Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset keväällä

SW: Niin miekin, mutta näköjään löydän positiivisiakin puolia tästä asiasta - sen, että kierto on näin lyhyt! :p Näin lyhyttä kiertoa ei ole ollut sitten viime kesän. Mukavampi näin, että saa edes mahdollisuuksia raskautua kuin se, että kärvistelisi vaan vuotoa odotellessa kiertopäivien huidellessa ties missä. Sitä *askaa on tullu tehtyä ihan tarpeeksi :kieh:

Mie voin kyllä listaa päivitellä, jos kukaan muu ei taho. :wave:
 
SW Jees kiitti! Huomasinkin, pp:t tuolla kp:n sijaan ja hyvä niin. PP:thän tässä nyt laskennan alla on. =) Ei mulla kummemmin mitään oireita oo ollu. En tiiä pitäiskö niitä olla jo tässä vaiheessa? Eilen ja tänään mielestäni oon aamulla maistanu heikohkon veren/raudan maun suussa. Parina yönä oon rampannu pisulla ja nukun tosi katkonaisesti. Nivusissa on tuntunu aika ajoin pikku nippailuja. Ei enää jaksais odotella... Kevyet 12 päivää vielä pitäis jaksaa! :LOL:
 
kipinäkenkä - ihanaa että pystyt ajattelemaan asiaa edes vähän positiivisestikin :heart: Kiva kun jatkat päivittelyä. Mä kun en virallisesti tällä palstalle enään kuulu :) En kyllä kuitenkaan malta olla päivittäin kurkkimatta ja kommentoimatta :kieh:

AaVee - Toi katkonainen nukkuminen kuulostaa ainakin hyvältä ;) Mulla alkoi se kanssa noilla päivillä! Ja nippailut myös.. :) Vitsit mulla on vahvasti sellainen olo että teille on plussa tulossa :heart: Mä testasin jo pp11 selvän plussan!

Diinu - Korjasin :)
 
No nyt on sitte varattu aika gynelle, mutta jotenkin se vaan mua ahdistaa. Ei millään haluais pyytää apua tälläseen ongelmaan vaan toivois sen tapahtuvan itsestään... ja edelleen mietin, että voisko vielä ite tehdä jotain paremmin tän asian suhteen ennen lääkkeitä tai hoitotoimenpiteitä... kallistakin se on...
Onks teiän muitten ollu ihan helppo mennä gynelle juttelemaan?
 
Toivottavasti tänne mahtuu vielä yks kuumeilija B) Täällä on reilu puoli vuotta yritystä takana, kolme kuukautta syöty terolutteja ja eka luomukierto nyt. Keskiviikkona on ultra koska kierto ei ilmeisesti oo tasaantunu :/ Oon vielä aika toiveikas ku yks tyttö jo on. Kiertopäivä 34 nyt ja raskaustesti nega plus hirveet mahakivut. En ymmärrä mistä nää johtuu. Toivottavasti ultrassa selviää. Mitä kokemuksia muilla on jos terolutit ei auta? Antaako ne jotn muuta hormonia kiertoo tasaamaan?
 
Wannabemama Mulla ei ainakaan oo ottanu koville mennä gynelle jutteleen lapsettomuudesta. Ihan alusta asti tuntu hyvälle ratkaisulle. Just tossa suihkusta tullessani itseasiassa mietin, et oon levitelly jalkojani viime viikkoina enempi gynelle ku omalle miehelle! :LOL: Onhan se tietty tosi, et kyllä sitä olis mielummin nähny oman miehen naaman siinä jalkojen välissä hedelmöityshetkellä ku jonku vieraan ukon. Mut onneksi oma mies oli sentään siinä pään vieressä tukena. Mulle on loppujen lopuksi ihan sama miten se vauva sieltä aluilleen saadaan kunhan saadaan. :) :heart:
 
Pitääpi tässä vähän taas purkaa näitä ajatuksia...
Kp 19 menossa, inssistä ja oviksesta on nyt 6 päivää ja mitä ihmeellisempiä oireita oon ollu tuntevinani. "Nipistelee" vattasta molemmilta puolilta vuoron perään ja ihan kun pissattaiskin koko ajan..
Ihan hirveetä odotella vielä viikko että voi testata, toivottavasti ei oo mikään pahemmanluokan valeraskaus
B)
 
Joo mun mensut taas teki hämäys hyökkäyksen... eli tänään oli vuodoton ja eilenkin vain ruskeaa... Mutta sen verran kuitenkin että selvästi oli ns. kuukautiset alkaneet..

Ihmettelinkin miten ne nyt ennen maanantaita tolleen tulee kun AINA se maanantai on ollu niin tärkee niille vaikka olis viikollakin pielessä niin aina maanantai... Huomista siis odotellessa... ;)

Lisää vettä myllyyn heittää tämän päivän osalta jatkuva pissalla juokseminen... Ehkä se on vaan tää mega turvotus mikä on lähdössä mutta siltikin ihmetyttää kun sain pahimmillaan parin tunnin väleillä tänään juosta (normisti kaks kertaa päivässä tällä seurapiirirakolla)

Eli kiikun kakkun kp jotain tai 2 :D

Kertokaas nyt konkarit vielä mitä vaihtoehtoja on aloittaa tutkimuksia ja missä... Mikä tässä lystissä on kalleita ja miten voisi selvitä mahdollisimman pienillä kuluilla?

- pessimisti
 
Tervetuloa uusille :wave:

Tädin kiusaamille voimia uuteen yritykseen! :hug:

yrittäjä83 sä kysyit noista tutkimusten aloittamisesta; me aloitettiin tutkimukset yksityisellä (AVA-klinikka), jossa oli ilmainen ensikäynti. Siellä tehtiin ensikäynnin jälkeen meidän molempien perustutkimukset, sain reseptin clomeihin jne. Kun alkoi näyttää siltä, että tarvitaan ehkä järeämpiä (=kalliimpia) hoitoja, pyysin lähetteen julkiselle puolelle. Kesti noin puoli vuotta, että sieltä tuli kutsu ensikäynnille, ja kerittiin siellä käymäänkin (varattiin IVF-suunnitteluaika), mutta tulin sit kuitenkin pelkillä clomeilla raskaaksi eikä hoitoja ehditty aloittaa . Jos haluaa pienentää kuluja niin kannattaa varmaan pyytää lähete julkiselle. Lääkkeet tietty maksaa.

ON: Eilen iltapäivällä eli kp 14 tuli plussa ovistestiin (eilisaamuna oli vielä nega). Lauantaina, eilen ja tänään on heiluteltu peittoja. Riittääköhän se?? Huomenna ei kyllä enää jakseta, ei voi mitään. Tyttö sai lauantaina oksennustaudin, miehellä on flunssa ja mulla jotenkin huono olo, joten ihme että ylipäänsä jaksettiin yrittää. Romantiikka oli kaukana ainakin tänään :headwall:
 
Siis nyt ihan omanapaisesti, turhauttaa ja itkettää :(

Soitin tänään sinne klinikalle missä ollaan hoidoissa, niin heiltä on loppunut luovutetut siittiöt, lisää on tilattu Tanskasta, mutta luultavasti ei ehdi tulla tähän kiertoon niitä, kp5 jo... :'(

Loppuviikosta soitan vielä uudestaan, mutta eipä kyllä ole toivo korkealla...

Hitto meni päälle kolme vuotta saada mies lämpiämään näihin hoitoihin, niin nyt en kaipaisi enää viivytyksiä....
 
Vaahtikselle onnea :heart: !!

Teto tervetuloa joukkoon minunki puolesta =) ! Pahoittelut tuollaisista ikävistä viivytyksistä.. :hug: Tuo on kyllä todella turhauttavaa, jos kierto menee ihan "hukkaan" tuollaisen takia.. :( Toivotaan parasta, että "tilaus" ehtisikin ajoissa tulla!

ON: Eilen menkat tulla tupsahti kun puun takaa eli tänään olis kp 2/42 . Mä oon ilonen kun menkat alko suht ajallaan(eli ei monen kk kiertoa..) ja vielä iloisempi että mies oli kovasti suostuvainen, että kokeillaan pistoksia taas uudelleen nyt tässä kierrossa :D Viime kierto kun oli ns.lepokierto.. Onneks tulee maksukattokin jo pian täyteen, niin ei lääkkeetkään sitten enää maksa niin kamalasti... :/
Tänään soittelin aamulla polille ja antovat ajan huomiselle, varmaan kp 4 tai 5 saa alkaa pisteleen sitten =) Toivottavasti nyt jo tärppäis tässä kierrossa!! Kaikille kovasti plussatuulia ++++ :whistle:
 
Heih,

Tervetuloa uudet kuumeilijat!

Calypso: luulisin, että tuo peittojen heiluttelu riittää! Kovasti peukkuja, että tärppi oisi käynyt!

Santtulille plussatuulia uuteen kiertoon!

Seurantaultrassa tänään kp 14 käyty ja oikeassa munasarjassa köllöttelee 17mm johtofolli ja kohdun limakalvokin hyvä eli reilut 8 mm. Ovulaatiota voinen siis odotella ihan näinä tulevina päivinä, jännittävää! Oikealla alavatsalla onkin tuntunut vähän nipistelyä ja valkovuoto on selkeästi lisääntynyt. Ovistesti antoi viivan, mutta on vielä kontrolliviivaa haaleampi. Olo on huojentunut, kun clomit selvästi ovat jotain saaneet aikaiseksi ja vielä tällä pienimmällä annostuksella. Nyt ovista peiton alle odottelemaan!
 
15.3.2010 MAANANTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



AaVee...................yk 15......IVF.............................PP 5 (siirrosta)
Nasu-80.................yk 11.......................................KP 28/26-34
Hlemmur................yk 7........clomit........................KP 25/
Mahdotontako.......yk...........clomit...(1. yht)..........KP 23/30
Kirsikka09..............yk 2........clomit........................KP 14/
Siffis......................yk 11........................................KP 14/30
wannabemama.....yk 14.......terot.........................KP 10/32-33
Miuku84................yk 9........vyöhyket, homeop.....KP 7/27-28
yrittäjä83..............yk 1v.......lugesteron................KP 3/28
kipinäkenkä...........yk 1,5v...clom, metut, menop...KP 2/28
Santtuli.................yk 2,5v...puregon, pregnyl........KP 1/42
TaCa......................yk...........koti inssi, clomit.........KP
Miisaliini.................yk 5........fremarit, IUI
enkuliini.................yk 1v
Amf



HAAVEISSA TOINEN



vasu............................yk 6.................................KP 35
Calypso.......................yli vuosi........clomit..........KP 15/29
Nallekarkki...................yk 2.................................KP 9/27
Diinu............................yk 1..............clomit..........KP 7/30-32
minime.........................yk 2..............terot...........KP 4/34



HAAVEISSA KOLMAS



Christie...............yk....................clomit, inssi.....KP 19/26
Teto....................yk 2.................inssi................KP 5




TAUSTALLA / MYÖHEMMIN PLUSSAAVAT:
markke, Emma2, Nyynyy, memmiliini





:heart: PLUSSANNEET :heart:



2009

Lokakuussa: Jeyn (yk 10)

Marraskuussa: Laura-vm86 (yk 8), ärrieri (yk 3), Jonetta (yk 4), neitim (yk 10-11)

Joulukuussa: Sartsa83 (yk 23), titityy80 (yk 8)


2010

Tammikuussa: Ilona G (yk 2)

Helmikuussa: Ella-83 (yk 14), Toive81 (yk 6)

Maaliskuussa: Silent whisper (yk 13), vaahtokarkkiunelma (yk 8)




_____________________________________________________
Päivittämiseen tarvitaan LAINAA-näppäintä, päivitetään tiedot ja sen jälkeen poistellaan viime päivttäjän nimi alusta ja guote lopusta.
 
wannabemama - teit ihan oikein kun varasit ajan gynelle :) mulle ainakin tuli heti parempi mieli kun ei enään tarvinnut yksin näiden asioiden kanssa painiskella!

vasu - tervetuloa :) eikös clomeja anneta myös kierron tasaamiseen ja oviksen aikaansaamiseen.

Christie - plussatuulia +++++++++ :whistle:

yrittäjä83 - julkisella puolella tietty pääsee halvemmalla mutta siellä saattaa olla pitkät jonot. Yksityiset lapsettomuusklinikat ovat kalliimpia mutta niistä saa yksilöllisempää palvelua :)

Calypso - hyvä peittojenheiluttelusaldohan toi on! Kyllä pitäisi riittää ;)

Teto - no onpas perseestä! Tiedän tunteen kun ei haluaisi yhtään odottaa eikä yhtään kiertoa heittää hukkaan :( Toivotaan että tilaus kuitenkin ehtisi perille!

Santtuli - paaaaaaljon plussatuulia tähän kiertoon!!

Kirsikka09 - Hyvältä kuulostaa! Ei kun peittoja heiluttelemaan :)
 
Yrittäjä83: Mä ainakin liputan yksityisen puolesta ja lujaa! Esikoisen kohdalla olin yksityisellä ja sain tosi hyvää palvelua, mut otettiin tosissaan ja kaikki hoitui mallikkaasti. Eikä siinä hintaa nyt niin hirveästi ole, käyntimaksut muutaman kerran ja yks ultra mulle ehti kerääntyä. Sitten tietty clomit, mutta ne on saman hintaisia vaikka kuka ne kirjoittaisi. Nyt olin kunnallisella, kaikki vaan venyy ja aikaa kuluu ihan hukkaan kun odottelee ja palvelu ei ollut ollenkaan niin kokonaisvaltaista, asiakasystävällistä ja hyvää. Esim clomien seurantaultria en saanut edes pyytämällä. Muutenkin hiukan sellainen hutiloiden tehty liukuhihna-olo mulle tuli, kiireesti vaan jotain keksitään ja eikun ulos. Tietysti kaikki riippuu paikasta ja ihmisistä paljonkin. Mulla kun oli pelkät clomit, niin en muista hoidoista osaa sanoakaan.

Teto: Onpas kurjaa!Yksi kierto on kuitenkin niin pitkä ja kaikki siirtyy taas kuukaudella. Pidetää peukkuja että lasti kerkiää tänne!!

Plussatuulia kaikille kovasti ja peittojenheilutteluvoimia!

Oma napa: Mä en täältä suostu vielä lähtemään. Tänään tuli joku veriviiru, tasan sen yhden kerran, sen jälkeen ei mitään...edes etsimällä...tuntuu ihan siltä että unta olen nähnyt...ja nyt on niin kaistapäinen olo. Kunpa kaikki olisi hyvin ja aika menisi tooosi lujaa pari kuukautta ainakin!

Vaahtokarkkiunelma ja möhköfantti 4+4
 
Kiitos todella paljon kommenteista... Mulla täällä edelleen on/off menossa... Eikä ainakaan ovis testi antanut mitään viitettäkään plussasta joten odotellaan hanojen oikeaa avautumista.

Nyt ei ole siis pisaraakaan päässyt vielä siteeseen asti mutta aina vessassa käydessä tuppaa tulemaan... Kai se sieltä alkaa....

Miten helposti ja missä saisi miehen simpat tutkittua? Voiko mennä ihan vaan johonkin lääkärikeskukseen vai pitääkö marssia asiaan vihkiytyneeseen paikkaan? Apuva.. :D
 
wannebemama kyseli mun kuulumisia: uä.ssä yksi elävä sikiö, hyvä syke. Vastas 6+5 niin oon 4-5 päivää vähemmillä päivillä, mitä menkoista laskettuna.
Kyllä oli ihana hetki nähdä jotain muutakin kuin tyhjä kohtu.. Paljon tsemmpiä kaikille!
Ai niin, mun olo on lähes oireeton edelleen.
 
Mukava Ella kuulla että kaikki sujuu hyvin :) !

Noniin, lekurissa käyty ja huomenna sais alottaa pistokset.. Kysyin lääkäriltä, että mikäs se sellanen aukiolotutkimus on ja miksei mulle sitä oo tehty? En kyllä saanu mitään selkeää vastausta.. Kyseli vaan esim. onko mulla ollu klamydia joskus tms.. Ja että jos nyt ensin koitettas vaan hoitaa tätä ovuloimattomuutta.. :eek: Sekavasti selitetty, mut pointti on se että ilmeisesti lääkäri olettaa, että mun "röörit on kunnossa" ettei sitä tarvii tutkia.. Kuitenkin sano myös että hyvä kun kysyit. Omituinen tohtori.. :snotty:
 
Santtuli mulla on mennyt ihan samalla tavalla: aukiolotutkimusta ei ole tehty, mutta kaikki muut alkuvaiheen tutkimukset kyllä (ultra, verikokeet, miehen simpat) ja niiden perusteella ruvettu clomeilemaan. Lääkäri kyseli myös minulta sitä, että onko ollut koskaan mitään tulehdusta, sukupuolitautia jne. ja totesi, että jos ei ole mitään ollut, niin röörit on todennäköisesti auki. Ja kun minulla on ilmiselvä vika (PCO / ovuloimattomuus) niin ei tarvitse alkaa vikaa etsimään sieltä munanjohtimista. Vaikka ainahan niissäKIN voi vikaa olla... Riippuu ilmeisesti ihan lääkäristä ja paikan käytännöistä, että tehdäänkö aukiolotutkimusta ennen munasolunirrotushoitojen aloittamista vai ei.
 
16.3.2010 TIISTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



AaVee...................yk 15......IVF.............................PP 6 (siirrosta)
Nasu-80.................yk 11.......................................KP 29/26-34
Mahdotontako.......yk...........clomit...(1. yht)..........KP 24/30
Kirsikka09..............yk 2........clomit........................KP 15/
Siffis......................yk 11........................................KP 15/30
wannabemama.....yk 14.......terot.........................KP 11/32-33
Miuku84................yk 9........vyöhyket, homeop.....KP 8/27-28
yrittäjä83..............yk 1v.......lugesteron................KP 4/28
kipinäkenkä...........yk 1,5v...clom, metut, menop...KP 3/28
Santtuli.................yk 2,5v...puregon, pregnyl........KP 3/42
Hlemmur................yk 8........clomit, terot..............KP 2/

TaCa......................yk...........koti inssi, clomit.........KP
Miisaliini.................yk 5........fremarit, IUI
enkuliini.................yk 1v
Amf



HAAVEISSA TOINEN



vasu............................yk 6.................................KP 36
Calypso.......................yli vuosi........clomit..........KP 16/29
Nallekarkki...................yk 2.................................KP 10/27
Diinu............................yk 1..............clomit..........KP 8/30-32
minime.........................yk 2..............terot...........KP 5/34



HAAVEISSA KOLMAS



Christie...............yk....................clomit, inssi.....KP 20/26
Teto....................yk 2.................inssi................KP 6




TAUSTALLA / MYÖHEMMIN PLUSSAAVAT:
markke, Emma2, Nyynyy, memmiliini





:heart: PLUSSANNEET :heart:



2009

Lokakuussa: Jeyn (yk 10)

Marraskuussa: Laura-vm86 (yk 8), ärrieri (yk 3), Jonetta (yk 4), neitim (yk 10-11)

Joulukuussa: Sartsa83 (yk 23), titityy80 (yk 8)


2010

Tammikuussa: Ilona G (yk 2)

Helmikuussa: Ella-83 (yk 14), Toive81 (yk 6)

Maaliskuussa: Silent whisper (yk 13), vaahtokarkkiunelma (yk 8)




_____________________________________________________
Päivittämiseen tarvitaan LAINAA-näppäintä, päivitetään tiedot ja sen jälkeen poistellaan viime päivttäjän nimi alusta ja guote lopusta.


 

Yhteistyössä