Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Nunneliini:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Miski tietyillä uskovaisilla tuntuu olevan niin kova tarve saada muut uskomaan? Ei minua häiritse toisten uskonnonharjoitus tippaakaan, mutta minut ja lapseni on asiallista ja kohteliasta jättää rauhaan. Minä en tarvitse uskontoa mihinkään, en tarvitse pelastusta tai anteeksiantoa. Minä en ole syntinen enkä todellakaan mikään paska kuten rukoilijasirkka väitti että me kaikki olemme. Minä kelpaan tällaisena, itselleni, ystävilleni, perheelleni ja se riittää varsin hyvin.
Mitä ihmettä se sulta on pois jos sun lapsesi uskoisivat Jumalaan tai ainakin kuulisivat Jumalasta? Ei se tee sinun lapsistasi mitään rikollisia tms. ja entäpä jos kuitenkin oletkin väärässä ja Jumala onkin olemassa? Etkö silloin toivoisi sinun lastesi pääsevän parempaan paikkaan kuoleman jälkeen?
Mä en usko jumalaan enkä kuulu kirkkoon ja silti mun lapsi on kastettu ja kuuluu kirkkoon. Aion kyllä kertoa jumalasta mutta lapseni saa itse päättää aikanaan uskooko siihen vai ei. Jos uskoo niin se ei todellakaan ole multa mitenkään pois.
(Mieheni kuitenkin kuuluu kirkkoon)
Tätä mä just tarkotan että kuulutan näennäisesti, koska ei uskalleta erottua joukosta vaikka ns oltas ateisteja - sit huudellaan netissä että mää oleeen ateisti ja muuten ollaan vaan tapakristittyjä
Mä en ole tapakristitty (ihmettelen miksi ihmiset kuuluu kirkkoon jos eivät edes käy siellä/harrasta uskontoa muutenkaan) - enkä mikään muukaan kristitty - mutta mieheni (joka on kristitty) halusi että meidän lapsi kastetaan. Se ei ole edelleenkään mitenkään multa pois. Kunnioitan mieheni vakaumusta kuitenkin. Minä ja mun lapsi ollaan kuitenkin kaksi eri ihmistä, eli mitä tekemistä mun uskottomuudella on tekemistä mun lapseni kanssa?