Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset vol 2

Jeyn ONNEAAAAAAAAAAAAA, uskomatonta!!!!!! Luulin että "odottelit" tätiä tulevaksi?! Wau, parempi näin tietysti =) Todella hienoa, ihanaa :flower:

Ansku, hyvää kannattaa odottaa. Tiedän ettei ehkä paljoa lohduta mutta kaikki tapahtuu tarkoituksella, ja sun vaavi aprikoi koska olis hälle suotuisin aika saapua teidän luo :hug:
 
Onnea Jeyn! Ihanaa katella noita plussa testejä. Itelläni oottelee kaapissa myös digitaalinen testi...tosin ne on niin kalliita, että päätin tehdä sen vasta sitten kun tiedän että siihen tulee plussa! Joutuu kyllä varmaan vielä odotteleen....ei minkään näkösiä oireita..paitsi lähestyvistä menkoista :( .
 
:heart: TIISTAI 27.10. :heart:





HAAVEISSA ESIKOINEN



wannabemama.......yk 11..................................KP 6/30-46
Laura-vm86.............yk 8....................................KP 14/29-81
titityy80...................yk 6.........Terot, Clomit.......KP 17/28
Miisaliini...................yk 5.........Fremarit, IUI.......KP 18/29-30
Ansku-82.................yk 11.......IVF:n odotus.......KP 20/30
kipinäkenkä.............yk 5.........Clomit, metut......KP 21/28(-72)
Silent whisper..........yk 9.........Pregnyl...............KP 22/29-31
Miuku84...................yk 3.........Vyöhyketerapia...KP 28/27-28
Jeyn.........................yk 11.......Clomit..................KP 46/31-43




HAAVEISSA TOINEN



Jonetta....................yk 3.........Terolut..............KP 33/28-40
MAM2.......................yk 10.......Clomit, inssi......KP 21/31-32



HAAVEISSA KOLMAS



ärrieri.......................yk 3........Clomit, metut.......KP 12/32-46
Ella-83.....................yk 12...................................KP 24/24-46




HAAVEISSA NELJÄS



Ilona G...................yk 1...........Fermar..................KP 11/28





PLUSSANNEET: :heart:

Lokakuussa: Jeyn yk 10,


 
Ella - tsemppiä piinailuihin :)

ärrierrille ja Lauralle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Nyt vaan peitot heilumaan :D

Jeyn - ONNEA ONNEA ONNEA! Täältä lähetellään tarrasukkia mukaan matkaan! :heart:

Voi kun itsekin vielä joskus saisi kokea tuon ilon..

 
Kiitoksia onnittelijoille! On tämä itestäkin uskomatonta! Minä todella ODOTIN tätiä! Olin jo niiiiiin vihanen kun sitä ei kuulunut :whistle: Ilmeisesti raskaaksi tullaan silloin kun sitä vähiten uskoo..meinaan kun ei edes sängyssä miehen kanssa tässä viime kuukautena paljon törmäilty :p Mut nyt on vaan kauhee huoli..että pysyykö. Ei voi kun sormensa ristiä ja jättää asia korkeemman tahon päätettäväksi!
 
Täällä taas kurkin... =)

Jeyn onnea hurjasti plussasta! Ihanaa! :heart:

Ellalle tsemppiä piinailuun. Täällä peukut pystyssä!

Lauralla muhkea folli, jolle myös peukutan, että nyt hedelmöittyy. Tsemppiä!

Ärrierin ovikseen myös peukutus ja peukutan hedelmöitymisen puolesta. Tsemppiä!

Anskulle :hug: ja jaksua. Kunpa todellakin tässä asiassa olisi reilumpaa ja kaikilla samat mahdollisuudet. Voimia.

Tsemppiä ja voimia kaikille yritykseen! :hug:

-Syyshortensia, joka bongasi maanantaina sykkeen ultrassa :heart:
 
Siis mä pillahdin ihan totaaliseen itkuun ku sain kuulla, että kaveri on 9. viikolla raskaana. Mikä on ihan sairasta koska olen kuitenkin aidosti onnellinen heidän puolestaan. Mut silti... Mä olin ihan valmis odottelemaan sen puoli vuotta sinne IVF:n mut mies pyysi soittelemaan Väestöliittoon. Kai se on soitettava jos vaikka saisi nopeutettua IVF:n pääsyä. Pitää vaan odottaa, että remppa olis ohi niin sitte. Kaippa se elämä voittaa.

Ja ihan oikeesti ja vilpittömästi vielä kerran onnea Jeyn! Kaikki menee varmasti oikein hyvin loppuun asti. :heart:
Kaikille muillekin oikein paljon tsemppiä ja plussa tuulia!
 
ajattelin että voisi varmaan nyt liittyä tänne joukkoon, ensimmäinen olis toiveissa ja n.6 kk ollaan oltu sillä asenteella et tulee jos on tullakseen. nyt sit ollaan puhuttu jo et pitäis alkaa yrittää enemmän, eilen kävin neuvolassa varaamassa ajan oikein lääkärille että tarkistellaan onko mulla kaikki ok. kierto on hieman sekavaa välillä. nyt menossa kp 6/27-33 ja kovasti mietityttää tuo että onko mula ollenkaan ovista, mitään oireita kun en koskaan ole huomannut, voisko joku viisaampi nyt neuvoa et miten sen parhaiten tunnistais kun ei oikein voi laskea päiviä kun kierron pituus on mitä milloinkin.
 
ärrieri, mielenkiintoista tuo kummalla puolella se isompi folli on verrattuna kipuiluihin. mulla on kanssa joskus ollut noin ja ehkä joskus vaan kipuilee enemmän se puoli missä yritetään yrittämällä kasvattaa follia ja siksi kipuilee se itse yritys. Itse en oo edes enää varma että mulla kasvaa mikään siellä. Tänään kp 13 eikä minkään sortin ovislimoja oo edes alkanut tulla! Onko teillä kellään hei nää lääkkeet vaikuttanut ovislimoihin tai niiden puutteeseen??

Ansku, ymmärrän tuskasi, oikeesti. Ite kun esikoista yritettiin ja sillon yritysta takana pari vuotta ja kaveri tiesi siitä. Ilmotti tyynesti että he yrittää kans ja naps ekasta heillä lähti. Olin tietty kans onnellinen. Seurasin sit päivittäin hänen raskauttaan, vaikka joskus tiukkaa teki. Meidän vauvoille tuli vuosi ikäeroa. Sit kakkosta yrittäessä mainitsin toiselle kaverille että me aletaan heti uudestaan "yrittämään" kun ekan kanssa meni niin kauan... Hän tuli itse uudestaan raskaaksi ekasta yrityksestä ja nauroi vaan ettei pelkää jos menee kesken kun hän raskautuu niin helposti että olis heti taas takuusti uudestaan raskaana jos meniskin kesken. Että juu, kirpaisi. Mutta totta se on että epäreilulta joskus tuntuu. Jotkut naiset kyllä raskautuvat helposti, toiset eivät. Mulla on tuttuja jotka ovat raskautuneet helposti, mutta sitten eivät tykänneet raskaana olosta ja eivätkä äityidestäkään sen pahemmin. Lapset menivät hoitoon pian ja palasivat duuniin mahdollisimman nopeasti. Mut nyt lopetan tän jaarittelun .... Huomenta vaan kaikille!

:wave:
 
Johan mulla olikin taas kolme päivää lämmöt koholla ja nyt tippui perustasolle jälleen. Lisäksi valkkaria tulee runsaasti ja kuvittelen että vuoto alkaa. Olisikohan taas kuitenkin niin ettei sitä ovista ollutkaan ja loppukierto menee taas miten sattuu. Eilen kokeilin napukkaa ja se oli edelleen "ovis-asemissa" korkealla pehmeä ja vähän avoinna.
Voishan sitä huvikseen töiden jälkeen ovistikulla katsoa, millainen viiva tulee. Nyt olisi dpo 4 digiplussan mukaan mutta epäilyttää taas nuo lämmöt.
 
Mahtavaa Jeyn, ONNEA!!!! :flower: :wave:

ON: Jännittää vähän irtosiko se munis vaiko ei...en ole tuntenut ainakaan mitään selkeää kipukohtausta kuten viime kesänä tärppikierrossa...Peittoja heiluteltu eilen illalla, tänä aamuna ja mies vielä kehui, että illalla saan vielä kerran :LOL: Noista limoista sen verran, että mä en ainakaan ole bongannut mitään limoja missään vaiheessa. Sanoin siitä lääkärillekin mutta se ei kommentoinut muuta kuin että ovistikku oli oikeassa, kohta munis irtoaa. Toivottavasti nyt sit kans irtoaa..

Tsemppiä Ansku, kyllä se plussa napsahtaa vielä sinunkin kohdalle, yleensä silloin kun sitä vähiten odottaa :) Ymmärrän kyllä miltä sinusta tuntuu, myös minulla on tuttuja, jotka tulevat raskaaksi juuri silloin kun he haluavatkin...toisin kuin meikäläinen..
 
Kiitos onnittelijoille! :flower:
Ella mulla ainakin lämmöt tässäkin kierrossa heitelleet missä sattuu! Siksi ei ovulaatiosta hajuakaan ja siksi en osannut epäillä olevani raskaana, kun lämmöt ihan normilukemis ja välil vaa missä sattuu.. Eli sekin on yksilöllistä miten jokaisen kroppa reagoi :)
 
Iltalämmöt sit vieläkin alemmat, nämä yleensä ylemmät olleet. Testasin semmosella sokeri-proteiini-veri-liuskalla ja veri värjäytyi heti tummaksi, voi enteillä tätiä.. Ovistestiin harmaa haamu. Kylkiä ja selkää jomottelee vaan.
 
Jeynille onnea!!

ON: Eilen ekaa kertaa todistettavasti tuli ovulaatiotestiin positiivinen tulos! Oon koko kesän tikuttanu mutta ei ole napannut plussaa (digitaalinen ovistesti minulla siis käytössä) ja nyt eilen aamulla, toisessa clomikierrossa tuli se täysi sarvi! Jee!
Peittoja on heiluteltu eilen ja tänään, illalla kai vielä yritetään :LOL:

Tuli vaan mieleen, että voiko ovistesti näyttää plussaa vaikka muna ei irtoaisikaan? Vai irtooko se aina kun testi näyttää plussaa?
 
:heart: TORSTAI 29.10. :heart:





HAAVEISSA ESIKOINEN



nasu-80..................yk 6.....................................KP 6/27-33
wannabemama.......yk 11...................................KP 7/30-46
Laura-vm86.............yk 8....................................KP 15/29-81
titityy80...................yk 6.........Terot, Clomit.......KP 18/28
Miisaliini...................yk 5.........Fremarit, IUI.......KP 19/29-30
Ansku-82.................yk 11.......IVF:n odotus.......KP 21/30
kipinäkenkä.............yk 5.........Clomit, metut......KP 22/28(-72)
Silent whisper..........yk 9.........Pregnyl...............KP 23/29-31
Miuku84...................yk 3.........Vyöhyketerapia...KP 29/27-28
Jeyn.........................yk 11.......Clomit..................KP 47/31-43




HAAVEISSA TOINEN



MAM2.......................yk 10.......Clomit, inssi......KP 22/31-32
Jonetta....................yk 3.........Terolut..............KP 34/28-40



HAAVEISSA KOLMAS



ärrieri.......................yk 3........Clomit, metut.......KP 13/32-46
Ella-83.....................yk 12...................................KP 25/24-46




HAAVEISSA NELJÄS



Ilona G...................yk 1...........Fermar..................KP 12/28





PLUSSANNEET: :heart:

Lokakuussa: Jeyn yk 10,





 
Hih mielenkiintosta lukea näitä ovisarvuutteluita! Tietääkseni voi tulla ovisplussa vaikkei se folli sit irtoaisikaan, mutta siis että sen aika olisi ja se yrittää hypätä = ovisplussa. Näin kai ainakin pcossa. Jos sait ihan selkeen vahvan tuloksen niin sit kyllä uskoisin että ovis tapahtunee! =)

Mulla on tänä iltapäivänä ollut lievää menkkamaista tuntua masussa ja veikkaan siitä ovista... Tänään pitää käydä miehen kimppuun illalla. Huomenna ultrassa näkee miten on asiat.

On kyllä kumma kun joskus on selkeä tunne pregnylistä tai ilmankin mistä tietää että NYT ON ovis, ja joskus ei mitään. Joskus on hirveet limat, joskus ei mitään. Joskus lämmöt menee "oikein" ja joskus ihan päin honkia. Ei siis ikinä voi tietää, siks kai tää onkin näin vaikeeta :/

Onko kukaan teistä ovista tikuttavista käyttänyt niitä raskaustesteinä? Oon kuullu että ne voi näyttää taas plussaa loppukierrossa ja se enteilisi plussaa r-testissäkin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja titityy80:
Jeynille onnea!!

ON: Eilen ekaa kertaa todistettavasti tuli ovulaatiotestiin positiivinen tulos! Oon koko kesän tikuttanu mutta ei ole napannut plussaa (digitaalinen ovistesti minulla siis käytössä) ja nyt eilen aamulla, toisessa clomikierrossa tuli se täysi sarvi! Jee!
Peittoja on heiluteltu eilen ja tänään, illalla kai vielä yritetään :LOL:

Tuli vaan mieleen, että voiko ovistesti näyttää plussaa vaikka muna ei irtoaisikaan? Vai irtooko se aina kun testi näyttää plussaa?
Heh! Täällä ihan sama tilanne eli elämän ekat ovisplussat bongattu ( ja vieläpä Prisman tikkuun) ja peittoja heilutellaan tooosi ahkerasti ;) Kyllähän se testi voi plussaa näyttää ilman että munis irtoaa, testihän näyttää vain sen lh-huipun ja joskus sen eritys on niin vähäinen, että se ei riitä irroittamaan munista. MUTTA eipä murehdita sitä vaan luotetaan että se irtoaa niin kuin yleensä tapahtuu ;)

Lämmöistä taisinkin joskus kirjoittaa aiemminkin, että mä en ymmärrä alkuunkaan että miks niitä pitää mitata kun se on täysin epävarma metodi selvittää onko ovulaatio tapahtunut?? Itse en myöskään menisi kokeilemaan kohdunnapukkaa, sillä sinne voi viedä sormissaan bakteereita ja/tai saada stimuloitua kohdun supistelemaan (jopa niin vähän että itse ei sitä huomaa mutta että se haittaisi hedelmöitymistä ). Lääkärin kanssa juteltiin näistä oviksen bongaamisasioista, ja tosiaankaan limoista tai lämmöistä ei voi päätellä ainba yhtään mitään ja useimmiten ovis on paljon myöhemmin kuin mitä itse luulee. Digitaalinen Clearblue on se, minkä tulokseen hän kuulemma luottaisi...Toivottavasti en nyt loukkaa ketään tällä mielipiteelläni :ashamed:

Ilona G: tulehan sit heti kertomaan mitä ultrassa näkyi :D Olen muuten lukenut että jotkut ovat huvikseen kokeilleet ovistikkua kierron loppupuolella ja osalla se on tosiaan näyttänyt plussaa kun hlö on ollut raskaana. Alkuraskaudessa erittyy myös LHta, joten se johtuu siitä....
 
ärrieri, joo lämpöihin ei pitäs liiaksi uskoa mutta suuntaa voi kuitenkin saada. Napukasta, tuskin kukaan likaisilla käsillä kokeilee, itse ainakin pesen hyvin ennen kokeilua. Napukan tunnustelu esim. kuuluu osana luomuehkäisyä (mm. Billingsin menetelmä) että tuskin siitä sinänsä haittaa on kun hygieniasta huolehtii..

Mä olen kanssa kuullut, että gynet suosittaa digitestiä luotettavana oviksen bongailussa. Tässä kierrossa mulla on digiplussa vaikka tikku oli samaan aikaan nega.. Tuota en oikein käsitä, koska tikun herkkyys on 20mIU/ml ja digin vasta 40mIU/ml. Mutta jos digi näyttää plussaa, pitää hormonia olla sitten niin paljon, ja tuo määrä muniksen kyllä irrottaa. Mulle gyne sanoi että vähintään 25mIU/ml tarvitaan LH:ta, että munis irtoaa.

 
Moi! En ole kerennyt nyt käydä koneella ja nytkin vähän kiire.. Kipeenäki oon ollu ku kävin ottaan ton sikainfluenssapiikin ja siitä tuli sivuvaikutuksia. Mulla on nyt kp 3/28-40 eli täti se sieltä tuli.. :( no tässä marraskuussa on niin paljon ohjelmaa ja pikkujouluja tulossa että nopsasti varmasti taas aika menee :) nyt siis yk 4 alkaa ja eka kierto ilman teroja alkakoon!!
 
Täällä on myös menkat alkaneet ja kp 3/27-28 meneillään. Missä vaiheessa kiertoa alatte tikuttelemaan ja mittaamaan lämpöjä? Entä onko jotain, mitä voi itse tehdä varmistaakseen, että munis kypsyy? :LOL: Ensi viikolla saan tietää kilpirauhas arvoni (sanotaanko sitä edes noin :/ ) sekä menen kolmannen kerran vyöhyketerapiaan ja myös aika homeopaatille on varattuna. Enpä uskonutkaan, kun alettiin raskautta yrittämään, että siihen saa rahaa kulumaan... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ella-83:
Mulle gyne sanoi että vähintään 25mIU/ml tarvitaan LH:ta, että munis irtoaa.
Tuo olikin mielenkiintoinen tieto! Toivonpa että minulta se 25mIU/ml LHta erittyi ;) En tosin tuntenut mitään selkeää kipupistettä tai -kohtausta, ainoastaan sellaista voimakasta menkkajomotusta ja kuumotusta. Tänäänkin on vielä ollut lieviä menkkajomotuksia...uuh, takaraivossa joku minulle koko ajan tolkuttaa että ei se munis sieltä irronnut kun en selkeästi sitä tuntenut... :$
 

Yhteistyössä