Tukihenkilö synnytyksessä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zeni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

Zeni

Vieras
Tänään kuulin kun ystäväni kävi pelkopolilla(saa toisen lapsen) että se henkilö joka on tulossa hänelle synnytykseen olisi oltava myös synnyttänyt, voiko pitää paikkaansa? hän olikin valinnut sellaisen tukihenkilön jolla ei lapsia ole ja minä 2 lapsen äitinä lupasin mennä kun tämä lapseton ei "kelvannut"...näin oli päijät-hämeen keskussairaalassa pelkopoli lääkäri sanonut.
Ootteko muut kuullu että tämä ois käytäntö?

Alkuperäinen kirjoittaja Zeni:
Tänään kuulin kun ystäväni kävi pelkopolilla(saa toisen lapsen) että se henkilö joka on tulossa hänelle synnytykseen olisi oltava myös synnyttänyt, voiko pitää paikkaansa? hän olikin valinnut sellaisen tukihenkilön jolla ei lapsia ole ja minä 2 lapsen äitinä lupasin mennä kun tämä lapseton ei "kelvannut"...näin oli päijät-hämeen keskussairaalassa pelkopoli lääkäri sanonut.
Ootteko muut kuullu että tämä ois käytäntö?

Miten voi pitää paikkansa? Tuskin moni isä on synnyttänyt ja usein siellä tukihenkilönä on oma mies :headwall: :o

ei ne sitä voi päättää kenet ottaa tukihenkilöks. :headwall: Sano sille ystävälles ett vähät välittää sen nuijan puheista ja ottaa sen kenet jo alunperin oli ottamassa mukaan.

Olisiko niin, että lähtökohtaisesti synnyttäneestä tukihenkilöstä olisi enemmän apua kuin synnyttämättömästä naisesta, joka alkaisi ehkä touhun nähdessään panikoimaan, että hän ei ikinä pysty tuohon. :D

Niin lapsen isästä kun ei ole kuulemma synnytykseen tulijaksi :/
Ja tää tukihenkilö ei siis kelpaa kun ei oo synnyttäny, sitä mäkin ihmettelin mut näin on kuulemma käytäntö...en edes osannu ite kuvitellakkaan et asia ois näin, toki ymmärrän lääkärin pointin joka varmasti on se että ei haluta lisää pelkopolilaisia tai jotain vastaavaa...en oikeen muuta syytä keksi miksei sellanen henkilö vois olla synnytyksessä...ite oon muksut saanu samaisessa sairaalassa, ja ukko oli mukana...