No sitä kai että hän on ahkera ja hänellä on asenne kohdillaan kun hän jaksaa isoa lapsilaumaa. Ja että kaikilla muillakin se on vain asenteesta kiinni jos jo yhden tai kahden kanssa on riittävän raskasta ettei halua lisää lapsia. Ja ettei se ole kiinni koko elämän laajasta kokonaisuudesta - kaikesta muustakin mitä elämään liittyy.Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:Blaabla. Mikä tämän ketjun pointti on? Mitä aloittaja hakee tällä sonnalla?
SULLA EI TAIDA olla käsitystä oikeasti vaativasta lapsesta, kyllä se vie mehut. on meinaan esikoinen sellainen vaativa lapsi(eikä meinaa välillä jaksaa, siten on tää kuopus,näitä nyt menisi vaikka 3kappaletta tuon vaativan tilalla. että se yksi lapsi voi vaatia aikuisilta sen mitä 3helppoa lasta yhteensä)Alkuperäinen kirjoittaja suurperheellinen:En ihan jaksa ymmärtää (vaikka ei kuulu minulle joo) äitejä tai isiä, jotka sanovat, etteivät voi mitenkään jaksaa toista tai kolmatta lasta...siis jos on yksi tai kaksi ennestään...harvoin -erittäin harvoin- joku lapsi on niin hankala tapaus, että se veisi vanhempien voimat aivan tyystin. Vaikka olisi sairaskin.
Uskallan sanoa näin.
Mielestäni se on puhtaasti asennekysymys!
Jos haluaa jaksaa ja opettelee ottamaan asioita vähän suurpiirteisemmin, siinä hyvinkin voi jaksaa. En siis usko, ettei joku oikeasti jaksa vaikka sitä toista lasta, "koska yksikin on niiiiiiiiiiiin kamalan vaikea"...mielestäni se on joko puhdasta avuttomuutta tai laiskuutta.
Tottakai voi väsyttää ja tuntua kaikenlaiselta, mutta ihmisen täytyy olla varmaan sellanen "apua, tää ei ookaan enää kivaa"-tyyppi, joka sanoo ettei yhden ja kahden kanssa voi mitenkääääään jaksaa.
Ottakaa se peukalo pois sieltä pepusta ja pistäkää asenteet uusiksi!
Ja ei, en ole yhtään sen parempi ihminen kuin kukaan muukaan.
Ei mun tarvi todistella omaa jaksamistani ympristölle, hankkimalla 8 lasta.Alkuperäinen kirjoittaja VIERAS:TAITAA MAMMOILLA SATTUA HERKKÄÄN PAIKKAAN TUO, ET AP ON SUURPERHEELLINEN, SE ON KIROSANA MONEN MIELESTÄ, KOSKA HERÄTTÄÄ KATEUTTA, JOTA EI TIETENKÄÄN MYÖNNETÄ.
KATEUTTA SIITÄ, ETTÄ JOKU USKALTAA JA ITSE EI USKALLA.
AP ON SELITTÄNYT POINTTINSA ERITTÄIN SELVÄSTI JA NÄMÄ KATEELLISET EUKOT KOITTAVAT VÄÄNTÄÄ ASIAA IHAN MUUKSI MITÄ SE ON. HUVITTAVAA.
*hupsista, caps lock,,,,* en saanut sitä kuvaa että ap pitäisi itseään muita parempana tai vastaavaa,,aivan asiaa on se et nykyään monella on peukalo pepussa ja kitistään turhista ja sit juostaan lääkärille hakemaan pilleriä kun ei jakseta,,siinä tottavie on perää,,asennetta siskot, oli lapsia sitten yksi tai yksitoista!½
No itse ainakin kyselin vaan tuossa että mikähän se oikea pointti tuossa loppujen lopuksi oli...oli niin monta sivua tavaraa..Mutta en silti ymmärrä että millä ihmeellä saadaan aina eriävä mielipide käännettyä suoraan kateudeksi Mahtavaa (Mitä mä nyt en tässä ilmeisesti myönnä, vai kuin se meni?)Alkuperäinen kirjoittaja VIERAS:TAITAA MAMMOILLA SATTUA HERKKÄÄN PAIKKAAN TUO, ET AP ON SUURPERHEELLINEN, SE ON KIROSANA MONEN MIELESTÄ, KOSKA HERÄTTÄÄ KATEUTTA, JOTA EI TIETENKÄÄN MYÖNNETÄ.
AP ON SELITTÄNYT POINTTINSA ERITTÄIN SELVÄSTI JA NÄMÄ KATEELLISET EUKOT KOITTAVAT VÄÄNTÄÄ ASIAA IHAN MUUKSI MITÄ SE ON. HUVITTAVAA.
*hupsista, caps lock,,,,* en saanut sitä kuvaa että ap pitäisi itseään muita parempana tai vastaavaa,,aivan asiaa on se et nykyään monella on peukalo pepussa ja kitistään turhista ja sit juostaan lääkärille hakemaan pilleriä kun ei jakseta,,siinä tottavie on perää,,asennetta siskot, oli lapsia sitten yksi tai yksitoista!½
Juu hokasin ja on ihan totta että päivä ei voi alkaa lapsen/lapsien kanssa hyvin jos oma naama on norsunveellä jo aamusta asti. Asenne kohdalleen ja asiat tärkeysjärjestykseen.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Arvelinkin. Mutta löydät varmaan pointtini 10 kertaa joka sivulta...Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:Minä EN siis lukenut koko 10 sivun vääntöä, selvennykseksi.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Voi tätä lukutaidottomuuden määrää...siis joo. En jaksa enää sanoa.Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:mutta siitä en ole samaa mieltä että kaikkien pitäisi suurperhettä alkaa väsäämään. Jos ei halua, niin ei halua. Ihmiset on eri tyyppisiä, joillekin sopii suurperhe, joillekin ei toivoisi sitä ensimmäistäkään. Näin rumasti sanottuna.
Jotain tämmöistä minäkin sain tästä irti kun luin koko ketjun ja koitin kovasti ap:ta ymmärtää. Ainoa järkevä asia mitä hän sanoi, oli jossain vaiheessa se, ettei lasta saisi syyttää hankaluudesta. Se vain meni aloituksesta jo aika paljon ohi, ja yleensäkin reaalimaailmasta, sillä varmastikaan 99% niistä, jotka sanovat etteivät jaksa enempää lapsia ei sano tätä lapsille eikä syytä heitä hankalaa luonnettaan. Eli siis tuokin oli sitä turhanpäiväistä selittelyä.Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:No sitä kai että hän on ahkera ja hänellä on asenne kohdillaan kun hän jaksaa isoa lapsilaumaa. Ja että kaikilla muillakin se on vain asenteesta kiinni jos jo yhden tai kahden kanssa on riittävän raskasta ettei halua lisää lapsia. Ja ettei se ole kiinni koko elämän laajasta kokonaisuudesta - kaikesta muustakin mitä elämään liittyy.Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:Blaabla. Mikä tämän ketjun pointti on? Mitä aloittaja hakee tällä sonnalla?
Minä sanon ap:lle, että mene tekemään minun töitäni. Mene pitämään esitelmää satapäiselle yleisölle, matkusta 60 päivää vuodessa, ratko yritysasiakkaiden monimutkaisia ongelmia ja kirjoita kirja. Jos koet, että tämä olisi sinulle liian raskasta etkä halua lähteä siihen, se on vain asenteesta kiinni! Ja siitä, että olet laiska ja avuton! Pelkkiä tekosyitä, ei se nyt VOI olla raskasta kun ei se minullekaan ole. Avaako tämä esimerkki mitään?
Alkuperäinen kirjoittaja VictoriaBeckham:Siis on tääl kyl melkoista porukkaa! Tyhmiä, täytyy olla.
Ap puhuu täyttä asiaa, joka tietysti kirpaisee laiskoja mammoja! :flower: :flower:
Kyl asenne on monella nykyää niin hukassa ku olla ja voi. Eikä täs ollut kyse lapsiluvusta, kai sen ny huomaa tyhmäkin?
En lähde tän enempää mukaan tähän vääntöön, mut ap:lle :flower: :flower: :flower:
Mä tässä nyt yritän kaivella sisintäni ja etsiä sitä kateutta mutta ei, ei löydy! En siis ole kateellinen, en vain ymmärrä mitä ihmettä ap ajaa takaa. Ja onko hän jossain jo vastannut pitäisikö kaikkien haluta enemmän kuin yksi-kaksi lasta?Alkuperäinen kirjoittaja VIERAS:TAITAA MAMMOILLA SATTUA HERKKÄÄN PAIKKAAN TUO, ET AP ON SUURPERHEELLINEN, SE ON KIROSANA MONEN MIELESTÄ, KOSKA HERÄTTÄÄ KATEUTTA, JOTA EI TIETENKÄÄN MYÖNNETÄ.
taitaa olla bannin paikkaAlkuperäinen kirjoittaja Micosa:Alkuperäinen kirjoittaja VictoriaBeckham:Siis on tääl kyl melkoista porukkaa! Tyhmiä, täytyy olla.
Ap puhuu täyttä asiaa, joka tietysti kirpaisee laiskoja mammoja! :flower: :flower:
Kyl asenne on monella nykyää niin hukassa ku olla ja voi. Eikä täs ollut kyse lapsiluvusta, kai sen ny huomaa tyhmäkin?
En lähde tän enempää mukaan tähän vääntöön, mut ap:lle :flower: :flower: :flower:
Ap rekkautui
Jos elämässä on muutakin kuin se yksi lapsi.ei halua vaan pyykätä,passata,kokata,leikkiä isolle lapsikatraalle ja elää vain pelkästään sille.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Ok. En ymmärrä vaikka kuinka haluaisin, et miten yhden kanssa voi olla kädet täynnä. Jos aikuisia vielä talossa on kaksi -ainakin iltaisin, niin johan on.Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:Miksi on avuton jos tunnustaa itselleen että yhden kanssa on jo kädet täynnä eikä halua sihen toista, mahdollisesti yhta vaativaa, lasta tehdä? Miksi se on periksiantamista jos järjestää elämänsä niin että voimavarat riittävät aatusti lapsen/lasten kasvattamiseen aikuiseksi saakka?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Miksi pitää olla niin avuton ja heti antamassa periksi?? Tätä en tajua.Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Mun mielestä taas on erittäin pätevä syy jättää tekemättä se toinen lapsi, jos ensimmäisenkin kanssa on ollut vaikeaa ja hankalaa. Oikeasti, miten se tilanne muuttuisi paremmaksi, että hankkisi vielä toisen lapsen? Sitten on kaksi hankalaa ja vaikeaa lasta. Miksi ottaa se riski, että toisen lapsen tultua kaikki hajoaa käsiin ja perhe menee säpäleiksi?
Meissä jokaisessa asuu pieni sissi ja sen voisi kaivaa kukin tarvittaessa esiin.
Aina kaikki ei ole omissa käsissä ja valittavissa, mutta kyllä elämänasenteella on valtava merkitys koko elämässä. :flower:
Tässä paljastit viimeistään todellisen tyhmyytesi.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Nyt kyllä puhut täysin kakkaa, ettei masentuneelle auta sanoa noin! Totta hitsissä kaikenlainen tsemppaaminen on äärimmäisen tärkeää!Alkuperäinen kirjoittaja kahden äippä:Alkuperäinen kirjoittaja suurperheellinen:En ihan jaksa ymmärtää (vaikka ei kuulu minulle joo) äitejä tai isiä, jotka sanovat, etteivät voi mitenkään jaksaa toista tai kolmatta lasta...siis jos on yksi tai kaksi ennestään...harvoin -erittäin harvoin- joku lapsi on niin hankala tapaus, että se veisi vanhempien voimat aivan tyystin. Vaikka olisi sairaskin.
Uskallan sanoa näin.
Mielestäni se on puhtaasti asennekysymys!
Jos haluaa jaksaa ja opettelee ottamaan asioita vähän suurpiirteisemmin, siinä hyvinkin voi jaksaa. En siis usko, ettei joku oikeasti jaksa vaikka sitä toista lasta, "koska yksikin on niiiiiiiiiiiin kamalan vaikea"...mielestäni se on joko puhdasta avuttomuutta tai laiskuutta.
Tottakai voi väsyttää ja tuntua kaikenlaiselta, mutta ihmisen täytyy olla varmaan sellanen "apua, tää ei ookaan enää kivaa"-tyyppi, joka sanoo ettei yhden ja kahden kanssa voi mitenkääääään jaksaa.
Ottakaa se peukalo pois sieltä pepusta ja pistäkää asenteet uusiksi!
Ja ei, en ole yhtään sen parempi ihminen kuin kukaan muukaan.
Asenne ei auta jos väsyy ..se on sama ku meet masentuneelle ja itsetuhoiselle sanoo et PIRISTY, AJATTELE POSITIIVISESTI; MIETI MITÄ KAIKKEA HYVÄÄ SUN ELÄMÄSSÄ ON!!??
jokainen tietää että lapsi on lahja ja se on rakas ja sen kanssa täytyy jaksaa, mutta et voi tietää ennen lapsen syntymää kuinka se elämä sen kanssa menee..vaikka kuinka asennoituisit että hyvin se menee , kyllä mä pärjään... ei ainakaan ole mun kohdalla toimu..korkeelta tulin ja kovaa.
ainut tietty et monesti s eyksi lapsi kaipaa sitä veljeä ja siskoa..ja sisaruussuhde on rikkaimpia ja läheisempiä mitä ihmisen elämässä on..töämänä takia haluan monta lasta..ja en tiedä yhtään miten se tulee menemään ja mitä vanhemmaksi tulen sitä enempi pelkään pärjäämistä ja jaksamista.
Vai mieluumminko menet voivottelemaan viereen ja tarjoamaan lisää pillereitä...huoh.
Ai, ap:kin rekkautui.Alkuperäinen kirjoittaja VictoriaBeckham:Siis on tääl kyl melkoista porukkaa! Tyhmiä, täytyy olla.
Ei, ei sattunut. Itsellänikin on "suurperhe". Mutta silti en ymmärrä ap:n pointtia. Kuten olen aieminkin sanonut, jos jostain tuntuu että olemassa oleva lapsi on vaikea, ja ei hanki sen takia lisää lapsia. Niin silloinhan se on todellinen syy! Me kun ollaan yksilöitä, toinen jaksaa enemän kuin toinen.Alkuperäinen kirjoittaja VIERAS:TAITAA MAMMOILLA SATTUA HERKKÄÄN PAIKKAAN TUO, ET AP ON SUURPERHEELLINEN, SE ON KIROSANA MONEN MIELESTÄ, KOSKA HERÄTTÄÄ KATEUTTA, JOTA EI TIETENKÄÄN MYÖNNETÄ.