Annatko lapsesi katsoa eläimen teurastamisen?

Se on vaikea oppia tekemään ilman käytännön oppia. Ja mitä vanhempana sen aloittaa sitä hankalampaa se on. Mulle ainakin oli. Ekat kerrat teki vaikeeta kun en ole penskasta asti siihen tottunut, me kun ei asuttu maalla kun olin lapsi ja mummolassa ei ollut enää eläimiä. Isäni taas on oppinut sen vaarilta ja vaari isältään jne. ja kaikki on lapsesta asti olleet mukana jossain määrin. Isänikin on kouluikäisenä pessyt siansuolia ja ei ole ollut traumaattista. MAkkaratkin maistuivat kuulema herkullisilta kun oli omapesemiin suoliin tehty.

Suolien peseminenkin on taas vähän eri kuin se itse tappaminen.

Mutta ilmeisesti teillä on tarkoitus koulia mukulat itse tappamaan omat sapuskansa, joten siksi se täytyy teillä opettaa jo nuorena. Älä silti väitä, ettei muiden mukulat tiedä mistä liha tulee, koska heille ei ole teurastusta näytetty.

[QUOTE="vieras";26802956]Suolien peseminenkin on taas vähän eri kuin se itse tappaminen.

Mutta ilmeisesti teillä on tarkoitus koulia mukulat itse tappamaan omat sapuskansa, joten siksi se täytyy teillä opettaa jo nuorena. Älä silti väitä, ettei muiden mukulat tiedä mistä liha tulee, koska heille ei ole teurastusta näytetty.[/QUOTE]

Aika moni mukula ei muuten tiedä ;)

Kun muksut oli pieniä, meillä kotitarveteurastettiin ja se oli osa elämänkiertokulkua niin, että eipä sitä koskaan edes mietitty, missä lapset on. Mulla ei ole mitään aavistusta, minkä ikäisenä ovat ekan kerran nähneet teurastuksen -vai ovatko ylipäätään nähneet. Voi olla, että se oli niin normaalia elämää, että varsinaisesti katsoneet eivät sitä koskaan ole, mutta jos jotain asiaa oli, kävivät asian toimittamassa.

No on sekin aika hassua, kun eräs tyttö sanoi että oikeesti onko tuo verta, tehdäänko VERILETUT verestä.
Senkin olis tiennyt jos joku ois kertonut. Kyseessä oli noin12v tyttö, ei mikään pieni enää. Ei ollut koskaan kukaan kertonut etä VERILETUT tehdään verestä, oli luullut että niitä sanotaan veriletuksi vain värinsä vuoksi

No on sekin aika hassua, kun eräs tyttö sanoi että oikeesti onko tuo verta, tehdäänko VERILETUT verestä.
Senkin olis tiennyt jos joku ois kertonut. Kyseessä oli noin12v tyttö, ei mikään pieni enää. Ei ollut koskaan kukaan kertonut etä VERILETUT tehdään verestä, oli luullut että niitä sanotaan veriletuksi vain värinsä vuoksi

Niin tai ei vaan ollut syönyt verilettua, eikä näin ollen ollut kuullut niistä.

Meillä 2-v oli lohessa miehen kanssa ja näki miten iso kala nuijitaan hengiltä käsipelillä. Toivottavasti ei tullut traumoja. Lohi on ainakin lempiruokaa ja kovasti tykkää onkia. Lapsena tiedettiin, että mummulan puput laitettiin syksyllä pakastimeen. Ja kana kuolee, kun siltä katkaistaan kaula.

Kauhistaa ennemmin, että on muksuja, jotka ei tunnista lehmää hevosesta. Ja aikuiset, jotka ei tiedä syövänsä tehotuotannon lihaa.

Mieluummin minä opetan lapselle mm. kestävää riistanhoitoa ja kalastusta (sisältäen eläimen hyödyntämisen) käytännön kautta kuin yrittäisin suojella (miltä?) syöttämällä "nauravia" nakkeja ja muuta eläinten hyvinvoinnista riistettyä epäterveellistä eineskuraa.

Mieluummin minä opetan lapselle mm. kestävää riistanhoitoa ja kalastusta (sisältäen eläimen hyödyntämisen) käytännön kautta kuin yrittäisin suojella (miltä?) syöttämällä "nauravia" nakkeja ja muuta eläinten hyvinvoinnista riistettyä epäterveellistä eineskuraa.

:D voi jessus... aatteellisuus ennen kaikkea. Ja onneksi tuohon väliin ei mahdu muita keinoja.

[QUOTE="vieras";26802255]En vois kuvitellakaan olevani tuollaisen äijän kanssa joka harrastaa metsästystä. En keksi inhottavampaa harrastusta.[/QUOTE]entä naisen joka metsästää myös?:whistle:

[QUOTE="vieras";26803478]:D voi jessus... aatteellisuus ennen kaikkea. Ja onneksi tuohon väliin ei mahdu muita keinoja.[/QUOTE]Mulle on ihan ok, vaikka lapsi ryhtyisi omien ajatusketjujensa myötä kasvissyöjäksi. Pääasia, että oppii mistä se ruoka tulee, eikä ryhdy einespuputtajaksi.

Yhteistyössä