Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Emppu Apteekissa ne sano, ettei niitä tuu enää ollenkaan :eek: Ote nyt tuostakin selvää. No pääasia on, että jollain sais sitä ovista heräteltyä :) Yksityisen puolen kautta menin puhumaan näistä ongelmista (vielä ei oo ihan sitä vuotta yrittämisen alottamisesta). Sieltä gyne laitto verikokeisiin julkiselle ja yhen ultran oon käyny siellä. ei tullu lähellekään niin kalliiks ku ois yksityisellä tullu. Täällä miellä ei tehdä mitään hoitoja, joten jos sinne asti joudutaan, niin sitten lähdetään parin sadan kilsan päähän hakemaan järeämpiä aseita käyttöön. :| Seuranta ultraa mulla ei oo, vain verikoe.
 
Huh, aamulla tehty Clearbluen testi ja heti pamahti plussa!! En voi uskoa todeksi!
Voi luoja, että toivon pikkuisen pysyvän sisällä!!
Enkä saanut edes kunnon plussaa ovistestiin tässä kierrossa....että kaikki on näköjään mahdollista :) .
 
MAM2 Jee..ihanaa...onneaonnnea hirmuisesti :heart:
Kauan sä käytit femareita???Tuliko sulle mitään sivuvaikutuksia???Mulla on tullut kauheesti näppyjä mm. yläselkään.

Nyt meinasin soitella klinikallle että josko sitä inssiä vaikka voitas suunnitella kun ei tärppää niin ei tärppää :ashamed:
 
Femareita söin sen yhden kierron ja sitä ennen siis Clomeja 4kk tuloksetta. Kontrolli ultraa mulla ei tässä kierrossa ollu kun se aika osu just joulun pyhiksi.
Niin..ja mitään raskauteen viittaavia oireita EI siis ollut! Kaikki viittasi menkkojen tuloon: kipeät, turvonneet rinnat, paksua tiputteluvuotoa, menkkamaiset kivut....
Ainut minkä aattelen et vois olla oire on kova jano. Sellasta en aiemmissa kierroissa oo huomannu. Ja nyt illalla on saanu jo vähän yökkiäkkin, eli pahoinvointi alkaa aikasin niinkuin esikoisestakin...Mutta en uskalla ihan hirveesti vielä pomppia kun menkatkaan ei ole vielä edes myöhässä! Mutta kyllä oli aika vahva plussa aamulla kp:siin nähden..?! Toivottavasti sulla pian tärppää :heart: !
 
Wautsi, onnea MAM! :heart: :heart:
Silloinhan toi plussa yllättää kun sitä vähiten kuvittelee plussanneensa, vai mitä? Onkos muuten tää femar jotenkin vahvempaa "kamaa" kuin clomit? Mulle täysin uus tuttavuus, koskaan ei oo mulle ehdotettu moista, höh..

Emppu
 
Ihanaa onnea hirmuisesti MAM !!! :heart:
Niin ja siitäkin varmasti ollut puhetta, mut siis miten muuten noi femarit clomeista eroo? Ja miks sulle ne vaihdettiin clomeista? Oliko se niin et sulle vaan tuli oireita? Ja miks siis femarit eikä kokeiltu vahvempia piikkejä tms.
Mä kun googletin tota femaria pikaseen niin tuloksia tuli et ne ois jotain rintasyöpä lääkkeitä?? :eek:
 
MAM2
Eli mullakin on vielä toivoa..mutta eihän me olla yritetty kuin vasta 6kk ja mä olen jo luopumassa vauvahaaveista.

Muisku78 Siis femar tehoo samanlailla kuin clomit,mutta sivuvaikutukset huomattavasti pienempiä ja vaikuttaa kehossa vähemmän aikaa.Kuulemma hyviä hoitotuloksia.Me ollaan hoidossa fertinovalla ja he eivät käytä clomeja enään.Se on siis alunperin rintasyöpälääke mutta sitä ei pidä pelästyä.

Mulla ei muuta sivuvaikutuksia kuin että näppyjä tullut mm. yläselkään jonkin verran ja naamaan.
 


TIISTAI 13.1.2009




Nimi................kp:t............yk............haaveissa........apuna


Emppu3008.....?..................yk 1..........kolmas......clomit+metut
shenda81........20/28-32......yk 6.........Toinen.......femar
MyPoodles.......15/29-?........yk 7...........................terot
Alisa................2/26-32.........yk 4........esikoinen...clomit+terot
Tinjamin..........14/31............yk 3.........toinen........clomit
Duffy...............28/?..............yk 8..........esikoinen...terot
Evenstar.........17/43-78......yk 1/09....esikoinen....metut+Primolut
rusina85.........26/31...........yk 8..........esikko.........terot+clomit
Rosetta..........14/30............yk 15........esikoinen...clomit
Piglet..............30/27-29......yk 13........esikoinen....Primolut
Jennyli............29/32...........yk 6...........kolmas.......Terot+Clomit
Äitee73...........79/?.............yk 10........kakkonen....terot+clomit
Lumi-..............12/30...........yk 13........esikoinen....clomit+metut
titonia.............16/??...........yk 15........esikoinen....clomit
Muisku78........22/40...........yk 5..........toinen.........ei vielä mitn(clomit)
piksu...............?..................yk 16........esikko.........ei vielä mitn

Taustalla
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali







Haamuilijat:




Plussanneet:



Nimi........................LA...........................yk.........monesko tulossa


MAM2....................................................yk 15........toinen
mama-84...............................................yk 25.......toinen
Hemuli1981...........................................yk 7...........?
tyty86..................2.8.2009....................yk9.........esikoinen
Nooraska.............??/1.2009...................yk9........esikoinen
Äippä-75..............??/??..........................yk?.........toinen
Lappitar...............10/1...........................yk7.........toinen
Sirpula.................16.1...........................yk10......esikoinen
pilviini...................??/??..........................................toinen
haavemamma73..4.2.2009...............yk11.......esikoinen
kaa......................19.3.2009...................08/07......esikoinen
Linna....................27.3.2009..................yk9..........esikoinen
Hani-....................1.4.2009...................yk9..........toinen
JJ-t.......................10.4.2009.................07/07......esikoinen
Solina83..............20.4.2008.................yk15........kolmas
Laala...................24.4.2009.................yk2..........esikoineN
Emili......................?................................yk9..........?
Aurora72..............?.................................yk5.........1.yhteinen
nalleperhe............?................................yk7..........toinen
huhtityttö.............?................................yk23........esikko
Velvet Kiss...........?................................yk12.......esikoinen
Moore..................?................................yk3.........kolmas
pilvilinna..............20.7.2009..................yk13.......esikoinen
Aubrieta................................................yk3.........4. lapsi, tyttö syntyi rv.39+1 27.11.2008 klo 12.58, painoo 4315g ja pituutta 50cm
[/quote][/quote]

[/quote]

 
Täällä odotellaan päivien kulumista...kp.18

Pakko tunnustaa, että testasin tänään pp.7 (siis pregnyl pistoksesta).
Sain tulokseksi suht selkeän plussan....Tiedän tiedän, että Pregnyl sisältää HCG-hormonia ja raskaustesti voi olla tällöin virheellinen.
Mutta itseäni kiinnosti, että jos ei nyt onnistu raskautuminen, niin tiedän kuinka kauan pregnyl pistos kohdallani vaikuttaa (matami mattamaton). Puoliintumisajat on tuttuja jne...

Mutta, kun ei tämä matami malttamaton malta odottaa lauantaihin asti, jolloin aikaa on kulunut se vaadittavat 10pv ja siitä sitten vielä varmistusta viikko eteenpäin :whistle: Mitä raskaustestin tulos todella näyttää...
Oireina on vatsassa tapahtuvaa nippailua ja yskiessä sattuu kohdun alueelle ("keksijä kirsti keksii oireita") ajoittaista palelemista...

Voi kun tarvitsee ihmismielen olla ihmeellinen... :D

todellista +++++++++ odotellessa...
 
Äh,kirjoittelin eilen pitkät pätkät ja kaikki hävis jonnekin hevon pers... :kieh:
Sitten meillä menikin kone käyttökieltoon kun isäntä irrotti sieltä jonkun osan, enkä tiedä pääsenkö tänäänkään illalla koneelle.
Nyt oon työkoneella ja tää on niin helv... hidas että hermo menee :kieh:

Onnittelut kuitenkin MAM :flower: :heart: Ihanaa saada näitä hyviä uutisia,luovat itsellekin aina toivoa...ehkäpä mekin vielä joskus sen kolmannen saamme :heart:

Nyt vaan on valitettavasti jo niin 'kovat' menkkasäryt supistuksineen että kohta hanat aukeaa :ashamed: Ei siis vieläkään pientä meille :ashamed: Kolmas clomikierto käynnistyy ja varailen aikaa ensikäynnille yksityiselle. Josko siitä sitten lähtis asiat paremmin rullaamaan ;) Eihän tässä auta lannistua vaikka ensimmäiset menkkapäivät onkin yhtä masista!!
Tässä kierrossa mulla oli kyllä tosi positiivinen asenne ja toivo korkeella plussankin suhteen kun oireita oli...tai lähinnä erilaisia tuntemuksia masussa. Mutta ei vaan |O

Emppu kävin ensimmäisessä clomikierrossa seurantaultrassa julkisella. Sen jälkeen mulle toivotettiin ns. tervemonoa yksityiselle. Kehoitti vielä hakeutumaan seurantaultriin koska eivät kuulemma yleensä kirjoita clomeja ns. sokkokiertoihin!! Eivät myöskään maininneet alkuraskaudenultrasta tai muustakaan. Ja asun Tampereen lähistöllä ja Taysissa kävin tutkimuksissa.
Uskon että yksityisellä saan varmasti parempaa palvelua,pakkohan se on kun siitä maksaa maltaita!! Julkisella kun tuntuu olevan aika liukuhihnameininki ja aina eri lääkäri :/
Mutta siitä oon kyllä iloinen että hormonikokeet ja aukkari onnistui sitä kautta.

Noista testailuista tuli mieleeni että itse olen saanut kyllä hyvin pidettyä itseni kurissa enkä ole testannut tässäkään kierrossa. Mulle se negan näkeminen tikussa on paljon masentavampi kokemus kuin menkkojen alkaminen joten siksi en ole testannut. Testailen vasta kun menkat ovat myöhässä ;) Uskon että naisella on kuitenkin jotenkin sisäisesti se tunne raskaudesta...sitä odotellessa :heart:
 
Aloitin nyt sitten ne terolutit tässä kierrossa. Oisko teillä tietoo pitääkö ne aina ottaa samaan kellonaikaan? Siitä on jo aikaa kun hain ne apteekista ja en nyt muista oliko sillä suurta merkitystä.
 
MAM Onnea ihan hirveesti!!! :flower: Tosi ihana uutinen!

Jennyli Eihän sitä tiedä vaikka olisi tärpännytkin :hug:

Haley Mä otin teroja aina aamuisin, mutta ei kyllä täysin tarkkaa kellonaikaa ollut. En kyllä tiedä että pitäisikö olla..? Mites clomien kanssa, pitäisikö aina olla sama aika?? (tätäkään aisaa ei ole koskaan tullut mietittyä!!)

Piglet Koska ajattelit testata? Sulla taitaa olla kp:t jo ylikin..?

 
heippa,kirjotin eilen pitkän litanian ja se hävis bittiavaruuteen prkle... sitä on kyl näköjään ollu liikkeellä. ;)

Elimä kävin siellä seurantaultrassa ja 3 munista siellä olis kasvamassa,saa nähä irtoaako vaan omin avuin kun nyt ei oo sitä clomia mulla. Ihme kyllä on et mä ovuloin ilman clomia,en olis ikinä uskonut :eek: Mutta nyt jos en raskaudu niin mulla on hssg edessä heti kun menkat alkaa. Sattuuks se ? mua meinaa jännittää aikalailla se toimenpide...

Onnittelut MAM2 ihania uutisia!

Vilverille myös tsemppiä testailuun! Toivottavasti plussa näkyy testipäivänäkin! :)
 
Okei kiitti shenda! Mein lekuri ei maininnut mitään mistään femareista kun siinä pähkäiltiin et clomifenit vai -hexalit. Hexalithan se määräs, mut niitä ei siis kuulemma tuu enää ollenkaan kun niiden myyntilupa on umpeutunut Suomessa. Apteekkari lupas sillon perjantaina et soittelee lekurille ja pyytää siltä vaihtaan sen hexal-reseptin clomifeneihin, mut eipä oo mitään kuulunu apteekista. No, loppuviikosta meen käymään siä jos ei mitään kuulu.
tinjamin Toivotaan et follit(t) kasvaa ja irtoo! Mulla ei ainakaan ssg sattunu ku vähän nipisti. Enkä mitään kipulääkettä ees saanu.

Viime yönä mä heräsin ku mahasta nippaili. Oikeestaan just toisen munasarjan kohdalta. Se nippailu vaan ylty ja oli aika voimakasta lopulta. Tuli heti mieleen se kun mulla viime kesänä puhkes se kysta, tunne oli ihan sama sillon. En ees uskaltanu liikahtaakaan ku sillon kystan aikana se vaan voimisti sitä kipua ja sillon ku nousin yöllä sängystä niin kipu nousi ihan tajuttomaks ja sihän mä vaan makasin lattialla ja oksensin siitä kivusta. En siis halu enää kokee sitä. Siinä sit kuulostelin et yltyykö se kipu, mut sit se onneks alko laantuun. Aattelin kans et oviskipu saattas tuntua just tolta...ei tosin noin voimakkaalta musta vaik sanoohan jotkut et se sattuu niin ettei pysty istuunkaan...mut en mä usko siihenkään. Mullahan oli ne melko vahvat ovisplussat siinä kp14 vaik ei limoja eikä mitään. Nyt siis kp22 ja mitään limoja ei edelleenkään oo ollu. Kyllä taas pelästytti!
 
Hyvää huomenta arvon leidit :)

Muisku siis onko sulla clomit jo käytössä? Mulla ne on aina tehotessaan aiheuttanut kaameet oviskivut, ensin toispuoleiset ja sitten koko alavatsa kipeenä ja turpeena. Toissakesänä kävin oviksen aikoihin/jälkeen päivystyksessä ultrassa, kun en pystynyt liikkumaan, virtsaamaan kunnolla yms. Puhuivat silloin kans mahd. kystasta joka puhjennut, muttei siitäkään ollut varsinaisia merkkejä ja siitä kierrosta sitten plussasin, mutta joka sitten valitettavasti paljastui rv 7:n uä:ssä tuulimunaksi :/ Mutta, siis mulla clomit aiheuttaa aika mahtavat oviskivut, mutta sitten taas mun kaverilla, jolla ei mitään lapsettomuusongelmaa, päinvastoin, on mielettömät oviskivut luomuna, on käynyt useammin päivystyksessä niiden vuoksi, mutta mitään ei oo löytynyt, särkylääkkeitä popsii hurjasti ovispäivinä, siis ei yritä lasta nyt. Mut jospa toi sulla on kiinnittymiskipua, kävis ainakin päiviin nähden yhteen jos ovis ois ollu sulla kp 15 tienoilla :) Mittailetko lämpöjä yleensä?

Jennyli Joo, kyllähän se niin on että yksityiseltä tulis saada huippupalvelua kun maksutkin huippua ;) Mä oon ensinnäkin niin saita etten haluu maksaa samasta hoidosta monikertaisesti, jos mentäis rankempiin hoitoihin niin silloin asiahan ois eri, mut siihen meillä kyllä ei ois varaakaan :/ Mutta tosiaan ei sulla oo sielä toteutunut toi hoitotakuu mitenkään, eikä ilmeisesti tays:ssa muutenkaan..aika kurjaa että eri paikoissa on eri käytännöt...mut niinhän se kyllä on muutenkin Suomen terv.huollossa :| Mua ei henk.kohtasesti toi gynen vaihtuvuus haittaa, olen yleensä aina valmistautunut mennessäni vastaanotolle, siis mua askarruttavat kyssärit jo paperilla (muuten unohtasin kysellä kaikki tärkeimmät, kantapään kautta oppinut tonkin) ja ehkä siks et oon hoitsu niin osaan lyhyesti ja ytimekkäästi vastailla/korjailla vastaanotolla, kyllähän ne siellä tietty yrittävät aina että sama gyne ois vastaanotolla, mutta koska mulla niin epäsäännöllinen kierto luomuna, niin eihän se oo ollut kohdallani mahdollista. Mulle tää "etähoito" sopii hyvin, kuten aiemmin kerroinkin ;) Ai niin, kp:t nyt 18/30-32, sit kun saat päiviteltyä listaa ja koneet pelittää :)

Nyt sitten vaan elellään ja toivotaan parasta :whistle: Eipä tässä muutakaan voi, huomenna meen labraan siihen progestiinitestiin, kattelin muuten eilen että jos kiertoon ei tuu mitään häikkää ja jos siis plussaa ei tuu niin gynen soittoaika on vasta sitten kun täti on jo kylässä ja seur. clomit aloitettu, mutta en kylläkään usko että suostuvat siihen että ottaisin nyt 2 tbl clomeja metujen kanssa..no, saa nährä miten käy.. Mammaksi erittäin herkkiksiä tilaan jo ensi viikolle ja loppuviikosta siis testihulluna aika varmaan testailen, ainakin jos lämmöt pysyy hyvin ylhäällä :whistle: Ja testailua harrastuksena en tosiaan voi suositella muille, en itsekkään siis testaile joka kierroilla, vain niillä kierroilla jos ovis ollut selkeästi havaittavissa ja lämmöt pysyneet hyvin ylhäällä, mä kun en oo noita turhia haamuja saanut koskaan, aina tulos ollut joko...tai... ;)

Mukavaa päivänjatkoa kaikille :wave:

Emppu
 
Mie sain eilen melkein tasavahvat viivat ovistestiin =). Luultavasti tänään tulee ovisplussa. Lisäksi mulla on synttärit tänään 28-vuotta pamahtaa mittariin. Mies saakin antaa lahjansa luonnossa tällä kertaa :LOL:. Mullakin on ehkä enemmän ollut masuoireita tästä clomikierrosta, mutta limasuutta on vähemmän kuin aikaisemmissa kierroissa ainakin vielä...
 
Jennyli Tuliko se täti kylään? :|

Haley Muistaakseni mulle sanottiin, että ottaa suuripiirtein samaan aikaan. Ite otan ne aina noin 2h aikavälillä.

Lumi- Voi toivottavasti sieltä ovis tekis tulojaan ja pääsisitte heittään pikkuveijarit kyytiin ;) Kovasti plussa onnea!! ++++++++++++ :whistle:

timjamin Mulla oli kans isllon ultrassa näkyvissä yks folli, jota ihmettelin suuresti, että sinne ylipäätänsä oli jotain kasvanu, mut ei se kuitenkaan tajunnu irrota :/ Toivottavsti sulla käy paremmin *peukuttaa* :)

Voi pigletilläkin jännät paikat =) Plussatuulia +++++++++ :whistle:

Rosetta ovisplussa ja synttärionnittelut :flower: =) Ei muutakuin peitot tötterölle ;) +++++++++++++++ :whistle:
 
Rosetalle hyvää synttäriä!! :flower:
Emppu En mä viä käytä clomeja, ens kierrossa vasta inssiä varten. Esikkoa yritettäessä söin clomeja, eikä niistä sillon tullu missään vaiheessa mitään oireita. Eikä ikinä oo muutenkaan ovisoireita ollu...jos nyt millon ovuloin ees... ainoostaan sillon siitä kierrosta kun likka sai alkunsa (eli inssi tehtiin sillonkin) niin oli ovislimat, mut ei muuta.
Siks ajattelinkin eka tota kystaa. Mä viime kesänä meinaa heräsin tollasiin kipuihin kesken unien ja ne voimistu niin et mä oikeesti oksensin siitä kivusta ja muistan sillon sanoneeni et oli pahemmat kun supistus-kivut synnyttäessä eli siis jotain aivan järkkyä. En pystyny ees liikuttaan kättäni saati muuten liikkuun, makasin vaan lattialla :( Sithän mä kävin gynellä ja hän sano et kysta osittain puhjennu.
Onneks ei nyt ollu tota.
JOS se ovis ois ollu sillon kp14 niin nythän ois menossa dpo9. Eli sit tädinkin pitäs tulla about maanantaina, jos ovista ei oo ollu täti voi saapua vaik ens kuussa, mene ja tiedä, kaikki jää nähtäväksi vaan.
 

Yhteistyössä