Anteeksi nyt jo heti alkuun...*avaa nipun sateenvarjoja*

• Viestiketjun aloittaja suurperheellinen
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
lastenhoidosta saa tasan niin vaikeaa kuin itse haluaa.ei kaiken tarvi olla pilkulleen ja joka risausta hyysätä.
totta, kun palstaa lukee, niin hyvin ymmärtää miten äidit on niin väsyneitä ja kiukkuisia ja eivät jaksa niitä lapsia. ei sitä jaksa , jos pilkkua nussii. pitää opetella elämään silleen vähä boheemisti. niin jaksaa vaikka kymmenen lasta.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ei sun tarvi mua ymmärtääkään ap.

Mun asenteeseen ei sovi suurperhe, siis niin että se olis mun se perhe.
Luuletko, etten tuota voi ymmärtää, ettei se sovi kaikille. :) Olenhan se jo monesti sanonut. Sekihän on ihan makuasia ja siitä on turha kiistellä, mutta pointti ei ollut ihan siinä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:
lastenhoidosta saa tasan niin vaikeaa kuin itse haluaa.ei kaiken tarvi olla pilkulleen ja joka risausta hyysätä.
totta, kun palstaa lukee, niin hyvin ymmärtää miten äidit on niin väsyneitä ja kiukkuisia ja eivät jaksa niitä lapsia. ei sitä jaksa , jos pilkkua nussii. pitää opetella elämään silleen vähä boheemisti. niin jaksaa vaikka kymmenen lasta.
:flower: Aivan. Ei kaikkien tarvitse haluta kymmentä lasta, mutta jaksamista voisi saada rutkasti lisää, kun kurkkaisi sinne peiliin vaikka vähäsen...:)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Luuletko, etten tuota voi ymmärtää, ettei se sovi kaikille. :) Olenhan se jo monesti sanonut. Sekihän on ihan makuasia ja siitä on turha kiistellä, mutta pointti ei ollut ihan siinä.
No en todellakaan jaksanut lukea koko ketjua, vastasin siis vain tuohon aloitusviestiin.

ap

No en todellakaan jaksanut lukea koko ketjua, vastasin siis vain tuohon aloitusviestiin.
Ei sinun tarvi mitään muuttaa, jos olet tyytyväinen siihen, mitä sinulla nyt on ja miten elät! Mutta jos tulet itkemään, kuinka kamala sinun lapsi on ja et siitä syystä uskalla enää hankkia yhtä lisää, niin se on kyllä ihan hevonkukkua...sitä tarkoitan.:) En siis sano, että PITÄISI hankkia lisää, vaan että mistä syystä sen toisen jättää tekemättä...........

ap

Ok.

poipoipoi
Kaikki eivät halua alkaa elää "boheemisti". Jollain hyvän elämänlaadun ja lasten kasvatuksen kriteerit ovat erilaiset. Vaaditaan itseltä ja lapsilta vähän enemmän kuin että ollaan miten sattuu ja tehdään kaikki helpoimman kautta, jotta voimme panostaa lasten määrään.

No siinä mielessä olen ap:n kanssa samoilla linjoilla että oma asenne tai sen puuttuminen vie pitkälle tai lässähtää alkuunsa mutta siitä en ole samaa mieltä että kaikkien pitäisi suurperhettä alkaa väsäämään. Jos ei halua, niin ei halua. Ihmiset on eri tyyppisiä, joillekin sopii suurperhe, joillekin ei toivoisi sitä ensimmäistäkään. Näin rumasti sanottuna.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:
Kaikki eivät halua alkaa elää "boheemisti". Jollain hyvän elämänlaadun ja lasten kasvatuksen kriteerit ovat erilaiset. Vaaditaan itseltä ja lapsilta vähän enemmän kuin että ollaan miten sattuu ja tehdään kaikki helpoimman kautta, jotta voimme panostaa lasten määrään.
Minun pointtini ei ollut lasten määrässä. *sadasviideskymmenes kerta*

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
mutta siitä en ole samaa mieltä että kaikkien pitäisi suurperhettä alkaa väsäämään. Jos ei halua, niin ei halua. Ihmiset on eri tyyppisiä, joillekin sopii suurperhe, joillekin ei toivoisi sitä ensimmäistäkään. Näin rumasti sanottuna.
Voi tätä lukutaidottomuuden määrää...siis joo. En jaksa enää sanoa.:)

mutta siitä en ole samaa mieltä että kaikkien pitäisi suurperhettä alkaa väsäämään. Jos ei halua, niin ei halua. Ihmiset on eri tyyppisiä, joillekin sopii suurperhe, joillekin ei toivoisi sitä ensimmäistäkään. Näin rumasti sanottuna.
Minä EN siis lukenut koko 10 sivun vääntöä, selvennykseksi.

ap
Minä EN siis lukenut koko 10 sivun vääntöä, selvennykseksi.
Arvelinkin. Mutta löydät varmaan pointtini 10 kertaa joka sivulta...;)

vieras
Eli risooko apta nyt se,että ihmiset sanovat lastensa olevan niin hankalia tapauksia,etteivät siksi aio hankkia enempää jälkikasvua vai se,että ihmiset ylipäätään sanovat elämän olevan hankalaa vaikka on vain se yksi tai kaksi lasta?Ja miten ap tuli johtopäätökseen,että ihmisillä on peukku pepussaan?

..
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Vaan siinä, että jos jo on esim. kaksi lasta niin ne ei voi olla niin vaikeita, etteikö niitä jaksais/sitä kakkosta jaksais? Vai mikä se pointti oli?
No mulle ei vielä auennut ap se sun todellinen pointti...vaikka lueskelin tota huttua läpi..

poipoipoi
Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:
Minun pointtini ei ollut lasten määrässä. *sadasviideskymmenes kerta*
Mä vatasinkin viestiin, jonka näet lainauksena ennen viestiäni.

Maisuli
Tästä ap:n vouhkauksesta tulee väkisin mieleen, että hän on itse ollut ensimmäisten lapsien jälkeen väsynyt, mutta ehkäisyyn ei ole ollut "lupaa". On ollut pakko sinnitellä kasvavan lapsilauman kanssa, joten muillekaan hän ei halua antaa lupaa väsyä. Kuulostaa niin tutulta, kun vertaan tätä paatosta erääseen herätysliikkeeseen kuuluvien sukulaisteni saarnaukseen...

poipoipoi
Vaan siinä, että jos jo on esim. kaksi lasta niin ne ei voi olla niin vaikeita, etteikö niitä jaksais/sitä kakkosta jaksais? Vai mikä se pointti oli?
No mulle ei vielä auennut ap se sun todellinen pointti...vaikka lueskelin tota huttua läpi..
Sen enempää kahlaamatta, onko se pointti se, ettei saisi valittaa yhden tai kahden lapsen kanssa, että on niin raskasta ettei halua lisää?

Se, mikä ja miten joku on raskasta jollekin, on hyvin subjektiivinen käsitys. Varmasti ap:lle jokin sellainen asia, jota minä esim. teen työssäni, olisi tosi raskasta ja ylitsepääsemätöntä. Ja minä ymmärrän sen, että hän ei hankkiudu sellaisiin tehtäviin enkä rutise, että kyllä kun muutat vain asennettasi, niin sinäkin pystyisit tähän.

taplaaja
ympärillä ystävät odottaa toista, kolmatta tai neljättä lastaan. siinä itsellekin vauvakuumetta puskee vaikka itsellä kaksi jo onkin. olen kade niille, jotka saavat uudestaan kokea raskauden ja ajan pienen vauvan kanssa, mutta sitten muistelen itseäni kakkosta odottaessani, kuinka kiukkuinen olin esikoisparalle, kun olin koko ajan väsynyt ja kipuinenkin välillä ja hormoonit jylläsivät. ja nyt sitten kun kakkonen vaatii paljon huomiota ja syliä, jota uhmainen kuopuskin kaipaisi. ja sitten se puoliso! meillä ei ole ollut kahden keskisiä treffejä kuin kerran neljän vuoden aikana.
että meidän perheeseen kaivataan laatuaikaa, lisää lapsia sitten vaikka kymmenen vuoden päästä :D

Yhteistyössä