Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset keväällä

Kiitos teille ystävät =)

Onhan tää aika toivotonta hommaa... kai se nyt vaan sinne gynelle on mentävä vakkei mua huvittais yhtään. Mä haen kans ne clomit ja ukko käy simppatestissä... ku mä vaan saisin aikaseks hankkia sen ajan. Mä en tiiä miks mä jarruttelen sinne menoa, kai se sit vaan tuntuu, että oikeesti on ongelmia, kun sinne pitää mennä ja sit taas toisaalta tuntuu, että hätiköinkö, kun just olin sillä gynen luennolla ja se gyne sano, että esim. Briteissä ajatellaan, että vasta kahden vuoden yrityksen jälkeen puhutaan lapsettomuudesta. Toisaalta meillä on vielä ajoittamisessakin parannettavaa. Ääh kai se on mentävä...
 
wannabemama kannattaa mennä! Epätietoisuudessa eläminen ei ole ollenkaan helppoa eikä mukavaa. Parempi on tietää totuus. Voin sanoa, että kun lääkärillä käy ja saa siellä vastauksia niihin kysymyksiin, jotka koko ajan pyörii mielessä, niin kyllä helpottaa oloa! Eikä tuo minun mielestä ole mitään hätiköintiä.
 
onnittelut plussasta silent :heart:

Meillä siirtyi eka luovutus tuonne huhtikuun loppuun. Luovuttaja lomailee ja oli kyllä valmis tulemaan lomalla mutta mielestäni se nyt ei oikein ole reilua!!!
Sitä tässä oon miettiny että miksi noi clomi päivät saattaa olla erit esim kp3-7 tai kp5-9?? tää tollo ei oikein tajua!!!

mutta teille kaikille oikein kovasti plussatuulia!!!!
 
Onnea Silent whisper :heart:
Elämme jännittäviä aikoja, nyt kp 12/26? ja aamupäivällä pregnylpistos ja iltapäivällä inssi.. Olo on siis omenainen, posket punasina ja siemenet sisällä :D Voi kunpa vielä itäisivät.
 
8.3.2010 MAANANTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Santtuli.................yk 2,5v...puregon, pregnyl.......KP 36/30
Silent whisper.......yk 13......IVF/ICSI.....................KP 28/30
Miuku84................yk 8........vyöhyket, homeop.....KP 27/27-28
AaVee...................yk 15......IVF.............................KP 24/30(33)
kipinäkenkä...........yk 1,5v...clom, metut, menop...KP 24/28
yrittäjä83..............yk...........lugesteron.................KP 22/28
Nasu-80.................yk 11.......................................KP 20/26-34
Hlemmur................yk 7........clomit........................KP 17/
Mahdotontako.......yk...........clomit...(1. yht)..........KP 15/30
Kirsikka09..............yk 2........clomit........................KP 7/
Siffis......................yk 11........................................KP 6/30
wannabemama.....yk 14.......terot.........................KP 2/32-33
TaCa......................yk...........koti inssi, clomit........KP
Miisaliini.................yk 5........fremarit, IUI
enkuliini.................yk 1v
Amf



HAAVEISSA TOINEN



minime.........................yk 1..............terot...........KP 32/30
vaahtokarkkiunelma....yk 8..............clomit..........KP 26/
Calypso.......................yli vuosi........clomit..........KP 8/29
Nallekarkki...................yk 2.................................KP 2/27
Diinu............................yk 1..............clomit..........KP 1/30-32



HAAVEISSA KOLMAS



memmiliini...........yk 13...............clomit..............KP 32/27-40
Christie...............yk....................clomit, inssi.....KP 12/26




TAUSTALLA
markke, Emma2, Nyynyy





PLUSSANNEET :heart:



2009

Lokakuu: Jeyn (yk 10)
Marraskuu: Laura-vm86 (yk 8), ärrieri (yk 3), Jonetta (yk 4), neitim (yk 10-11)
Joulukuu: Sartsa83 (yk 23), titityy80 (yk 8)

2010

Tammikuu: Ilona G (yk 2)
Helmikuu: Ella-83 (yk 14), Toive81 (yk 6)




_____________________________________________________
Päivittämiseen tarvitaan LAINAA-näppäintä, päivitetään tiedot ja sen jälkeen poistellaan viime päivttäjän nimi alusta ja guote lopusta.

 
wannabemama - mä suosittelen myös gynen luona käyntiä.. kyseessähän voi olla joku helposti korjattavissa oleva hormonijuttu =)

TaCa - eri klinikoilla tuntuu olevat eri käytäntöjä clomien kanssa, mutta uskoisin että tulos on silti sama :)

Christie - plussatuulia ++++++++++ :whistle:
 
TaCan (luin eka että TaCon :D ) olen unohtanut toivottaa tervetulleeksi! Siispä hyppää kyytiin. :) Varmaan aika mielenkiintoinen ja haastava homma tuo koti-inssi. Jospa pian tärppäis!

Hlemmur Oon samaa mieltä, että on helpompaa ku tietää missä vika lapsettomuuteen. En haluaisi olla selittämättömästi lapseton, vaikka eihän sitä itse valita voi. Kamala epätietoisuus missä mättää. Oikea hoitomuotokin olis vaikeampi löytää taino periaatteessa, eihän selittämättömästi lapsettomille ole edes selvää hoitomuotoa. Toisaalta, monille heille sitten käy niin että raskaus alkaa luomusti jonkin ajan kuluttua. Olishan se ihanaa tulla raskaaksi pelkkiä sormia napsauttamalla, mutta ku ei niin ei. Olen kiitollinen että lääketieteen ansiosta myös lapsettomuudesta kärsivillä on mahdollisuus raskautua.

kipinäkenkä Kiitti. :) Jospa ne menkat pamahtais, vaikkapa ens yönä. Laitan tilaukseen. :D

toive81 Miten siellä on asiat?

Itse päätin, että jos tässä testailemaan joskus taas pääsee niin pysyn kaukana noista testeistä, mitkä näyttää kuinka pitkällä on raskaana. Pää vaan sekoaa, jos käy niinkuin toiveella että näyttää kokoajan samaa... :|

Mulle sit tuli vielä flunssakin. :ashamed: Poika oli mahataudissa viikonloppuna ja jopahan muakin tänään yökötti, tosin mua yökötti jo viimeviikolla eli selvä mahatauti tulossa. Ihan kiva jos olis sit flunssa ja mahatauti yhtäaikaa... Ja jos ne menkatkin vielä samaan syssyyn pamahtais niin jee. :D
 
Huomenta tytöt! Ja tervetuloa TaCa joukkoon!

Wannabemama: Kyllä kannattaa mennä! Ainakin siitä saa taas toivoa ja uskoa ja asiat menevät jollain lailla eteenpäin. Sitten ei tarvitse stressata niin paljoa, kun toiset pähkäilee sun puolesta ja löytävät ehkä ratkaisun. Ainakin itsellä mieli oli polikäynnin jälkeen kevyempi, sai taas uskoa tähän hommaan!

Oma napa: Ihan niinkuin nännit olsivat ihan pikkuisen arat ja alamaha vihloilee. tietty voi johtua siitä, että menkat on tulossa. Kp on nyt 27, viime kierto oli 28 pvää ja ennen se on ollut 29 pvää, jos on ollut ollakseen kiertoa ollenkaan. Tein sunnuntaina kotitestistä tilaamani liuskatestin, herkkyys 10, mutta nega, tänään aamulla unisilla silmillä ja isolla toiveella, vääntäen ja kääntäen, kirkkaan valon alla, olin näkevinäni haamujen haamun. Vitsi kun mies ei ollut kotona, enkä saanut sitä mukajotain näkymään kamerassa...Eli hiukan kaistapäinen olo täällä... Mahtaako kulua huomenna taas testi, vai maltankohan odotella torstaille...

Diinu: kylläpäs tilaus toimi nopsaan, onnistuiskohan plussankin tilaaminen yhtä kätevästi ;)

Minä tilaan plussan itselleni ja teille kaikille muille kuumeilijoille tämän käsillä olevan kierron viimeiseen päivään (tai päivää aiemminkin käy ;)) !!

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
 
Heh... en ole enää pariin kuukauteen merkannut kalenteriini mitään kierron vaiheita vaan tulen tänne aina tarkastamaan tilanteen jos alkaa epäilyttämään joku ;)

Taas on niin paljon tuntemuksia että voisi muille jaella :LOL: ja jos nyt olis tärpänny niin olis kyse melkeen neitseellisestä sikiämisestä. Me kun yritetään välttää sitä paksuuntumista tän kevään tälleen puolitosissaan.

Näytän taas kiipeevän tuossa päivittelylistassa melko kärkisijoille, joten kohta alan käymään täällä taas päivittäin... tunneittain... minuuteittain...

Mies vouhkaa taas ihan älyttömästi vauvajuttuja kun taitaa kevät olla iskenyt hänellekin. Työkaveri tiineenä ihan alkutaipaleella yms. Että ei kai se muu auta kun pitää sormet ristissä ja toivoa toivotonta...

Tulispa se lääkärikutsu sieltä TYKSistä jo niin sais sen paskan alta pois ja pääsis takasin yrittämään paksuuntumista.
 
Moi!

Mun "piina" vaan jatkuu...Multa otettiin torstaina se hcg verestä ja arvo oli 1020. Eilen otettiin toinen ja arvo oli vain 2030, mutta lääkäri sanoi arvojen olevan ok?!? Matalat kylläkin, mutta sopii viitearvoihin. Olen kyllä lukenut, että NORMAALISSA raskaudessa arvot tuplaantuisi noin 36h välein ja huonolta näyttää kyllä mun silmiin. Tätä ihmettelin hälle ja sanoi, että näin alussa arvojen ei tarvitse noudattaa tuota sääntöä, että vasta kun lukemat on isompia, tuplaantuminen lähtee kunnolla liikkeelle. Enpä ole moista ikinä ennen kuullut!!!???

No anyway, käski varata ultran ensi viikolle, siellä selviää raskauden kesto ja aion kyllä keskustella Suomalaisen lääkärin kanssa vielä tästä hCG jutusta kun tuli kyllä ihan uutta infoa. Eli Toiveen epätietoisuus jatkuu, arvot siis nousee vaikkakin hitaasti, oireita ei ole tullut, vatsakipuilu ajoittaista, ei vuotoja. Vaistoon luotan kyllä edelleen, eli en usko mulle onnellista loppua. Kerron lisää kun on jotain kerrottavaa. :ashamed:

Toive ja mukamas 5+5
 
8.3.2010 MAANANTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Santtuli.................yk 2,5v...puregon, pregnyl.......KP 37/30
Miuku84................yk 8........vyöhyket, homeop.....KP 28/27-28
AaVee...................yk 15......IVF.............................KP 25/30(33)
kipinäkenkä...........yk 1,5v...clom, metut, menop...KP 25/28
yrittäjä83..............yk...........lugesteron.................KP 23/28
Nasu-80.................yk 11.......................................KP 21/26-34
Hlemmur................yk 7........clomit........................KP 18/
Mahdotontako.......yk...........clomit...(1. yht)..........KP 16/30
Kirsikka09..............yk 2........clomit........................KP 8/
Siffis......................yk 11........................................KP 7/30
wannabemama.....yk 14.......terot.........................KP 3/32-33
TaCa......................yk...........koti inssi, clomit........KP
Miisaliini.................yk 5........fremarit, IUI
enkuliini.................yk 1v
Amf



HAAVEISSA TOINEN



minime.........................yk 1..............terot...........KP 33/30
vaahtokarkkiunelma....yk 8..............clomit..........KP 27/
Calypso.......................yli vuosi........clomit..........KP 9/29
Nallekarkki...................yk 2.................................KP 3/27
Diinu



HAAVEISSA KOLMAS



memmiliini...........yk 13...............clomit..............KP 33/27-40
Christie...............yk....................clomit, inssi.....KP 13/26




TAUSTALLA
markke, Emma2, Nyynyy





PLUSSANNEET :heart:



2009

Lokakuu: Jeyn (yk 10)
Marraskuu: Laura-vm86 (yk 8), ärrieri (yk 3), Jonetta (yk 4), neitim (yk 10-11)
Joulukuu: Sartsa83 (yk 23), titityy80 (yk 8)

2010

Tammikuu: Ilona G (yk 2)
Helmikuu: Ella-83 (yk 14), Toive81 (yk 6)
Maaliskuu: Silent whisper (yk 13)




_____________________________________________________
Päivittämiseen tarvitaan LAINAA-näppäintä, päivitetään tiedot ja sen jälkeen poistellaan viime päivttäjän nimi alusta ja guote lopusta.


 
Diinu - Kiva että menkat sitten alkoi :)

vaahtokarkkiunelma - wautsi, varovaiset onnittelut haamusta. Toivottavasti vahvistuu :heart:

toive - Täältä löytyy kalenteri raskaushormonin noususta, ja kyllä ne sun arvot on ainakin viitearvojen sisällä :)
http://metku.net/~pesu/faq.php

).( Kävin tänään verikokeessa ja hCG oli 230 (pp13), mikä on kuulemma hyvä :) Eli enköhän ala tästä pikkuhiljaa uskaltautua tuonne plussanneiden puolelle.. :wave:

Paljon plussatuulia puhaltelen teille kaikille +++++++ :whistle:
 
Huomenta!

Aaveellä olikin hyviä uutisia! Uskoa, toivoa, onnea ja voimia siirtoa varten!

Toive81: Jos nuo arvot on viitearvoissa niin ihan hyvältähän se kuulostaa, samoin kun se, että arvo on kuitenkin noussut, ettei ole mikään varhainen keskeytynyt keskenmeno (aikamoinen sanahirviö, mutta ymmärtänette asian) vaan siellä raskaus kuitenkin etenee.


Silent whisper: Hyvä että kaikki vaikuttaa olevan kunnossa! Me tullaan kaikki perästä!

Oma napa (on turvoksissa): Tänään tein uuden liuskatestin ja selkeästi siinä jotain väriä oli, mutta ei ainakaan yhtään selkeämpi kuin eilinenkään. Onneksi mulla on vielä huomiselle liuskatesti ja sitten vielä yks apteekin oma tuolla varastoissa. Minä haluan tietää raskaudesta mahdollisimman pian, kun sitten pitää tota kilpirauhaslääkitystä lisätä välittömästi. Ihan niinkuin nyt olisi sellainen ällötysolo, jota oli esikoisen aikana ja viime kierrossa heti ovulaation aikaan, mikä siis varmaan johtui clomeista. Tässä kierrossa ei ennen ole ollut, joten pidän peukkuja että olisi tärpännyt bd. Sitä litratolkutonta valkkaria ei kyllä nytkään ole ja se huolestuttaa, ehkä pikkuriikkisen runsaampaa se on kuin normaalisti kylläkin. Ja jos oikein tarkkaan tunnustelee ja keskittyy niin voi olla että nännit on edelleen aavistuksen arat... Tämä kierto on mennyt kauhean nopeasti ja vaivattomasti, mut nyt näpä kierron pari viimeistä päivää sitten ihan kostoksi matelevat.... :kieh:
 
Mua on alkanut pelottaa toden teolla että jos tämä luomuraskautuminen ei onnistu. (Mietin muuten että olenkohan väärässä pinossa kun luomuna yritetään... mutta kuitenkin kun sairastan PCOSia niin saan kai olla täällä :ashamed: ) Mun hermot ei kestäisi hoitoja, tiedän sen. Stressaisin, masentuisin, ahdistuisin, pettyisin... Niin varmasti monet, mutta olen luonteeltani sellainen stressaaja että... Hmm... no onneksi yritykset on vasta aluillaan. Jos ei puolessa vuodessa kuulu niin lääkärille menen (gyne sanoi että 4 kuukaudessa jos ei kuulu niin sitten jo)...
 
Nallekarkki, mullahan on kanssa dignoosi vaihdellut pco:sta ovulointihäiriöön ja useampaan kertaan oisin lääkkeet saanut mutta en aloittanut. Mähän raskauduin luomusti, vyöhyketerapia auttoi, homeopatia oli myös avittamassa hormonitoimintaa.
 
Tulihan se r-testi tehtyä eilen, ja arvatusti negaahan se täytti.. :ashamed: Tänään sitten alkanu tissit kipeytymään, elikkäs varmaankin täti tekee tuloaan... :/ Toisaalta tarkotus olis uudessa kierrossa varmaan ottaa taas noi pistoshoidot käyttöön, että sais se täti sitten kanssa tulla jo jos kerta tuloaan tekee... :kieh:

Onkos teille kaikille tehty se aukiolotutkimus? Kun aloin tossa yks pvä miettimään että hei, mullehan ei oo sitä tehty..! Olen kuitenkin käsittäny, että se on melkeimpä ensimmäisiä tutkimuksia, mikä suunnilleen rutiinina tehään kun lapsettomuuspolille hakeutuu??? Vai onko siinä joku "juttu" minkä perusteella se tehään?

 
Santtuli: Pahoittelut negasta. :hug: Saman kohtalon koin miekin, ainakin dpo 11 testi oli tyylipuhdas nega. Huomenna pitää viel testata; jos nega --> uusi testi dpo 16 ja jos sekin nega, voin lopettaa Luget. Ottaa päähän ja rankasti jatkaa noita palleroita kun testi on kuitenkin huomennakin nega....Ja mihin se nyt siitä muuttuis lauantaihin mennessäkään.
Haluan vaan nopeasti uuden kierron alkamaan... Tuntuu ihan perseeltä tuhlata testejä ja hieroa sitä negaa vasten kasvoja monet kerrat.

Miule tehtiin aukiolotutkimus ihan hoitojen alussa, samoin miehen siemenneste tutkittiin. Tulinkin sitten siinä kierrossa raskaaksi, kun munajohtimia ronkittiin.

 
Dpo 14 ja edelleen NEGA. No kidding...?

Soitin polille jo tänään ja kyselin jatkoista. Hoitaja mutisi, että vielä pitää dpo 16 testata ensin, mutta lupasi jutella lääkärin kanssa jatkoista. Clomit ja menopur oli papereissa, mutta ittee vaan mietityttää miks Clomit alle, kun ei niillä viimeksikään mitään tapahtunut...?

Santtuli Huomasin, että taidat olla lisäkseni ainoa (?), jolla on pistoshoidot tässä ketjussa hoitomuotona. Missä vaiheessa kiertoa aloitat piikit?
Miula ne alkoi tässä kierrossa kp 8 mutta alla siis Clomit kp 3-7.
 
Onnea toiveelle ja silentille!!! Antaa toivoa meille muillekin nämä plussat!! :flower: :heart:

Ja sitten: Teistä monikin on varmasti käyttäny joskus tuota cb:n digiraskaustestiä, viikkonäytöllistä tai sitä tavan digiä. Oletteko koskaan negasta suivaantuneena purkanu koko testiä? :ashamed: Mä tein näin, ja olin aivan kummissaan, että miksi siinä liuskassa oli kaksi viivaa? Siis siinähän on kaksi liuskaa, toisessa oli pelkkä testiviiva ja toisessa oli testi -ja kontorolliviivat. Eihän noilla viivoilla vissiin ole mitään merkitystä, mutta kyllähän ne digiovistestissäkin vahvenee ne viivat, kun ovis lähestyy? :headwall: Enhän minä yhtään pettynyt ole.. :whistle:
 
Huomenta!

Liuskatesti nro 4 tehty ja tuloksena aavistuksen selkeämpi mutta todella todella haalea haamu/plussa. Kierronpäivät on kuitenkin jo 29/ 28-29, joten kyllä minusta viivan pitäisi vahvempi olla. No huomenna sitten on vuorossa apteekin oma, josko se olisi luotettavampi ja todistaisi tämän tilanteen nyt jompaan kumpaan suuntaan...

voi kärvistelyä! Jaksamista kaikille, piinailijoille ja ovista odotteleville, ja erityisesti niille, joiden pitää nyt jaksaa pupuilla!
 

Yhteistyössä