Arvatkaa npaljonko meni tähän määrään rahaa ( prisma)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
200€ ?
Mulla meni sen verran, viikon ruokaostokset joissa ei ollut pääsiäishärpäkkeinä kuin muutamat suklaamunat ja kimppu tulppaaneja. Pakkasin ostokset isohkoon koriin ja kahteen kangaskassiin :) Tuhlaan muovikassirahat mukavampiin asioihin ;)

Kela tarjosi tämän kierroksen :saint:

[QUOTE="dementikko";23628078]mutta ku ne kangas kassit tahtoo aina jäädä kotiin...[/QUOTE]

Me säilytetään kauppakasseja autossa. Silloin ne on aina mukana. Kun siis käydään aina autolla kaupassa.

[QUOTE="vieras";23628055]näinpä. harvassa maassa sossulla elävät saavat lohta syödäkseen ihan arkena. ja ei tajuta sitten kierrätyksestäkään mitään, sen sijaan että muovipusseja ostellaan sata, voisi tuoda ne omat kangaskassit mukana ja säästää siinä rahaa sekä luontoa.[/QUOTE]

muovipussit käy roskapusseiksi,joten uusiokäyttöön ne tulevat kutienkin.
Miksi ei saa syödä kalaa?
ja nyt ei ole arki- vaan monta pyhää, pitääkö silloinkin syödä vaan pelkkää jauhelihakeittoa?

[QUOTE="dementikko";23628078]mutta ku ne kangas kassit tahtoo aina jäädä kotiin...[/QUOTE]

niin no, alettaisko kaikki epähuomiossa ostelemaan vaikka hummeria sossun rahoilla? ei pitäis kassien enää todella unohtua kotiin, jos joka penni oikeasti merkitsee.

joten, kysymys ap:lle, ette taida ollakaan niin köyhiä kuin mitä annat tällä palsalla ymmärtää?

sukat oli alessa, maksoi vat 10e 12 paria. alennusta tuli 5.80e.
Nicorettepaketti 29,90. tässä on muistakseni yli 90 kpl, mikä riittää ainakin kuukauden.
alkoholit: lonkut 9.60.+ siiderit 1.64 kpl
nää alkoholit kyllä riitää ihan koo pääsiäisen.
matador mix-latikko oli VAIN 2.99, ku samainen laatikko muualla maksaa noin 6e

Nicorettepaketti 29,90. tässä on muistakseni yli 90 kpl, mikä riittää ainakin kuukauden.

Sitten sanon 220 euroa ja luulen olevani melkoisen oikeassa :)

Pliis kerro jo. Mun pitää kohta päästä nukkumaan ja haluaisin saada summan tietooni ennen sitä :D

Muovipusseihin voi myös pakata huuto.netissä myymänsä vaatepaketit. Roskiksina ne rullassa myytävät roskapussit on paljon halvempia ja kai myös ekologisempia.

Ja mitä ihmeen nurinaa kalasta. Pitäähän sitä saada. Terveellistä ja kaikkea. Eikä nyt ole arki, vaan juhla; pääsiäinen.

Minäkin kävin kaupassa tänään, ostin maitoa, leipää, jauhelihaa, sipulia, kurkkua, tomaattia, jäävuorisalaattia, perunoita, broilerin koipireisiä ja riisiä. Ei ylimääräisiä koska sellaisiin ei opiskelijalla riitä rahat.

[QUOTE="mie";23627965]hyvät sossutuet saatte kun on varaa ostaa noin paljon turhaa[/QUOTE]

turhaa tai ei, mutta kyllä nää on tarkoitettu riitettäväksi ihan kuule 2-3 vikoa siten että vain vihanneksi+ hedelmiä ja maitoo täydennnetään.

[QUOTE="vieras";23628055]näinpä. harvassa maassa sossulla elävät saavat lohta syödäkseen ihan arkena. ja ei tajuta sitten kierrätyksestäkään mitään, sen sijaan että muovipusseja ostellaan sata, voisi tuoda ne omat kangaskassit mukana ja säästää siinä rahaa sekä luontoa.[/QUOTE]

Voi elämä. Sä et tosiaan taida paljon hintoja seurailla tai kalaa syödä, kun et tiedä miten halvalla lohta voi saada...

[QUOTE="vieras";23628126]niin no, alettaisko kaikki epähuomiossa ostelemaan vaikka hummeria sossun rahoilla? ei pitäis kassien enää todella unohtua kotiin, jos joka penni oikeasti merkitsee.

joten, kysymys ap:lle, ette taida ollakaan niin köyhiä kuin mitä annat tällä palsalla ymmärtää?[/QUOTE]

Eikös hän ole moneen kertaan selvittänyt tulot ja menot.
Se, näkeekö ne pieninä, suurina tai jonain siltä väliltä on kunkin itsensä päätettävissä.
Ja luonnollisesti jokainen voi itse myös päättää ihaileeko, halveksuuko vai suhtautuuko jotenkin muuten perheen taloudenhoitoon. Hassua ottaa pulttia jonkun toisen roskapusseista tai pääsiäislohesta....
:)

237,29
Aika paljon, mutta onhan tuossa tavaraakin.

Ja lampaanpaisti oli noin 10e kuten tuo lohifileekin, mutta näitä ei joka viikko syödäkään.
Lauantaina on mun synttärit joten piti ostaa myös sitä varten aineksia että tytär saa tehdä kakun, koska haluaa. =)

voi jee, en kyllä taida enää ketjujasi avata. siis nicoretteakin teille valtio kustantaa? itse en ikinä moiseen laittais rahaa! ja alkoholit tietty, ilman niitä kun ei voi elää..

Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija-äiti;23628161:
Minäkin kävin kaupassa tänään, ostin maitoa, leipää, jauhelihaa, sipulia, kurkkua, tomaattia, jäävuorisalaattia, perunoita, broilerin koipireisiä ja riisiä. Ei ylimääräisiä koska sellaisiin ei opiskelijalla riitä rahat.

Moi, mäkin olen opiskelija.

Ostin tänään mm.

lohta
marinoimatonta kanaa
naudan paistia
maitoa
kermaa
kiivejä
avokadoa
porkkanaa
lanttua
perunoita
kesäkurpitsaa
paprikaa
sipsiä
kivennäisvettä
mehua
suklaata
pesuaineita

On ihan varaa ostella "ylimääräisiäkin". En koskaan tingi ruoan laadusta.

237,29
Aika paljon, mutta onhan tuossa tavaraakin.

Ja lampaanpaisti oli noin 10e kuten tuo lohifileekin, mutta näitä ei joka viikko syödäkään.
Lauantaina on mun synttärit joten piti ostaa myös sitä varten aineksia että tytär saa tehdä kakun, koska haluaa. =)

Hahaha, enkö mä olekin hyvä? :D Sanoin että 220 euroa ja aika lähelle se meni :)
Meillä ei tarvi kaupassa sinänsä laskeskella mitä menee mutta tänään laskin että satanen menee ja kaupassa päätin ostaa vielä kakkuainekset ja meni 107 euroa. Hyvin olen harjaantunut :D

Mä ostin kolmella sadalla ja riittää ehkä hyvällä tuurilla pääsiäisen yli. Oli siinä jotain pesuainetta ja sellasta pientä. En vaan osaa:D rollolaisella meni 190e?

[QUOTE="vieras";23628191]Hahaha, enkö mä olekin hyvä? :D Sanoin että 220 euroa ja aika lähelle se meni :)
Meillä ei tarvi kaupassa sinänsä laskeskella mitä menee mutta tänään laskin että satanen menee ja kaupassa päätin ostaa vielä kakkuainekset ja meni 107 euroa. Hyvin olen harjaantunut :D[/QUOTE]

mulla jäi tilille vielä 11e ja olen maksanut jo toukokuun vuokranki. eikä emilä ole yhtään laskua rästissä, joten iahn hyvin tässä menee. =)

Mulla meni kolmesataaviiskymppiä.Ruokaan meni kaksi maitoa,kurkku,jäävuorisalaattiu,paprikaa ja partaäijäjugurttia kaksi kilon purkkia.
Kaikki loppu meni turhuuteen,kahdet farkut,7 bokserit,kaksi hupparia,kahdet korvikset,kahdet farkut,mekko,housut itelle,hiusväri,8 puolen litran siideriä,kahdet kengät.

Yhteistyössä