Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset





SUNNUNTAI 2.8.2009



Nimi.....................kp:t............yk...........haaveissa.......apuna
Areliina............7/27..........yk 9............................Terot
Ella-83.............24/25-46.........yk9..........Kolmas...........homeopatia
Kesäleijona.....19/26-28....yk16.......Esikoinen.................Clomit
Miukula...........38/?.......yritystä -05 asti....Esikoinen...terolut, metut, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron
Yöperhonen......2/28.........yk20................Esikoinen.........Terot
Syyshortensia....19/24-26...........yk7..........Toinen......Terot
Booster................82/??............yk7............Toinen......Clomit
Alisa84..............23/26-32............yk8........esikoinen......terot+clomit
rusina85...........35/31............yk 12....... esikoinen.......terot
Purmeli83.........22/32............yk5....... esikoinen...terot,metut,clomit
Devi.................8/27............yk10..........esikoinen........terot
höperö75.........11/26-28..........yk 13..........Kolmas.................


Taustalla
Zande
Evenstar
Hope22
Miira
maikkis123
Emppu3008
MAM2
Duffy
My Poodles
Piksu
Peppi
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali
Äitee73







Haamuilijat:



Plussanneet:



Nimi........................LA........................yk.........monesko tulossa

Lily of the valley
Sero...................................................yk6............esikoinen
Lumi...................................................yk16..........esikoinen
Apila87...............................................yk2............kolmas
Milsku.................................................yk1............esikoinen
Tinjamin..............................................yk4............toinen
E-V-A...................................................yk6...........kolmas
Jennyli.................................................yk1.............kolmas
Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
mama-84..............1.9.2009..................yk 25.......toinen
Hemuli1981.........................................yk 7...........?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Areliina:
Heipä hei!
Taukoilun jälkeen tulin piipahtamaan ja lukemaan kuulumisia. Mulla alkoi menkat tietenkin täsmällisesti kp27 mukaan lauantaina (eli tänään kp 6/27) ja todella masentunein fiiliksin menikin sit koko vkoloppu.. No ei mitään kun uutta matoo koukkuun vaan ! :p
Ja muuten, menkat tosin oli tosi lyhyet, kolme päivää, eikä oikeen kunnon vuotoo, yleensä kesto n. 5-6pvä.
No nyt ajattelin testata ensinmäistä kertaa ovistikkuja. Voisiko joku mulle niistä kertoo? Miten ja milloin niillä pelataan?
Onko kokemusta rfsun ovistikuista?
Kiitos kaunis etukäteen! :heart:
Mökkeilyn lomasta, Arelia
Moi Areliina! Mää oon ovista tikutellut puoli vuotta ja mä oon ainaki tykänny Kotitestin liuskoista - halpoja ja ovisplussan löytänyt. Kannattaa alkaa tikuttelu jo hyvissä ajoin aluksi, jos ei tietoa onko kierron puolivälissä vai milloin. Mulla ainakin ennnen clomeja ovis oli vasta kp21 nyt sitten onneks n. kp 17. Tikuttelut aloittanu ehket kp 14 aikoihin. Tsemppiä bongailuun!! Ja muutes, netistä kannattaa tilata ja nopeasti tulevat postissa kotiin!
 
Heippa :) Areliina mä käytän mammaksilta tilattuja ovistestejä, liuskat on halpoja ja parissa päivässä tulee huomaamattomana lähetyksenä.
Nyt alkaa jänskättää...perjantaina ois gyneaika, kun tää raskautuminen on nyt kestäny jo vuoden ja ikääkin on! Miehen simpat on testattu ja ne oli kunnossa, teistä varmaan joku osais kertoo millä tutkimukset lähtee käyntiin, no paikat tietty tutkitaan, mut otetaanko jotain kokeita, pitääkö siellä käydä montakertaa ennenkun saa jotain mahdollista lääkitystä...oon niin malttamaton että heti kaikki äkkiä, tää odotuksen oottaminen on niin tuskaa. Joo ja tiedän että kaikilta ei löydy mitään ja sitten ootellaan vaan, kunhan ei löytys nyt ainakaa mitään sellasta, et heti luulot pois, vauvaa ei tule :'( Olipas taas vuodatus, mutta helpotti ;)
 
höperö Mää sain heti ekalla kerralla terot kouraan ja lähetteen verikokeisiin. Siinä katsottiin jos jonkin näköstä hormooniarvoa. Sen jälkeen alettiin bongailla verikokeella ovista ja kun sitä ei löytynyt niin aloitin clomit. Tämän jälkeen ovista katottiin taas verikokeella. Ei sieltä ekalla kerralla varmasti löydy mitään ratkasevaa, siihen tarvitaan enemmän tutkimuksia ja yritystä. Monesti voi olla, että vasta IVF-hoidoissa löytyy lopullinen syy, jos raskautta ei kuulu yrityksistä huolimatta. Että ole huoleti =)

Yp Eikä, ei voi olla totta! Olen niin pahoillani :hug:

Ella Toivottavasti vuoto pysyy poissa ja saisit sen plussan testiin.

Ens viikolla, ehkä ke, soittelen verikokeen tuloksista (jonka tuloksen jo tiedän) ja yritän saada jotain gyneä langan päähän, haluan nimittäin nyt kokeilla femar-nimistä lääkettä clomien sijaan. Voipi vain olla, että mulle niitä ei kuka tahansa määrää, vaan joudun odottelemaan oman gynen saapumista lomilta. Elättelen kuitenkin vielä toiveita, että ensi kierrossa olisi jo uudet hormoonit kourassa.
 
Yöperhonen: iso :hug: ! Harmittaa suunnattomasti teidän puolesta. :/ Jaksua!

Ella: Harmillista, jos vuoto iskee. Ihmeellistä, miten kiertosi on lyhentynyt hyvin noilla homeopaattisilla tuotteilla. Tsemppiä!

Höperö: Tsemppiä lähenevään lääkärireissuun! Minen osaa valitettavasti vastata kysymykseesi, kun multa löytyy selvä ongelma taustalta ja siihen täytyi heti jotain apuneuvoja kokeilla ilman vuoden yritystä. Toivottavasti saat hyviä ja kannustavia uutisia ja apujakin käyttöön. :)

Kesäjellona: Mitkäs on tuntemukset? Samoilla kiertopäivillä kun mennään. =)

Areliinalle tsemppiä ovistikutteluihin!

on: Kalenterimerkinnöistä päätellen mun loppukiertoon näyttää kuuluvan alaselkäjuilintojen lisäksi iltapäiväväsymys. Klo 16 se iskee ja menee ohi tunnin kuluessa. Pikku torkahduksen kanssa nopeammin. Lisäksi rinnat muuttuu jotenkin painavammiksi. Että mitenkähän sitä voi huomata mitään raskausoireita, jos pms-oireet on juuri samanlaiset? No, eipä tule turhaan enää jännitettyä joka kolotusta ja väsyä plussaksi. *vakuuttelee itselleen, ettei hurahda joka kierto* Kait se on toivottava vasta, kun vuoto jää pois. Odottelen siis täällä vuotoa viikon päästä alkavaksi. Terot loppuu jo torstaina, mutta luulen kiertoni pidentyneen. Voin toki olla ihan hakoteillä tässä asiassa ja vuodon iskevän jo perjantaina... Ehkä tämä kropan toiminta on joskus selvillä itsellekin. :)

Tsemppiä ja plussatuulta kaikille!
 
Jep, onhan se aika ihme ja hieno juttu että homeopaattinen valmiste on lyhentänyt kierrot tuntuvasti. Ja toivottavasti ovuloisinkin, tässä kierrossa ei ollut niin selvät ovislimat kuin edellisessä mutta tosiaan limat ja ovistesti olisi saman päivän kannalla.. Ensi kiertoon ostan ovistestejä mutta on aika hassua alkaa tikuttamaan melkeen heti vuodon jälkeen kun ennen alottlin siinä kp 15-18 tikuttelut.. Mutta niin, toivottavasti ei kierto lyhene enää yhtään, en mä halua kolmen viikon välein menkkoja :eek:

Ja vielä illan tilanne, punertava väri muuttui rusehtavaksi eli tämä päivä ei ole vielä kp1.. Kunpa ei alkaisi menkat nyt olleskaan! Mutta ei mulla ole tosiaan mitään oiretta, mistä raskautta ees epäilisin. Vetinen valkkari tosin ihmetyttänyt, mutta sehän voi taas ennekoida myös menkkoja.. Ei tässä voi kun odotella ja katsoa huomisen tilanne..
 
jaahas. Päivittää voi taas kerran kp 1. Mutta luultvasti ovuloin ilman clomeja viimeksi, tosin voi olla vielä niiden jälki vaikutuksia. Viikon päästä YTHS palaa kesälomalta jos vaikka syksyä alkaisi suunnittelemaan vauvan teon merkeissä. Tosin meillä on myös menossa pieni talon hankinta systeemi, joten jos se hommataan sais jo ne lapsetkin siunaantua, Olis farmari auto ja omakotitalo...
 
Hmm, kyllä se taitaa nyt olla täälläkin kp1 :attn: Kierto 24 päivää, edellinen sen 25 että kyllä homeopatia näköjään auttaa ja tasaa hormonitoimintaa =) Todennäköisesti ovuloinkin, vaikka en ole siitä niin varma kuin edellisen kierron kohdalla. Luteaalivaihe mulla kyllä on vieläkin lyhyt, 10-11 mutta parempi sekin kuin alle 10, mitä taas joskus oli..
 
Heippa kaikille! :wave:
Olen tässä taukoillut ja nyt ajattelin palata kirjoittelemaan. Nyt menossa kp2/?. Hoitoihin yritin aikaa varata tänään, mutta ei onnistunut. Taitaa olla loman jälkeistä ruuhkaa. No huomenna uudella yrityksellä sitten. Ja hoidot jatkuvat myös heti huomisesta 5 päivää tamofeneja. Ehkäpä tämä on nyt se tärppikierto. Toivoa voi! :/ Yritän tässä tutustua uusien ja vanhojenkin, viime aikaisiin tapahtumiin. Sitten pystyn kommentoimaan paremmin.
Nyt vaan toivotan kaikille plussarikasta loppukesää! =)
 
Syyshortensia Kiitos! :hug: Mulla loppuu terot myös torstaina ja lauantaille odotan uutta kiertoa :) Eli samoissa päivissä mennään.

Rusina Pahoittelut menkoista! :hug: Positiivista, jos oot ovuloinu ihan luomusti :)

Ella Wau, on se ihme, että ne lääkkeet tehoaa noin nopsaa, hyvä niin :)

Miukula Tere tulemast mukaan :wave: Mitäs nuo tamofenit on? Mihin auttaa? Paljonko maksaa?

Voi jeesus sanon minä. Tänään tuli soitto oudosta numerosta, en kuullut mistä/keneltä puhelu tuli.. Ennen kuin edes tajusin, nainen onnitteli minua tulevan vauvan syntymästä ja kysyi haluanko tilata jonkun lastenkirjapaketin :ashamed: Sanoin hyvin vaivautuneena, että "en". Tämä kysyi, että saanko kysyä miksi? Siinä vaiheessa olisi tehnyt mieli sanoa, että kohtalo päätti toisin ja tuli keskenmeno, mutta tyydyin vain sanomaan, että vauvaa ei tule... :'( Eli tämä oli vau.fi:ltä, josta soitto tuli... Kyllä ne jaksaa muistuttaa taas joka suunnalta, että menetetty mikä menetetty.. :ashamed:
 




TIISTAI 4.8.2009



Nimi.....................kp:t............yk...........haaveissa.......apuna
Areliina............9/27..........yk 9............................Terot
Ella-83.............2/25-46.........yk10..........Kolmas...........homeopatia
Kesäleijona.....21/26-28....yk16.......Esikoinen.................Clomit
Miukula...........3/?.......yritystä -05 asti....Esikoinen...terolut, metut, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron
Yöperhonen......4/28.........yk20................Esikoinen.........Terot
Syyshortensia....21/24-26...........yk7..........Toinen......Terot
Booster................84/??............yk7............Toinen......Clomit
Alisa84..............25/26-32............yk8........esikoinen......terot+clomit
rusina85...........2/31............yk 13....... esikoinen.......terot
Purmeli83.........24/32............yk5....... esikoinen...terot,metut,clomit
Devi.................10/27............yk10..........esikoinen........terot
höperö75.........13/26-28..........yk 13..........Kolmas.................


Taustalla
Zande
Evenstar
Hope22
Miira
maikkis123
Emppu3008
MAM2
Duffy
My Poodles
Piksu
Peppi
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali
Äitee73







Haamuilijat:



Plussanneet:



Nimi........................LA........................yk.........monesko tulossa

Lily of the valley
Sero...................................................yk6............esikoinen
Lumi...................................................yk16..........esikoinen
Apila87...............................................yk2............kolmas
Milsku.................................................yk1............esikoinen
Tinjamin..............................................yk4............toinen
E-V-A...................................................yk6...........kolmas
Jennyli.................................................yk1.............kolmas
Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
mama-84..............1.9.2009..................yk 25.......toinen
Hemuli1981.........................................yk 7...........?
 
Noniin, tilasin ovistestejä joten tässä kierrossa sekä tikutan että katson sylkitestillä myös. Tuleepahan noita myös samalla verrattua keskenään. Vähän nipistelee toista munista jo nyt, ennen tuntunut siinä kp 3-5 ekat nippailut, jotka kuvittelen muniksen kasvukivuiksi. Nyt taas ei tällä kertaa ole niin paha mieli, johtunee mukavasta ulkomaan matkasta ja muusta kivasta, enkä sen puoleen ees uskonut tärpin käyneen. No nyt jos kierto jää mulla lyhyeksi nii pääsepähän aina nopeemmiin uuteen kiertoon kun tulee hutikierto B)
 
kp2, nyt menkat on semmoset niukat ja tummat, mitä on ollut ennenkin useimmiten. Jospa mä en sit ovuloinut vaikka olikin lyhyt kierto. Sitä edeltävässä kun oli kunnon "normaalit" menkat ja selkeämpi ovis. Ehkä se olisikin liian hienoa, että voisi ovuloida itse kaksi kiertoa peräkkäin.. :|

edit. aamun jälkeen ei ole tullut kuin pientä tuhrua taas.. Välillä nipistelee kylkiä ja rinnat aristavat. Vaikka mulla tosiaan on niukkoja menkkoja ollut mutta tää on sit uusi niukkuusennätys.. Kuitenkaan en valemenkkoihin jaksa uskoa, ois mulla pari testiä kyllä saatavilla mutta nega tulis kuitenkin.
 




KESKIVIIKKO 5.8.2009



Nimi.....................kp:t............yk...........haaveissa.......apuna
Areliina............10/27..........yk 9............................Terot
Ella-83.............3/25-46.........yk10..........Kolmas...........homeopatia
Kesäleijona.....22/26-28....yk16.......Esikoinen.................Clomit
Miukula...........4/?.......yritystä -05 asti....Esikoinen...terolut, metut, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron
Yöperhonen......5/28.........yk20................Esikoinen.........Terot
Syyshortensia....22/24-26...........yk7..........Toinen......Terot
Booster................85/??............yk7............Toinen......Clomit
Alisa84..............26/26-32............yk8........esikoinen......terot+clomit
rusina85...........3/31............yk 13....... esikoinen.......terot
Purmeli83.........25/32............yk5....... esikoinen...terot,metut,clomit
Devi.................11/27............yk10..........esikoinen........terot
höperö75.........14/26-28..........yk 13..........Kolmas.................


Taustalla
Zande
Evenstar
Hope22
Miira
maikkis123
Emppu3008
MAM2
Duffy
My Poodles
Piksu
Peppi
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali
Äitee73







Haamuilijat:



Plussanneet:



Nimi........................LA........................yk.........monesko tulossa

Lily of the valley
Sero...................................................yk6............esikoinen
Lumi...................................................yk16..........esikoinen
Apila87...............................................yk2............kolmas
Milsku.................................................yk1............esikoinen
Tinjamin..............................................yk4............toinen
E-V-A...................................................yk6...........kolmas
Jennyli.................................................yk1.............kolmas
Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
mama-84..............1.9.2009..................yk 25.......toinen
Hemuli1981.........................................yk 7...........?[/quote]

 
Moikka pitkästä aikaa kaikille! :) Pahoittelut tädin yllättämille, uusia plussanneita ei tainnut ollakkaan. :hug:

Mulla on nyt jännempää kuin ehkä koskaan. Nyt on ollut niin klassiset raskausoireet kun vaan olla ja voi. :p Voi tietysti epäilykseni mennä ihan metsään...
Tää kierto vaan on täysin erilainen kuin ikinä. Eli kp15 alavatsassa vihloi hetken niin kovaa, että piti melkein taipua kaksinkerroin ja kp19 eteenpäin mulla on ollut menkkasäryn tyylistä särkyä mahassa koko ajan + vihlaisuja nivusissa ajoittain, mutta joka päivä. Rintoja särkee välillä, etovaa oloa silloin tällöin, hajut käy nenään ja naamassa ja rinnoissa isoja finnejä (naamassa muutama finni yleensä menkkojen aikaan). Valkkaria on ihan riittävästi, kun taas yleensä kierron puolivälin jälkeen iskee totaalinen kuivuus. Tänään huomasin, että mun toiseen rintaan on kasvanut mustia karvoja. :eek: Pco:sta johtuenhan mulla on ollut aiemmin hirsutismia, mutta se hävisi silloin, kun söin e-pillereitä.
Tästä kaikesta johtuen sanoinkin jo, että jos en nyt ole raskaana niin en ikinä. Mutta näinköhän saan taas pettyä. ;) Jokatapauksessa jotain hämärää hormonitoiminnassa nyt on, kun karvat kasvaa ja finnejä ilmaantuu kuin sieniä sateella. :x
Tai sitten vain mun oma hormonitoiminta nostaa päätään, kun on painoa pudonnut... jo 14kg!!! :saint:
 
Purmeli Onneksi olkoon hienosta painonpudotuksesta! :) Wau! Kovasti pitelen peukkuja plussan puolesta, tuuhan heti kertoon uusimmat uutiset ++++++ :whistle:

Ella Pahoittelut tädistä :hug: Mutta onneksi kierto on lyhentynyt hienosti.
 




TORSTAI 6.8.2009



Nimi.....................kp:t............yk...........haaveissa.......apuna
Areliina............11/27..........yk 9............................Terot
Ella-83.............4/25-46.........yk10..........Kolmas...........homeopatia
Kesäleijona.....23/26-28....yk16.......Esikoinen.................Clomit
Miukula...........5/?.......yritystä -05 asti....Esikoinen...terolut, metut, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron
Yöperhonen......6/28.........yk20................Esikoinen.........Terot
Syyshortensia....23/24-26...........yk7..........Toinen......Terot
Booster................86/??............yk7............Toinen......Clomit
Alisa84..............27/26-32............yk8........esikoinen......terot+clomit
rusina85...........4/31............yk 13....... esikoinen.......terot
Purmeli83.........26/32............yk5....... esikoinen...terot,metut,clomit
Devi.................12/27............yk10..........esikoinen........terot
höperö75.........15/26-28..........yk 13..........Kolmas.................


Taustalla
Zande
Evenstar
Hope22
Miira
maikkis123
Emppu3008
MAM2
Duffy
My Poodles
Piksu
Peppi
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali
Äitee73







Haamuilijat:



Plussanneet:



Nimi........................LA........................yk.........monesko tulossa

Lily of the valley
Sero...................................................yk6............esikoinen
Lumi...................................................yk16..........esikoinen
Apila87...............................................yk2............kolmas
Milsku.................................................yk1............esikoinen
Tinjamin..............................................yk4............toinen
E-V-A...................................................yk6...........kolmas
Jennyli.................................................yk1.............kolmas
Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
mama-84..............1.9.2009..................yk 25.......toinen
Hemuli1981.........................................yk 7...........?
 

Yhteistyössä