Ateistit vielä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minätäällä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ut:
Raamatussa sanotaan että meidän hyvät teotkin on Jumalan silmissä kuin likainen vaate. Omilla hyvillä teoilla ei voi ansaita taivaspaikkaa, siksihän Jeesus kuoli puolestamme koska Jumala näki ettei meistä koskaan omilla teoilla siihen olisi. Raamattu sanoo yksiselitteisesti ja selkeästi että vain uskomalla Jeesukseen voi pelastua ja muuta ei sitten tarvitakkaan. Uskoakaan ei ansaita, eli olet hyvä uskovainen jos olet hyvä ihminen, ei todellakaan. Usko saadaan lahjana. Hyvillä teoilla ei ansaita yhtään mitään! Ihminen on Jumalan silmissä aina syntinen ( jota kuitenkin rakastaa ) vain Jeesuksen vuodatettu veri voi "puhdistaa " ihmisen ja silloin ihminen on taivaskelpoinen. Eli vain uskomalla Jeesukseen voi pelastua.

Juuri tätä mä inhoan uskonnossa. Synti, synti, synti... Lapsetkin sikiää synnistä. Mitä ihmeen syntiä siinä on jos kaksi ihmistä harrastaa seksiä keskenään ja lapsi saa alkunsa? Parhaimmassa tapauksessa nämä ihmiset vielä rakastavat toisiaan ja haluavat saada lapsen yhdessä. Mitä syntistä siinä on?
Mä oon ihan varma että jos jeesus olisi joskus ollut olemassa niin kristityt kyllä ymmärsivät hänet ihan väärin...

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Parkula:
Alkuperäinen kirjoittaja ut:
Raamatussa sanotaan että meidän hyvät teotkin on Jumalan silmissä kuin likainen vaate. Omilla hyvillä teoilla ei voi ansaita taivaspaikkaa, siksihän Jeesus kuoli puolestamme koska Jumala näki ettei meistä koskaan omilla teoilla siihen olisi. Raamattu sanoo yksiselitteisesti ja selkeästi että vain uskomalla Jeesukseen voi pelastua ja muuta ei sitten tarvitakkaan. Uskoakaan ei ansaita, eli olet hyvä uskovainen jos olet hyvä ihminen, ei todellakaan. Usko saadaan lahjana. Hyvillä teoilla ei ansaita yhtään mitään! Ihminen on Jumalan silmissä aina syntinen ( jota kuitenkin rakastaa ) vain Jeesuksen vuodatettu veri voi "puhdistaa " ihmisen ja silloin ihminen on taivaskelpoinen. Eli vain uskomalla Jeesukseen voi pelastua.
Kyllä! Erittäin hyvä pointti! Niin siis jos koko kirjoitus itsessään ei perustuisi iankaikkisen vanhoihin valheisiin.. Voisi antaa jo sen Jeesuksen levätä rauhassa.

Mutta sä et voi puhua kun omasta puolestas ja siitä mihin uskot tai olet uskomatta

Alkuperäinen kirjoittaja Nunneliini:
Mä oon ihan varma että jos jeesus olisi joskus ollut olemassa niin kristityt kyllä ymmärsivät hänet ihan väärin...

Jeesushan olikin juutalaisten kuningas ;) Itse en arvosta Raamattua kuin nippanappa historiallisena teoksena sen vuoksi, että sitä on ihminen muokannut aikojen kuluessa omien tarpeidensa mukaiseksi. Valtauskonnot ovat niin suuri bisnes, että ihan hirvittää :/

Tähän evoluutioon ja ihmiskunnan kehitykseen sellainen pointti väliin, että Darwin, joka keksi evoluutio-teorian, kumosi sen lopulta ja tuli uskoon hänen elämänsä loppuaikana. Eli hän huomasi tutkijana sen ettei ihmiskunta menekään omalla painolla, vaan siihen vaikuttaa korkeampi voima, Jumala!

Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:

Jeesushan olikin juutalaisten kuningas ;) Itse en arvosta Raamattua kuin nippanappa historiallisena teoksena sen vuoksi, että sitä on ihminen muokannut aikojen kuluessa omien tarpeidensa mukaiseksi. Valtauskonnot ovat niin suuri bisnes, että ihan hirvittää :/

Kuinkas paljon sä tuet tätä "bisnestä"?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta sä et voi puhua kun omasta puolestas ja siitä mihin uskot tai olet uskomatta
"Luojan kiitos" nykypäivänä voin jo sentään sanoa puhuvani jo useammankin puolesta ja jumaliin takertuvien ja sanotaanko vaikka "omia ristiriitaisuuksiaan hyödyntävään tieteeseen lähes positiivisesti jokseenkin luottavien" välinen vastakkainasettelu alkaa olemaan jo enemmän tasaväkistä. 2000 vuotta on tuonut tosiaan lisää tietoa ja tämän kautta ristiriitoja jumala-käsityksiin ja viimeiset kymmenet vuodet ovat mahdollistaneet myös sen, että kirkkoa vastaankin saa puhua menettämättä naamaansa.

Kuinkas paljon sä tuet tätä "bisnestä"?[/quote]

En yhtään. En kuulu mihinkään uskonnolliseen yhteisöön.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Tähän evoluutioon ja ihmiskunnan kehitykseen sellainen pointti väliin, että Darwin, joka keksi evoluutio-teorian, kumosi sen lopulta ja tuli uskoon hänen elämänsä loppuaikana. Eli hän huomasi tutkijana sen ettei ihmiskunta menekään omalla painolla, vaan siihen vaikuttaa korkeampi voima, Jumala!

Noh, mut mä en usko edes evoluutioteoriaan (täysin) niin aivan sama onko Darwin tullut aikanaan uskoon vai ei. =)

bisnestä tekevät myös "ihmiskunnan tutkijat", ja ne vasta rahaa tuottavatkin!

mua ei vois vähempää kiinostaa kuulua mihinkään uskontokuntaan,mulle riittää ku uskon itteeni ja oon ite vastuussa itestäni..lisäksi esim.kristityt on muokanneet raamatussa lukevia juttuja ihan oman makunsa mukaan(toki muutkin uskontokunnat) ja ne jutut ei taas uppoo mulle..

Darwinin teoriat ovat todella vanhoja ja vaikka evoluutioteoria onkin siitä (muun muassa) lähtenyt niin onhan nyt tässä välissä "herranjumala" jo eteenpäin siitä menty. Jos ei quotata 2000 vuotta vanhaa kirjaa niin sitten 100 vuotta vanhaa..

bisnestä tekevät myös "ihmiskunnan tutkijat", ja ne vasta rahaa tuottavatkin!

Eihän siinä ole pahaa puolin tai toisin. Kyllä minä menisin lähimpään kadunkulmaan saarnaamaan kuinka äänet päässä käskevät kuunnella Jeesusta, Buddhaa tai ketä tahansa jos tarpeeksi rahaa saisin.

Niin, mutta tarkoitin sitä, että olen itsekin lukenut raamattua monet kerrat ja tullut siihen lopputulokseen että jeesus oli hyvä jätkä (jos oli edes olemassa) ;) ja en ymmärrä miten jeesuksen ja hänen isänsä ympärille on voinut rakentua niin suvaitsematon ja raaka uskonto.
Et sillä tarkoitin et jeppe on ymmärretty väärin.. ääh... en osaa selittää ehken tarpeeks hyvin. :snotty:

Miski tietyillä uskovaisilla tuntuu olevan niin kova tarve saada muut uskomaan? Ei minua häiritse toisten uskonnonharjoitus tippaakaan, mutta minut ja lapseni on asiallista ja kohteliasta jättää rauhaan. Minä en tarvitse uskontoa mihinkään, en tarvitse pelastusta tai anteeksiantoa. Minä en ole syntinen enkä todellakaan mikään paska kuten rukoilijasirkka väitti että me kaikki olemme. Minä kelpaan tällaisena, itselleni, ystävilleni, perheelleni ja se riittää varsin hyvin.

Noh, mut mä en usko edes evoluutioteoriaan (täysin) niin aivan sama onko Darwin tullut aikanaan uskoon vai ei. =)

ei ollut kyse mihin sä uskot vaan siitä että tutkijana Darwin kumosi sen, eli se ei ole totta. Ja monet jotka eivät usko evoluutioon täysin, muokkaavat ja pehmentävät sen itselle sopivaksi. Sillä ei olekaan väliä, jokainen saa uskoo mihin haluaa, mutta miksi kakki perustuvat sille evoluutiolle joka ei edes pidä paikkaansa?

Niin, mutta tarkoitin sitä, että olen itsekin lukenut raamattua monet kerrat ja tullut siihen lopputulokseen että jeesus oli hyvä jätkä (jos oli edes olemassa) ;) ja en ymmärrä miten jeesuksen ja hänen isänsä ympärille on voinut rakentua niin suvaitsematon ja raaka uskonto.
Et sillä tarkoitin et jeppe on ymmärretty väärin.. ääh... en osaa selittää ehken tarpeeks hyvin. :snotty:

Tai ehkä hänet on ymmärretty täysin oikein, mutta konteksti on tahallaan haluttu vääntää joksikin täysin toiseksi ;)

Tuossa on muuten aivan loistava dokkari:

http://video.google.com/videoplay?docid=1669658378154953060 (kestää 30 minsaa, joten kantsii merkata jos ei nyt jaksa / ehdi keskittyä)

"Luojan kiitos" nykypäivänä voin jo sentään sanoa puhuvani jo useammankin puolesta ja jumaliin takertuvien ja sanotaanko vaikka "omia ristiriitaisuuksiaan hyödyntävään tieteeseen lähes positiivisesti jokseenkin luottavien" välinen vastakkainasettelu alkaa olemaan jo enemmän tasaväkistä. 2000 vuotta on tuonut tosiaan lisää tietoa ja tämän kautta ristiriitoja jumala-käsityksiin ja viimeiset kymmenet vuodet ovat mahdollistaneet myös sen, että kirkkoa vastaankin saa puhua menettämättä naamaansa.

No onhan sulla uskonnonvapauslaki joka takaa sen, ettei ole pakko kuulua kirkkoon, eikä täydy viettää kirkollisia juhlia, pidä lapsiaan uskonnollisissa tilaisuuksissa, juhli uskonnollisia juhlia jne - hyödynnätkö sitä, vai haluatko silti kirkkohäät, ristiäiset jne?

Miski tietyillä uskovaisilla tuntuu olevan niin kova tarve saada muut uskomaan?

Ne haluaa "pelastaa" sut? Senkin syntinen.

No mulla ei ole mitään tarvetta "pelastaa" ketään, koska mun mielestä kukaan ei "pelastu" tai "joudu helvettiin". Kaikki vaan palaavat kotiin :) Ja se on mun mielestä ihan kertomisen arvoinen asia :)

ei ollut kyse mihin sä uskot vaan siitä että tutkijana Darwin kumosi sen, eli se ei ole totta. Ja monet jotka eivät usko evoluutioon täysin, muokkaavat ja pehmentävät sen itselle sopivaksi. Sillä ei olekaan väliä, jokainen saa uskoo mihin haluaa, mutta miksi kakki perustuvat sille evoluutiolle joka ei edes pidä paikkaansa?

se että Darwin on teorian kumonnut ei kuitenkaan ihan oikeesti tarkota sitä etteikö se vois paikkaansa pitää..tietääkseni Darwinkaan ei erehtymätön ollut.. :whistle:

Miski tietyillä uskovaisilla tuntuu olevan niin kova tarve saada muut uskomaan? Ei minua häiritse toisten uskonnonharjoitus tippaakaan, mutta minut ja lapseni on asiallista ja kohteliasta jättää rauhaan. Minä en tarvitse uskontoa mihinkään, en tarvitse pelastusta tai anteeksiantoa. Minä en ole syntinen enkä todellakaan mikään paska kuten rukoilijasirkka väitti että me kaikki olemme. Minä kelpaan tällaisena, itselleni, ystävilleni, perheelleni ja se riittää varsin hyvin.

Mitä ihmettä se sulta on pois jos sun lapsesi uskoisivat Jumalaan tai ainakin kuulisivat Jumalasta? Ei se tee sinun lapsistasi mitään rikollisia tms. ja entäpä jos kuitenkin oletkin väärässä ja Jumala onkin olemassa? Etkö silloin toivoisi sinun lastesi pääsevän parempaan paikkaan kuoleman jälkeen?

Ja sä kans, onneksi olet ottanut lapset pois uskontotunneilta, etkä anna heille lupaa osallistua mihinkään uskonnollisiin tilaisuuksiin - lapsiasihan ei ole kastettu, etkä ole mennyt kirkossa naimisiin-eikös niin - muutenhan tois un paasaus on tekopyhää

No onhan sulla uskonnonvapauslaki joka takaa sen, ettei ole pakko kuulua kirkkoon, eikä täydy viettää kirkollisia juhlia, pidä lapsiaan uskonnollisissa tilaisuuksissa, juhli uskonnollisia juhlia jne - hyödynnätkö sitä, vai haluatko silti kirkkohäät, ristiäiset jne?

En juhli uskonnollisia juhlia, enkä todellakaan halua kirkkohäitä tai ristiäisiä lapsilleni, miksi ihmeessä haluaisin? Ei niissä ole mitään hienoa, lisäksi ne ovat täysin vieraita rituaaleja minulle.

Darwin nyt ei ollut ainoa asiaa tutkiva. Ja tästäkin on ristiriitaista tietoa kuinka paljon Darwin tosiasiassa edes "kumosi" tutkimuksensa tuloksia.

Evoluutiossa on paljon asioita joita vasta tutkitaan. Ja vain koska tiede ei pysty kaikkiin kysymyksiin vielä vastaamaan ja evoluution osalta ei luultavasti koskaan pystykkään niin se ei tarkoita, että heti vaihtoehdoksi pitäisi lykätä se jumala vaikka se niin helppoa olisikin.
Tieteellinen evoluutioteoria ottaa vastaan kritiikkiä ja kyseenalaistusta, mutta jumala-vastaukseen tätä ei saa esittää koska vastaus on vain "mutku jumala sano..".

Yhteistyössä