alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

Jane85: toivotaan, että kohta minäkin tosiaan pääsisin tositoimiin... en tiiä miten nyt olenkin näin malttamaton :ashamed:
Ja ystäväni, jolla oli la 3 päivää ennen mua, sai poikansa syliin jo viime viikolla...
Sais ottaa pienen varaslähdön tämä meidänkin vaavi :whistle:

Huomenna neuvolaan, joten palailen niiltä tiimoilta sitten :wave:

Äippä ja nytty rv 39+1 :heart:
 
MissMama :heart: hirmuisesti onnea pienestä nyytistä! sulla onnellisesti takanapäin synnytys. :)

mä tääl välil kärvistelen nuiden suppareiden kans ja koitan kestää niitä. :whistle: ei kauheen kipeitä, mutta ihan selvästi nyt parin päivän sisällä niihin on tullut sellaista erilaista tuntoa, eli ovat kipeempiä ja jotenki kauheen raskaalle tuntuu sillon maha. sitten eilenkin kun miehen kans oltiin kaupungilla, niin tuntui välil, etten voi kävellä, kun tuntu että pissa tulee housuun ja painaa ja kiristää niin hulluna. ähh.. vauva on varmaan mennyt vielkin alemmas.

vasta ens to.na neuvola, sais olla jo aiemmin. =)

välillä yöllä, kun herään niin alkaa synnytys alkaa pelottaan ihan hulluna. :$ on se semmosta. eiköhän siitä selviä jotenkin. en oo vielkää pakannu ihan mitään. B)

onnea ja tsemppiä kaikille!! :heart:

IllanHämy 34+5
 
helou saanen liittyä joukkoon..:D
mä olen syyskuussa 24v täyttävä pojan 2v3kk ja tytön 11kk äiti kolmannen la on 6.10 rv 18+2
täällä nummelassa asustellaa ja kuun lopussa pääsee muuttamaa isompaa kämppää...nii ja perheesee kuuluu myös mies :D melki 28v...kihloissa ollaan :D
tulevan vauvan sukupuolesta ei ole tietoa eikä edes haluta tietää et molempi parempi :D
 
moikka onnimanni84 tervetuloa vaan mukaan keskustelemaan :)
täällä onkin jo osa saanut vauvoja ja kaikki on tähän mennessä saanut poikia, että alan kohta itsekin uskomaan että poika taitaa meillekkin sit olla tulossa :LOL: niinku varmaan teillekin :D sinullakin on pieniä lapsia ennestään.. :heart: onko käynyt mielessä et miten sitä jaksaa sit kun on kolme? :)
itsellä on kyllä käynyt mielessä kaikki kysymykset maan ja taivaan väliltä.. :LOL:
hieman pelotti aluksi et miten jaksaa sit kun kolmas syntyy kun poika on vasta täyttänyt 1v..
mutta nyt se olo on alkanut menemään jo onneksi ohi :D
uskon että kaikkeen sopeutuu.. :)
laittelen sinutkin tuonne meidän listaan...
kiinnostaa muuten et missä päin on nummela? onko se jossain etelässä päin? ainakin kuulostaa siltä et vois olla.. :) en oo aikasemmin kuullut koko paikasta mitään... :whistle:

jane85 ja rv 20+6
 
Huomenta=)

Ja tervetuloa onnimanni!

Pöh minä mihinkään oo lähteny... möllötän täällä varmaan vielä jussinakin... |O
Joitakin supistuksia tuli eilen puutarhassa kuokkimisen ja kävelylenkin jälkeen, mutta ei niillä vielä synnärille päästy...
Tänään taas neuvolaan...

aiotteko jane kysyä tuota sukupuolta rakenneultrassa? Meille kätilö sanoi silloin tästä, etä hänellä on selvä aavistus, mutta en halunnut sitä kuulla... itse ultran kuvien mukaan ollaan miehen kanssa poikaan päädytty, mutta saapa nähdä ;) vai liekö toiveajattelua kahden tytön jälkeen...

äippä ja nytty rv 39+2 :heart:
 
voi ihana kun tuli nätti ilma.. B) täällä satanut vettä ja räntää parina päivänä.. :/
nyt näyttää et alkais taas aurinko paistaa. :)
tytön vein just kerhoon ja klo 11 on siellä äitienpäiväkahvit..lapset saa tehdä äideilleen leivokset siellä :) pääsee herkutteleenki vähän.. :D

äippä 84 kuulostais siltä et alat jo kyllästyyn odotteluun :LOL: tuttu tunne kyllä...minulla aina viimeset kaks viikkoa laskettuun aikaan on ihan hirveää odotusta ja suunnilleen kellon kans oottaa et menis aika nopeempaa... :LOL:
on sitä malttamaton kun se aika lähenee...mutta toivotaan et ei menis ainakaan kovin yliaikaseksi.. :heart: eiköhän se sieltä tule tässä ihan lähipäivinä kuitenkin, jos paikatkin jo ihan valmiit ollu pitempään jo.
ei me aiota kysyä sukupuolta ollenkaan..olishan sen saanut tietääkkin jo niistä kromosomitutkimuksen tuloksista, mut en halunnu tietää..ei sillä väliä kumpi se on kun molemmille on vaatteita jne...kahessa aikasemmassa oon kysyny sukupuolen, mut nyt on pakko yrittää pitää päänsä ja olla kysymättä :D onhan se mukva jännittää sitäkin sit loppuun asti ja saada tietää vasta kun lapsi on syntynyt :heart:
eiköhän se teilläkin poika ole kun kaikilla muillakin tässä pinossa on ollu tähän mennessä :LOL:

jane85 ja rv 21+0
 
Neuvolakuulumisia:

-paineet 130/68
-Paino 1300g/vko :eek: apuva
-pissa puhdas
-vauvan syke 149
-liikkeet ++
-rt
-sf 32

eli eipä erikoisempia...vauvan pääkin vielä masun päältä tunnusteltavissa, eli ei ainakaan ihan "tuubissa" vielä baby ole... sf sentään sama kuin viimeksi, että ylöspäinkään ei ole itseään hilannut... Joten jatketaanpa vielä odottelua |O

Ja jane, tosiaan olen aika valmis jo tähän odotukseen.. en tiiä johtusko sitten siitä kun jo silloin rv 37 oli paikat auki ja sanottiin että voi syntyä hetkenä minä hyvänsä...
 
HUOMENTA :wave:
ohhoh, sainpa nukkua kerranki ihan puolikahdeksaan asti :) nyt tuntuu että ei kerkiä mitään ku näin myöhään heräs :LOL:
taitaa tulla taas ihan nätti ilmakin.. B)
missäs kaikki on? miten missmamalla on alkanut pikkusen kanssa menemään?
onko isoveli ollut mustis? :)
 
Heips=)

Just kanssa mietin et miten missmamalla mahtaa mennä?

Tänne ei erikoisempia, olo on jotenki seesteinen ja rauhallinen. kai sitä jotenkin alitajuisesti asennoituu jo tulevaan, kun tietää mikä rumba sieltä on taas tulossa... =)

Vauva myllertää kovasti ja huitoo käsillään tuonne alakertaan, ai että kun tuntuu kivalta :$
Eli ei merkkiäkään "vauva rauhoittuu ennen synnytystä"- meiningistä... |O Tosin en mitenkään erityisesti muistas mitään rauhottumista aiemmissakaan raskauksissa, mites muilla?

äippä ja nytty rv 39+3 :heart:
 
oi kun pieni :heart: onnea kovasti :flower: sieltä se pikkunen kasvaa kovaa vauhtia.

nyt täytyy rientää..pojalla neuvola aika kohta ja mä taidan myöhästyä :D yllätys yllätys :whistle:
ja lopuksi taas masukuvan päivitys

jane85 ja rv 21+1
 
moikka!

ihana kuva taas janella. :hug: =)

äippä84 joo ei varmasti tunnu kivalta, kun vauva möyrii ihan alhaalla. ei tosiaankaan kaikilla vauva rauhoitu ennen synnytystä. mä en ees muista miten mulla on ollut. :ashamed:

itsellä tänään tasaviikko eli 35 täynnä. :heart: jes.. mä oon menossa vyöhyketerapeutille, josko se vähän rentouttas ennen synnytystä ja olis synnytys ehkä vähän helpompi siis kivun kannalta. oikein jännittää mennä, kun en ole aiemmin itse käynyt.

miehen sisko tulee ihan kohta tänne, niin voidaan miehen kans siivota, kun se ottaa lapset ja menee ulos niiden kaa. :heart: ihana, kun on joku joka auttaa. miehellä siis koulu loppunut ja työt alkaa pian, mutta viel on vähän aikaa olla kotosalla. aivan huippua kyl.

pitäs leipoo pakkaseen vähän herkkujakin ennen, kun nyytti on maailmassa. ja ne vauvanjutskatki vois laittaa pikku hiljaa. mies jo kantoi eilen yhden kassin, että ala pakata se, ettei tuu liian kiire. :LOL: :heart:

vauva tuntuu taas olevan alempana. supistelee joka päivä ja tuntee oikeen sen, että pikkuhiljaa sitä alkaa valmistautuun synnytykseen. sapa nähä onko taas niin nopee.

mutta pakko alkaa tarttumaan imuriin ja luutuun kohta!

palailen taasen!

IllanHämy 35 :heart:
 
Heips!

Meillä menee hyvin. Isoveli on vähän mustis välillä, mutta hyvin ollaan kyllä pärjätty. Ei isovelikään mikään kiukkupussi ole kuitenkaan. Vauva vietti pari päivää mun sylissä kun maitoa nostatteli ja nyt kun maito on noussut niin viitsii itsekseenkin nukkua ja olla, joten mullakin jää aikaa isovelille. Eilen ulkoiltiin ensimmäistä kertaa, tosin lyhyt lenkki vaan tehtiin ja vauva nukkui tyytyväisenä kopassaan.

Eilen täällä kävi terveydenhoitaja kotikäynnillä ja vauvalla nyt painoa 3420g, eli on noussut jo yli syntymäpainon. ;) Isoveljellä aikoinaan painoa tuli hitaammin. Napatynkä myöskin lähti jo neljän päivän iässä, mutta sekin on hyvin parantunut.

Koira ei onneksi ole ollut mustis. Kiinnostunut kylläkin on, ehkä liikaakin. Pitää välillä sitä komentaa muualle.

jane85 ihana maha sulla. Sekin jo kasvanut viime kuvasta. =)

Tsemppiä vaan teille muille synnytyksiin. Aika monella alkaakin olla niin paljon viikkoja, ettei kauaa tarvi enää odottaa!!

MissMama & vauva 6pv.
 
moikka taas :wave:

IllanHämy :wave: sinulla taas viikot vierähtänyt :) oliko kuinka nopea sinulla synnytys viimeksi?
olis kiva kokeilla itsekin vyöhyketerapiaa..vois olla aika rentouttava juttu :)
MissMama kiva että sinakin täällä vielä :) ottaahan se hieman aina aikaa että isot sisarukset tottuu uusiin perheenjäseniin..meilläkin meni aika hienosti kun poika tuli taloon..neiti ei paljon parina ekana päivänä välittänyt pikkuveljestä mitään ja sen jälkeen lääppiny toista koko ajan ja hoivannu :LOL: koko ajan käy sanomassa pikkuvelulle että rakastan sinua pikkuveli :heart:
toinen raukka melkein pakahtuu kun yks tykkää niin kovasti ja lääppii ja pussailee :LOL:

poitsukin oli kasvanut ihan kivasti kun neuvolassa käytiin tänään, paino oli aiemmin yläkäyrällä ja nyt oli sit tasoittunut kivasti siihen keskikäyrälle kun on lähtenyt liikumaan :xmas: pituuttakin oli jo 70cm :)

äippä 84 en muista itsekään että olis ollu tyyntä myrskyn edellä...en ole ennen edes kuullut asiasta,et pitäis rauhottuu ennen synnytystä.. :) mut mun mielestä ihan samalla tavalla ne pienent on siellä meuhkanneet kun aina.

jane85 ja rv 21+1
 
jane85 mulla toka synnytys kesti noin 3h 15minsaa. heti kun se käynnisty, niin jo oli menoa yöllä. :eek: =) eli odotettavissa nopee, jos ei ihmeitä satu. äidillänikin on ollut tosi nopeita. eli sairaalaan menny, niin joskus jo 9cm auki. huh huh..vähän pelottaa, et miten käy. :/

siis mua niin inhottaa, kun mulla on nyt lähiaikoina ollut pahoinvointia. :x eli samantyyppistä, ku alussa. aivan hullun ärsyttävää. yleensä illalla tulee, mut ei oo sillain vahvaa. suussa maistuu semmonen inhottava. :| ja vähän huono-olo. hyi että. sillon reilu viikko sitten, ku oksensin, niin se kai liitty siihen pahoinvointiin, kun just ku heräsin sinä aamuna niin ajattelin, että hyi ku on samanlainen olo, ku aina alkuraskaudessa. ja sen oon huomannu, et yleensä sillon on, jos on oikein lämmin/aurinkoinen päivä. mut ei kai tätä kauaa kestä. sitten muutes tahtoo olla pinna kireellä, jos on huono-olo.

mutta tulipas nyt taas omaa napaa. :ashamed:

palailen taasen! missä muut taas on?? =)

IllanHämy 35+1
 
Illanhämy; pikkusen sama homma, mulla tosin esikon synnytys kesti 2h 5 min, ja kakkosen ei sitäkään, sairaalaan mennessä olin 8cm auki.... ja tosiaan nyt on paikat ollu kypsinä jo useemman viikon... ja matkaa sairaalaan yli 50km :eek:
 
äippä84 ohoh..sulla on ollut todella noepat synnytykset. ressaatko nyt sitä, ettet ehi sairaalaan? saitko mitään puudutteita kummastakaan? olitko ihan kauheen kipee, ku menit sairaalaan? toivottavasti nyt ehit sitten sairaalaan. lähet heti, ,kun tunnet, että nyt saattas syntyä. =) sulla tuota matkaa aika kivasti. hupss.. pidetään peukkuja pystys, että ehit! =)
 
illanhämy: juups, sitä ressaan että ehitäänkö ollenkaan sairaalaan asti... mä kun en ollut kakkosesta kipeä sinne lähtiessä, mieskin kyseli, että mitä me nyt sinne vielä lähetään ku et oo edes yhtään kipeä... mä totesin vaan, että mennään nyt vaikka siksi kun esikkokin tuli kahessa tunnissa... ja tästä tosiaan alle tunti niin vauva oli sylissä... ja silloin asuttiin vartin ajomatkan päässä synnäriltä... Nyt on tosiaan tilanne pikkusen toinen :$ että tosiaan kiirettä pitää kun lähtö tulee..toivottavasti älyän ajoissa...

Ja puudutteita en ole kummassakaan synnytyksessä saanut... ilokaasun voimalla siis mentiin=)

äippä ja nytty rv 39+4 :heart:
 
http://www.aijaa.com/img/b/00068/2065252.jpg

tässä rv 35+1 eli tänään otettu. =)

äippä84 huh! ymmärrän kyllä, että ressaat tuota ehtimistä. miten pärjäsit ilman kivunlievitystä? mä olin kakkoselta 6cm auki, kun menin sairaalaan ja olin tautisen kipee. :| jospa tuo mun tuleva vyöhyketererapia auttais kestämään kivun paremmin. ja siks varmaan tuntui niinkin kipeelle, kun se tarkkailuhuoneen kätilö oli erittäin töykee, kun ei vastannu IHAN MITÄÄN, kun kysyin, että saanko jotain puudutetta.. :kieh: menin tavallaan paniikkiin, joka ihan varmasti lisää vaan sitä kipua.

 
jane85 En mä mitää paniikkia oo ottanu asiasta, tottakai sitä aina miettii. Mietin silloin ku tyttö synty ja jäin kotiin kun mies meni takasin töihin loman jälkeen ja en kyllä huomannu mitää, et oisin panikoinu sinä ekana aamuna kun jäin kahen pienen lapsen kanssa yksin ja se meniki oikee hyvin :) Oon ottanu sen asenteen että kyllä pärjätään sillon kun mies on töissä ja jos ei niin pyydän kyllä apua :D Tietty sitä pitää miettii enemmän kun kolme pientä lasta, mutta en haluu ressaa asiasta :D Ja onneks sitä apua on lähellä jos/kun sitä tarvii
 
huomenet kaikille! :wave:

hui, onpa teillä ollu nopeita synnytyksiä äippä 84 ja IllanHämy :)
toivotaan että kerkeätte ajoissa sairaalaan asti kun lapset alkaa tekeen tuloaan :)

joko tänne on muuten syntynyt uusia poikia? :D äippä 84:lla laskettuaikakin jo kohta ohi :heart:

Onnimanni84 juu, eipä sitä kannata panikoida sellasesta..kyllähän sitä ihminen sopeutuu aina uuteen tilanteeseen..mua ei pelottanut yhtään kahden lapsen kans olla kotona yksin, tottakai se mietitytti, mut oon hoitanu muiden lapsia omani ohella niin jotenki se kaks omaa ei tuntunut oikeen miltään.. :) nyt sit kun kolmas tulossa niin käy samanlaisia ajatuksia mielessä väkisin.. :whistle:

täällä odotellaan huomista rakenneultraa :D saapa nähdä voittaako uteliaisuus lapsen sukupuolen suhteen :LOL: jotenki tuntuu nyt että olis helpompaa miettiä nimiä jne..ja laittaa "oikeanväriset" vaatteet kaappiin valmiiksi, jos sais tietää sukupuolen etukäteen.. :D mut koitan pitää uteliaisuuteni kurissa tälläkertaa :LOL:

kauheita ilmoja taas pidelly...vettä satanut jo onta päivää.. :/

jane85 ja rv 21+4
 

Yhteistyössä