alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

huomenta B)

mitäs tänne kuuluu? oletteko juhlineet vappua? :)
me ei muuten ku eilen käytiin käveleen torilla ja käytii syömässä pehmikset ja ostaan ilmapallo =) siinäpä se meidän vappu olikin...
yöllä sit heräsin siihen ku nukuin kalailmapallon kanssa saman peiton alla :LOL:
tyttö oli yöllä tullu viereen ja peitelly ilmapallonki :) hieman meinas naurattaa... :D
sain sit poltettua nahkanikin auringossa...oltiin eilen koko päivä ulkona.

mitäs teille muille? onko tullut vappuvauvoja pinoon??? :heart:
MissMama vieläkö olet täällä vai saitko synttärivauvan? :) olishan se aika kiva kun omana syntymäpäivänä syntyisi oma lapsi :)

jane85 rv 20+1 :heart:
 
huomenta B)

mitäs tänne kuuluu? oletteko juhlineet vappua? :)
me ei muuten ku eilen käytiin käveleen torilla ja käytii syömässä pehmikset ja ostaan ilmapallo =) siinäpä se meidän vappu olikin...
yöllä sit heräsin siihen ku nukuin kalailmapallon kanssa saman peiton alla :LOL:
tyttö oli yöllä tullu viereen ja peitelly ilmapallonki :) hieman meinas naurattaa... :D
sain sit poltettua nahkanikin auringossa...oltiin eilen koko päivä ulkona.

mitäs teille muille? onko tullut vappuvauvoja pinoon??? :heart:
MissMama vieläkö olet täällä vai saitko synttärivauvan? :) olishan se aika kiva kun omana syntymäpäivänä syntyisi oma lapsi :)

jane85 rv 20+1 :heart:
 
jane85 Täällä oon vielä. Eipä tullu vappuvauvaa... :/ Tämä kaveri tahtoo asua lämpöisessä kohdussa. =)

Neuvolaan oon menossa aamupäivästä, tuun sitten myöhemmin kertomaan kuulumisia.

Meillä ei vappua vietetty kovin erikoisesti tällä kertaa, ulkona ollaan oltu ku on lämmintä ollut... Eilen oli pari perheenjäsentä käymässä piirakkaa syömässä. :)

MissMama 39+5
 
Tulin vaan ilmottamaan että sain pojan 18.4.08 :heart:
(3910g/51,5gm) ihana pieni mies on! mahavaivaa vaan niin kovin hyvin ei nukuta. ja vaativa osaa myöskin olla,esim. vaunuissa ei nuku elleivät liiku kokoajan yms =)
Isosisko ottanut hyvin vauvan. Minulle kiukkuaa ja kakka ja pissa "vahinkoja" sattuu.. mutta vauvasta tykkää kyllä.
Synnytys meni tosi mukavasti. oli kiva kokea tollanenkin synnytys,edellisen kauhukokemuksen jälkeen :whistle:
Mutta mukavaa odotusaikaa täällä teille kaikille!!! on se pieni odotuksen arvoinen!

Viva,tyttö 2v8kk ja poitsu 2vkoa
 
ViValle kovasti onnea pojasta! :heart: :flower: Tyttökin varmasti kohta tottuu vauvaan ja lopettaa kiukuttelut...

Tulin neuvolauutisia vaan äkkiä kertomaan... Paino oli vähän laskenu, muuten kaikki hyvin. Noh, löytyipä pissasta taas yhellä plussalla sokeria, mut se nyt ei yllättänyt... :/ Mun mielestä tää maha on oikee jättiläinen, mutta sf-mitta kulkee käyrien alapuolella ja se oli siis 33. Eipä muuta, hb:ta ei edes katottu. Terkkari vähän veikkaili vauvan olevan nyt 3,3-3,4kg. Ens viikon keskiviikkona sit uudestaan käymään jos vauva ei oo vielä pulpahtanut ulos. =)

Eipä tässä muuta tällä kertaa.

MissMama 39+5
 
ViValle paljon onnea poika vauvasta :heart: näyttäis siltä että tähän pinoon syntyy paljon poikia :)

ja MissMama vieläkin täällä ;) eiköhän se lähtö aika lähellä jo ole kuitenkin :heart: paljon onnea synnytykseen. :)

äippä 84:llakin alkaa kohta viimonen viikko la:kaan :heart:

mä pääsen viikon päästä rakenneultraan, nyt vähän jänskää et onkohan siellä kaikki hyvin :whistle: sitäkö on ottanu tän raskauden nyt niin et mikään ei ole hyvin ennen kuin toisin todistetaan :D no, uskoisin et kaikki on ihan hyvin...
tämä pikkunen on sen verran vilkas kaveri et mieskin on saanut tuntea jo viikon ajan potkuja.. :) eilen otin aurinkoa niin täräytteli masuun ihan kunnolla, niin et ulospäinki näky potku :heart:
en muista että näin aikaisin on vielä tuntunut näin selviä potkuja..saatikka mies niitä vielä tuntenut.. :)

eipä oo tarvinnu enää pariin viikkoon dopleriakaan, kun liikkeet tuntuu päivittäin :xmas:

jane85 ja rv 20+4
 
moikka vauvahaaveita :wave: ONNEA PLUSSASTA :heart:
ja toivotaan että siellä olisi kaikki hyvin niin voit jatkaa odotusta rauhallisemmilla mielin :)
kiva saada uusia kirjoittelijoita tänne kun osa lähtee ihan näillä päivillä synnyttään :heart:
vähenee porukka sen verran paljon että aikas hiljaista tulee olemaan =)
mistä päin kirjoittelet?
 
aika lähellä asutaan sitten..tästä meiltä on ouluun vain noin 20km matkaa..kempeleessä tuli ennen käytyä paljon kun isä siellä asui :)
ilmeisesti sinulla myös on sit oys synnärinä?
itse olen aina ennen ultraa ollut monta viikkoa ihan hermona :) et se taitaa olla ihan normaalia :LOL: vieläkin hermoilee kaikenlaista vaikka ultrakin on käyty..nyt olis ensiviikon tiistaina rakenneultra ja sen jälkeen sitä ehkä saa jonkin näköisen rauhan vasta :)
 
jane85 Joo, oys:han se olis synnärinä sitte joulukuun lopussa :xmas: Mä kun luulin, että sitä olis helpottunu/rauhallinen kun r-testi näyttää positiivista, mutta täysin toisin kävi...entistä hermostuneempaa vaan ja ei osaa oikein muuta miettiä että onko kaikki hyvin jne....Mutta onneksi ylihuomena saa toivottavasti jotain varmuutta asiasta, että missä mennään :heart:
 
juu, kyllä se sit viimestään alkaa helpottaa kun sydänäänet kuuluu ja kun liikkeet alkaa tuntumaan :) itse olen myös samanlainen hermoilija.. :D
eli käytkö yksityisellä ultrassa vai? oulussa on se merioulun yksityinen neuvola...siellä varhaisultra on varmaan halvin mahdollinen...ystäväni sai sinne jo samlle päivälle ajan kun soitti sinne :) ja tosi ihanaa palvelua oli myös saanut.
itse ostin kotidoplerin kun niin hermostutti alussa, et onko siellä mitään eloa :) sydänäänet kuului sillä laitteella jo viikolla 11.
jane ja rv 20+5
 
kuulostaa tutulta :D eiköhän siellä kaikki ole kuitenkin ihan hyvin :)
millä viikolla ne näkyy siinä ultrassa kaikki sydämensykkeet ja muut? kun en itse ole koskaan käynyt näissä varhaisultrissa niin ei tiiä :) se on varmaan aika pieni ainakin :heart:
 
nii just :) no toivotaan että näkyis sykekin jo siellä :) :heart:
onko pahoinvointia vielä esiintynyt :) ? itselläni muistaakseni jo aika aikaisin on ennen ollut pahoinvointia...mutta taas tässä raskaudessa ei ole ollut yhtään mitää oireita :) helpolla oon sillätavalla päässyt, mutta sitten on huoli ollut suurempi kun ei ole edes pahoinvointi muistuttamassa raskaudesta :D
kahvia tulee juotua oikeestaan ihan liikaa... :kieh: ärsyttää itseäkin kun ei edes huomaa ku sitä juo niin paljon...aiemmissa raskauksissa taas ei ole pystynyt juomaan yhtään kahvia :)
 
jane85 eipä mulla juuri ole mitään oireita....valkkari lisääntyny, ja rinnat on vähän aremmat...niin ja menkat myöhässä ja r-testi näyttää plussaa :heart: :LOL: Kyllä mäki olisin halunnu, että olis vähän enemmän tullu oireita, niin tuntuis raskauskin todellisemmalta...Onneksi ei oo ollu mitään kipuja ja vuotoja, nii on jotain positiivista kuitenki :heart:
 
joo, no saattaahan sulle vielä tulla pahoinvointikin..eikö se just jossain 6-8 viikon paikkeilla ala.. :) tavallaan sitä ite toivo sillon alussa et eipä alkais taas pahoinvointi...sit kun se ei alkanu niin sitä toivo et no alkais jo prkl.. :LOL: mikään ei passannu :D neuvolassa sit onneksi kuului sydänäänet jo 9+ viikolla ja sain joksikin aikaa mielenrauhan.. :D
mut nyt kun ajattelee niin olen kyllä tosiaan helpolla päässy pahoinvointien ja oireiden suhteen...valkkari lisääntynyt täälläkin ja rinnatkin on nyt vasta alkanu oleen aika arat..
menikö teill'ä kauan kun raskauduit? ajattelin vain tuosta sinun nimimerkistä et oletteko kauan jo yrittänyt raskautua? :heart:
 
jane85 Joulukuussa 2007 päätettiin, että aletaan yrittään...eli yk 5 tärppäs, paitsi että oli siinä välissä pari kuukautta sellaista,et tiesi ettei tuu tärppäämään...eli periaatteessa muutama kk meni :heart: heti tällä kierrolla tärppäs ku aloin käyttää ovistikkuja :D
 
Moi!

Tulin ilmoittamaan, että 3.5. klo 17.45 meille syntyi terve ja suloinen poika! Painoa 3370g ja pituutta 51cm. Saman pituinen siis kuin veljensäkin syntyessään ja 210g painavampi. Synnytys oli suht samanlainen kuin ensimmäinenkin. Epäsäännölliset supistukset alkoi aamulla, säännöllistyivät siinä 12-13 aikoihin. Klo 15 oltiin sairaalassa ja silloin kohdunsuu oli jo 6cm auki. Ponnistusvaihe kesti 10min. Ja tämä poika tosiaan syntyi täsmälleen samaan kellon aikaan kuin isoveljensäkin. =) Kivunlievityksenä oli spinaalipuudutus ja ilokaasu. Olin niistä ihan sekaisin aluksi ja kivut olivat kauheat, mutta loppuunpäin synnytys kävi helpommaksi ja ponnistusvaihe ei sattunut paljo yhtään. Kyljellään ponnistaminen oli muutenkin helpompaa kun selällään.

Isoveli on suhtautunut uuteen tulokkaaseen hyvin. Välillä kaipailis kyllä äidin syliin sillon kun vauvaa imetän, mutta vauva on saanut veljeltä jo haleja ja pusuja. :heart: Aika kivasti on alkanut elämä uuden tulokkaan kanssa siis. :)

Onnea vaan muillekin raskauksiin ja synnytyksiin! ;)
 
huomenta :wave:

paljon paljon onnea pojasta MissMama :heart: mukava että synnytys ja kaikki mennyt ihan hyvin :) ja pojan olette saaneet jo kotiin :flower:
tule kertomaan kuulumisia aina välillä, miten on alkanut menemään :)

äippä84 no, jospa se sinä olisit sitten seuraavana vuorossa :) toivottelenpa jo nyt sinulle onnea synnytykseen, kun koskaanhan sitä ei tiedä millon se lähtö tulee :heart:
viimeinen viikko varmaan menee toooooosi hitaasti :)

meille ei mitään ihmeempiä..neuvola vasta ensiviikolla ja ultra myös... :)

jane85 ja rv 20+6
 

Yhteistyössä