Alkuperäinen kirjoittaja vieras:asiallisesti toimi, mun mielestä on ihan tervettä kysyä keskeytyksen syytä ja kyseenalaistaa motiiveja, koskee muitakin lääketieteellisiä toimenpiteitä.
juuri noin lääkäreiden kuuluisi toimia
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:asiallisesti toimi, mun mielestä on ihan tervettä kysyä keskeytyksen syytä ja kyseenalaistaa motiiveja, koskee muitakin lääketieteellisiä toimenpiteitä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:lääkäri toimi oikein. mielestäni seksiä tulee harrastaa vasta kun on valmis kantamaan vastuunsa seurauksista eli mahdollisista lapsista. jyrkkä mielipide mutta seison täysin tämän takan. kenelläkään ei ole oikeutta tapattaa toista, ei edes puolustuskyvytöntä sikiötä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:lääkäri toimi oikein. mielestäni seksiä tulee harrastaa vasta kun on valmis kantamaan vastuunsa seurauksista eli mahdollisista lapsista. jyrkkä mielipide mutta seison täysin tämän takan. kenelläkään ei ole oikeutta tapattaa toista, ei edes puolustuskyvytöntä sikiötä.
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:Alkuperäinen kirjoittaja RokkiMakkara:Minusta olisi ihan fiksu käytäntö, että jokainen abortin tekijä velvoitettaisiin käymään ennen päätöstään psykologin tms ammattihenkilön juttusilla.
Ai sen takia, että saattaisi muuttaa mielensä abortin suhteen? Ihan kaikille aborttia haluavalle ei ole viisasta mennä tyrkyttämään muita vaihtoehtoja. Mä olen aivan oikeasti miettinyt sitä, että jos mulla todettaisiin syövän uusiutuneen alkuraskauden aikana, niin mä tekisin abortin. Mä en voisi ottaa sitä riskiä, että kuolisin hoitoja odotellessa. Mulla on yksi lapsi jota en halua jättää äidittömäksi. Tuossa tilanteessa ei kaipaisi mitään moraalisaarnoja.
Itse jos tulisin raskaaksi yhden yön jutusta niin en tekisi aborttia vain sen takia, että en ole parisuhteessa.
Alkuperäinen kirjoittaja chili lady:Tuossa tilanteessa pienikin ehdotus saattaa tuntua ystävästäsi painostavalta.
Ei lääkäri mielestäni mitenkään törkeästi käyttäytynyt, hänhän vain ajatteli asian toista puolta eikä sillä pitäisi olla mitään merkitystä jos ystäväsi on päätöksensä tehnyt.
Alkuperäinen kirjoittaja Rinkeli-Martta:No, joskus lääkärit painostavat toiseen suuntaan. Kun minä 40 -vuotiaana meni yksityiselle gynelle heti raskauden alussa, kerroin vuosien toiveen toteutumisesta ja siitä, että haluaisin ultraan lasketun ajan täsmentämiseksi (kierto erittäin epäsäännöllinen), totesi lääkäri, että voidaanhan se ultraus tehdä, vaikka turha toimenpidehän se on, kyllä hän ne keskeytyspaperit ilmankin osaa kirjoittaa. Kun totesin, että keskeytystä ei harkita, hän selosti laveasti sitä, kuinka nelikymppisen kohtu on jo niin kelvoton, ettei siellä mikään pysy.
Sain ultrauksen, jossa lääkäri totesi, että kyseessä on tuulimuna. Siihen kysyin, että onkohan mahdollista, ettei syke näy vielä, jos raskaus ei ole niin pitkällä kuin kuukautisista on laskettu. Tuon ajatuksen lääkäri tyrmäsi munapussin muodon ja sameuden perusteella. Hänen tuomionsa oli varma tuulimuna. Tuossa tuo tuulimuna pistelee jäätelöä menemään hyvällä halulla...![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:lääkäri toimi oikein. mielestäni seksiä tulee harrastaa vasta kun on valmis kantamaan vastuunsa seurauksista eli mahdollisista lapsista. jyrkkä mielipide mutta seison täysin tämän takan. kenelläkään ei ole oikeutta tapattaa toista, ei edes puolustuskyvytöntä sikiötä.
No just hohhoijaa!! eikös sit jokainen yhdyntä oo murhaa, kun siittiöt kuolee!!
Kasva aikuiseksi
Alkuperäinen kirjoittaja häh:Kirjoittelin toiseen ketjuun ystäväni yrityksestä saada pienessä kunnassa abortti. Eli ihmettelin sitä että ultraan tuli aika vasta 1,5 viikon päähän vaikka raskauden kestosta ei ollut varmuutta.
No ystäväni kävi sitten tk-lääkärillä ultrassa, jotta nähtäisiin onko viikkoja tarpeeksi vähän keskeytykseen. Viikkoja oli n.7.
Lääkäri oli sanonut keskeytystoiveeseen, että mikäs tässä on ogelma, kun olet nuori ja terve nainen ja alkio näkyisi olevan ok, mikset pitäisi lasta?
Ja että hänen mielestään raskautta ei pitäisi keskeyttää. Oli kehottanut soittamaan neuvolaan parin viikon päästä ja sopimaan mm. np-ultrasta ja muista käynneistä. " Ja silloin voidaan sopia lääkkeellisestä keskeytyksestäkin vielä, mutta kaavinta on sitten jo semmoinen urakka että siihen ei kannata ruveta".
tää oli liikaa, venyttää niin pitkälle... helpompi varmasti olis aikaisin tehdä kuin että olis jo vauvan muotoinen. mä itse en ns huviabortteja hyväksy mut asialinja pitää säilyttää ainakin lääkärin ammatissa
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:tämä nyt ei varsinaisesti kuulu asiaan (tai mistä minä tiedän) mutta oletteko ottaneet huomioon että kaikki ei halua lapsia. Jos vahinko käy ja haluaa abortin, siihen on turha tulla mussuttamaan alkion oikeudesta elämään.
Tähän perustuu koko länsimaisen naisen oikeus päättää omasta vartalostaan.