauhti loppuu, mutta aloittaa taas kohta pyörimisen entistä vauhdikkaammin) ja josta kuuluu naurua =)

Täällä ilmottautuu pieni ja pyöreähkö tumma 163 senttinen pätkä, josta pituudesta on tällä hetkellä vähintään puolet maanalle hautautuneena, syy ihan ""itseaiheuteettu suru"", liittyen tähän vauvahaaveeseen ja sen romuttumiseen taas kerran, ehkä olisi jo oikea aika antaa periksi ihan lopullisesti, alkaa olla jo surutyön aika ihan tosissaan, mutta se on niin vaikeaa... tänne säntäsi tosi vihainen ja agressiivinen täti ilman suurempia ennakkovaroituksia kaiken muun pahan lisäksi etuajassa normaaliin rytmiinsä nähden, ja kuitenkin olin saanut tähän kierrokseen suuria lääketieteellisiä apuja tädin häätämiseksi, joten nyt suru on suuri, vaikka mitään ei edes alkanut, mutta...

Huomenet

Kivasti kuvailit meitä iltarusko...hih...tumma ollaan joo ja tukkakin on välillä pystyssä ,lyhytkin oon ,mutta vartalo ei menny nappiin ,eikä oikein tuo urheilullinen. Sen enempää kun tuo äänialakaan...eina pien mölinää ,eli ei oo hiljasta siellä missä Haidi on paikalla.

Kiiruskalle lämmin rutistus...elämä on välillä epäreilua...katso ajan kanssa ja rauhassa mitä seuraavaksi...jos se ei ole se vauva mitä elämällä on sinulle annettavaa ,se varmasti on jotain muuta hienoa:)

Terkut äipälle...elossa näytte olevan:)

Äitykkä ,monelta päivystää tänään sykiatri? Täytys päästä purkautumaan taas jälleen kertaalleen ja samoissa vanhoissa aiheissa...mur mur murinaa tulossa:(

Nyt olis kohta yks karvapään kynintä ,että lähdempä tästä mattoja kerimään lattialata pois.

Kiiruska olen pahoillani!!!! Lämmin halaus!!! Haidin sanoihin yhtyen oon kans sitä mieltä että jos ei vauva niin teille on jotaki muuta suunniteltu!!!! Mun elämän ohje on että jos joku asia ei ole mennäkseen niin ko toivoo niin käännän katseen muualle ja ajattelen että se ei ollu mua varten vaan joku muu asia!!! Ratkasut on monestikki ollu vaikeita mutta jälkikäteen oon huomannu että se kannattaa... Kun on valmis luopumaan jostakin ja luopuu kans niin tilalle tulee jotaki muuta suurta ja ihanaa!!!! Voimia sulle ihan kamalasti ja et sie mihinkään pääse uppoutumaan ko täällä on semmonen revohka akkoja jokka susta huolehtii ja repii ylöspäin!!!!

Vai että hyrrä :DDD Kuullosti kuvaavalle ihan silleeki että just sen mallinenki mie oon... Keräsin kirpparille vaatteita kokoa 36-38 ko nyt oon 42-44.... Hittolainen.... Paljon on kivoja vaatteita mutta ko ei niin ei....

Mielikuvat teistä on tullu noista jutteloista ja kaikista omansa mutta ko tuo yläpää..... Taijan käyä ostaan lahosuojaa... jos auttas, vaan luulen että se on liian myöhästä ;))

Huomaa että on vapaapäivä, roikun täällä taas....
Heippa!!!!

Kiiruskalle tuhat kiloa huolenpitoenkeleitä! suru on sanaton tässäkin asiassa, toivon sydämestäni ettet vajoa sinne hautaan ihan kokonaan ja tulenhan minä sinut sieltä hakemaan jos meinäät sinne jäädä! Tai sitten tulen muuten vaan seuraksi.
ei se elämä kovin hääviä ole.....

Haidille synntärionnittelut näin etukäteen kun taidan hävitä pitemmäksi aikaa nettipimentoon. Tulen sitten heinäkuunalussa sinnepäin niin tavataan shellin paarissa ja syödään munkkiposut. Viikonloppuna on ristiäiset, (kova paikka taas!) ja alkuviikosta tulee sahurit tekemään meille vähän lautatavaraa joten ruuanlaittajaa kaivataan kotona.
Ai senverran täytyy taas kehua että, kasvihuone alkaa olla valmis..saan tomatit pois talon seinustalta.....mies tais mulle vähän lohtulahjaksi hankkia sen kun tuo vauvahaave haudattiin hiljaisesti..... ja olen jo vuosia sitä kaihonnut.
Jalkatohtori pisti sitten kylymänviileesti minut leikkausjonoon. Hermo on sitten romuna jalassa ja todennäköisesti päässäkin. joten tarpeettoman poistetaan....jalasta....ilmoitin että voi poistaa päästäkin sen viottuneen hermon mut ei sitä kuitenkaan suostu lääkäri tekemään. Vauvahaavehan on estänyt näitä jalkahoitojakin joten nyt on oman terveyden vuoro.
Terveiset täältä tekoreippaalta mamalta joka yritää hukuttaa surut ja murheet työhön ja touhuun.
Pallaillaan ensviikolla. Hyvät viikoloput kaikille!

Nyt erikoislämpimät halaukset Kiiruskalle ja mamalle! Elämä heittelee tosi rajusti. Mitä päätöksiä teettekin, niin tärkeintä että olette itse sinut niiden kanssa. Ja mama laitatuttaa jalat kuntoon, jotta sitten taas tanssiaskeleet ja muut kuviot sujuvat vielä paremmin kuin ennen. Joskus se tekopirteyskin auttaa. Menkääpäs seuraavana huonotuulisena aamuna peilin eteen ja alkakaa matkia naurua ja hyvää tuulta. Kuulemma auttaa. En oo kokeillut, mutta ainakin voisi herättää hilpeyttä perheenjäsenissä.

Mama ,paas soitellen sit kun oon lähdössä tähän suuntaan...viritän fillarin ja oon salamana shellinbaarissa:) siiderii ei voida kumota kun oot virantoimituksessa ,mutta otetaan vaikka pullot jaffaa:)
Kiitokset vaan onnitteluista... 40 kohti se tulen minäkin.

On se vaan metkaa lukea tuota iltaruskon kirjoitusta kun se murteella veistelee...kivaa! Itse olen sitä yrittänyt välttää kirjoittamasta ,kun äitykkä aina nauraa minun sanoille ja sanonnoille. Vaan jos muutkin niin kyllä minäkin ,heitetään siis ns. kirjakielet romukoppaan ja aletaan lasetella levveesti ja kovvoo tätä kierova savvoo:)
Näin se on piruvako sitä ruppee tekkeytymmää muuks ku on...jos ei kenen kelepoo lukkee tai ei ota tolokkuu...olokoo ottamata:)...on se vua mukavoo viännellä turpoosa murteela ,vaikka meinoo männä sormet solomuun kun sitä sanoiks tähän kirjottaa:)
Tästä lähin tämä kirjottaa tällee jos joku kompastuu johonki sannaa ,sitä passoo kysyvä ,että mitä se mahtaa tarkottoo!

Nyt tää lähtöö purasemmaa palasen leipee ,ettei ruppee heikottammaa ja heitä nutullee!

Mamalle myös haleja!!! Perässä taidetaan tulla piakkoin, meinaan vaan, että kesä on lyhyt ja haaveet on loppu pian, reilun puolentoista vuoden tahkoominen riittää sitten. Alkaahan tuo jo päässä huipata kun katsoo syntymävuottaan ;) paljon on akkaan elämän kilometrejä/maileja kertyny, jotta syksyn tullen kyllä telakalle joutaa!

Näin se on tytöt, että aikansa on kaikella. Ja kun yksi ovi sulkeutuu toinen aukeaa, näin se on ajateltava. Mielellänihän minäkin olisi miehelle sen isyyden onnen suonut ja samoin lapselleni, että isoksi siskoksi olisi päässyt, vaan jos tehtäväni on toinen, se minun täytyy hyväksyä. Se on kuitenkin (maallista)minua fiksumman tekemä suunnitelma.

Haidi tiedätkö, että jos syö liikaa voi senkin vuoksi heittää nutullee ;) mulle taitaa käydä ihan just niin *zzZZZ*

Kiitos kaikille halauksista ja lämpimistä ajatuksista, täällä minä taas itken omaa elämääni ja surkeuttani, yksi kohtalontoveri tuolta vanhoista hoidokeista saa tänään riemuita plussasta, kun minä en meinaa pärjätä tämän kiukkuisen tädin kanssa sitten millään, no kohtaloon on sopeuduttava, ja olen onnellinen hänen puolestaan ihan oikeasti, en edes halua olla kenellekään kateellinen, on tosi-ihanaa, että joku sentään onnistuu näin vanhanakin, mutta meikäläisen tosiasiat on kuitenkin karuja nieltäviä, yritysaikaa tulee heinäkuussa jo kolme vuotta, se on jo itsessään pitkä aika, ikä alkaa tukevasti nelosella, kolme rankkaa hoitojaksoa takana, ja lapsettomuuden syy on selittämätön, kaikki veren hormoniarvot ihan ok lukemissa, ja toinen torvikin varmasti auki, toisesta ei päästy virtausta näkemään, niin sanokaas te viisaat rakkaat nettisiskot, mitä minä voin enää tehdä, tsaidan olla toivoton kehäraakki, ei ole tahdon asia lopettaa haaveiluja, vaan taitaa olla kohta ainut vaihtoehto pysyäkseen edes jotenkuten järjissään, no tottapuhuen en ole nyt ollenkaan täysissä sielun ja ruumiin voimissa, voi kun teistä joku olisi oikeasti fyysisesti lähempänä, olisi niin paljon helpompi itkeä jonkun sellaisen olkapäätävasten, joka todella ymmärtää miltä minusta nyt tuntuu... puhumaan en asiasta vielä itkemättä kykene, niin en voi kenellekkään soittakaan, no tiedän, että muutaman päivän päästä olen taas oma energinen itseni, jos vain jotenkin pääsen tästä vaiheesta yli...

Voi Kiiruska pieni, kun olisinkin lähempänä! En voi tuohon sanoa muuta kuin, että varmasti tuntuu pahalta nyt, ihan hirvittävän pahalta ja väärältä.

Mutta se menee ohi, se helpottaa joskus! Siihen on mahdotonta nyt uskoa, tunne on varmasti niin pahana nyt, mutta se tulee ystävä kallis se päivä että on helpompi olla!

Minusta sinulla on oikeus olla nyt surullinen ja poissa tolaltaan, ei tarvitse esittää mitään superteräs-naista! Minä yritän täältä silittää sinun päätäsi virtuaalisesti ja ottaa sinut syliin, kyllä niin tahtoisin sinua lohduttaa. Enkeleitä, voimia ja rohkeutta tähän päivään sinulle, olet ihan varmasti ajatuksissani!

Äitykälle äsken tuossa uhosin mesessä tulevani tänne vielä murjomaan murretta ,mutta eipäs nyt irtoo kun luin tuon kiiruskan kirjoituksen.
Kovaa on tämä elämä välillä ei sille maha mittää...etteenpäi se vaa on koitettava komurehtoo ,välillä itkien ,välillä nauraen.

Taijan miekii tältä päivältä laittoo tämä sähkövehkeet kii. Huomisesta en oo varma oonko konneen ulottuvilla ,mutta koska lupasin ne virtuaaliskumpat tarjota ,niin jätän ne tänne valamiiksi...ensimmäinen aamulla avatkoot ja ottakoot ryypyn pohjanmaan kautta:)