Aiotko antaa lapsesi pelata väkivaltapelejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poppaliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

poppaliina

Aktiivinen jäsen
07.03.2008
7 502
1
36
Addis Ameeba
En tiedä onko tällaista kysymystä täällä esitetty, mutta kun nyt taas tapahtui tuo koulusurma Saksassa, niin väkivaltapelien osuus nousi jälleen pinnalle. Mikä on sinun suhtautumisesi peleihin? Saavatko lapsesi jo pelata väkivaltaisia pelejä? Jos lapsesi ovat vielä pieniä ja asia ei vielä ajankohtainen, aiotko antaa lapsesi pelata niitä tulevaisuudessa?

Mitä meidän vanhempien pitäisi tehdä, mikä olisi viisasta ja parasta lastemme kannalta?

Alkuperäinen kirjoittaja Odeka:
Itse olen kova pelaamaan.. mutta saa sitten nähdä innostuuko tyttö tai tuleva poika sitten.
Niiltä kun ei voi täysin kokonaan varjella...

Ostettiin tytölle ( :whistle: ) xbox 360 eikä sitä se oikein jaksa kiinnostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Itse olen kova pelaamaan.. mutta saa sitten nähdä innostuuko tyttö tai tuleva poika sitten.

Mut isää kiinnostaa :xmas:

(just sammutin Wiin 27 min sitte. Jostaki systä 3veetä ei kiinnosta enää :xmas: mulla ei asian kanssa ole mitään tekemistä)

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mut isää kiinnostaa :xmas:

(just sammutin Wiin 27 min sitte. Jostaki systä 3veetä ei kiinnosta enää :xmas: mulla ei asian kanssa ole mitään tekemistä)

Luulisi että tyttö olisi tottunut kun melkein heti synnyttyään sai jo ekan xboxin! Ja nyt on jo 5,5 vuotta eikä se vieläkään kiinnosta. No jonkunhan sitä on sitten pelattava ettei mene rahat hukkaan... Ja onneksi rouva auttaa talkoissa.

Mä kans tässä itse vasta alkanut "murehtimaan" tulevaa, että miltä varjella, mitä antaa sopivassa määrin ja mitä vältellä silläkin uhalla, ettei mennä massan mukana.
Yksikin hyvä syy, että miksi väkivaltapeli olisi kenellekään hyväksi?
Ite on tullu pelailtua aikuisella iällä ja onhan se ollut kivaa mutta toisaalta myös ahdistavaa. Ja koukkuun olen jäänyt helposti, koska koko ajan on päästävä eteenpäin eikä malta lopettaa. Siitä seurauksena jopa unet joihin pelit on tulleet mukaan. Ei mun mielestä tervettä enää.
Kuinka sitten psyykeltään kehittymätön lapsi-nuori sietää väkivaltapelit... Voin kuulostaa fanaattiselta, mutta oikeesti meillä taitaa nyt olla sellainen pommi kädessä että se ei kerralla räjähdä vaan räjähtelee varmasti ja monessa paikassa :/

Joops.. siis meinasin että tyttö juuri ei varmaan kiinnosta. Mutta odotankin tässä poikaa, niin sen kanssa varmaan joskus kaukan tulevaisuudessa pelataan kilpaa :D

Ei ne pelit terveitä ihmisiä hulluiksi tee. Se on aivan turhaa vouhotusta. Ihan samaa saarnattiin aikoinaan hevimusiikista. Näillä kukkahattutädeillä pitää aina olla joku kohde johon kohdistaa paskansa. Ja nyt se tuntuu olevan konsolipelit.

Ei ne pelit terveitä ihmisiä hulluiksi tee. Se on aivan turhaa vouhotusta. Ihan samaa saarnattiin aikoinaan hevimusiikista. Näillä kukkahattutädeillä pitää aina olla joku kohde johon kohdistaa paskansa. Ja nyt se tuntuu olevan konsolipelit.
Ja kannattaa myös muistaa se, että kirjojakin aikoinaan poltettiin, koska kirjojen lukeminen oli pahasta.

rotua jalostakaan. Aika köyhää on lapsiperheiden elämä jos illat menee sotapelejen tuoksinnassa ja päivät aseen kanssa jauhelihjaa etsimässä.

Aika luuseria.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ja kannattaa myös muistaa se, että kirjojakin aikoinaan poltettiin, koska kirjojen lukeminen oli pahasta.

Ja telkaarin katselun piti sairastuttaa nuoriso 20 vuotta sitten. Tämä sama paskanjauhanta jatkuu vaan vuosikymmenestä toiseen, kohteet vaan vaihtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja minä taas:

rotua jalostakaan. Aika köyhää on lapsiperheiden elämä jos illat menee sotapelejen tuoksinnassa ja päivät aseen kanssa jauhelihjaa etsimässä.

Aika luuseria.

Ja yöt palstalla roikkuessa. Onneksi olet meidän kanssa samassa veneessä! :hug:

Ja telkaarin katselun piti sairastuttaa nuoriso 120 vuotta sitten. Tämä sama paskanjauhanta jatkuu vaan vuosikymmenestä toiseen, kohteet vaan vaihtuu.
No joku kohdehan pahuudelle on oltava. Muutenha ihmiset joutuisivat katsomaan peiliin.