Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset vol 2

Tällainen keväällä naimisiin mennyt pariskunta täälä yrittää jyystää jälkikasvua aluksi hiukka heikoilla tuloksilla. Tuppaa jo sauhu nousemaan ennemmin kuin tikuissa näkyy viivoja.

Päädyin tänne kun löyty palsta jossa saa kiukutella tällanen ensikertalainen jolla ei ole yritystä takana vielä vuotta eikä muutoinkaan vielä ole täysin toivoton ja maho. Kuitenkin tuppaa rassaamaan tämä oman kropan toiminta ja toimimattomuus siinä määrin että lekurissa tuli käytyä ja keltarauhashormooniviiriäisenmunia tuuppailen sisuksiini nyt 10 päivää ovulaatiosta etiäppäin.

Oneglmia on siis se että ei ole tärpännyt ja myöskin se että ovulaatio tapahtuu kp 19-21 paikkeilla vaikka mensut tulee kellon tarkkaan kp 28 ja näin ollen jää liian vähän aikaa munasolulle kiinnittyä.(tiputtelee jo 3 päiväää ennen sitä) Ovulaatiokivut oli sy miksi hakeuduin yksityiselle ultrattavaksi ja samaan syssyyn sitten tirisin noista dpo onkelmista.

Ihan oli kaikki paikallaan ja oli munasolu lähtenyt rakkulastaan joten se nyt ainakin toimii. Se että kolmen kuukauden ovistikuttelun jälkeen se aina tuppaa tulemaan niin myöhään kuulemma johtuu keltarauhasen huonosta toiminnasta.

Taustalla on pumppuvikaa ja kilpirauhasen vajaatoimintaa. Pessimismiä on siis ilmassa.

HUOH! Tulipa vuodatettua mutta nyt se on sanottu!!

Nyt jännäillään ekaa kiertoa douppinkia käyttäen joten enemmän vaan jännittää... Isänpäiväksi päjähtäis dpo 13 joten sitten tikutellaan jos on enää tarvis.

Tsemppiä meille kaikille ja yritetääs saada niitä plussia nyt joululahjoiksi...
 
:heart: MAANANTAI 2.11. :heart:






HAAVEISSA ESIKOINEN



Siffis........................yk 7.....................................KP 7/30
Miuku84..................yk 4........Vyöhyketerapia.....KP 7/27-28
nasu-80..................yk 6......................................KP 10/27-33
wannabemama.......yk 11....................................KP 11/30-46
Laura-vm86.............yk 8.....................................KP 19/29-81
titityy80...................yk 6.......Terot, Clomit..........KP 22/28
Miisaliini...................yk 5.......Fremarit, IUI..........KP 23/29-30
Ansku-82.................yk 11.....IVF:n odotus..........KP 25/30
kipinäkenkä.............yk 5.......Clomit, metut.........KP 26/28(-72)
Silent whisper..........yk 9.......Pregnyl..................KP 27/30
yrittäjä83.................yk..........Keltarauhashorm...




HAAVEISSA TOINEN



Jonetta....................yk 4.........Terolut..............KP 7/28-40
MAM2.......................yk 10.......Clomit, inssi......KP 26/31-32



HAAVEISSA KOLMAS



ärrieri.......................yk 3........Clomit, metut.......KP 18/32-46
memmiliini................yk 9........Clomit...................KP 28/27-40
Ella-83.....................yk 12...................................KP 30/24-46




HAAVEISSA NELJÄS



Ilona G...................yk 1.........Fermar, pregnyl.....KP 15/28





PLUSSANNEET: :heart:

Lokakuussa: Jeyn yk 10,



 
Huomenta kaikille! Itse oon tosi pettynyt ja tulin tänne purnaamaan. Mies oli siis todella vaikea eikä sit edes halunnut heilutella peittoja eilen enään, siis ovispäivänä! Kiva mun ottaa näitä lääkkeitä ja käydä ultrat jne, maksaa rahat, ja sit kun oviskin on näin tiedossa ja tarkka juttu niin mies ei sit suostu!!! Lauantai oli siis ainut kerta tässä kierrossa, olihan sekin jotain, mutta siis todella nihkeetä hommaa. Mulla meni kaikki toivo tästä kierrosta :headwall: :'(
 
Ilona G: :hug: Voi ei....tiedätkö, mulla tuli jostain syystä mieleen sun kertomuksesta sellainen juttu, että mitäs jos sun mies panikoi hieman...tajusi, että NYT voi olla se kerta, kun oikeesti tärppää ja on ehkä hieman säikähtänyt...? Koittakaa jutella asiasta ja toivotaan, että lauantain simpat ovat hoitaneet hommansa ;)
 
Mihinkäs minä olen tippunut? Etsii itseään listoilta... Haaveissa kolmas edelleen kp 28/27-40 yk 9 ja clomit käytössä seuraavasta kierrosta eteenpäin...

IlonaG Meilläkin meni tämä kierto yhden kerran varaan. Kumpaakaan tämä vauvan tekeminen ei enää innosta. Toivon, että saamme uutta puhtia seuraavassa kierrossa kun saan ottaa clomit käyttöön.

Plussatuulia kaikille :whistle:
 
Tervetuloa uusille, kivaa kun joukku kasvaa =)

ärrieri kiitos :) juu mies panikoi, jututiin asiasta tänään, ja sit oli liian väsy kun meillä oli kauhean kiire viikonloppu. hän mukamas luuli että se lauantain peuhaaminen riitti hyvin... :( joo katsotaan miten käy mutta fiilikset tosi matalalla nyt täytyy sanoa... :'(
memmiliini toivotaan että meidän simpat olisi sitten niitä super tehokkaita... mulle mies sanoi että yritetään sit ensi kuussa enemmän ja pikkusen lupaili olla kiinnostuneempi vauvanteosta..

ja sit äsken tuli joku limaklimppi missä oli just ja just havaittava veriviiru, siis mitä hemmettiä tää nyt sit on :'( luget alotan illalla minkä pitäis estää välivuotoja, olis nekin pitänyt alottaa eilen mutta unohdin kun olin niin tuohtunut miehen tuittuilusta :kieh: ihan puihin menee.... :headwall:
 
Tervetuloa mukaan Siffis ja yrittäjä83 :wave:

yrittäjä83 - sulla on näköjään sama ongelma kun mullakin! Mulle lapsettomuuteen erikoistunut gyne sanoi, että kierron lopun tukemista parempi tapa, on yrittää saada ovulaatio tulemaan oikeeseen aikaan kierron pituuteen nähden. Eli saankin ensi kiertoon lääkkeet joiden pitäisi aikaistaa ovista. Hän sanoi, että jos ovulaatio on hyvä (ja tulee oikeaan aikaan), silloin keltarauhashormonitaso on automaattisesti riittävä. Onko sulla löytynyt syytä miksi ovis tulee myöhemmin? Mulla syynä on munarasolujen lievä monirakkulaisuus, ei kuitenkaan PCO.

Ilona G - Simpat elää 3-5 vrk, eli kyllä se lauantain pupuilu riittää ihan varmasti :) Munasolun irtoaminenhan voi aiheuttaa pientä veristä vuotoa, eli eiköhän se sitä ollut.

memmiliini - Nyt olet mukana :) Aloitettiin tälle palstalle listaus ihan uudestaan.
 
Miula on kyllä enemmän kuin usein väsymystä tähän lapsentekotouhuun, mies onneksi jaksaa olla aktiivinen ja "käytettävissä" mutta kun itseä ei huvita, niin eihän se kamalan mukavalta tunnu varmaan hänestäkään, kun pitää tyyliin väkisin pistää simppoja matkaan.

Luonnollista, että tähän väsyy mutta rassaahan se parisuhdetta jos halut ei aina yksiin mene. Molemmat reagoi tähän projektiin omalla tavallaan ja itselle ainakin tekee joskus tosi vaikeeta ymmärtää miehen näkökulmaa tähän kaikkeen.

Mutta miekin uskoisin että Ilona G:n lauantain pupuilu riittää :whistle:

).( (joskus kyllä vielä saan tehdä tuon tällä tavalla ).) :LOL: )
Maitomaista valkovuotoa, välillä juilii kovastikin alavatsaan ja tissit arahkot, ei tuhruttele menkkoja edeltävästi mutta... En usko, että tämäkään kierto on se kierto kuitenkaan.

Tekis niin mieli testata mutta turhaahan se on. Sitä paitsi, jos vahvin viiva ovistestiin tuli kp15/kp16, niin näkyisköhän testissä viellä edes mitään...? Toki se on yksilöllistä mutta ihan turhaa varmaan vielä huomennakaan pissiä tikkuun, vai mitä ootte mieltä?

Raivostuttaa kun pitää aina höyrytä noiden testien kanssa. Eikö sitä voisi olla olla ja jos niitä menkkoja ei ala kuulua, niin sitten testais...? (Juu, ei voi.)

 
kipinäkenkä - kyllä mä ehkä odottelisin vielä muutaman päivän, ainakin siihen asti, että oviksesta on vähintään 10 pv. Silloinhan herkimpien testien pitäisi jo näyttää jotain :whistle:

Omaa napaa sen verran että koko päivän ollut menkkaolo vatsassa.. mutta tuhruja edelleen odottelen. eiköhän ne sieltä ihan viimeistään parin päivän sisällä ala.. :attn:
 
Tosi mukava päästä mukaan, vaikka nyt täytyy heti myöntää, että olen täysin untuvikko näiden kaikkien eri hormoonien ja hoitojen kanssa... En ymmärrä ollenkaan mistä te kaikki puhuttu näillä hienoilla lyhenteillä ( ei lasketa ovista ja simppoja mukaan :LOL: ) :ashamed: No jospa minäkin olisi joulukuussa hiukan viisaampi jos saadaan jotakin apua tähän meidän tilanteeseen. On tosi kiva kuulla että olette saaneet erilaisia apuja jo aika aikaisessakin vaiheessa, koska itsellä se pelko, että tässä menee ikuisuus ennen kuin saadaan apuja. Toivottavasti ei...

 
Miten monta päivää on minimi ovulaation jälkeen ennen menkkoja että munasolu ehtii kiinnittyä, jos on hedelmöittynyt? Laskin että ens lauantaina pitäis alkaa menkat, ja ovulaatiotesti näytti plussaa viime keskiviikkoaamuna. Jos ovulaatio on tapahtunut keskiviikkona niin sillon siitä tulisi 10 päivää. Onko se liian vähän?
 
Sartsa83
Jees.. tullaas tänneki. ;) .. elikäs yk 22, kohta 23 lääkkeinä clomit, menopur ja pregnyl... inssi oli 22.10. ja 4.11. eli ylihuomen ois virallinen testipäivä. Tein vaan tänää jo varaslähdön mut sekä apteekin testi et cittarista ostettu liuska näytti negaa. :/ Mut menkatkaa ei oo alkanu.. tosin tänään on kp29 ja masuun on sattunu aikalailla. Oma kierto on hurja joten oon melkein vuoden syöny teroja ja primoo tasapainottaakseni kiertoo... nythän en siis oo niitä syöny kun alotettiin 1,5kk sitten nää hoidot. Nyt sitten jännätää että alkaako menkat vai plussaanko.

Ja esikoista siis ootellaan tulevaksi. :heart:
 
Sartsa83
titityy mä olen kuullut että jotkut ovat tehneet plussatestejä jo viikko hedelmöittymisen jälkeen joten näiden kohdalla kiinnittyminen on tapahtunut jo aika pian hedelmöittymisen jälkeen.... mutta normisti oon kuullut että noin 9-12 pv hedelmöittymisen jälkeen alkio kiinnittyisi kohdun seinämään joka joillakin tekee kipuilua ja pientä vuotamista. Kuten itelläni tänään.. mut sitä kun ei tiiä onko se kiinnittymistä vai alkavia menkkoja....
 
Sartsa83
siffis millon teille on laitettu lähete hoitoihin? Me päästiin noin 6kk:ssa. Omalääkäri laitto lähetteen hormooni- ja lapsettomuuspolille TAYSIIN maaliskuussa ja eka aika oli 8.9., jonka jälkeen mua ja miestäni ollaan tutkittu ja siellä selviskin aika pian että mussa on ongelma. Miehellä kaikki kunnossa. Mulla on munasolunirtonemishäiriö, jota hoidetaan clomifen pillereillä, menopur -hormoonipistoksilla ja sitten on aina ennen toimenpidettä.. tässä tapauksessa siis inseminaatio, pregnyl-pistos jossa on istukkahormoonia, joka siis irroittaa munasolun. (käytännössä varmistaa ovulaation) :)

Että tsemppiä vain. :) Kun hoitoihin pääsee, alkaa selviämään paljon. :)
 
:heart: TIISTAI 3.11. :heart:






HAAVEISSA ESIKOINEN



Siffis......................yk 7.......................................KP 8/30
Miuku84................yk 4........Vyöhyketerapia.......KP 8/27-28
nasu-80................yk 6........................................KP 11/27-33
wannabemama.....yk 11......................................KP 12/30-46
Laura-vm86...........yk 8.......................................KP 20/29-81
titityy80.................yk 6.......Terot, Clomit............KP 23/28
Miisaliini.................yk 5.......Fremarit, IUI............KP 24/29-30
Ansku-82...............yk 11.....IVF:n odotus............KP 26/30
kipinäkenkä...........yk 5.......Clomit, metut...........KP 27/28(-72)
Silent whisper........yk 9.......Pregnyl....................KP 28/31
Sartsa83...............yk 22.....Clom, Menop, Preg...KP 30/
yrittäjä83...............yk..........Keltarauhashorm...




HAAVEISSA TOINEN



Jonetta....................yk 4.........Terolut..............KP 8/28-40
MAM2.......................yk 10.......Clomit, inssi......KP 27/31-32



HAAVEISSA KOLMAS



ärrieri.......................yk 3........Clomit, metut.......KP 19/32-46
memmiliini................yk 9........Clomit...................KP 29/27-40
Ella-83.....................yk 12...................................KP 30/24-46




HAAVEISSA NELJÄS



Ilona G...................yk 1.........Fermar, pregnyl.....KP 16/28





PLUSSANNEET: :heart:

Lokakuussa: Jeyn yk 10,



[/quote]

 
Hei! Tännehän on tullut paljon uusia! Tervetuloa! :)

Ilona G Mä niin tiedän miltä susta tuntuu ku miehes tuollaan alko "pihtaamaan". Pidetään peukut pystyssä, että viikonlopun simpat riittää.

Täällä ei mitään kummempaa. Odottelen vaan et menkat alkaa. Ei menkka tuntemuksia, mut onko tuo ylläri ku vasta kp 26/30! :LOL: Kun kerkeis niin pitäis soitella OYSiin ja kysellä vähän aikataulujen perään jonossa kun nyt virallisesti ollaan.

Mut ei muutaku tsemppiä ja plussatuulia kaikille!
 
huomenta vain kaikille, elikkäs päivitetään vähä omaaa tilannetta, menkat oli ja meni eli nyt on menossa kp 3/27-33 ja tosiaan tuo edellinen kierto oli aikas lyhyt mutta nyt odottelemaan ovista, jos onnistuisin sen nyt tässä kierrossa löytämään, peittoja heilutellaan ahkerasti niinä päivinä kun voisi sen olettaa tapahtuvan :) . Torstaina olis sit eka käynti neuvola lääkärillä ja katsotaan et mitä tehdään saanko apuja ja mikä mahtaa olla epäonnistumisten syy. ja siis nyt on menossa yk 7.
 
Sartsa83
Tsemppiä Ella, Ansku ja nasu. Jos vaan selvinnee teille jotka ehkä ootte/ootte menossa hoitoihin, että missä piilee syy ettei luomuna tule raskaaksi, nii sitten hoidot toimii, mutta kun on nyt kuullu näitä että "meillä ei tiietä syytä miksei saada lasta ja kaikkee ollaa kokeiltu, eikä mitää"... et siinä vaiheessa varmaa se epätoivo todella iskee. Itellä tosiaan munasolunirtonemishäiriö eli oma keho ei ovuloi normisti nii siihen sain sit heti clomit, menopurit ja pregnylin. :) Ja pregnylhän tekee sen viimeisen sivalluksen eli irrottaa munasolun koska se sisältää istukkahormoonia eli sitä tuttua hcg:tä jota me kaikki metsästellään raskaustesteistä.

Mutta hirmuisesti plussatuulia ja toivotaan että luomulla tulis ennenku hoitoihin tarttee mennä. :heart:
 
Kiitos kaikille tsempeistä :flower: pitää uskoa ja toivoa että meidän simpat tekivät tehtävänsä, onneksi ovat hyviä ja kestäviä analyysin mukaan :LOL:
Nyt aamulle hauska juttu, eilen iltasella tässä istuessani yhtäkkiä tuntui selkeä nipistys vasemmalla puolella missä nuo munikset on. Siis ihan säpsähdin ja aattelin että mitäs tuo on =) paranoidi siis tässä yrittää uskotella itselleen että se olisi ollut jotain, mutta siis hedelmöittyminen tai kiinnittyminen se EI aikataulun mukaan mitenkään olisi voinut olla, jos niitä voi edes tuntea. Mutta sen kyllä sanon että kun meidän kaksoset saivat alkunsa niin mulla oli nipistys molemmilla puolilla mitkä huomasin ja siis tunsin ihan selkeesti. Mitä lie siellä tapahtuukaan mikä sen aiheuttaa :p (joku harhaileva kupla tai jotain mil ei taatusti oo mitään tekemistä tän homman kanssa, kunhan sekoilen taas).... Mutta on kivaa kun tänne voi purkaa näitä hullun mietteitä tietäen ettei niissä aina ole päätä eikä häntää. Alotin muuten luget eilen illalla, eli pitäis pitää pahemmat välivuodot poissa.

Mulla on fiilis että täällä ketjussa voisi tulla plussia taas pian, täällä on monella OIKEASTI jännät paikat käsissä =) Tosi mukavaa muuten lukea teidän kaikkien viestejä vaikkei kaikkiin ehdi aina kommentoidakkaan :ashamed:
 
Siffis - en mäkään alussa tajunnut noista lyhenteistä sun muista mitään, mutta nykyään olen oikein konkari, kun näillä sivuilla olen joutunut jo jonkin aikaa pyörimään :LOL:

titityy80 - se on kai siinä ja siinä riittääkö 10 päivän luteaaliaika siihen että alkio ehtii kiinnittymään. Suositeltava olisi 12-16. Lääkäri sanoi mulle että naisia on toki tullut raskaaksi 9 päivänkin luteaaliajalla, mutta vaikeampaa se on.

Sartsa - tervetuloa joukkoomme :)

Ilona G - toivottavasti nippailut ovat "sitä itseään" ++++++++ :whistle:
 
Sartsa83
Kiiiiiitos Silent whisper :flower:

Ilona G Voi että! Toivottavasti nippailut ois sitä. :heart: Mua nippailee nyt kanssa... mut mulla on kp 30 menossa ja välillä tosiaa vessassa käydessä tulee paperiin punasta, menkkoja muistuttavaa mutta ei kuitenkaan niitä itseään. Kaikki on vielä niin mahdollista mutta hirveetä ku on sillee "menkat alko, ei alkanu, menkat alko, ei alkanu".. todellinen juukos eikös olo.

Hih, sehän tässä mustaki nii parasta on ollu kun löysin nää sivustot, että tänne pääsee purkaan näitä sekopäisiä aatoksia. Ite tietää että höpöjä miettii mutta jos muillaki sattuu olleen samoja nii voi sitte yhessä hihitellä... mäkin niin tiiän että mun kroppa usein huijaa mua kun tahtoo niin kovin raskaaksi. Ite tietää, mutta kroppa ei. :p

Tääki puhaltelee tääl kovasti joka suuntaan... +++++++++ :whistle:
 
IlonaG Toivossa on hyvä elää :saint:

Kiitos Silent whisper tietojeni lisäämisestä.

Enpäs ole pitään aikaan toivonut, että täti tulisi pian vierailulle mut nyt siis toivon niin pääsisin ne clomit aloittamaan. Kuitenkin oviksen ajankohdasta ja gynen arvailuista päätellen tulossa ainakin 32 päivän kierto. Eli täti saapuu juuri sopivasti perjantain pikkujouluihin :kieh: :xmas: :headwall:
 

Yhteistyössä