Alkuperäinen kirjoittaja ut:Raamatussa sanotaan että meidän hyvät teotkin on Jumalan silmissä kuin likainen vaate. Omilla hyvillä teoilla ei voi ansaita taivaspaikkaa, siksihän Jeesus kuoli puolestamme koska Jumala näki ettei meistä koskaan omilla teoilla siihen olisi. Raamattu sanoo yksiselitteisesti ja selkeästi että vain uskomalla Jeesukseen voi pelastua ja muuta ei sitten tarvitakkaan. Uskoakaan ei ansaita, eli olet hyvä uskovainen jos olet hyvä ihminen, ei todellakaan. Usko saadaan lahjana. Hyvillä teoilla ei ansaita yhtään mitään! Ihminen on Jumalan silmissä aina syntinen ( jota kuitenkin rakastaa ) vain Jeesuksen vuodatettu veri voi "puhdistaa " ihmisen ja silloin ihminen on taivaskelpoinen. Eli vain uskomalla Jeesukseen voi pelastua.
Juuri tätä mä inhoan uskonnossa. Synti, synti, synti... Lapsetkin sikiää synnistä. Mitä ihmeen syntiä siinä on jos kaksi ihmistä harrastaa seksiä keskenään ja lapsi saa alkunsa? Parhaimmassa tapauksessa nämä ihmiset vielä rakastavat toisiaan ja haluavat saada lapsen yhdessä. Mitä syntistä siinä on?
Mä oon ihan varma että jos jeesus olisi joskus ollut olemassa niin kristityt kyllä ymmärsivät hänet ihan väärin...