Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset keväällä

Vitsi silent ku emmä taida uskaltaa... kävi jo kyl mielessä tänään, kun jos illalla ulos lähtis ni ois varmistanut, mutta... Äsken kyllä sain miehellekin itkuraivarit, et pitäsköhän sekin ottaa positiivisesti raskausoireen kannalta vaikka nyt ei kyl naurata yhtään=)
 
Menkat alkoi tänään eli listaan voi päivätä tälle päivälle kp1 ja nyt lähtee (vasta) se yk2 käyntiin (virhe tuossa listassa mun kohdalla). Jumalattomat kivut oli aamulla, nyt onneksi helpottivat (3 buranan jälkeen :eek: ), oli ihan synnytyskipuihin rinnastettavissa (ainakin alkuvaiheen). Huh. Kierto ei ole muuten ikinä ennen elämäni aikana ollut näin lyhyt (27 päivää ). No parempi niin päin kun että venyisi pitkäksi....
 
Hyvä silent !!!!!! ONNEA! Mä voi vaan kuvitella miten mahtava fiilis toi on, kun näkee plussan omassa testissään.

Mulla ollu nyt vähän menkkarituntemuksia niin täytyy täs vielä katella tota testaamista. Toivottavasti ovat vaan alkuraskauden kipuiluja. Tissit ainakin turvoksissa ja arat edelleen. :flower:
 
Kiitos murut onnitteluista :heart:

On kyllä mielettömän hyvä fiilis :) Vielä kun tämän saisi syliin asti.. En uskalla vielä siirtyä plussanneiden joukkkoon, vaan odottelen ensin vielä veritestin tuloksia (ma-ke). Vaikka oli toi plussa kyllä aika selvä.. :) Miehen piti käydä katsomassa se, mutta en ehtinyt edes pois vessasta kun selvä viiva oli jo piirtynyt tikkuun :LOL: Eilen illalla vielä stressasin uskallanko sittenkään testata, mutta onneksi uskalsin :heart:

Paljon plussatuulia teille kaikille ihanille naisille +++++++ :whistle:

Nallekarkille :hug: menkoista :(

Ja Aaveelle pajon tsemppiä huomiseen!!! Tulethan heti kertomaan miten kävi :wave:
 
7.3.2010 SUNNUNTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Santtuli.................yk 2,5v...puregon, pregnyl.......KP 35/30
Silent whisper.......yk 13......IVF/ICSI.....................KP 27/30
Miuku84................yk 8........vyöhyket, homeop.....KP 26/27-28
AaVee...................yk 15......IVF.............................KP 23/30(33)
kipinäkenkä...........yk 1,5v...clom, metut, menop...KP 23/28
yrittäjä83..............yk...........lugesteron.................KP 21/28
Nasu-80.................yk 11.......................................KP 19/26-34
Hlemmur................yk 7........clomit........................KP 16/
Mahdotontako.......yk...........clomit...(1. yht)..........KP 14/30
Kirsikka09..............yk 2........clomit........................KP 6/
Siffis......................yk 11........................................KP 5/30
wannabemama.....yk 14.....terot...........................KP 1/32-33
TaCa......................yk...........koti inssi, clomit........KP
Miisaliini.................yk 5........fremarit, IUI
enkuliini.................yk 1v
Amf



HAAVEISSA TOINEN



minime.........................yk 1..............terot...........KP 31/30
vaahtokarkkiunelma....yk 8..............clomit..........KP 25/
Calypso.......................yli vuosi........clomit..........KP 7/29
Nallekarkki...................yk 2.................................KP 1/27
Diinu



HAAVEISSA KOLMAS



memmiliini...........yk 13...............clomit..............KP 31/27-40
Christie...............yk....................clomit, inssi.....KP 11/26




TAUSTALLA
markke, Emma2, Nyynyy





PLUSSANNEET :heart:



2009

Lokakuu: Jeyn (yk 10)
Marraskuu: Laura-vm86 (yk 8), ärrieri (yk 3), Jonetta (yk 4), neitim (yk 10-11)
Joulukuu: Sartsa83 (yk 23), titityy80 (yk 8)

2010

Tammikuu: Ilona G (yk 2)
Helmikuu: Ella-83 (yk 14), Toive81 (yk 6)




_____________________________________________________
Päivittämiseen tarvitaan LAINAA-näppäintä, päivitetään tiedot ja sen jälkeen poistellaan viime päivttäjän nimi alusta ja guote lopusta.

 
Silent whisper onnittelut komean plussan piirtymisestä tikkuun! :flower:

Minun tilanteeni on nyt se, että olen yrittänyt raskautua 10 kk ja sinä aikana minulla ei ole ollut yhtään kunnollista ovulaatiota. Koko sinä aikana olen bongannut vain yhden ovulaation ja sekään ei ollut lääkärin mielestä kunnollinen (liian lyhyt aika oviksen ja menkkojen välissä ). Ollaan siis ihan turhaan yritetty 10 kk. Onneksi meillä on kuitenkin hoitoasiat hyvällä mallilla - monihan ei pääse edes tutkimuksiin ennen kuin 12 kk on täynnä! Minua alettiin tutkia jo 7 kk jälkeen joten olen sinänsä onnekas. Pitää keksiä aina jotain positiivisiakin puolia asioista :). Toinen positiivinen juttu on se, että kuin vika (PCO + ovuloimattomuus) on tarkasti tiedossa, niin sille ehkä voidaan jotakin myös tehdä.

Pari päivää sitten ultrassa todettiin että jälleen on ovuloimaton kierto, mutta toisaalta kysta (joka on lykännyt clomien aloittamista) on purkautumassa ja sain clomiluvan ensi kiertoon! Eli jos asiat menevät niin kuin pitävät, pääsen nappailemaan elämäni ensimmäisiä clomeja tämän kuun loppupuolella.
 
Hlemmur: Meillä on myös ongelmana lievä PCO ja ovuloimattomuus. Alkuun aloitettiin juurikin Clomeilla ja kontrolliultran näkymien mukaan sitten jatkettiin kasvattelua Menopurilla. Eli keinoja kyllä on ja toivottavasti ne tepsivät myös teillä!

).( Mie en taida uskaltaa testata ollenkaan. Mitä lähemmäks testipäivää mennään, sitä enemmän pelottaa. Miten sen pettymyksen taas jaksaa....? Viimeksi miula oli pieni kutina siitä että plussa tulee ja tulikin, mutta nyt - niin negafiilis kuin vaan voi olla.
 

pp 0-3 (Oviksesta laskettuna dpo 2-5)
Pistävä paineen tunne kohdun kohdalla, tissit turvonneet ja arat

pp 4 (Oviksesta laskettuna dpo 6)
Muutama vihlaisu kohdun kohdalla illalla sohvalla makoillessa (tissit edelleen turvonneet ja arat)

pp 5 (Oviksesta laskettuna dpo 7)
Kova vihlaisu oikean munasarjan kohdalla sohvalta ylös noustessa (tissit edelleen turvonneet ja arat)

pp 6-8 (Oviksesta laskettuna dpo 9-10)
Satunnaisia nippailuja alavatsassa (tissit turvonneet ja arat)

pp 9-10 (Oviksesta laskettuna dpo 11-12)
Ei mitään oireita, paitsi paljon vetistä valkovuotoa varsinkin illalla
( myös tissit enään vain ihan vähän kipeät välillä )

pp 11 (Oviksesta laskettuna dpo 13)
Plussa :heart: :heart:
(Oireet samat kuin pp 9-11)


Silent whisper rv 3+6
(enpä uskonut että pääsen tätä tänne ikinä laittamaan :) )
 
Silent:Ääääääk, IHANAAAAAA!!!! :hug: Superisti ONNEA!!!! Olet plussan taatusti ansainnut, kilo kaupalla tarrasukkia mukaan ja tuohan on VAHVA plussa :heart:

ON:Pikanan oma, apteekin testi antaa vahvaa plussaa :ashamed: Koska tää piina päättyy? Miksi clearbluen viikkonäyttö taas näytti huonoa? Ei jaksa käsittää...
 
Moi! Ja tervetuloa uusille!
Täällähän on mitä mainioimpia uutisia!! Onnea Silent aivan valtavan paljon plussasta! :flower: Muistan hyvin itsekin miten uskomaton oli se hetki jona testiin piirtyi 2 viivaa!

AaVeelle tsemppiä punktioon!

Toive kuulostaa lupaavalta että sait apteekin testiin vahvan plussan, toivottavasti kaikki on kunnossa :)

Piinaviikkoilijoitakin näyttää löytyvän, plussatuulia ja pitkää pinnaa :)

ON: Täällä kp 7 (hassua muuten, viime kiertokin meni kalenterikuukauden päiviä mukaillen) ja tänään nappastu viimeinen clomi tässä kierrossa. Toka clomikierto siis. Ekan clomikierron pettymys alkaa olla ylitetty. Ihan vauhdillahan tää kierto etenee, vajaan viikon päästä voi jo alkaa ovistakin bongailemaan!
 
Paljon paljon onnea Silent whisperille :heart: !!

Nallekarkki pahoittelut menkoista :hug: Paljon plussatuulia uuteen kiertoon! Mulla kans on noi menkkakivut ollu ihan järkyttäviä viimesissä kierroissa! Onneks se burana sentään auttaa aika hyvin, muuten ei kyl ekoina pvinä pystyis tekemään mitään..

 
Silentille oikein paljon nyt tarrasukkia matkaan, ja IHANAAAAA!!!!!!!!!!! :) Kiva kun ihmiset täällä plussailee ja jotenkin toivonkipinä itselläkin aina nousee. :)

Sen verran läksin tänne vierailulle, että täällä mennää 5/30 yk 11, eli siis vaikka ensimmäinen ovulaatio vuoteen tässä kierrossa bongattiinkin, niin ei se nyt niin hyvin voinut mennä ettäkö "heti" tärppäisi.

:/ Mutta ihan hyvillä mielin kuitenkin, koska siellä tosiaan se ovulaatio on edellisessä kierrossa tapahtunut, jotain positiivista edes. :)

Tänään on muuten aivan huippuhieno ilma, nyt ulkoilemaan!!!!
 
Oih, onnea Silent! Ihanaa!

Täällä sellaista, että huomenna viimeinen clomi ja siitä viikon päästä seuranta. Mitään sivuoireita ei ole clomien aikana tullut, mutten tiedä kuuluuko niitä tullakaan clomien aikana vai vasta niiden ottamisen (kp3-7) jälkeen?

Kaunista ulkoilmaa on tullut hyödynnettyä ja hiihtämässä ollaan käyty, ihanaa!
 
Hellou porukat!!!

ONNEA!!! TÄÄLLÄHÄN ON PLUSSIA!!!

Kyllä se aina vähän tsemppiä antaa kun näitä pitkään tuhdanneita täältä lähtee uusiin pinoihin:)

Mitäs täällä sitten.... ei mitään ihmeempää. Ilman ehkäisyä yritän selvitä paksuuntumatta mutta samalla TODELLA toivon että niin vaan kävis :LOL: Mies taas eilen mainitsi kolmesti että haluais mun jo paksuuntuvan. Hänellä on työkaverina nyt yksi nainen jolla on laskettu aika syksyllä ja se ilmeisesti rassaa häntä aika pahasti.

Lupautui menemään vihdoin simppatesteihin ensi viikolla (lue: Joskus tämän kevään aikana ehkä) Eli jännityksessä eletään niin plussan kuin miinuksenkin suhteen :D
 
Kovasti ONNEA Silentti! :heart: Ihanaa!

Hlemmur & kipinäkenkä Mulla kans sama ongelma kuin teillä. Lievä PCO, jota ei edes varsinaisesti ole diagnosoitu ja ovuloimattomuus. Gynen mukaan en ole tyypillinen PCOlainen, mulla on munarakkulat "reikäjuustomaisesti" munasarjassa eikä "helminauhamaisesti" niinkuin PCOssa yleensä. Gynen mukaan reikäjuusto on parempi ku helminauha. :D Meillä kans päästiin tutkimuksiin ja hoidotkin aloitettiin juuri ennen kuin yritystä oli vuosi takana. Puoli vuotta siitä ja olin raskaana, kiitos clomien. Minulle ovat monet sanoneet, myös lääkärit, että tämä on kaikista helpoiten hoidettavissa oleva lapsettomuuden syy. Nykypäivässä lähes kaikki PCOlaiset saavat lapsia, varsinkin jos taustalla ei ole muuta ongelmaa.

wannabemama Tyhmät menkat. :ashamed: Mä oisin mieluusti ottanu nyt sun menkat ja suonu sulle plussan! Mä nimittäin toivon nyt menkkoja, että pääsis alkamaan clomit.

ON: Missä mun menkat??? :kieh: Viimesestä divinasta 6 päivää eikä menkkoja näy! Clomien aloitus venyy jonnekkin hamaan tulevaisuuteen.
 
wannabemama - voi ei... :'( mä olin niin varma että sullakin olisi plussa tulossa. Voimia!! :hug:

toive81 - ehkä ei kannata enään kotitestejä tehdä kun antaa noin sekavia tuloksia.. huomennahan se veritestissä selviää. Toivottavasti kaikki on hyvin!

Calypso ja Kirsikka - Toivottavasti clomit tehnyt tehtävänsä! tsemppiä oviksen bongailuun!

Hlemmur - mulla myös oli häikkää oviksen kanssa. Ovuloin kyllä joka kierrossa mutta liian myöhään ja luteaaliaika jäi aina liian lyhyeksi.

 
Diinu: Tuttua tuo menkkojen odottelu. Raivostuttavaa. Toivotaan, että täti tajuais tulla kylään nyt kipinkapin, että pääsisit Clomien kimppuun.

Miule keskenmenon kontrolliultran tehnyt gyne sanoi, että munasarjat on siinä ja rajoilla, että onko PCO-tyyppiset. Mutta eipä tuolta mitkään munasolut irtoa ilman lääkityksiä.

wannabemama Pahoittelut tädistä. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Diinu:
Hlemmur & kipinäkenkä Mulla kans sama ongelma kuin teillä. Lievä PCO, jota ei edes varsinaisesti ole diagnosoitu ja ovuloimattomuus. Gynen mukaan en ole tyypillinen PCOlainen, mulla on munarakkulat "reikäjuustomaisesti" munasarjassa eikä "helminauhamaisesti" niinkuin PCOssa yleensä. Gynen mukaan reikäjuusto on parempi ku helminauha. :D
Mun PCO on aivan ilmiselväselvä, diagnosoitu, ihan "kunnon" PCO. Se näkyy sekä minun verikokeissani (ne jotkut mitkälie hormoonit on siellä sellaisessa suhteessa että PCO:sta kertovat) että munasarjoissani: pienenpieniä rakkuloita hirveä määrä ja erittiän säännöllisessä muodostelmassa helminauhana.

Alkuperäinen kirjoittaja Diinu:
Minulle ovat monet sanoneet, myös lääkärit, että tämä on kaikista helpoiten hoidettavissa oleva lapsettomuuden syy. Nykypäivässä lähes kaikki PCOlaiset saavat lapsia, varsinkin jos taustalla ei ole muuta ongelmaa.
Tuo on tosi lohduttavan kuuloista, kiitos siitä! :) Onhan se sinänsä hyvä, että tiedetään tarkasti mikä on vikana ja siihen on kohtalaisen helpot hoitokeinotkin olemassa. Monesti olen miettinyt että selittämätön lapsettomuus olisi pahempi vaihtoehto!
 

Yhteistyössä