Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Mulla jatkuu vetinen valkkari, jossa välillä seassa paksumpaa kirkasta limaa niikun oviksessakin.. Vasta kp4 niin ei luulisi liittyvän mitenkään ovikseen. Oiskohan mulla taas hormonit sekaisin jotenkin, menkatkin kun oli niin minit, mutta sentään tulivat ajoissa.

Jos mulla oli ovis viime kierron kp 13 niin tänään olisi dpo15 ja ekat tuhrut tuli dpo11(kp23) ja vikat dpo13. kp1 lasken maanantaina olleen kun oli eniten menkkamaista vuotoa mutta sekin sit tyrehtyi. Valkkarin lisäksi toinen oire on väsymys. Koitan olla tekemästä turhaan r-testiä ja tarkkailen tilannetta.
 




PERJANTAI 7.8.2009



Nimi.....................kp:t............yk...........haaveissa.......apuna
Areliina............12/27..........yk 9............................Terot
Ella-83.............5/25-46.........yk10..........Kolmas...........homeopatia
Kesäleijona.....24/26-28....yk16.......Esikoinen.................Clomit
Miukula...........6/?.......yritystä -05 asti....Esikoinen...terolut, metut, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron
Yöperhonen......7/28.........yk20................Esikoinen.........Terot
Syyshortensia....24/24-26...........yk7..........Toinen......Terot
Booster................87/??............yk7............Toinen......Clomit
Alisa84..............28/26-32............yk8........esikoinen......terot+clomit
rusina85...........5/31............yk 13....... esikoinen.......terot
Purmeli83.........27/32............yk5....... esikoinen...terot,metut,clomit
Devi.................13/27............yk10..........esikoinen........terot
höperö75.........16/26-28..........yk 13..........Kolmas.................


Taustalla
Zande
Evenstar
Hope22
Miira
maikkis123
Emppu3008
MAM2
Duffy
My Poodles
Piksu
Peppi
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali
Äitee73







Haamuilijat:



Plussanneet:



Nimi........................LA........................yk.........monesko tulossa

Lily of the valley
Sero...................................................yk6............esikoinen
Lumi...................................................yk16..........esikoinen
Apila87...............................................yk2............kolmas
Milsku.................................................yk1............esikoinen
Tinjamin..............................................yk4............toinen
E-V-A...................................................yk6...........kolmas
Jennyli.................................................yk1.............kolmas
Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
mama-84..............1.9.2009..................yk 25.......toinen
Hemuli1981.........................................yk 7...........?

 
Saanko liittyä seuraan? Meillä kakkonen toiveissa. Menkat olleet vuoden taas kateissa ja sain kierron "pyörimään" nuvaringillä. Yhdet menkat tulleet joten en tiedä loppuuko nämäkin sitten seinään kun lopetan ton nuvaringin käytön ensi kierrossa. Mulla on diagnosoitu pcos ja aiemmassa raskaudessa oli (ennen raskautumista) pitkät kierrot (n. 35-42pv), lyhyt luteaalivaihe (10-11pv), myöhäinen ovis (n. kp 23-24, joskus paljon myöhemminkin) jne. Tulin silti lopulta luomuna raskaaksi juuri kun oltiin lyöty hanskat tiskiin ja saatu lähete lapsettomuustutkimuksiin. Nyt en haluaisi odottaa vaan jotkut lääkkeet olisi kiva saada, vaikka ihan lumeeksi ettei stressaisi = helpottaa raskautumista. Ensi kuussa on kontrolliaika, joten siellä otan asian esille.
 
Heippa kaikille!

Telläydyn tähän pinoon, pohdin kahden välillä kun on tuo keskenmenotaustakin olemassa, mutta jospa tähän "kuuluisin" paremmin...

Eli eli... Esikoinen haaveissa, apuna Clomit, yrityskierto ( 1/09 tuulimunaraskauden jälkeen) 4. ja tänään kp11/28. Tm-raskaus tärppäs muistaakseni neljännestä kierrosta. Oletan kierronpituuden olevan nyt Clomeilla suunnilleen tuo 28pv, ekassa kierrossa ainakin oli noin. Ikää miula 29, samoin miehellä.

Lapsettomuuspolilla kävin toukokuussa ja sain sieltä Clomireseptin, kai hieman PCO-tyyppisten munasarjojen takia. Oman osansa tämän soppaan tuo DM1 ja nivelreuma, johon lääkkeet lopetin jo huhtikuussa viime vuonna ja reumalääkärin konsultaatiolla pääsinkin tuonne lapsettomuuspolille, kun kierrot oli lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen ihan mitä sattuu.

Nyt menossa toinen Clomikierto. Pessimisti luonne kun olen, niin odotukset ei kyllä ole korkealla. Itse asiassa on aika luovuttajaolo vaikka eihän tässä olla tietty vielä edes kauaa yritetty. Mutta vointi on ajoittain niin surkea reuman takia, että tekisi mieli lyödä hanskat tiskiin...

Polilta sain ohjeeks soitella sinne päin sitten syksyllä (eli kohta...) jos mitään ei ole tapahtunut kesän aikana. Eli eiköhän sitä puhelimeen tartuta kunhan siellä linjat aukeaa.

Tulipa negatiivinen postaus... Noh, kai se kuvastaa tän hetkistä olotilaa.
 
Mulla kp5 ja minimenkkojen jälkeen valkkaria tullut toosi runsaasti. Ovistestin tein äsken ja yllättävän vahva viiva tuli vaikka ei positiivinen. Lyhimmän kierron (24pvää ) perusteella saisin alottaa tikuttelun ylihuomenna mutta oli ihan pakko nyt koittaa kun tälleen lorisee..
Nyt kun saisi ukon kellistettyä.
 
Tervetuloa mukaan uudet! :wave: Mukava saada lisää porukkaa mukaan, jospa tää puhelu muuttuis vähän aktiivisemmaks :)

Kipinäkenkä Mää kuulun pariin pinoon (mm. tähän ja km:n kokeneisiin) eli ei haittaa vaikka on vähän joka pinossa mukana :D ;) Mulla tärppäs clomeilla helmikuussa (2tbl:n annostuksella), alkion syke löytyi rv6+, mutta rv11+ koko sikiötä ei eää löytnytkään, joten tuulimunaksi luokiteltiin, vaikka kesken se oli mennyt ja tuhoutunut itsekseen. Mulla kans lääkkeellinen tyhjennys, jonka jälkeen menkat tuli ainoastaan teroluteilla. Nyt oon syöny clomeja 2tbl/pvä kaks kiertoo eikä kummassakaan ovista, prog. arvot jääneet todella mataliksi. Miten sulla ovista seurataan? Ovuloitko clomien avulla tuon tm:n jälkeen?

Ella Vau, sullahan on kierto oikein kunnolla pölähtänyt käyntiin, jos ovistakin alkaa jo pukata ++++ :whistle:

On: Täällä kovin itkuinen ja masentava päivä takana. Verikokeissa selvisi (tiesin jo kyllä), etten ole taaskaan ovuloinut eli clomit ei anna mulle enää mitään vastetta. :'( Sain soittoajan ensiviikon keskiviikolle eräälle gynelle, ja toivon sydämeni pohjasta, että hän suostuisi vaihtamaan clomit vaikka femariin. Sen jälkeen olen valmis kokeilemaan kalliita pistoshoitoja. Välillä tuntuu, että pitäisi pitää taukoa koko nettimaailmasta, jotta tämä ahdistus vähän helpottaisi... :ashamed:
Huomiseksi odottelen menkkoja.
 




LAUANTAI 8.8.2009



Nimi.....................kp:t............yk...........haaveissa.......apuna
Kipinäkenkä...12/28............yk4..........Esikoinen......Clomit
Nallekarkki
Areliina............13/27..........yk 9............................Terot
Ella-83.............6/25-46.........yk10..........Kolmas...........homeopatia
Kesäleijona.....25/26-28....yk16.......Esikoinen.................Clomit
Miukula...........7/?.......yritystä -05 asti....Esikoinen...terolut, metut, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron
Yöperhonen......8/28.........yk20................Esikoinen.........Terot
Syyshortensia....26/24-26...........yk7..........Toinen......Terot
Booster................88/??............yk7............Toinen......Clomit
Alisa84..............29/26-32............yk8........esikoinen......terot+clomit
rusina85...........6/31............yk 13....... esikoinen.......terot
Purmeli83.........28/32............yk5....... esikoinen...terot,metut,clomit
Devi.................14/27............yk10..........esikoinen........terot
höperö75.........17/26-28..........yk 13..........Kolmas


Taustalla
Zande
Evenstar
Hope22
Miira
maikkis123
Emppu3008
MAM2
Duffy
My Poodles
Piksu
Peppi
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali
Äitee73







Haamuilijat:



Plussanneet:



Nimi........................LA........................yk.........monesko tulossa

Lily of the valley
Sero...................................................yk6............esikoinen
Lumi...................................................yk16..........esikoinen
Apila87...............................................yk2............kolmas
Milsku.................................................yk1............esikoinen
Tinjamin..............................................yk4............toinen
E-V-A...................................................yk6...........kolmas
Jennyli.................................................yk1.............kolmas
Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
mama-84..............1.9.2009..................yk 25.......toinen
Hemuli1981.........................................yk 7...........?
 
Tervetuloa mukaan uudet! :wave: Mukava saada lisää porukkaa mukaan, jospa tää puhelu muuttuis vähän aktiivisemmaks :)

Nallekarkki Laitatko sun tiedot mulle, niin voin lisätä ne listaan :)

Kipinäkenkä Mää kuulun pariin pinoon (mm. tähän ja km:n kokeneisiin) eli ei haittaa vaikka on vähän joka pinossa mukana :D ;) Mulla tärppäs clomeilla helmikuussa (2tbl:n annostuksella), alkion syke löytyi rv6+, mutta rv11+ koko sikiötä ei eää löytnytkään, joten tuulimunaksi luokiteltiin, vaikka kesken se oli mennyt ja tuhoutunut itsekseen. Mulla kans lääkkeellinen tyhjennys, jonka jälkeen menkat tuli ainoastaan teroluteilla. Nyt oon syöny clomeja 2tbl/pvä kaks kiertoo eikä kummassakaan ovista, prog. arvot jääneet todella mataliksi. Miten sulla ovista seurataan? Ovuloitko clomien avulla tuon tm:n jälkeen?

Ella Vau, sullahan on kierto oikein kunnolla pölähtänyt käyntiin, jos ovistakin alkaa jo pukata ++++ :whistle:

On: Täällä kovin itkuinen ja masentava päivä takana. Verikokeissa selvisi (tiesin jo kyllä), etten ole taaskaan ovuloinut eli clomit ei anna mulle enää mitään vastetta. :'( Sain soittoajan ensiviikon keskiviikolle eräälle gynelle, ja toivon sydämeni pohjasta, että hän suostuisi vaihtamaan clomit vaikka femariin. Sen jälkeen olen valmis kokeilemaan kalliita pistoshoitoja. Välillä tuntuu, että pitäisi pitää taukoa koko nettimaailmasta, jotta tämä ahdistus vähän helpottaisi... :ashamed:
Huomiseksi odottelen menkkoja.

 
Alisa84: mennään ehkäisyn kanssa vielä tämä kierto loppuun, ettei enempää menisi kierrot sekaisin. Kuun lopusta sitten jätetään ehkäisy pois. Mietittiin just ettei yrittämällä yritetä vaan tulee jos on tullakseen. Meni viimeksi vähän maku siihen yrittämiseen, oli sellaista pakkopullaa että. Eli kakkosta toivotaan, esikko 08/07.

Toivoisin ettei tarvitsis monia lääkkeitä syödä, jos selviäis vaikka pelkillä teroilla. Aiemmin kuitenkin ovuloin, nyt meinasin tikuttaa ihan saadakseni selville ovuloinko.
 
Alisa84: Tosi ikävää että Clomeista ei ole siulle apuja :hug: Mutta uskon, että kyllä teillekin apu löytyy, keinoja on vielä käyttämättä paljon :hug:

Itse aina yritän myös pysyä erossa nettimaailman raskaus ja kuumeiluketjuista mutta en oo vielä siinä onnistunut, jotenkin sitä vaan tänne aina eksyy... Ja sitten tää asia pyörii koko ajan päässä. Täytyis varmaan laittaa kone jäähylle, kiskoo piuhat irti ja olla kokonaan ilman konetta jonkun aikaa.

Tyhjennyksen jälkeen miun kierrot oli 51, 71 ja 45 päivää, joten epäilen että en ole noissa ovuloinut. Ainakaan mitään oireita ei ollut. Clomit sain sitten käyttöön kesän alussa ja toista kiertoa nyt viedään.

Missään kontrolliultrissa en käy joten tässä vaan nappeja syödään ja katotaan tapahtuuko mitään. Tosi turhauttavaa... Lapsettomuuspolin kiinniolon takia kai niitä ultria ei oo. Sitten kun asun niin pienellä paikkakunnalla ettei täällä oo edes yksityistä gyneä kun silloin tällöin pitämässä vastaanottoa, niin jiihaa... Tosiaan ollaan ihan epätietoisuudessa Clomien toimivuuden/toimimattomuuden osalta.

Ekassa kierrossa tikutin Mammaksin liuskoilla, joihin en saanut ihan kontrolliviivan vahvuista testiviivaa, mutta tummin se oli, jonka ikinä olen saanut. Silloin tm-raskaudessakin sain vaan haamuja. Toivon että olen oluvoinut ja että viivojen puuttuva tummin väri johtuis siitä että miulla ei vaan nouse ne lh-tasot niin korkeiksi kuin testeihin vaadittaisiin.

Nyt miula on CB:n digitestit käytössä, tähän asti on tullut vaan tyhjää ympyrää. Viime kierrossa tummin viiva tuli muistaakseni kp14 joten eihän tässä vielä mikään hoppu olekaan. Toivottavasti siihen hymynaama ilmestyy vielä...

 
Tänään kp 1 ja yk 8 :( . Odottelin vuotoa vasta viikon alkuun, joten veti tosi surkeeksi, kun tuli jo nyt ja ylipäänsä kun tuli. No, eipä kunnon ovisoireita ollutkaan tässä kierrossa, joten odotettua oli vuodon tulo, mutta ainahan sitä virittelee pientä toivoa. Eipä tarvitse tänään juhlilla miettiä voiko juoda viiniä ja ottaa boolia. Hiisi vie, kun mulla on ihan sellainen olo, että toi oikeanpuoleinen munasarja ei ovuloi ollenkaan. Täytyy seurailla. No, eipä muuta kuin uuteen yritykseen.

Lämpimästi tervetuloa Kipinäkenkä ja Nallekarkki joukkoomme! :wave:

Alisa: :hug: Toivotaan, että gynen soittoaika tuo uutta toivoa yritykseen.

Eikös Höpöröllä ollut se gyne perjantaina? Miten sujui?

Nyt on pakko kipaista asioille ennen juhlia, joten jaksua kaikille!
 
Lauantaihuomenta =) Juup kyllä vain gynellä eilen kävin, eikä musta löytyny mitään vikaa :) keltarauhanen siellä näky hienona kun oppikirjoissa (ultrattiin) ja ovis oli keskiviikkona tai torstaina... menkat säännölliset ja oviksenkin oon viidestä viimesestä kierrosta neljästi onnistunu tikuttaan, niin nyt kuulema sitten vaan vielä ootellaan. Inseminaatio tulee kyseeseen jos ei vuoden loppuun mennessä ala mitään tapahtuun, kun miehen simpoissa oli vähän poikkeavuutta, ovat siis heti normaaleja, mutta tuhoutuvat hieman tavallista nopeemmin, jos eivät määränpäähänsä pääse, eli eivät oottele valmiustilassa kovin montaa päivää, pitänee vissiin heilutella peittoja ainakin kahesti päivässä, et on ees joku kaveri kurkkimassa kun ovis tuleeeeee...
 
täällä mies otettu avosylin vastaan takaisin kotiin :heart: harjoituksetkin ollaan jo tietysti alotettu :D on kyllä ihan mahtava fiilis kun toinen on kotona...
käytiin toissapäivänä rakentavin keskustelu mitä ollaan koskaan käyty koko seurustelun aikana. hämmästyin ihan että onko toi nyt mun mies joka osaa noin keskustella:D on kuulemma kerenny miettimään kaikenlaista siellä reissussa ollessaan.. hyvä näin:)

huomenna ois serkkupojn rippijuhlat ja sitten maanantaina alkaa ne uudet työt :) mahtavaa.!
 
Kipinäkenkä Kiitos! :hug: Kovasti myös jaksamaisia sinne. Kurjaa, kun ei tiedä, syökö clomeja ihan turhaan. Onneksi kesä alkaa olla jo paremmalla puolella ja klinikoiden hoitotauotkin taitavat kohta loppua.

Syyshortensia Pahoittelut menkoista! :hug: Toivottavasti ensi kierto toisi iloisen yllätyksen.

Höperö Onnittelut hienoista ultra kuulumisista. Varmasti antaa toivoa tulevaan :)

Ella Wautsi, sullehan ovista on aikaisin pukkaamassa :)

YP Kyllä ne miehet osaa aina välillä yllättää, hyvä niin :)

On: Menkat ei sitten alkanutkaan.. Mää en enää kestä/jaksa näitä pettymyksiä.. Nyt oli sitten terojen vuoro lopettaa tehonsa ja olla auttamatta mua eteenpäin tässä jo muutenkin paskassa tilanteessa :'( Todella kurja olo.. Huoh & Blaah!
 




SUNNUNTAI 9.8.2009



Nimi.....................kp:t............yk...........haaveissa.......apuna
Kipinäkenkä...13/28............yk4..........Esikoinen......Clomit
Nallekarkki...........................................Kakkonen
Areliina............14/27..........yk 9............................Terot
Ella-83.............7/25-46.........yk10..........Kolmas...........homeopatia
Kesäleijona.....26/26-28....yk16.......Esikoinen.................Clomit
Miukula...........8/?.......yritystä -05 asti....Esikoinen...terolut, metut, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron
Yöperhonen......8/28.........yk20................Esikoinen.........Terot
Syyshortensia....2/24-26...........yk8..........Toinen......Terot
Booster................89/??............yk7............Toinen......Clomit
Alisa84..............30/26-32............yk8........esikoinen......terot+clomit
rusina85...........7/31............yk 13....... esikoinen.......terot
Purmeli83.........29/32............yk5....... esikoinen...terot,metut,clomit
Devi.................16/27............yk10..........esikoinen........terot
höperö75.........18/26-28..........yk 13..........Kolmas


Taustalla
Zande
Evenstar
Hope22
Miira
maikkis123
Emppu3008
MAM2
Duffy
My Poodles
Piksu
Peppi
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali
Äitee73







Haamuilijat:



Plussanneet:



Nimi........................LA........................yk.........monesko tulossa

Lily of the valley
Sero...................................................yk6............esikoinen
Lumi...................................................yk16..........esikoinen
Apila87...............................................yk2............kolmas
Milsku.................................................yk1............esikoinen
Tinjamin..............................................yk4............toinen
E-V-A...................................................yk6...........kolmas
Jennyli.................................................yk1.............kolmas
Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
mama-84..............1.9.2009..................yk 25.......toinen
Hemuli1981.........................................yk 7...........?
 
Heipähei!
Kyselenpä täältä jos teillä on kokemusta enempi.
Eli oon syöny teroja sen kolme kuukautta ja tässä kierrossa en enää ole syönyt. Eilen alkoi ruskea tuhru jota on sitten tän päivän jatkunut. Ennen tuhrua oli kolme päivää menkkakipuja ja tänään vähän kans..
Minkälaiset teillä oli ekat terottomat kierrot?
 
=) Uusille tervetuloa joukkoon minunkin puolesta! Kesäreissusta palanneena tulin päivittämään kuumeisten uutisia ja kertomaan omanikin. Höh, tylsää kun kukaan ei plussannut..Mutta onneks oviksia on saatu bongailtua! Lisää siis plussaonnea kaikille!

Itsellä siis kp27, menkkakipuja, rinnat sairaan arat. Eli aika perusmeininkiä näin menkkojen alla. Oviksesta ois nyt 10 pv. Menkkoja odotellessa... :snotty:
 
Tänään aamusta sylkitesti näytti hedelmällisintä, tikutan lisäksi myöhemmin. Nyt ei niin lorise valkkari enää. Saa nyt nähdä sen oviksen kanssa, voihan mulla niinkin mennä että ovisoireistoa pukkaa pitkäänkin, mutta ovis ei vaan tule. Ei olisi eka kerta..

edit. klo 11.30 ovistestiin vaaleampi viiva kuin toissapäiväinen tummin (joka oli nega silti). Että kai tässä hormonit heittelee taas. No on tässä aikaakin, viime kierrossa jos oli ovis se oisi ollut siinä kp 13 ja sitä edellisessä, jossa melko varmasti ovuloin, päivä oli kp 14. Vähän tuntuu että joka toinen kierto mä selvemmin löytäisin oviksen oireiden mukaan, ja onhan se uä:ssäkin todettu, että toinen munis näytti paremmalta.
 
Alisa: Kiitos tuesta. Todella kurjaa, että sulla tekee jo terotkin tenän. :( Toivotaan, että vuoto alkaisi kuitenkin lähipäivinä, ettei mene kierrot ihan pyllylleen. Jaksua ja voimia! :hug:

Höperö: Hienoa kuulla, että gynellä oli positiivisia uutisia. Pupuenergiaa kovasti, että ehtii joku simppa uida ajoissa oikean osoitteeseen. ;)

Happyfeet: Mulla oli kolmen kuukauden terokuurin jälkeen alkukesästä kokeilu ilman teroluteja. Silloin kierto pysyi kasassa eli vuoto alkoi odotettuna päivänä, mutta vuoto oli tosi niukkaa tuhruttelua ja tiputtelua. Soitin viikon tuhruttelun jälkeen gynelle, joka määräsi terolutit puoleksi vuodeksi takaisin tukemaan kiertoa. Vasta terolutien uudelleen aloittamisen myötä tiputtelu loppui ja kierto pääsi taas tasaantumaan. Mulla siis on ongelmana pitkittynyt vuoto (kuukauden saattaa tippua). Mulla ei ilmeisesti kolmen kuukauden kuuri riittänyt herättämään oman kropan toimintaa, joten kuuria jouduttiin pidentämään.

Yöperhonen: Mukava kuulla, että miehen kanssa on ollut antoisia keskusteluja. Tsemppiä!
 
Alisa84:lle jaksuja! Nyt on taas ihan hirmuinen vauvakuumeen puuska päällä. Välillä on seesteisempiä aikoja ollut mutta nyt taas ihan mieletön kaipuu! Kavereillekaan en voi puhua kun eivät ymmärrä, sinkkuja suuri osa.. Onneksi voi tänne tulla avautumaan :D

Nyt tässä kierrossa mulla on "uhma" päällä, et nyt kyllä onnistuu |O Se on kuitenkin positiivista, että homeopatialla kierrot on nyt olleet 24-25 päivää, kyllä ne jotenkin vaikuttaa siis!
 



MAANANTAI 10.8.2009


Nimi.....................kp:t............yk...........haaveissa.......apuna
Kipinäkenkä...14/28............yk4..........Esikoinen......Clomit
Nallekarkki...........................................Kakkonen
Areliina............15/27..........yk 9............................Terot
Ella-83.............8/25-46.........yk10..........Kolmas...........homeopatia
Kesäleijona.....28/26-28....yk16.......Esikoinen.................Clomit
Miukula...........9/?.......yritystä -05 asti....Esikoinen...terolut, metut, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron
Yöperhonen......9/28.........yk20................Esikoinen.........Terot
Syyshortensia....3/24-26...........yk8..........Toinen......Terot
Booster................90/??............yk7............Toinen......Clomit
Alisa84..............31/26-32............yk8........esikoinen......terot+clomit
rusina85...........8/31............yk 13....... esikoinen.......terot
Purmeli83.........30/32............yk5....... esikoinen...terot,metut,clomit
Devi.................17/27............yk10..........esikoinen........terot
höperö75.........19/26-28..........yk 13..........Kolmas


Taustalla
Zande
Evenstar
Hope22
Miira
maikkis123
Emppu3008
MAM2
Duffy
My Poodles
Piksu
Peppi
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali
Äitee73







Haamuilijat:



Plussanneet:



Nimi........................LA........................yk.........monesko tulossa

Lily of the valley
Sero...................................................yk6............esikoinen
Lumi...................................................yk16..........esikoinen
Apila87...............................................yk2............kolmas
Milsku.................................................yk1............esikoinen
Tinjamin..............................................yk4............toinen
E-V-A...................................................yk6...........kolmas
Jennyli.................................................yk1.............kolmas
Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
mama-84..............1.9.2009..................yk 25.......toinen
Hemuli1981.........................................yk 7...........?
 
Kyllähän ketuttaa. Taas vaihteeks. Tää raskaaks tulemisen yrittäminen ei kyllä sovi miule yhtään. Miusta tulee kärttynen akka, joka aukoo päätään kaikille ja stressaa joka asiasta.

Nuo ovistestit ainakin pitäs heittää mäkeen, mutta kai ne tässä vaiheessa on pidettävä mukana, kun ovulointia ei muuten seurata mitenkään. Ai niin, mitä ovulointia....? Vahvasti epäilen ettei mitään tapahdu. Kuivaa on ollu viimeset päivät, testit negaa. Että joo.

Miehen kanssa paljon juteltiin viikonlopun aikana asiasta ja ollaan onneksi molemmat samaa mieltä, että mihinkään "isompiin" hoitoihin me ei lähdetä. Miehen "vauvakuumehan" on ollu koko yritysajan huomattavasti isompi kuin miun, mutta onneks hänellekään tää asia ei oo mikään PAKKO SAADA keinolla millä hyvänsä-juttu.

Huomenna ois meno reumalääkärille, saa nähdä taas kuinka sarjatulena kortisonia tökitään. Ranteet on kyllä ihan topolina :| että niihin nyt ainakin.

Että tämmöstä tänään. Itsekästä valitusta.

 
Kipinäkenkä: :hug: Ovulaation metsästys on kyllä vihoviimeistä puuhaa, varsinkin kun ei saa näkyvää tulosta tikkuun. Minä olin kun viulun kieli tikuttaessa oviksia. Nyt olen kesän ollut ilman tikutteluja. Helpompaa ehkä, mutta eihän sitä tosiaankaan nyt tiedä kuin kroppaa kuuntelemalla onko ehkä toimintaa vai ei.
Miten olet pärjännyt reumaoireiden kanssa? Onko sulla kovasti kipuja ja saatko niihin mitään apua? Kiinnostaa, kun itsekin sairastelen: Reiterin oireyhtymää ja virtsarakon sairautta (IC eli interstitiaalinen virtsarakon tulehdus). Tällä hetkellä olen kipupolin asiakkaana. Suuria lääkekokeiluja ei tietenkää ole voitu tehdä, kun on tämä lapsihaave. Muunlaisia vaihtoehtoja siis pohditaan ja kokeillaan. Vaihtelevalla voinnilla mennään. Panacodia syön tarvittaessa (joka päivä ei ole kipupäivä, mutta olen niin mahdottoman herkkä kaikille lääkkeille, etten kykene noita ottamaan kuin yleensä yhden päivässä.
Hurjasti voimia sairasteluun ja tsemppiä reumalääkärin vastaanotolle!

Kysymys: onko kenellekään tullut teroluteista pienen pientä näppyä otsaan, ohimoille, leukaperiin, leuan alle ja olkapäihin? Ne ei ole finnin tyyppisiä, kun ei niistä mitään irti saa, mutta sellaisia pieniä kovia vieri vieressä. Ne näytää ihan hormoninäpyiltä, mutta tiedä sitten. Mutu-tuntumalla sanoisin, että terolutien myötä olen moisia iloja saanut. Mitenkähän niistä pääsisi eroon? Ehkä ne terojen lopetuksen myötä lähtee, mutta kun moiseen irtautumiseen ei näy vielä mahdollisuutta. Voi naiseus ja naiseuden ilot! :/

Ella: Toivotaan, että uhma tuo plussan tullessaan. Ovisonnea! :)

Toivotaan, että pikku hiljaa tulisi taas iloisia plussauutisia meidänkin pinoon. Tsemppiä kaikille!
 
syyshortensia: Reuman kanssa on pärjätty vaihtelevasti nyt keväästä. Miulla meni aika kauan lääkkeiden lopettamisen jälkeen että oireet palas. Jos ensimmäinen raskaus ois ollu "oikea" raskaus, niin oletan että oisin selvinnyt reuman osalta aika hyvin.

Nyt sitten kädet alkaa olla aika paskassa kunnossa, ranteet varsinkin. Leposärkyä jonkun verran ja kun siihen on tottunut, niin jotenkin sitä pitää ihan normaalina. Voimattomathan nää kädet on ranteiden takia. Monessa asiassa oon huomannu että en vaan yksinkertaisesti pysty tätä ja tätä enää tekemään...

Panacodia miulakin on ja alkukierrossa oon syöny Buranaa ja Ardinexia.

Täähän se on näiden sairauksien kanssa hankalaa kun lääkkeitä on tosi rajallisesti mitä voi käyttää raskautta yrittäessä ja varoajat on mielettömät (6kk!!). Usko ehtii loppua monta kertaa kipujen kanssa kärvistellessä...

Tsemppiä sinullekin ja voimia :hug:
 

Yhteistyössä