Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset vol 2

Kävinpähän tuossa elämäni ensimmäiset ovistestit kun on juilinu tuolta vasemmalta puolen alamahaa, niin näytti nyt iltasella semmosta tosi haaleeta ovis plussaa :) et jotain positiivista sentäs :)
Huomennahan se lääkäri varmaan näkeekin ultralla onko ovis tulossa?
 
Ilona G, jos on pco on mahdollista että ovistestit näyttää koko ajan plussaa. Joskus taas voi tulla plussia parissa vaiheessa kiertoa, sillon kyseessä voi olla ovuloimaton. Kroppa yrittää jotain useampaakin kertaan muttei onnistu. Itse tunnistän useimmiten nämä anovulatoriset kierrot siitäkin, että ovislimoja tulee moneen kertaan.
 
Hei Ella kiitos tiedosta! Oonkin miettinyt testaisinko vai en, olisko rahan tuhlausta. Itse joskus olen kyllä ollut tunnistavani oviksen ihan luomukierroista rajuista kivuista ja limoista ja lämmistä jne. Katsotaan miten tässä kierrossa käy, mielenkiinnolla odotan!
Olis ihana päästä vyohyketerapiaankin :whistle:
 
:heart: TIISTAI 27.10. :heart:





HAAVEISSA ESIKOINEN



wannabemama.......yk 11..................................KP 5/30-46
Laura-vm86.............yk 8....................................KP 13/29-81
titityy80...................yk 6.........Terot, Clomit.......KP 16/28
Miisaliini...................yk 5.........Fremarit, IUI.......KP 17/29-30
Ansku-82.................yk 11.......IVF:n odotus.......KP 19/30
kipinäkenkä.............yk 5.........Clomit, metut......KP 20/28(-72)
Silent whisper..........yk 9.........Pregnyl...............KP 21/29-31
Miuku84...................yk 3.........Vyöhyketerapia...KP 27/27-28
Jeyn.........................yk 11.......Clomit..................KP 45/31-43




HAAVEISSA TOINEN



Jonetta....................yk 3.........Terolut..............KP 32/28-40



HAAVEISSA KOLMAS



ärrieri.......................yk 3........Clomit, metut.......KP 11/32-46
Ella-83.....................yk 12...................................KP 23/24-46




HAAVEISSA NELJÄS



Ilona G...................yk 1...........Fermar..................KP 10/28


 
Miuku84 - Kävitkö julkisella puolella? Siellä ne ei kai tee mielellään mitään ennenkuin on vuoden yritys takana :/

titityy80 - Toivotaan että munis jatkaa kehitystään ja irtoaa pian :)

Laura-vm86 - Joo eiköhän lääkäri sen nää ja voi arvioida koska ovis tapahtuu!

Omaan napaan ei kummempaa.. Saas nähdä pitääkö perjantaina pistetty pregnyl piikki menkkoja enteilevät tuhrut poissa!
 
Ja nyt uutena asiana stressaan, voiko vahva antibioottikuuri (Ciproxin) vaikuttaa alkion kehitykseen? Jos kiinnittyminen tapahtuisi, niin muutaman päivän joutuisin vielä sen jälkeen antibioottia syömään. 10 päivän kuurin sain meinaan :/
 
Mut voi myös lisäillä tähän uuteen listaan. Nyt kp 20/31-32 ja kakkosta yritellään. Yrityskertoja nyt keskenmenon jälkeen on kertynyt 10. Tässä kierrossa apuna oli Clomit+inssi. Jos nyt ei oo tärpänny niin ens kierrossa Puregon+Pregnyl+inssi.
Aika huimaa, että siinä inssissä ruiskutettiin ovisplussa päivänä mun kohtuun 4 miljoonaa miehen hyvänlaatusia simppoja ja nyt jos ei oo tärpänny niin....Tosi aika harva on varmaa ekasta inssistä raskautunu.
Minkäännäkösiä oireita ei ole vielä suuntaan eikä toiseen...keskenmenneessä raskaudessa ekat oireet tuli viikon sisään ovisplussasta..eli pari päivää ois vielä toivoa, jos jotain oireita ilmaantuis...Voi kunpa jos... :ashamed: .
 
Ilona G
Ei oo irrotuspiikkiä, hyvähän se tietysti on jos irtoaa itse, mitä vähemmällä lääkityksellä selviää niin minusta parempi :) Eipä se lekuri kyllä sitä edes tarjonnu, kai se haluaa nähdä irtoaako se itsekseen. Folli oli perjantain ultrassa 11mm ja maanantaina 14 mm, toivottavasti jatkaa kasvuaan, ainakin kivut on sen mukaiset... sanoin miehellekin että jos ei näillä munasarjojen vihlonnoilla kehity munaa niin jo on kumma!
 
Ella -83:Täytyykö homeopatilla käydä useammankin kerran, vai riittääkö yksi käynti? Mitähän se mahtaa maksaa?

Silent whisper: Kävin julkisella. Sanoi, että muutaman kuukauden päästä olla yhteydessä uudestaan, jos mitään ei ole tapahtunut sillä aikaa.
 
Dodii nyt on käyty siellä ja en saanu mitään lääkkeitä, johtuen varmaan siitä, että oikeassa munasarjassa oli 1,8mm munarakkula, joka kuulemma puhkeaa kohta (kun on n. 2 mm) ja kannattaa panostaa :D
Ja sit pisti lähetteen lapsettomuustutkimuksiin, et siellä ne sit varmaan jotain lääkitystä määrää jos ei nyt tästä kierrosta sit tärppäiski jo!
Sanoinki tuossa äidille et jospa se kävis semmonen kun pentuna kun oli tikku sormessa ja sillä hetkellä kun lähettiin neulaa hakee, tikku irtoskin :) Et jos se nyt tärppäis vaikka sitten.
Pitää huomenna tätä panostusta harrastaa :D
Ainiin.. ja limakalvon paksuus oli 8 mm, onkohan se hyvä?

Muoks kun unohtu..
Eli sehän ei todennu ainakaan sitä PCO:ta mutta oli niin että vasemmassa munasarjassa ei näkyny yhtään mitään ja täällä oikeessa oli se melkein kypsä munarakkula + n. 10 ihan pientä munarakkulaa.. Siellä tutkimuksissa sit varmaan totakin tutkivat enempi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miuku84:
Ella -83:Täytyykö homeopatilla käydä useammankin kerran, vai riittääkö yksi käynti? Mitähän se mahtaa maksaa?

Mulla oli ensikäynti vajaat 2h ja maksoi 70e sis. lääkkeen ja sit kontrollikäynti oli 6 viikon päästä 45min ja 50e. Jos ei lääke olisi tehnyt mitään vaikutuksia, olisi se tässä kohtaa vaihdettu-

Muuten oon yhteydessä homeopaattiini s-postilla. Jos heti löytyy sopiva hoito, ei tarvi niin usein käydä. Mähän kävin taas kuukausi hoidon lopettamisen jälkeen uudestaan vo:lla ja olin reilun tunnin (50e) ja sain uuden lääkkeen ja ohjeet.

Pidemmät vastaanottoajat kun lääkäreillä ja saa mukaan heti noi lääkkeet.
Ja tavoitteena tietysti parantuminen vaivasta kokonaan. Minusta saamani hoito on ollut hintansa arvoista.
 
Hei Silent Whisper ai pregnyl voisi pitää vuodot pois, sehän oliskin hyvä homma, kerro sit miten käy! Minä en osaa sanoa noista antibiooteista...

MAM2, sulla on tosi hyvät mahikset, huima armeija sinne lähti, onnea siis!!! :)

Titityy80, joo tosiaan hienoa josset tartte irrotuspiikkiä, jos irtoiskin itsestään. Mulla irtoaa joskus mutta ei aina, ja siksi itse tahdon sen piikin (ja saankin pyytämättä). Sulla kasvaa tuo folli kivasti siellä kanssa :) Mullakin on pikkusta vihlontaa ollut taas, etenkin vasemmalla puolella. Kasvaiskin vaan!! Itse olen ihan naurettavan kärsimäton, tässä(kin) asiassa :ashamed:

Laura-vm86, sulla on jo muhkea folli, loistavaa! Limiksen paksuus kanssa hyvä! Ovis siis tapahtumassa hetkellä millä hyvänsä!
 
Mä oon kanssa malttamaton. Digiovisplussa tuli kp 20 niin ajatteöin että kp 34 voisi tehdä r-testiä tarvittaessa. Toisaalta mietin, miksi nytkään plussaa tapahtuisi, sentään jo 11 kertaa alkanut vuoto. Mut sitten jostain toivonkipinöitä taas repii, ja tärppiin vähän uskoo. Sillon ovispäivänä ainakin pupuiltiin.. Mitenhän vaan saa ajan kulumaan tonne kp 30+. Vikko ainakin odoteltava.
 
Tänään menkat virallisesti loppu, mutta viime yöstä saakka särkenyt vasenta munasarjaa ja nyt siirtynyt kohtu/ alaselkä akselille... Mitä tää nyt on? kp 5 vasta menossa, ei oikeen oviksestakaan tietoa ja menkat siis oli ihan normaalit. Ois ehkä kannattanu testata ovista, mutta se nyt on tältä päivältä jo vähän myöhästä.

 
Varmaan siellä alkanut uusi munis kasvavaan. Mä oon kanssa joissain kierroissa huomannut kierron alussa jo kipuilua miniksessa, varsinkin jos edellinen kierto jäi ovuloimattomaksi. Mut mulla ei silti itse ovis ole tapahtunut mitenkään etuajassa. Aikaisin ovispäivä mulla on ollu kp14.
 
Kiva että joku muukin on malttamaton :LOL: mäkun en pysy suunnilleen nahoissani enää, eikä ovis oo edes vielä tapahtunut! Sitten kun on, niin tutkailen jokaista "oiretta" kunnes oon ihan sekasin mikä vois edes olla oire ja mikä ei... :( Mulla molemmissa plussakierroissa vaan ei oikeestaan niitä oireita ollut mikä on tietty tosi yleistä. Siltikin nytkin oon ihan valmis piinailemaan ihan kunnolla, koska kuitenkin jokainen kierto ja raskautuminen on erilainen tapaus :p

Mua miedosti kivistää ja kipunoi ajoittain molempia munasarjoja. Tänään kp 11 menossa ja odotan ovista viimeistään ultrapäivänä kp 14 (perjantai) ja jännään miten käy jossen saa pregnyl piikkiä ajoissa... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ella-83:
Ilona G, jos on pco on mahdollista että ovistestit näyttää koko ajan plussaa. Joskus taas voi tulla plussia parissa vaiheessa kiertoa, sillon kyseessä voi olla ovuloimaton. Kroppa yrittää jotain useampaakin kertaan muttei onnistu. Itse tunnistän useimmiten nämä anovulatoriset kierrot siitäkin, että ovislimoja tulee moneen kertaan.
Mulla tapahtui viime kierrossa just näin eli sain kaksi kertaa melkein yhtä vahvat viivat (jotka tulkitsin minun kohdallani plussiksi) mutta munis ei silti irronnut. Vasta nyt kun luin ellan tekstin, tajusin, että sitähän se oli että kroppa yritti parikin kertaa irroitttaa munista mutta kun ei niin ei... MUTTA Jee! Tänään sain elämäni ensimmäisen ovisplussan tikkuun ja vieläpä vahvemman viivan kuin kontrolliviiva :p Puolen päivän maissa on sopivasti ultra, jotta näkee montako munista siellä on valmiina. Nyt vaan peukut pystyyn, että ne irtoaa! (saatan ehkä kysyä irroituspiikkiä ) Selvä vaikutus oli siis metuilla, jotka aloitin tähän kiertoon ;)

 
No niin, ultrassa käyty ja uutiset positiivisia :) Kohdun limakalvon paksuus oli 11mm (9 mm on kuulemma jo tosi hyvä ) ja yksi munasolu on siellä valmiina irtoamaan, läpimittaa oli peräti 22mm :p Kehoitti heiluttelemaan peittoja tänään mutta varmuuden vuoksi heilutellaan vielä huomennakin :)
 
Wau, loistava uutinen ärrieri! Tuliko irrotuspiikkiä vai koitatteko ilman? Itse todella toivoisin samanlaisia uutisia perjantaina =) Jomotteleeko sulla se munis, tunnetko kummalla puolella se on? Mua selkeesti vasenta puolta jomottaa enemmän, joten uskoisin ja kovasti toivoisin siellä jotain kasvavan.
 
Ilona G: Sain reseptin irrotuspiikkiä varten mutta sovittiin, että käytän sitä keinoa vasta ensi kierrossa jos nyt ei tärppää. Lääkärin mielestä munis näytti niin kookkaalta että irtoaa kyllä itsekseenkin ja LH-huippukin on varma koska ovistikut näytti selkeän plussan. Mulla on jomotellut selkeesti enemmän vasemmalta puolelta mutta yllätyksekseni iso munis on oikealla puolella.
 
Onnea Jeyn! :heart:

Ja anteeksi nyt tulee maailman luokan vuodatus:
Mä oon niin vittuuntunu! Kaikki ympärillä tulee raskaaksi. Tuosta vaan. Suuria ponnistelematta. Minä en ollenkaan. Onnellinen oon toki kaikkien puolesta, mutta joka kerta se vaan tuntuu pahemmalta ja pahemmalta. Miksi niitä nallekarkkeja ei voida jakaa tasapuolisemmin? :'(
 

Yhteistyössä