Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Tsemppiä perussairauksien kanssa kamppaileville! :flower:
ON: ovistesti haalea nega, sylkitestissä vain osittainen kuvio. Tosin sylkitesti näyttää hedelmällistä jaksoa ylipäänsä, että voi olla matkaa ovikseen silti. Viime kierrossa kyllä meni sylkitesti nappiin kun sain ainoan hedelmällisen kuvion kp 10 ja kp 13 oli kai ovis limoistakin päätellen. Jos aamulla muistas, voisi taas lämpöjäkin koittaa mittailla.. Ainiin, mulla on to homeopaatin kontrolliaika, saa nähdä mitä sanoo ja saanko jotain toista lääkettä kanssa.
 
Täällä olisi uusi tulokas.
Ajattelin rohkaista itseni ja lähteä mukaan. Tämä palsta tuntui oikealta paikalta.
Kun ikään on kuitenkin yli 30v. Pitäisi varmaan harkita jo lääkäriin menoa...
Tietoni: kp 1/21-26 ja yk 3, Esikoinen, apuna ei ole vielä mitään (toistaiseksi).

Viime viikolla jo herättelin toivoa, kun menkkoja ei kuulunut, mutta epämääräistä valkovuotoa tuli. Mutta tänäänhän ne sitten alko :'( Eli samat fiilikset kuin Syyshortensialla.
Tänään saa sitten sidukkaa, kun kesälomakin alko :)

Kipinäkenkä: Minulla on sama tilanne ketuttaa tää raskaaks tuleminen ja stressi kun ei paranna sitä yhtään. Minulla on refluksi-tauti ja pelkään miten se oirehtii, jos se toivottu raskaus joskus saa alkunsa. Mutta toi reuma on tosi vaikea vaiva tiedän, kun sitä meilläkin suvussa on vielä toistaiseksi olen itse siltä välttynyt, mutta perityväähän se on. Tsemppiä ja jaksamisia...

Ensikertalaisena jos saan kysyä mitä eroa on Teroilla ja Clomeilla ?
Onko kukaan kokeillut Greippimehua.. ?
 
Nasu-76: Toivottavasti sinnuun ei reuma kynsiään upota, kerta sitä suvussa on. Meillä on suvussa sen verran että isän tädillä on nivelreuma ja sitten miulla. Ei sen enempää. Toinen meiän suvun sairaus, diabetes, löysi tiensä myös meikäläiseen, joten kaikki suvun paskataudit on parkkeerannu tähän osoitteeseen. Joskus katkeroittaa ja pahasti.

Onko tuon refluksitaudin hoidossa jouduttu tekemään jotain muutoksia nyt kun yrität tulla raskaaksi?

Tärppionnea sinnepäin vaan, toivottavasti tärppää ihan luomusti =)

Mie oon kyllä menettäny toivoni ihan täysin oviksen suhteen. Tosin, tänään digitestin viiva oli kyllä tummempi kuin eilen mutta kun ei oo mitään muita oireita, tai no, juilii kyllä oikealle munasarjan tietämille välillä tosi ilkeesti mutta mitään limoja tms ei oo. Aamulla kuvittelin että jotain paksumpaa kirkkaampaa limaa ois tullu mutta lie ollut eilisiä simppoja vaan ku nyt ei sitten tuu mitään :(

Kai se täytyy viel testata huomenna ja ylihuomenna mutta sitten saa riittää. Hommaillaan joka tapauksessa, tuli sieltä plussaa tai ei. Jos ei tuu niin ottaahan se päähän kyllä ihan eri voimakkuudella! Menee loppukiertokin samanlaisessa ketutuksessa ku tähänkin asti. Joten ihan miehenkin takia, pliis, ovista tännepäin :attn:

Mitä muuten ootte mieltä siitä kun viime kiertohan miula oli 28 päivää ja sitä ennen olleet 45-71 päivää, niin voiko nuo Clomit tasoittaa kierron ilman että ovis tapahtuu? Eka Clomikierto oli ja heti oppikirjamaisesti 28 päivää. Ihan yhtä tummaa testiviivaa en saanut Davidin ovistestiin silloin, vahvin oli kp14.
 
Kipinäkenkä: Otin ennen raskauden yrittämisen alkua somac kuurin 2vko, että vatsan limakalvot olisi nyt paremmassa kunnossa, mutta kyllä tähän ressiin pitää taas kohta viikon kuuri ottaa. Lääkärin mukaan somacia voisi ottaa niin kauan, kun testi näyttää plussaa,
mutta sen jälkeen ei mitään (9kk)... apuuva. Renniet kun ei auta mulla mitään.

Kannattais varmaan meikäläisenkin kokeilla noita ovis testejä tai sitten perinteinen kuumemittari.

Hedelmällisyys.fi sivuilla oli ainakin hieno kaavio miten lämpö nousee. Voisi kokeilla muutaman viikon päästä.
http://www.hedelmallisyys.fi/concern/Evaluating_Your_Fertility/Body_Temperature.jsp
 
Nasu-76, mulla ei ainakaan lämmöt mene noin mallikkaasti kun siinä kaaviossa mutta joissain kierroissa on eroa silti lämmöillä ennen ovista ja oviksen jälkeen. Joissain kierroissa menee niin siksakkia ettei ota selvää. Varmaan semmoinen sekava lämpökierto liittyy ovuloimattomaan kiertoon.. Tänään sylkitesti ja ovistesti negaa. Nännit kyllä aristaa siihen malliin, että voisi olla ovis tai tulossa kohta, valkkarikin vielä vetistä vaikka ei niin runsasta mitä menkkojen jälkeen oli. Väkisinkin mietin, että ovuloinko heti menkkojen jälkeen..? Joskus nännikipu alkanut oviksesta.. Tai sit tää on taas kropan temppuilua..
 
Noniin, nuvaring meni roskiin. En enää jaksanut hormoonihuuruja (mulle ei oikein sovi hormooniehkäisy). Ehdinkin sitten pitää sitä 2,5vko. Eli menkkojen pitäisi tulla lähipäivinä ja sitten aletaan tjottailla. Vauva olisi kyllä enemmän kuin tervetullut mutta otetaan rennosti (toivottavasti). Oviksen meinasin testata kun on häikkää kierroissa (jos niitä edes on) jne. Muuten yritetään välttää stressiä/laskelmointia.
 
Kipinäkenkä Onhan niitä keinoja vielä jäljellä, mutta jotenkin vain pelottaa ettei nekään toimi. :ashamed: Koitahan jaksaa kovien kipujen kanssa :hug: Toivotaan, että teilelkin se pieni vielä suodaan näillä hellemmillä menetelmillä :) Kaikillehan ovistestit ei tuo sitä täysin vahvaa viivaa, joten ehkä sulla on ovis ollut siinä ekassa kierrossa sillon kp 14, ku menkatkin tulleet siitä 14pvän päästä :)

Happyfeet Mulla tais tuhrutella ekan päivän, jonka jälkeen vuoto muuttui hieman runsaammaksi.

Ella Täällä kans kuume senkun nousee vain. Mitä kauemmaksi tää haave lipuu käsistä sitä kovempi on kuume. Sulla kyllä hienosti autto tuo homeopatia.

Syyshortensia Mulle ei oo terot aiheuttaneet noita näppyjä.

Nasu Tervetuloa mukaan pulisemaan ja kuumeilemaan :wave: Terot tuo vuodon ja clomit oviksen (jos toimivat).

Nallekarkki :D Tsemppiä yritykseen! :)

On: Täällä vihdoinkin kp 2, kyllä ne menkat sieltä sitten tulikin, vain päivää myöhemmin mitä odotin. Tyytyväinen täytyy olla. Jännitän kovasti sitä huomista gynen soittoa, että lupaako se tähän kiertoon uudet hormoonit vai mennäänkö sitten ilman (jolloin tästä tulee välikierto). Pitäkää peukkuja hyvien uutisten puolesta. :)
 



KESKIVIIKKO 12.8.2009


Nimi.....................kp:t............yk...........haaveissa.......apuna
Nasu-76..........3/21-26......yk3......Esikoinen
Kipinäkenkä...16/28............yk4..........Esikoinen......Clomit
Nallekarkki...........................................Kakkonen
Areliina............17/27..........yk 9............................Terot
Ella-83.............10/25-46.........yk10..........Kolmas...........homeopatia
Kesäleijona.....1/26-28....yk17.......Esikoinen.................Clomit
Miukula...........11/?.......yritystä -05 asti....Esikoinen...terolut, metut, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron
Yöperhonen......11/28.........yk20................Esikoinen.........Terot
Syyshortensia....5/24-26...........yk8..........Toinen......Terot
Booster................92/??............yk7............Toinen......Clomit
Alisa84..............3/26-32............yk8........esikoinen......terot+clomit
rusina85...........10/31............yk 13....... esikoinen.......terot
Purmeli83.........32/32............yk5....... esikoinen...terot,metut,clomit
Devi.................19/27............yk10..........esikoinen........terot
höperö75.........21/26-28..........yk 13..........Kolmas


Taustalla
Zande
Evenstar
Hope22
Miira
maikkis123
Emppu3008
MAM2
Duffy
My Poodles
Piksu
Peppi
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali
Äitee73







Haamuilijat:



Plussanneet:



Nimi........................LA........................yk.........monesko tulossa

Lily of the valley
Sero...................................................yk6............esikoinen
Lumi...................................................yk16..........esikoinen
Apila87...............................................yk2............kolmas
Milsku.................................................yk1............esikoinen
Tinjamin..............................................yk4............toinen
E-V-A...................................................yk6...........kolmas
Jennyli.................................................yk1.............kolmas
Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
mama-84..............1.9.2009..................yk 25.......toinen
Hemuli1981.........................................yk 7...........?
 
:'( kp1. Yk 17 ja mieli maassa. Vika clomikierto edessä. Ei taida tärppiä tulla meidän perheeseen. Mies jo ehdottikin hauva-vauvaa, kun muita ei kuulu. Mää en jaksa enää ees yrittää.

Tsemppiä muille jännääjille; toivottavasti teillä tärppää!
 
Kesäleijona :hug: Tiedän tunteen, vaikkei yrityskiertoja vielä hirveästi olekaan...
Mulla myös varmaan alkamassa viimeinen clomikierto. :'( Lupaavilta vaikuttaneet oireet hävisivät jokunen päivä sitten ja tänään aamulla tulikin jo vähän vaaleanpunaista paperiin, joten eiköhän ne hanat aukea huomenissa. Miten saatoinkin taas olla niin tyhmä ja edes epäillä raskauden mahdollisuutta... :headwall:
 
Purmeli, toivottavasti se ois vaan jotain tiputtelua ja sulla onnais. On tää joo aika turhauttavaa, kun jotenkin sitä kuulostelee itseään koko aika ja pienimmistäkin mahdollisista raskausoireista alkaa jo olettaa jotain aivan muuta. No, tää on tätä - varmaankin jos lasta ei yrittäis eikä edes haluais, tulisi raskaaksi. Mun tapauksessa tuskin silloinkaan. Aika synkkää tilitystä, menen nukkumaan ja rauhotun :D
 
Halit kesäleijonalle :hug: Mulla tosiaan ovisoireiluja on ollut kohta viikon mutta mitään ei tunnu tapahtuneen. Onneksi huomenna on homeopaatin aika, jos saisi jotain lisäapuja. Ainakin kierto lyheni jo heti kun hoito aloitettiin =)
 
:hug: pudonneille.

Laitan nyt tännekin viestiä, kun olen keskustelujanne seurannut muutaman kuukauden ja teillä tuntuu olevan kokemusta monenlaisista raskautumiseen liittyvistä asioista.

Olen pohtinut limakalvojen ohuutta/paksuutta. Nyt siis kp 3/31-42 (yk3) ja vuotoa ei käytännössä lainkaan kuten ei ollut myöskään eilen. Kunnon vuotoa kesti siis vain noin puoli päivää kp 1. Tämä tilanne oli myös edellisessä kierrossa, joka oli toinen kierto pillereiden lopettamisen jälkeen. Ensimmäinen vuoto pillereiden jälkeen oli mielestäni ihan normaali. Nyt siis mietityttääkin, että onko limakalvoni liian ohut alkion kiinnittymiselle. Varsinkin kun sitä tuhrua on useampia päiviä ennen varsinaista vuotoa. Onko kenelläkään tietoa tai kotikonstia, millä limakalvoa saisi paksummaksi? Tai mistä siihen saisi apua, saako apua neuvolasta vai pitääkö mennä yksityiselle gynelle? Ja missä vaiheessa kiertoa aikaa kannattaa varata? Ja sanovatko vielä, että yrittäkäähän nyt vielä, jos on kerran vasta yk3? Malttamaton olen ja jotenkin koko ajan pelkään, etten pysty tulemaan raskaaksi (en tiedä mistä olen semmoista saanut päähäni). Varmasti auttaa hurjasti tässä prosessissa stressata tällaisen asian kanssa, vie tunnetusti viimeisetkin onnistumisen mahdollisuudet. Voiko lääkärillä käydä muuten vaan tsekkaamassa, että kaikki on kunnossa, jottein tarvitsisi pohtia tällaisia asioita?
 
Mulla ainakin on paksuntanut limakalvoja tyrniomega-kapselit. Venhänalkioöljy(kapselit) on myös kokeilun arvoiset kun hedelmällisyyttä haluaa parantaa. Monilla greippimehukin paksuntaa limakalvoa, itsellä ei siitä kokemuksia ole. Jos monta päivää tuhruttaa, niin siinähän myös tulee sitä limakalvoa ulos niin ei ole niin paljon mistä vuotaa enää menkkojen aikana.

Mulla on myös niukkavuotoiset menkat usein, ei kylläkään etukäteen tiputtele kun päivän max. kaksi. Noilla tyrniomegoilla sain kunnon ovislimatkin aikaiseksi (luulisin että johtu niistä).
Katinka-82 sulle suosittelisin kuitenkin yksityisellä gynellä käyntiä ton tiputtelun takia, voi johtua keltarauhasen vajaatoiminnasta. Siihen voi auttaa esim. Terolut lääke. Tota voi ihan tk-lääkärikin määrätä.
 
Katinka-82 kokeileppas E-vitamiiniöljyä(kylmäpuristettua)..maku ei mieltä hivele mutta 1tl/vrk riittää.
E-vitamiiniöljy vahvistaa limistä, huomasi hyvin vuodoistakin kun runsastuivat:)

Toki voit myös varailla ajan gynelle yleiseen tarkistukseen, silloin voidaan katsoa kohdun limakalvon paksuus, munarakkuloiden tilanne ja yleisestikkin kohtua.

Lääkäri voi myös tarvittaessa määrätä sinulle limakalvoa vahvistavaa lääkettä.

Siun pillereiden lopetuksesta on niin vähän aikaa, että menee hetki kun kierto tasoittuu.
Ensimmäinen vuoto ehkäisyn lopetuksen jälkeen(pillerit, kierukka) on ns. "tyhjennysvuoto" ja se on monella runsaampi kuin normi menkat.

Soittele vain gynelle, sieltä kyllä saa vaikka lääkärille soitoajan ja voit keskustella hänen kanssaan esim. mikä olisi sopiva kp. mennä kohdun&munisten ultraukseen.

((muoks)) Vuoden yrityksen jälkeen vimeistään lääkärille meno suositeltavaa, toivottavasti ei mene plussaan niin pitkä aika!!:)

Paljon onnea ja plussa sätehiä siulle toivotellen.


mur-mur
 
Kesäleijonalle iso hali :hug: pian se täti kurvaa matkoihinsa ja tässä kierrossa sitten pidetään kaikki peukut pystyssä, et sun 17 kerta toden sanois ja pieni sulle suotaisiin =) Toisaalta se koiranpentu vois saada ajatukset muualle ja stressaamattomuushan ois tässä projektissa iso apu...
Katinka mä kävin just tosta syystä gynellä, et tsekattiin et kaikki on kunnossa...ei sinne aina tarvii minkää vaivan takia mennä, vaan ns. vuositarkastukseen ja mainitset samalla et vauva on haaveissa :)
 
Kesäleijona Pahoittelut menkoista! :hug: Tekö ette halunnut kokeilla muita hoitoja ku clomeja?

Purmeli Pahoittelut myös menkoista! :hug: Mikäs on teidän jatko, jos clomit ei tuo nyt tulosta? :/

Katinka Yksityiselle voi aina mennä tsekkaamaan paikat. Julkisella joutuu odottamaan vuoden ennenku pääsee tutkimuksiin. Mulle gyne sano, että kohdun limakalvon paksuus ei ole aina ihan täysin verrattavissa vuodon määrään. Ite kerran raskauduin, vaikka vuoto olla aina tosi niukkaa. Greippimehu on sellainen, joka parantaa limakalvoja (tai oletetaan tekevän niin).

Mur-mur mistäs tuota öljyä saa ja paljonko maksaa? :D Nyt pitää ottaa kaikki kikka kolmoset vastaan ;)

Arvatkaas tytöt mitä. Täällä alkaa clomit + pistoshoidot ja mikä parasta, vielä tähän kiertoon :eek: Tänään tosiaan gyne soitti ja sano, että hänellä ei oo mitään kokemusta femareista, joten hän suosittelee pistoshoitoja ovulaation induktioon. Huomenna alotan clomit 1tbl/pvä ja meen hakeen reseptin piikkiin. Maanantaina aika gynelle, jossa ilmeisesti ultra ja piikin piston opettelu. Piikin pistämisessä ei oo mitään uutta, ku sitä joutunu töissä tekeen, mut kyl se vähän jännittää omaan nahkaan pistää :x Piikittely alotetaan ihan minimi annoksella. Voi toivottavasti saatais se ovis sieltä tulemaan.
 



TORSTAI 13.8.2009


Nimi.....................kp:t............yk...........haaveissa.......apuna
Nasu-76..........4/21-26......yk3......Esikoinen
Kipinäkenkä...17/28............yk4..........Esikoinen......Clomit
Nallekarkki...........................................Kakkonen
Areliina............18/27..........yk 9............................Terot
Ella-83.............11/25-46.........yk10..........Kolmas...........homeopatia
Kesäleijona.....2/26-28....yk17.......Esikoinen.................Clomit
Miukula...........12/?.......yritystä -05 asti....Esikoinen...terolut, metut, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron
Yöperhonen......12/28.........yk20................Esikoinen.........Terot
Syyshortensia....6/24-26...........yk8..........Toinen......Terot
Booster................93/??............yk7............Toinen......Clomit
Alisa84..............4/26-32............yk8........esikoinen......terot+clomit
rusina85...........11/31............yk 13....... esikoinen.......terot
Purmeli83.........2/32............yk6....... esikoinen...terot,metut,clomit
Devi.................20/27............yk10..........esikoinen........terot
höperö75.........22/26-28..........yk 13..........Kolmas


Taustalla
Zande
Evenstar
Hope22
Miira
maikkis123
Emppu3008
MAM2
Duffy
My Poodles
Piksu
Peppi
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali
Äitee73







Haamuilijat:



Plussanneet:



Nimi........................LA........................yk.........monesko tulossa

Lily of the valley
Sero...................................................yk6............esikoinen
Lumi...................................................yk16..........esikoinen
Apila87...............................................yk2............kolmas
Milsku.................................................yk1............esikoinen
Tinjamin..............................................yk4............toinen
E-V-A...................................................yk6...........kolmas
Jennyli.................................................yk1.............kolmas
Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
mama-84..............1.9.2009..................yk 25.......toinen
Hemuli1981.........................................yk 7...........?
 
Alisa Ei mitään havaintoa jatkosta. Oikein ei enää kiinnosta koko touhu, kun ei näytä mitään tulosta tulevan vaikka mättää kourakaupalla lääkkeitä naamaan. Jos innostun niin saatan soitella gynelle ja kysellä vähän mitä kannattaisi tehdä, mutta yksityisellä puolella ei paljoa huvita alkaa itseään hoidattamaan, kun ei mitään rikkaita kuitenkaan olla ja julkisella puolella tuskin vielä mitään tehdään, kun ei ole vuottakaan kulunut.
 
Mä voin suositella homeopatiaa, ei liika määrä keinotekoisia lääkkeitä välttämättä ole kropalle hyväksi aina.. Homeopatian ajatushan on että kroppa itse hoitaa itsensä kuntoon ilman kemiallisia lääkkeitä. Homeopaattiset lääkkeet sisältävät vain vähän vaikuttavaa ainetta eikä yhtään apuaineita, mitä normipillereissä on lisätty. Suomessa lääkärit eivät yleisesti usko homeopatiaan juuri siksi, että lääkeainetta on tosi vähän, mutta silti tuloksia tulee.. Homeopatiaa voi käyttää myös lääkehoidon tukihoitona, jos ei halua/voi olla täysin ilman tavanomaisia lääkkeitä.

Jos mulla on ollut kierto 32-46 päivää ennen homeopaattista hoitoa, ja hoidon aikana ollut 24-25 päivää, niin hoito kylä tehoaa =) Kuitenkin homeopaattia valitessa, kannattaa tarkistaa että on homeopaattisen yhdistyksen (esim SHLI) jäsen jotta tietää menevänsä koulutetun ja pätevän henkilön vastaanotolle. Tänään mulla on kontrolliaika homeopaatilleni.
 



PERJANTAI 14.8.2009


Nimi.....................kp:t............yk...........haaveissa.......apuna
Nasu-76..........5/21-26......yk3......Esikoinen
Kipinäkenkä...18/28............yk4..........Esikoinen......Clomit
Nallekarkki...........................................Kakkonen
Areliina............19/27..........yk 9............................Terot
Ella-83.............12/25-46.........yk10..........Kolmas...........homeopatia
Kesäleijona.....3/26-28....yk17.......Esikoinen.................Clomit
Miukula...........13/?.......yritystä -05 asti....Esikoinen...terolut, metut, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron
Yöperhonen......13/28.........yk20................Esikoinen.........Terot
Syyshortensia....7/24-26...........yk8..........Toinen......Terot
Booster................94/??............yk7............Toinen......Clomit
Alisa84..............5/26-32............yk8........esikoinen......Clomit+menopur
rusina85...........12/31............yk 13....... esikoinen.......terot
Purmeli83.........3/32............yk6....... esikoinen...terot,metut,clomit
Devi.................21/27............yk10..........esikoinen........terot
höperö75.........23/26-28..........yk 13..........Kolmas


Taustalla
Zande
Evenstar
Hope22
Miira
maikkis123
Emppu3008
MAM2
Duffy
My Poodles
Piksu
Peppi
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali
Äitee73







Haamuilijat:



Plussanneet:



Nimi........................LA........................yk.........monesko tulossa

Lily of the valley
Sero...................................................yk6............esikoinen
Lumi...................................................yk16..........esikoinen
Apila87...............................................yk2............kolmas
Milsku.................................................yk1............esikoinen
Tinjamin..............................................yk4............toinen
E-V-A...................................................yk6...........kolmas
Jennyli.................................................yk1.............kolmas
Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
mama-84..............1.9.2009..................yk 25.......toinen
Hemuli1981.........................................yk 7...........?
 
Homeopaatilla käyty. Jatkan nykyistä lääkettä vielä kuukauden ja sen jälkeen saan samaa mutta vahvempana 3 viikkoa. Sitten tilannetta katsotaan uudelleen. Jos kierto ei vielä tasapainossa, voidaan lisätä avuksi homeopaattinen keltarauhaslääke. Tyytyväisiä ollaan, että löytyi ekalla yrittämällä mulle sopiva valmiste, joka heti onkin vaikuttanut.
 
Sen verran mä nyt jaksoin tehdä, että soitin sinne gynelle. Käski ottaa vielä sillä 2tbl:n annoksella clomeja ja sit kp12 ultrataan, että tapahtuuko siellä mitään.

Vaihdatko Alisa kuitenkin listaan mulle kp:ksi 2 tälle päivälle, kun eilen vasta se kunnon vuoto alkoikin...
 

Yhteistyössä