Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset vol 2

Mulla on epämiellyttävä olo lorahtelevan valkkarin takia :| Pieniä repimisiä on ja jomotuksia. Ihan semmonen fiilis että muutama päivä menisi vuodon alkamiseen..

Lämmöt katoin aamulla taas ja ihan samoissa kuin eilenkin. Ei ole yhtään raskausolo enkä enää usko ees ovikseen vaikka digiplussa tulikin. Semmosta pms-masistelua päällä nyt. Vois menkat sit tulla jo nii ehtis loppuakin ennen ensi viikonloppua jollon on pikkujoulut..

Laitan vielä "oirelistan"
kp 26 ja dpo5
- valkkari lorisee, häiritsee ihan
- rinnat kasvaneet (nännipihan väri tummempi?)
- kyljissä repäisyjä tms tuntemuksia
- vahva usko että täti tulee 1-3 päivän sisään
- rasvoittuva iho
 
Ella hei nuo ovat ihka oikeita raskausoireita =) vitsit jos saisit plussan olisi se niin hienoa!

Pahoittelut menkoista niille joilla alkoi taas, aarrgghhh :(

Omaa napaa: ultra tänään ja limis oli hieno, jotain reilut 9mm kait, ja yksi folli 19.7mm ja pregnyl piikki perään =)
 
^^ Joo, mutta tuntuu että joka kuukausi kirjotan samat litaniat ja ei kuitenkaan tuu plussaa..
Viime raskaudessa mua alkoi pissattaa usein öisin, siinä viikko oviksesta. Sillon en nyt edes tässä mittakaavassa oireita etsinytkään. Toinen juttu sillon oli se että nännit EIVÄT aristaneet pahemmin, mitä taas on lähes aina ennen menkkoja.

Saa nyt nähdä, auttaako uusi homeopaattinen kuuri yhtään lyhentämään kiertoa. Sain vaan tähän loppukiertoon valmisteen, jota ottassin joka 3.s päivä vuodon alkuun saakka, kuitenkin max. 3 kertaa. Ja tuo kolmas kerta tulee sunnuntaina. Jos ei auta enkä oo raskaana, vaihdetaan takas siihen valmisteeseen, jonka aikana mulla oli lyhyet kierrot.

Lääkäriin menoakin ihan mietin mutta mä luulen että odotan vielä seuraavan kierron, annan sen mennä ihan omalla painollaan. Ei jaksa enää joka kuukausi tätä samaa.. Kuitenkin joulukuussa pitäsi mennä otattamaan papa-koe niin samalla nyt haluisin aloittaa perustutkimukset tk:ssa, eli lähinnä verikokeet kun saisi tota kautta.
 
Ella-83: mulla on jotenkin semmoinen fiilis että sulla on tärpännyt nyt :p Mulla ainut luotettava oire raskautumisesta on repäisykivut ennen plussausta ja käsitin tekstistäsi että sulla on niitä nyt ;)

Ilona G: Hienoa homma että sullakin oli siellä kunnon munis ja hyvä limakalvo. Voi kun mäkin olisin saanut luvan pistää pregnylin, mä täällä tuskailen et ei tainnut irrota mun munis kun en tuntenut sitä :| Noh, laitan sen piikin ens kierrossa sit. Harmittaa vaan kun mulla oli niin hieno munis siellä kypsynyt...Mutta nyt Ilona vaan peitot siellä heilumaan viikonlopun ajaksi ja pidetään peukut pystyssä! :kieh:
 
:heart: LAUANTAI 31.10. :heart:






HAAVEISSA ESIKOINEN



Miuku84..................yk 4..........Vyöhyketerapia...KP 5/27-28
nasu-80..................yk 6......................................KP 8/27-33
wannabemama.......yk 11....................................KP 9/30-46
Laura-vm86.............yk 8.....................................KP 17/29-81
titityy80...................yk 6.........Terot, Clomit........KP 20/28
Miisaliini...................yk 5.........Fremarit, IUI........KP 21/29-30
Ansku-82.................yk 11.......IVF:n odotus........KP 23/30
kipinäkenkä.............yk 5.........Clomit, metut.......KP 24/28(-72)
Silent whisper..........yk 9.........Pregnyl................KP 25/29-31
Jeyn.........................yk 11.......Clomit..................KP 49/31-43




HAAVEISSA TOINEN



Jonetta....................yk 4.........Terolut..............KP 5/28-40
MAM2.......................yk 10.......Clomit, inssi......KP 24/31-32



HAAVEISSA KOLMAS



ärrieri.......................yk 3........Clomit, metut.......KP 15/32-46
Ella-83.....................yk 12...................................KP 27/24-46




HAAVEISSA NELJÄS



Ilona G...................yk 1.........Fermar, pregnyl.....KP 14/28





PLUSSANNEET: :heart:

Lokakuussa: Jeyn yk 10,





 
Voi kiitos, toitottavasti te ootte oikeessa ja minä väärässä. Mut tosiaan lueskelin päiväkirjaani illalla ja oon ennenkin maininnut repäisykivut yms joissain kierroissa, ja täti tuli. Enhän sitten tiedä sitäkään, jos vaikka joksus oonkin hedelmöittynyt mutta sit joku menee vikaan, ja vuoto alkaa. En voi sanoa sitäkään, alkaako vuoto myöhässä kun kierto heittelee niin paljon.

Lähinnä mua nyt vaan masentaa koko touhu. Taas aamusta oli housut kosteena valkkarista mutta ei tullut verta tipan tippaa. :attn: Viime kierrossakin taisi olla tämmöistä loppukierrosta 4 päivää ennen menkkoja.
 
Tuntuu, että vatsa on täynnä vaikkei söisikään. Vatsalla tuntuu myös "möykky" tai painontunnetta. Sit omituinen vaiva vielä, mulla tykyttä sisäreidessä/nivusessa jokin ajoittain. Ja koko ajan on olo, että menkat alkaa just.
 
:heart: SUNNUNTAI 1.11. :heart:






HAAVEISSA ESIKOINEN



Miuku84..................yk 4..........Vyöhyketerapia...KP 6/27-28
nasu-80..................yk 6......................................KP 9/27-33
wannabemama.......yk 11....................................KP 10/30-46
Laura-vm86.............yk 8.....................................KP 18/29-81
titityy80...................yk 6.........Terot, Clomit........KP 21/28
Miisaliini...................yk 5.........Fremarit, IUI........KP 22/29-30
Ansku-82.................yk 11.......IVF:n odotus........KP 24/30
kipinäkenkä.............yk 5.........Clomit, metut.......KP 25/28(-72)
Silent whisper..........yk 9.........Pregnyl................KP 26/30




HAAVEISSA TOINEN



Jonetta....................yk 4.........Terolut..............KP 6/28-40
MAM2.......................yk 10.......Clomit, inssi......KP 25/31-32



HAAVEISSA KOLMAS



ärrieri.......................yk 3........Clomit, metut.......KP 16/32-46
Ella-83.....................yk 12...................................KP 28/24-46




HAAVEISSA NELJÄS



Ilona G...................yk 1.........Fermar, pregnyl.....KP 15/28





PLUSSANNEET: :heart:

Lokakuussa: Jeyn yk 10,




 
Kysymys hei, kuinka kauan se irronnut munasolu on liikenteessä, eli mietin sitä vaan että mulla on nyt (tunnen sen) oviksen jälkitunnelmat menossa kun munasarjaa särkee niin vietävästi ja pregnylin mukaan se olisi ollut just varhain aamusella. Niin että oliskohan tänä iltana puuhailut vielä ajallisesti ok vai myöhästä jo, osaako kukaan sanoa? Simpoillahan kestää sen 7 tuntia päästä sinne perille että varmaan meijän mahikset on nyt mennyt..
 
Moi! Ellalle on täälläki peukut pystyssä!! Mulla on nyt kp 6/28-40. ja yk 4. Mä aattelin et en tällä kierrolla varmaan tikuttele koska oon huomanu sen aiheuttavan mulle niin paljon stressiä ku niitä viivojen vahvuuksia joutuu arvella ja digitestit on niin kalliita..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ilona G:
Kysymys hei, kuinka kauan se irronnut munasolu on liikenteessä, eli mietin sitä vaan että mulla on nyt (tunnen sen) oviksen jälkitunnelmat menossa kun munasarjaa särkee niin vietävästi ja pregnylin mukaan se olisi ollut just varhain aamusella. Niin että oliskohan tänä iltana puuhailut vielä ajallisesti ok vai myöhästä jo, osaako kukaan sanoa? Simpoillahan kestää sen 7 tuntia päästä sinne perille että varmaan meijän mahikset on nyt mennyt..
Mun käsityksen mukaan munis on hedelmöitymiskykyinen n. 12 h oviksesta ja simpat on jo tunnissa pelipaikoilla....
 
Ai tunnissa jo, kivaa, kiitos! Mistä toi mun 7 tuntia oikein tulikaan :LOL: No sit vois ehkä yrittää miestä vielä illalla jos munis olisi vielä hedelmöitymiskykyinen... jotenkin kun tietää oviksen ajankohdan se ei oo niin luonnollista vaan... :|
 
Kysyisin vielä mielipitietä eli kauanko teidän mielestä raskautta kannattaa yrittää tai kuinka monta yk:ta ennen ku hakeutuu lääkärille jos raskaus ei ala, eikä toista lasta kuulu. Esimerkiksi jos epäilee ettei ovuloi tai on jotain muuta vikaa?? Kiitos vastauksista ja mielipiteistänne etukäteen! ja kannattaako mennä ihan oman kunnan tk:n kautta vai suoraan yksityiselle lääkärille vai miten? (huom!! en ole vielä minnekkään menossa mutta kunhan kyselen)
 
On kyllä aika mielenkiintosta, oon maanantaista lähtien tikutellu ovista ja yhtään vahvaa viivaa ei oo tullu tikkuun.. semmosia haaleita vaan, perjantaina vahvin viiva ja eilen ihan mieletön päänsärky ja nosti lämpöö 37.5:n. Oiskohan se sit kuitenki eilen ollu ovis vaikka tänäänkin taas oli suht vaaleeta ovis viivaa?
 
Jonetta Mulla ei ainakaan tkssa olleet pätkääkään kiinnostuneet vaikka kierrot olit mielettömät ja kuitenkin oli jo sen 10 kk pillereiden lopetuksesta ja selitin mitä kaikkea on ollu ennen pillereitä.
Sitten kävin yksityisellä ja pisti suoraan lähetteen lapsettomuustutkimuksiin, koska on ovulointiongelmaa kun on niin pitkät kierrot ja muutenkin jo pitkä aika yritystä.
Niin ja minä siis kävin nyt yk 8 aikaan tuolla lääkärissä, 11/08 lopetettu pillerit.
 
Jonetta: Mun mielipide on, että jos kuukautiset on säännölliset eikä ole mitään omituisia vaivoja tai oireita, voi odotella hyvinkin vaikkapa vuoden ennen kuin hakeutuu hoitoon. Suurin osa kuitenkin tulee raskaaksi vuoden sisällä yrityksen aloittamisesta. Jos taas on kierroissa ongelmaa (esim. ylipitkät kierrot=ei ovulaatiota), tiputteluvuotoa tms. ns. epänormaalia, menisin jo muutaman kuukauden kuluttua jos lasta ei ala kuulua. Itse odotin puoli vuotta ja ihmettelin helkkarin pitkiä kiertojani, sitten menin suoraan yksityiselle gynelle, joka samantien ultrasi minut, totesi etten ovuloi, antoi clomit ja tulin raskaaksi. Jos olisin jäänyt odottelemaan pitemmäksi aikaa, yrittelisin vieläkin varmaan sitä kakkosta...Mun mielipide on, että mitä sitä häpeilemään avun tarvetta, ei se jalosta ketään sen paremmaksi ihmiseksi että yrittää epätoivoisesti kaksi vuotta ja menee vasta sitten lekuriin. Hyvähän se on käydä tsekkaamassa paikat muutenkin silloin tällöin gynekologilla, saman tien voi mennä lapsettomuuteen erikoistuneelle lääkärille ja pyytää ultran myös, eikös? Kunnallisella puolella jonot ovat hitaammat mutta yksityisellä taas maksaa enemmän. Itse maksan mieluummin sen 65eur ultrasta yksityisellä ja saan avun heti kuin että jonotan vuoden (tai enemmän).

Ja sitten omaa napaa: Mulla on lieviä tissituntemuksia. Se kai tarkoittaa että ovis on tapahtunut, eikös? Nämä voivat olla pms-oireita tai sitten raskausoireita, mitä kyllä vahvasti epäilen sillä nyt on vasta dpo 4 eikä mahdollinen alkio olisi vielä kuitenkaan kiinnittynyt... :|
 
Ellalle on täälläkin peukut pystyssä =)

).(: Tänään siis kp25 ja kamalasti polttelee testit kaapissa. CB:n normitesti ja paketti RFSU:n testejä. Kun malttais vielä odottaa muutaman päivän, kun kp16 vasta oli ne vahvimmat viivat testissä ja kamalat munasarjakivut. Ei oo kuitenkaan kun reilu viikko siis mahdollisesta ovulaatiosta.

 
Hellou, sitä kummaa vatsatuntemusta on edelleen ja valkkari runsasta ja paksua. Täti ei ole tullut, eli ainakin on ylitetty lyhimmät kierrot (24-26) nyt, tänään kp 28. Nyt vähän tänään on alkanut toiveita olemaan vauvan suhteen. Testiä teen kp 34 (dpo 13) kun ois pikkujoulut ensi la.. Muutenkaan paljoo ennemmin ei viitsi tehdä, olihan viime kiertokin taas 37 päivää..
Toivottavasti se mun digiplussa ois pitänyt paikkaansa, et oisin ylipäänsä ovulonut.
 
Ilona G - Perhesuunnittelun kotisivuilta: "Munasolun elinikä on 12-24 tuntia. Siittiöt elävät ja hedelmöittävät noin 72 tuntia eli 3 vuorokautta, niiden maksimielinikä on 5 vuorokautta."

Jonetta - Samaa mieltä olen ärrierin kanssa! Eli jos ei mitään häikkää ole, voi odotella vuoden verran. Mutta jos kierrossa ongelmaa voi mennä jo aiemmin :) itse menin 5 kk:n jälkeen kun huomasin että ovis tulee ihan liian myöhään kierron pituuteen nähden. Lääkäri sanoi, että yksikin "hyvä kierto" vuoden aikana voi aikaansaada raskauden.

kipinäkengälle plussatuulia +++++++++++ :whistle:

Omaan napaan ei mitään uutta.. tuhruttelun alkamista odotellessa.. jotenkin ihan sellainen olo että tärppiä ei ole tässäkään kierrossa käynyt :ashamed:
 
Lueskelin jonkin verran tämän pinon viestejä, ihan kaikkia ensimmäisten sivujen en jaksanut... Sen verran pääsin "kärryille", että katsoin täällä olevan mukana sellaisia jotka ovat meitä vähemmänkin aikaa yrittäneet. Jospa hiukan jotain meidän tarinasta:

Tällä hetkellä 6/30 yk 7. Pillerit lopetettu siis alkukeväästä. Kesällä aloin bongaileen oviksia, joita en useista kerroista huolimatta bongannut. Kierrot olleet kellon lyömälllä tarkat pillereiden aikaan, kestivät 6päivää ja olivat erittäin runsaat. Nyt "luomuna" kierto kestää hädin tuskin 3päivää ja en voi sanoa edes vuodoksi verraten siihen mitä se oli pillereiden kanssa. Kierto on koko ajan pidentynyt mitä enemmän kuukausia tullut lisää pillereiden jätön jälkeen. Viime kierto oli jo ennätykset 39 päivää (ei tietysti ole mitään, kun joillakin menee 70 päivää jne, mutta minulle se oli paljon jo tämäkin!). Nyt olen menossa lääkärille tossa joulukuun puolella, itse asiassa toisen vaivan takia mutta aion samalla kysyä että kuinka voitaisiin edetä tässä projektissa kun näyttää kovin huonolle?! Ei tämä voi olla normaalia, ja todennäköisesti en edes ovuloi....

Saa nähdä saadaanko apuja vielä kun ei ole se maaginen vuosi vielä täynnä?!? Katselin, että monet ovat saaneet jo ennen vuoden täyteenkin tuloa jotakin apuja? Meillä tosiaan haaveissa esikko.
 
Oieniä vihlontoja edelleen silloin tällöin, jännä "paha" maku suussa välillä. Jotkut sanoo että metallinmaku suussa voi olla alkuraskauden yksi oire. Mutta hmm enpä tiedä. Lähinnä odotan pissatusoiretta, joka oli ekassa raskaudessa.
 
Viikon olen pitänyt palstataukoa, kun kiukutti niin, että inssi jäi tässä kierrossa väliin. Kp 11, joka oli keskiviikko, oli kaksi follia molemmat 11mm ja lääkäri käski aloittaa oviksen bongailun, mutta veikkasi että irtoasivat vasta seuraavana tiistaina tai keskiviikkona, eli kp17-18, kun olivat tuolloin vielä noin pieniä. No, selkeääkin selkeämpi ovisplussa tuli digitestillä ja liuskoilla lauantaina eli kp 14, ja uskon oviksen tapahtuneen kp 15, koska lämmöt nousivat heti siitä seuraavana päivänä. Koska klinikka on kiinni viikonloppuna eikä inssiä kannata tehdä kaksi päivää plussan jälkeen, niin tämä kierto meni nyt sitten ohi. Kiukutti aluksi hurjasti, mutta nyt on jo ajatukset seuraavassa femar kierrossa, eli menkkoja odottelen.

Lämmöistä, ne ovat kai aika yksilölliset, mutta mulla ne kertovat aina varmasti milloin ovis on jo tapahtunut, mutta ennakointiin niistä ei ole mitään apua.

Ilona g kyselit ovislimoista, mulla femarit on vaikuttanut niin, ettei ennakoivia limoja oikeastaa n tule, vaan ainoastaan ovisplussa päivänä on ollut limoja havaittavissa.

Jeyn onnea plussasta!

Ella tsemppiä, toivotaan, että susta alkaa marraskuun plussasade.
 

Yhteistyössä