Ateistit vielä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minätäällä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
On se jumala mukava heppu, jos lähettää mut helvettiin sen takia, etten häneen ole uskont. Mitäs se jumalalta on pois jos en usko, mutta elän kuitenkin elämäni muita vahingoittamatta ja jos nyt en täysin siveellisesti ja synnittömästi (ja nythän olisi synnittömällä hyvä hetki heittää se eka kivi... ) niin kuitenkin suhteellisen normaalisti. Mikä sen jumalan tehtävä olikaan? Auttaa heitä jotka häntä palvoo ja rankaista muita, vaikka he olisivat kuinka hyviä ihmisiä. Tuollaista jumalaa en omakseni haluaisikaan.

En minäkään ;) Senpä vuoksi en kuljekaan minkään uskonnon talutusnuorassa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä en usko itteeni, enkä kehottas muitakaan uskomaan itteensä. Kattositte edes rehellisesti peiliin niin näkisitte mitä paskoja tässä on itse kukin. Voima löytyy sisältä, joo. Toivottavasti sitten löytyy, kun sitä tarvitaan.

Aika paljon paskaa on tullut kahlattua läpi ja hengissä olen. Onnellinenkin jopa.
Hieman hyökkäävän oloinen vastaus sulta, mä yritin kirjoittaa tuon aikaisemman vastauksen sulle ihan hyvässä hengessä...

Mä en usko itteeni, enkä kehottas muitakaan uskomaan itteensä. Kattositte edes rehellisesti peiliin niin näkisitte mitä paskoja tässä on itse kukin. Voima löytyy sisältä, joo. Toivottavasti sitten löytyy, kun sitä tarvitaan.

Minä en ole mikään paska. Todella ilkeää ja röyhkeää käytöstä sinulta

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos kerran ateistien elämää ei hallitse ketään ei mikään, itse ei hallitse eikä Jumala hallitse, niin miten se elämä sitten etenee juuri niin kuin se etenee?

Elämä vain kulkee eteenpäin eikä sitä kenenkään tarvitse hallita, eikä sitä kukaan pystykään hallitsemaan. Ymmärrän uskovaisia jotka haluavat uskoa johonkin pelastavaan voimaan, että se elämä ei ole vain tässä ja että on joku joka pitää meistä huolen, mutta tässä se vain on, karuna ja kauniina.
Mut kukin uskokoon mihin haluaa.
Jos joku saa voimaa elämäänsä uskosta niin sehän on vain hieno asia.

=)

Väitätkö ettet käy paskalla päivittäin? Paska on siis osa sua

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:

Rehellisesti nimenomaan. Itse tiedän omat virheeni ja vikani, itse tiedän omat vahvuuteni, tiedän ketä rakastan, tiedän että asiat ei suju niinkuin itse haluan. Elämässä sattuu ja tapahtuu, kaikkeen ei voi itse vaikuttaa, mutta oma asenne merkitsee enemmän kuin moni tuntuu tajuavan.

Lainaukset meni yhteen näköjään =)

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Rehellisesti nimenomaan. Itse tiedän omat virheeni ja vikani, itse tiedän omat vahvuuteni, tiedän ketä rakastan, tiedän että asiat ei suju niinkuin itse haluan. Elämässä sattuu ja tapahtuu, kaikkeen ei voi itse vaikuttaa, mutta oma asenne merkitsee enemmän kuin moni tuntuu tajuavan.

Sä sanoit sen mua paremmin. :)

Ei niihin ole mikään ulkopuolinen voima vaikuttamassa.

Onko toi todistettavaa faktatietoa?

todennäköisempi vaihtoehto kuin jumalan olemassaolo. Ns perhosvaikutus näet.

Eikös tämänkin teorian kirjoittanut ihminen kuten Raamatunkin? Mikä siis saa sinut uskomaan tämän teorian, mutta ei Raamatun sisältöä?

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:

Aika paljon paskaa on tullut kahlattua läpi ja hengissä olen. Onnellinenkin jopa.
Hieman hyökkäävän oloinen vastaus sulta, mä yritin kirjoittaa tuon aikaisemman vastauksen sulle ihan hyvässä hengessä...

Ei ollut tarkoitus hyökätä ketään vastaan. Sori vaan. Itse kukin tarkoitta sitä, että myös minä muiden muassa olen paska. vai eikö ihminen, joka ostaa muovipusseja, käyttää raikasta vettä ja syö yllinkyllin kun toisella puolella maailmaa ollaan nälässä ja kurjuudessa ole loppujen lopuksi aika paska? En tiedä ketään, joka ei olisi paska, paitsi pieni lapsi. En tunne ketään, joka tekisi aina sen, mitä toisten eteen pitäisi tehdä.

Ei niihin ole mikään ulkopuolinen voima vaikuttamassa.

Onko toi todistettavaa faktatietoa?

todennäköisempi vaihtoehto kuin jumalan olemassaolo. Ns perhosvaikutus näet.

Näinpä. Ei kai nyt kaikkea sattumaa voi jumalan piikkiin laittaa. Tai jos luonto jotain synnyttään niin se nyt on niin kauhean ihmeellistä, että jumalanhan siinä on ihan pakko olla takana.

Ei ollut tarkoitus hyökätä ketään vastaan. Sori vaan. Itse kukin tarkoitta sitä, että myös minä muiden muassa olen paska. vai eikö ihminen, joka ostaa muovipusseja, käyttää raikasta vettä ja syö yllinkyllin kun toisella puolella maailmaa ollaan nälässä ja kurjuudessa ole loppujen lopuksi aika paska? En tiedä ketään, joka ei olisi paska, paitsi pieni lapsi. En tunne ketään, joka tekisi aina sen, mitä toisten eteen pitäisi tehdä.

Siis mähän olen ihan täysi paska. Mutta kuitenkin tiedostan sen itsekin. :D
Ei tässä elämässä kukaan täydellinen ole. Pitää vaan ottaa kaikki irti siitä mitä löytyy...

Juu juu, olet varmaan joku hyväntekijä. Autat aina tilaisuuden sattuessa toisia ihmisiä. Nytkin säästät rahaa matkustaaksesi Afrikkaan auttamaan nälkäänäkeviä. No niin arvelinkin, en minäkään. Koska olen loppujenlopuksi aika itsekäs paska. En voi ikinä kelvata ellei Jeesus ole minun puolella.

Raamatussa sanotaan että meidän hyvät teotkin on Jumalan silmissä kuin likainen vaate. Omilla hyvillä teoilla ei voi ansaita taivaspaikkaa, siksihän Jeesus kuoli puolestamme koska Jumala näki ettei meistä koskaan omilla teoilla siihen olisi. Raamattu sanoo yksiselitteisesti ja selkeästi että vain uskomalla Jeesukseen voi pelastua ja muuta ei sitten tarvitakkaan. Uskoakaan ei ansaita, eli olet hyvä uskovainen jos olet hyvä ihminen, ei todellakaan. Usko saadaan lahjana. Hyvillä teoilla ei ansaita yhtään mitään! Ihminen on Jumalan silmissä aina syntinen ( jota kuitenkin rakastaa ) vain Jeesuksen vuodatettu veri voi "puhdistaa " ihmisen ja silloin ihminen on taivaskelpoinen. Eli vain uskomalla Jeesukseen voi pelastua.

Taisi mennä otsikkoon moka? vai ketjua jatkavatko ymmärsivät väärin?
Olisiko "Hei Kristin_uskon_vastustajat" ollut osuvampi.
Siis Ateisti ei usko mihinkään "näkymättömään" mutta suurin osa maapallon ihmisistä uskoo johonkin muuhun kuin kristinuskon jumalaan.

Mutta koska en kuulu kumpaankaan ryhmään niin poistun "keskustelusta" (miksiköhän ylipäätään avasin tämän?)

Alkuperäinen kirjoittaja ut:
Raamatussa sanotaan että meidän hyvät teotkin on Jumalan silmissä kuin likainen vaate. Omilla hyvillä teoilla ei voi ansaita taivaspaikkaa, siksihän Jeesus kuoli puolestamme koska Jumala näki ettei meistä koskaan omilla teoilla siihen olisi. Raamattu sanoo yksiselitteisesti ja selkeästi että vain uskomalla Jeesukseen voi pelastua ja muuta ei sitten tarvitakkaan. Uskoakaan ei ansaita, eli olet hyvä uskovainen jos olet hyvä ihminen, ei todellakaan. Usko saadaan lahjana. Hyvillä teoilla ei ansaita yhtään mitään! Ihminen on Jumalan silmissä aina syntinen ( jota kuitenkin rakastaa ) vain Jeesuksen vuodatettu veri voi "puhdistaa " ihmisen ja silloin ihminen on taivaskelpoinen. Eli vain uskomalla Jeesukseen voi pelastua.
Kyllä! Erittäin hyvä pointti! Niin siis jos koko kirjoitus itsessään ei perustuisi iankaikkisen vanhoihin valheisiin.. Voisi antaa jo sen Jeesuksen levätä rauhassa.

Yhteistyössä