Anteeksi nyt jo heti alkuun...*avaa nipun sateenvarjoja*

• Viestiketjun aloittaja suurperheellinen
  • Ensimmäinen viesti
poipoipoi
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
Blaabla. Mikä tämän ketjun pointti on? Mitä aloittaja hakee tällä sonnalla?
No sitä kai että hän on ahkera ja hänellä on asenne kohdillaan kun hän jaksaa isoa lapsilaumaa. Ja että kaikilla muillakin se on vain asenteesta kiinni jos jo yhden tai kahden kanssa on riittävän raskasta ettei halua lisää lapsia. Ja ettei se ole kiinni koko elämän laajasta kokonaisuudesta - kaikesta muustakin mitä elämään liittyy.

Minä sanon ap:lle, että mene tekemään minun töitäni. Mene pitämään esitelmää satapäiselle yleisölle, matkusta 60 päivää vuodessa, ratko yritysasiakkaiden monimutkaisia ongelmia ja kirjoita kirja. Jos koet, että tämä olisi sinulle liian raskasta etkä halua lähteä siihen, se on vain asenteesta kiinni! Ja siitä, että olet laiska ja avuton! Pelkkiä tekosyitä, ei se nyt VOI olla raskasta kun ei se minullekaan ole. Avaako tämä esimerkki mitään?

äippä
Alkuperäinen kirjoittaja suurperheellinen:
En ihan jaksa ymmärtää (vaikka ei kuulu minulle joo) äitejä tai isiä, jotka sanovat, etteivät voi mitenkään jaksaa toista tai kolmatta lasta...siis jos on yksi tai kaksi ennestään...harvoin -erittäin harvoin- joku lapsi on niin hankala tapaus, että se veisi vanhempien voimat aivan tyystin. Vaikka olisi sairaskin.
Uskallan sanoa näin.
Mielestäni se on puhtaasti asennekysymys!
Jos haluaa jaksaa ja opettelee ottamaan asioita vähän suurpiirteisemmin, siinä hyvinkin voi jaksaa. En siis usko, ettei joku oikeasti jaksa vaikka sitä toista lasta, "koska yksikin on niiiiiiiiiiiin kamalan vaikea"...mielestäni se on joko puhdasta avuttomuutta tai laiskuutta.
Tottakai voi väsyttää ja tuntua kaikenlaiselta, mutta ihmisen täytyy olla varmaan sellanen "apua, tää ei ookaan enää kivaa"-tyyppi, joka sanoo ettei yhden ja kahden kanssa voi mitenkääääään jaksaa.

Ottakaa se peukalo pois sieltä pepusta ja pistäkää asenteet uusiksi! :)

Ja ei, en ole yhtään sen parempi ihminen kuin kukaan muukaan.
SULLA EI TAIDA olla käsitystä oikeasti vaativasta lapsesta, kyllä se vie mehut. on meinaan esikoinen sellainen vaativa lapsi(eikä meinaa välillä jaksaa, siten on tää kuopus,näitä nyt menisi vaikka 3kappaletta tuon vaativan tilalla. että se yksi lapsi voi vaatia aikuisilta sen mitä 3helppoa lasta yhteensä)

että anteeksi nyt heti alkuunsa mutta et tiedä mistä puhut!

VIERAS
TAITAA MAMMOILLA SATTUA HERKKÄÄN PAIKKAAN TUO, ET AP ON SUURPERHEELLINEN, SE ON KIROSANA MONEN MIELESTÄ, KOSKA HERÄTTÄÄ KATEUTTA, JOTA EI TIETENKÄÄN MYÖNNETÄ.
KATEUTTA SIITÄ, ETTÄ JOKU USKALTAA JA ITSE EI USKALLA.
AP ON SELITTÄNYT POINTTINSA ERITTÄIN SELVÄSTI JA NÄMÄ KATEELLISET EUKOT KOITTAVAT VÄÄNTÄÄ ASIAA IHAN MUUKSI MITÄ SE ON. HUVITTAVAA.
*hupsista, caps lock,,,,* en saanut sitä kuvaa että ap pitäisi itseään muita parempana tai vastaavaa,,aivan asiaa on se et nykyään monella on peukalo pepussa ja kitistään turhista ja sit juostaan lääkärille hakemaan pilleriä kun ei jakseta,,siinä tottavie on perää,,asennetta siskot, oli lapsia sitten yksi tai yksitoista!½

Alkuperäinen kirjoittaja VIERAS:
TAITAA MAMMOILLA SATTUA HERKKÄÄN PAIKKAAN TUO, ET AP ON SUURPERHEELLINEN, SE ON KIROSANA MONEN MIELESTÄ, KOSKA HERÄTTÄÄ KATEUTTA, JOTA EI TIETENKÄÄN MYÖNNETÄ.
AP ON SELITTÄNYT POINTTINSA ERITTÄIN SELVÄSTI JA NÄMÄ KATEELLISET EUKOT KOITTAVAT VÄÄNTÄÄ ASIAA IHAN MUUKSI MITÄ SE ON. HUVITTAVAA.
*hupsista, caps lock,,,,* en saanut sitä kuvaa että ap pitäisi itseään muita parempana tai vastaavaa,,aivan asiaa on se et nykyään monella on peukalo pepussa ja kitistään turhista ja sit juostaan lääkärille hakemaan pilleriä kun ei jakseta,,siinä tottavie on perää,,asennetta siskot, oli lapsia sitten yksi tai yksitoista!½
Ei mun tarvi todistella omaa jaksamistani ympristölle, hankkimalla 8 lasta.

..
No itse ainakin kyselin vaan tuossa että mikähän se oikea pointti tuossa loppujen lopuksi oli...oli niin monta sivua tavaraa..Mutta en silti ymmärrä että millä ihmeellä saadaan aina eriävä mielipide käännettyä suoraan kateudeksi :D Mahtavaa :D (Mitä mä nyt en tässä ilmeisesti myönnä, vai kuin se meni?) :D

VIERAS
te olette joko oikeasti tyhmiä suurinosa tai sit provoilette huviksenne,,ei kukaan voi olla ymmärtämättä ap;n pointtia kaiken tämän jälkeen, silti täällä itkee porukka et miks pitäisi hankkia paljon lapsia,,,olette melkoisia puupäitä :headwall:

Mä olen täysin eri mieltä. Kaikki ihmiset ei ole samanlaista ja ap taitaa yrittää laittaa meitä kaikkia siihen samaan muottiin...
Lapset on niin erilaisia, joku lapsi kaipaa huomiota, pitäisi olla sylissä koko ajan, toinen taas viihtyy yksikseen.
Mä en olisi jaksanut ihan heti perään kolmatta lasta, koska esikoisella on uhma, kauppa reissut mm. menee niin, että lapsi huutaa ja minä joudun kantamaan, kuopus taas on "kiltimpi", mutta oli vauvana vaativampi. Esikoisella viipyy puhe, joten kommunikointi on haasteellisempaa.

Joo meillä miehellä on kaksi lasta ennestään, mutta eivät käy kun joka toinen viikonloppu, poika on autistinen ja esikoisen synnyttyä, ei osannut varoa vauvaa, kun vauva oppi nousemaan tukea vasten pystyyn, tönäisi nurin....

On äiti-ihmisiä ja vähemmän äiti-ihmisiä...
Ei kaikki ole luonteeltaan sellaisia, että haluavat tai edes jaksavat kaiken aikansa olla lasten kanssa, ilman omaa aikaa ollenkaan. Ja se oma aikahan on todella kortilla jos on monta lasta.

Siis on tääl kyl melkoista porukkaa! :eek: :eek: :eek: Tyhmiä, täytyy olla.

Ap puhuu täyttä asiaa, joka tietysti kirpaisee laiskoja mammoja! :flower: :flower:
Kyl asenne on monella nykyää niin hukassa ku olla ja voi. Eikä täs ollut kyse lapsiluvusta, kai sen ny huomaa tyhmäkin?
En lähde tän enempää mukaan tähän vääntöön, mut ap:lle :flower: :flower: :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
mutta siitä en ole samaa mieltä että kaikkien pitäisi suurperhettä alkaa väsäämään. Jos ei halua, niin ei halua. Ihmiset on eri tyyppisiä, joillekin sopii suurperhe, joillekin ei toivoisi sitä ensimmäistäkään. Näin rumasti sanottuna.
Voi tätä lukutaidottomuuden määrää...siis joo. En jaksa enää sanoa.:)
Minä EN siis lukenut koko 10 sivun vääntöä, selvennykseksi.
Arvelinkin. Mutta löydät varmaan pointtini 10 kertaa joka sivulta...;)
Juu hokasin ja on ihan totta että päivä ei voi alkaa lapsen/lapsien kanssa hyvin jos oma naama on norsunveellä jo aamusta asti. Asenne kohdalleen ja asiat tärkeysjärjestykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
Blaabla. Mikä tämän ketjun pointti on? Mitä aloittaja hakee tällä sonnalla?
No sitä kai että hän on ahkera ja hänellä on asenne kohdillaan kun hän jaksaa isoa lapsilaumaa. Ja että kaikilla muillakin se on vain asenteesta kiinni jos jo yhden tai kahden kanssa on riittävän raskasta ettei halua lisää lapsia. Ja ettei se ole kiinni koko elämän laajasta kokonaisuudesta - kaikesta muustakin mitä elämään liittyy.

Minä sanon ap:lle, että mene tekemään minun töitäni. Mene pitämään esitelmää satapäiselle yleisölle, matkusta 60 päivää vuodessa, ratko yritysasiakkaiden monimutkaisia ongelmia ja kirjoita kirja. Jos koet, että tämä olisi sinulle liian raskasta etkä halua lähteä siihen, se on vain asenteesta kiinni! Ja siitä, että olet laiska ja avuton! Pelkkiä tekosyitä, ei se nyt VOI olla raskasta kun ei se minullekaan ole. Avaako tämä esimerkki mitään?
Jotain tämmöistä minäkin sain tästä irti kun luin koko ketjun ja koitin kovasti ap:ta ymmärtää. Ainoa järkevä asia mitä hän sanoi, oli jossain vaiheessa se, ettei lasta saisi syyttää hankaluudesta. Se vain meni aloituksesta jo aika paljon ohi, ja yleensäkin reaalimaailmasta, sillä varmastikaan 99% niistä, jotka sanovat etteivät jaksa enempää lapsia ei sano tätä lapsille eikä syytä heitä hankalaa luonnettaan. Eli siis tuokin oli sitä turhanpäiväistä selittelyä.

Eipä ap aiemminkaan vastannut noihin "hommaa tohtorin arvo" ja muihin kehoituksiin. Ei se tosiaan niin hankalaa ole, asenteesta ja ahkeruudesta kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja VictoriaBeckham:

Ap puhuu täyttä asiaa, joka tietysti kirpaisee laiskoja mammoja! :flower: :flower:
Kyl asenne on monella nykyää niin hukassa ku olla ja voi. Eikä täs ollut kyse lapsiluvusta, kai sen ny huomaa tyhmäkin?
En lähde tän enempää mukaan tähän vääntöön, mut ap:lle :flower: :flower: :flower:

Ap rekkautui :LOL:

...
jos ei yksinkertaisesti halua toista lasta ? mitä se kenellekkään kuuluu? meillä olisi kaikki puitteet perustaa suurperhe. Me emme halua sellaista me olemme onnellisia näinkin. Taitaa ap olla aloituksensa perusteella erittäin kyllästynyt elämäänsä. Ihan sama minulle se ei kuulu minulle. Mutta terapiaa tuollaiseen pätemisen tarpeeseen varmasti löytyy.

-
Minusta hyvin paljon riippuu parisuhteen laadusta, muista ympärillä olevien kuormittavien asioiden laadusta ja varmasti omasta menneisyydestäkin miten lastenkin kanssa jaksaa. Aloitus lienee tarkoitettu provoksi tai sitten ap on täysin kykenemätön näkemään ihmisten erilaisuutta.

Milla K.
Mä tässä nyt yritän kaivella sisintäni ja etsiä sitä kateutta mutta ei, ei löydy! :D En siis ole kateellinen, en vain ymmärrä mitä ihmettä ap ajaa takaa. Ja onko hän jossain jo vastannut pitäisikö kaikkien haluta enemmän kuin yksi-kaksi lasta?

hulina harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Ap rekkautui :LOL:
taitaa olla bannin paikka ;)

epeli
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Mun mielestä taas on erittäin pätevä syy jättää tekemättä se toinen lapsi, jos ensimmäisenkin kanssa on ollut vaikeaa ja hankalaa. Oikeasti, miten se tilanne muuttuisi paremmaksi, että hankkisi vielä toisen lapsen? Sitten on kaksi hankalaa ja vaikeaa lasta. Miksi ottaa se riski, että toisen lapsen tultua kaikki hajoaa käsiin ja perhe menee säpäleiksi?
Miksi pitää olla niin avuton ja heti antamassa periksi?? Tätä en tajua.
Meissä jokaisessa asuu pieni sissi ja sen voisi kaivaa kukin tarvittaessa esiin.
Aina kaikki ei ole omissa käsissä ja valittavissa, mutta kyllä elämänasenteella on valtava merkitys koko elämässä. :flower:
Miksi on avuton jos tunnustaa itselleen että yhden kanssa on jo kädet täynnä eikä halua sihen toista, mahdollisesti yhta vaativaa, lasta tehdä? Miksi se on periksiantamista jos järjestää elämänsä niin että voimavarat riittävät aatusti lapsen/lasten kasvattamiseen aikuiseksi saakka?
Ok. En ymmärrä vaikka kuinka haluaisin, et miten yhden kanssa voi olla kädet täynnä. :) Jos aikuisia vielä talossa on kaksi -ainakin iltaisin, niin johan on.
Jos elämässä on muutakin kuin se yksi lapsi.ei halua vaan pyykätä,passata,kokata,leikkiä isolle lapsikatraalle ja elää vain pelkästään sille.
vaan haluaa välillä jättää lapsen toiselle vanhemmalle ja käydä treenaamassa,kampaajalla,tapaamassa ystäviään.viettää myös omaa sinun kutsumaasi itsekästä aikaa.pitää huolta kehostaan ja mielestään.
itselläni on kaksi lasta.ne riittävät tällä hetkellä.kerkeän kuitenkin käydä salilla kolmesti vkossa ja parturilla kerran kahdessa kuukaudessa, itsekäs olen,sinun mittapuullasi.
en vain halua huomata hieman yli nelikymppisenä että olen samassa tilassa kuin äitini,joka eli vain ja ainoastaan lapsilleen.haluan myös viettää omaa aikaani,ilman lapsia asettaen kuitenkin heidän hyvinvointinsa etusijalle ennen omaani.eikä minun lapset näytä siitä kärsivän että viettävät aikaa myös keskenään isänsä kanssa.

eikä minusta kukaan ole sanomaan ettei toisen lapsi ole voi olla haastava.sellaisia letkautuksia olen kuulut vain helppojen lasten äitien suusta,lapsien lukumäärään katsomatta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kahden äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja suurperheellinen:
En ihan jaksa ymmärtää (vaikka ei kuulu minulle joo) äitejä tai isiä, jotka sanovat, etteivät voi mitenkään jaksaa toista tai kolmatta lasta...siis jos on yksi tai kaksi ennestään...harvoin -erittäin harvoin- joku lapsi on niin hankala tapaus, että se veisi vanhempien voimat aivan tyystin. Vaikka olisi sairaskin.
Uskallan sanoa näin.
Mielestäni se on puhtaasti asennekysymys!
Jos haluaa jaksaa ja opettelee ottamaan asioita vähän suurpiirteisemmin, siinä hyvinkin voi jaksaa. En siis usko, ettei joku oikeasti jaksa vaikka sitä toista lasta, "koska yksikin on niiiiiiiiiiiin kamalan vaikea"...mielestäni se on joko puhdasta avuttomuutta tai laiskuutta.
Tottakai voi väsyttää ja tuntua kaikenlaiselta, mutta ihmisen täytyy olla varmaan sellanen "apua, tää ei ookaan enää kivaa"-tyyppi, joka sanoo ettei yhden ja kahden kanssa voi mitenkääääään jaksaa.

Ottakaa se peukalo pois sieltä pepusta ja pistäkää asenteet uusiksi! :)

Ja ei, en ole yhtään sen parempi ihminen kuin kukaan muukaan.

Asenne ei auta jos väsyy ..se on sama ku meet masentuneelle ja itsetuhoiselle sanoo et PIRISTY, AJATTELE POSITIIVISESTI; MIETI MITÄ KAIKKEA HYVÄÄ SUN ELÄMÄSSÄ ON!!??

jokainen tietää että lapsi on lahja ja se on rakas ja sen kanssa täytyy jaksaa, mutta et voi tietää ennen lapsen syntymää kuinka se elämä sen kanssa menee..vaikka kuinka asennoituisit että hyvin se menee , kyllä mä pärjään... ei ainakaan ole mun kohdalla toimu..korkeelta tulin ja kovaa.

ainut tietty et monesti s eyksi lapsi kaipaa sitä veljeä ja siskoa..ja sisaruussuhde on rikkaimpia ja läheisempiä mitä ihmisen elämässä on..töämänä takia haluan monta lasta..ja en tiedä yhtään miten se tulee menemään ja mitä vanhemmaksi tulen sitä enempi pelkään pärjäämistä ja jaksamista.
Nyt kyllä puhut täysin kakkaa, ettei masentuneelle auta sanoa noin! Totta hitsissä kaikenlainen tsemppaaminen on äärimmäisen tärkeää! :eek:
Vai mieluumminko menet voivottelemaan viereen ja tarjoamaan lisää pillereitä...huoh.
Tässä paljastit viimeistään todellisen tyhmyytesi.

Taisi tosiaan ap:lle banni napsahtaa kun keskustelu loppui kuin seinään :LOL:
Hyvähän se on lapsilla päteä, kun ei muullakaan voi.

Ai, ap:kin rekkautui.

:saint:

Ei, ei sattunut. :) Itsellänikin on "suurperhe". Mutta silti en ymmärrä ap:n pointtia. Kuten olen aieminkin sanonut, jos jostain tuntuu että olemassa oleva lapsi on vaikea, ja ei hanki sen takia lisää lapsia. Niin silloinhan se on todellinen syy! Me kun ollaan yksilöitä, toinen jaksaa enemän kuin toinen.

EJK
Tämähän vallan hulvaton ketju oli ja suurimmalta osalta näemmä meni väärinymmärryksen puolelle ja jankattiin vain sitä, että lapset ovat optio tai että kaikki ei halua montaa lasta :D

Kysehän oli vain puhtaasti siitä (mikäli minä edes ymmärsin oikein), että jos perhe haluaa useamman lapsen, mutta ei kuitenkaan jaksa kuin yksi tai kaksi. Eli halu ja jaksaminen ei kohtaa ja ap:n mukaan pitäisi heittäytyä suurpiirteisemmäksi, jotta taas jaksaa uuden perheenjäsenen vastaanottamisen ja hoitamisen ja kasvattamisen.

kannanottaja
Tää ketju pyörii vieläki:O. No mulla ei oo yhtään lasta eikä suunnitelmissakaan - saattaa jäädä hankkimatta kun ikää on 30 +. Ja lasten itku/mekastus ärsyttää hyvin nopeesti yleisillä paikoilla. Elämä on ollu raskasta niin kauan kun muistan. Opiskellessa vierähti kymmenen vuotta enkä vieläkään oo löytäny paikkaani maailmassa. Varsinkin näin vuoden pimeimpänä aikana suurin osa ihmisistä näyttää väsyneille ja mulkoilevat toisiaan kassajonoissa ja ylitäysissä busseissa. Miten ihmeessä kiukkuava lapsi ei muka aiheuttaisi (hyvin ihmiselle tyypillisiä) syyllistäviä tuntemuksia??? Ja kaiken lisäksi vielä kannatan lievää ruumiillista kuritusta niissä tapauksissa kun lapsi ei (diagnoosinsakin vuoksi) kykene ymmärtämään sanallista viestiä ja vaarantaa itsensä/ympäristönsä uhmalla. Että siinäpä vettä taas myllyyn.

Yhteistyössä