alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

Meille syntyi 25.1. klo 23.11 maailman suloisin pikkumies :heart: ! Rv:t tuolloin 41+2. Painoa vauvalla 3950 g ja pituutta 52 cm. Kaikki meni hyvin ja milloin vaan olisin valmis menemään uudestaan (vaikka kipeää ponnistusvaiheessa kyllä kävi), on tämä sylissä tuhiseva kulta niin maailman rakkain ja niin hellyttävä!! :heart: Rinnalla vauva ollut alusta asti, hyvin lähtenyt imetys käyntiin. Oltiin perhehuoneessa pari päivää, sitten minä tav. huoneessa 2 yötä vauvan kanssa (mies joutui käymään parina päivänä töissä ). To aamupäivästä kotiuduttiin ja tosi hienosti on vauvan kanssa lähtenyt elämä pyörimään, ollaan miehen kanssa aivan onnesta sekaisin!!! =) Vauva on todella kiltti, syömisen ja nukkumisen välissä hereillä ollessaan katselee meitä ihanilla, suurilla silmillään... :heart:

Synnytysstooria laajemmin joku muu päivä, nyt ei malta ja kohta tulossa vieraita... :D

Niin ja hurjasti onnea muillekin vauvan saaneille, kyllä tämä todella oli kaikki (joka ikinen hetki) sen arvoista!

- Sirpula ja Rakas 6 pv :heart: -
 
ihanaa Sirpula :heart: Onnittelut pikkumiehestä :hug:

Olisko Tulia sit seuraava? :saint:

Mulla on kokoillan supistellut, mut saa nyt nähdä, että loppuvatko. Veikkaan, että loppuvat kyl kun seinään...

-kyrsä ja nappula 37+2
 
KYRSÄ pian jo varmasti sullakin on taas yksi uusi nyytti kainalossa :)

Enpä ole jaksanut tännekkään hetkeen kirjoitella, koulu on vienyt mehuja ja oma lähipiiri on täynnä raskaanaolevia, niin olotiloja on tullut vatvottua livenä ihan riittävästi :D On kyllä ollut tosi kivaa kun on monta tuttua raskaana/saanut jo vauvan, ei ystäväpiiri kärsi mitään vauvainflaatiota sitten.. Tänään oli meidän tulevan kummilapsen LA, vielä joutuu hetken odottamaan :)

Myös neuvolalääkärissä tuli käytyä; kuulemma koiralenkit on tehnyt tehtäväänsä eli kohdunsuu ulkosuulta sentin auki ja lyhentynyt jo vähän. Lisää vaan lenkkejä niin eiköhän se kohta meillekkin vaavi synny. vielä hetken ku malttais silti odottaa, tulis viikkoja vähän lisää :D

garbalo ja vaavi 35+4
 
Täällä edelleen yhtenä.

Kunhan tulin utelemaan, että joko TULIA olisi jakautunut... :whistle: Kun siis tietty tänne pitää tulla ensiksi ilmoittamaan ennenkuin kenellekkään sukulaiselle ym :LOL:

Itse toivon, että nappula pysyisi vielä ainakin perjantaihin masussa, sillä meillä on kuopus vesirokossa ja tämä viikko on muutenkin aikas täynnä ohjelmaa...

-kyrsä ja nappula 38+4
 
Sirpulalle onnittelut!!! :flower:

Meille syntyi "pieni" poika 1.2.09 klo 7.56 mitoin 4280g ja 51cm, pipo oli 37,5cm. Synnytys oli nopea ja melko helppo, koetan kirjoittaa tiivistetysti pääkohdat.

3.10 tuli ensimmäinen supistus, pari ensimmäistä tuli 10min välillä, sitten välit alkoivat tihenemään. Neljältä herättelin Aria, että taitaapi tulla lähtö ja että noin puolen tunnin päästä varmaan tarviis mennä. Ja sit painuin syömään kevyttä aamupalaa. Puoli viisi aloin pukea vaatteita päälleni ja sanoin Arille että maksimissaan puoli tuntia ja mennään.

5.10 oltiin autossa menossa ja puoli 6 oltiin ilmottautumassa synnytysvastaanotolle (SVO). SVO:lla käskettiin ensin pissalle ja sieltä tultuani olin 3cm auki ja kätilö kyseli mahdollista painoarviota. Kerroin, että ultrassa vauvan kooksi oli veikkailtu 3,6kg ja että neuvolantäti oli veikkaillu isompaa. Tämän kätilön mukaan ei kuulemma millään ole isompi kuin 3,6kg, tosi siro vauva tulossa. :LOL: Sit otettiin käyrää puolisen tuntia. Kumma homma muuten että äidin ollessa SVO:lla oli isän odotettava käytävässä. Mulla ainakin supisteli sen verta että olisin tarvinnu Arin siihen mua tukemaan. Käyrän ottamisen jälkeen kätilö vaan ilmotti että laittaa mulle peräruiskeen ja laittoikin. Vessassa oli hiukka tukalaa, kun supistukset tuli jo 2-3min välein.

Peräruiskeen jälkeen kätilö sanoi että voidaan siirtyä salille, mutta kysäisi haluaisinko vielä sitä ennen käydä lämpimässä suihkussa. Kieltäydyin suihkusta, sillä halusin mahdollisimman pian salille saamaan jotain kipulääkettä, se siitä luomuna synnyttämisestä. Arillekin vaan naureskelin, että kyllähän tässä jonkun hetken jo luomuna mentiin, nyt otetaan kaikki lääkkeet mitä rahalla saa.. *hymy*

Salilla oltiin 6.20 ja heti aloin hengitellä ilokaasua, joka auttoi hiukan, muttei kuitenkaan riittävästi. 6.40 kätilö tilasi mulle spinaalin, kun olin vaaditut 5cm auki ja jo 6.50 sain sen. Ihanan nopeeta toimintaa. Ehdin jo epäillä etten ehtisi ollenkaan saada sitä, kun nopee synnytys hiukka pelotti. Ehdin sit kuitenkin hyvin nauttia spinaalista, vaikka vaikutus ei kestänytkään kunnollisesti kuin 40min. 7.10 puhkaistiin kalvot, olin auki 6cm. 7.45 alkoi ponnistuttaa ja koska reunoja oli vielä hiukan jäljellä laitettiin mulle oksitosiinia tippumaan. 7.56 syntyi suloinen, tummatukkainen pikkumies. Pisteitä sai sekä 1min että 5min iässä 9, yksi piste meni väristä.

Vauva sai olla kaikessa rauhassa rinnalla reilun tunnin ja sitten mentiin pesuille molemmat. Aamupala syötyämme siirryttiin sitten osastolle, jossa jouduttiin alkuun käytäväpaikalle. Vajaan vuorokauden vauva ehti mulla olla vierihoidossa, kun sitten jouduttiin siirtymään lasten teholle. Illasta oli jo vauvan lämpöä seurailtiin ja yöllä neljän paikkeilla otettiin verikokeita.. Viideltä tultiin taas mittaamaan lämpöä, crp oli kuulemma ollu 20, kun normaali arvo on alle 10. Lämpö oli edelleen koholla, joten hoitaja kävi soittamassa lääkärille ja 5.30 lähdettiin viemään vauvaa teholle.

Teholla lääkäri sitten tutki vauvaa ja ilmoitti että otetaan verikokeita, selkäydinnäyte ja pissanäyte. Kertoi että vauvalla on joku infektio ja nyt koetetaan selvittää että mikä.. Hoitona aloitettiin heti aamusta antibiootti. Lääkäri kuuli myös vauvan sydämestä lievän sivuäänen, joten sen vuoksi vauvasta määrättiin otettavaksi sydänfilmiä sekä keuhkokuvat, mahdollisesti myös sydämestä ultrakuvaa. Tämän jälkeen mulle tylysti vaan sanottiin että voisin mennä omalle osastolleni nukkumaan ja tulla aamupalan jälkeen uudestaan. Vauvan arvioitu hoidon kesto oli tässä vaiheessa 5-7vrk, lääkärin kierrolla 9:ltä hoidon kesto tarkentui 4-5vrk:hon.

Vauvalle siis aloitettiin antibiootta, kahta laajakirjoista antibioottia meni kolmesti päivässä. Missään vaiheessa ei ilmeisesti selvinnyt mikä pöpö siellä infektiota aiheutti. Sydänkäyrä ja ultra olivat kunnossa, mitään sivuääniä ei ensimmäisen tutkimuksen jälkeen enää löydetty. Isommat lapset kävivät katsomassa vauvaa maanantaina. Itse kotiuduin tiistaina, vauva saatiin kotiin perjantaina puolilta päivin.

Oman kotiutumiseni jälkeen kävin sairaalassa mahdollisuuksien mukaan ja koitin kotona pumppailla maitoa vauvalle sairaalaan vietäväksi. Perjantaina sitten vauva tarvitsikin torstaina ja to-pe yönä pumpatut maidot rintamaidon lisäksi, kun rinnoista ei millään tullut niin paljoa maitoa, kun vauva olisi tarvinnut. Vielä perjantai iltana lenkkeilin lähikauppaan hakemaan korviketta sillä välin kun isi kotona antoi pienelle viimeiset pisarat lypsämästäni maidosta.

Nyt vauva tuntuu voivan hyvin, multa ei ihan vielä luonnistu noi yöheräämiset tai luonnistuu, mutta olo on tosi väsyny, kroppa haraa vastaan vaikka vauva heräileekin vaan 3h välein. Lauantaina korviketta meni 210ml, sunnuntaina ja maanantaina vähän päälle 100ml ja eilen 90ml. Toivottavasti jossain vaiheessa maidontuotanto kasvaa vastaamaan vauvan tarpeita, että edes hetkellisesti päästäisiin täysimetykseen. Kovasti toivoisin mahdollisuutta edes yrittää, mutta pääasia että saan edes osittain imettää.

Poika on vallan ihana ja isommat ovat kovin kiinnostuneita hänestä. Päivisin kun vauva ruokailee ovat isommat heti silittelemässä ja pyydettäessä tuovat innoissaan tutin vauvalle. Vielä ei olla pientä aarretta raaskittu laskea sitteriin, sylissä ollaan vielä pidetty.

No se siitä tiivistämisestä, mutta eiköhän tässä tullu nyt tärkeimmät kerrottua.. On vähän jääny tää palstaileminen kun tuntuu ettei aika millään riitä kaikkeen. Oma olo on jatkuvasti väsynyt, kun heti kun ajattelee et poika menee tietyllä rytmillä niin joku asia rytmissä muuttuu ja sit mun kroppa on taas ihan sekaisin.

No mutta mä meen nyt lepäämään. Palaan taas jossain välissä. KYRSÄlle tsemppiä synnytykseen, sullahan voi tulla lähtö hetkenä minä hyvänsä..


tulia & pikku-inkkari 10vrk
 
:attn: nostellaas, ettei ihan tiputa....

Joo, edelleen yhtenä... Nappula ei synny ikinä. Uskomatonta, että nappula sai kortisonit rv 33 kun pelättiin, että syntyy ennen aikojaan ja nyt olen pidemmällä raskaana kun koskaan aiemmin. Esikoinen syntyi rv 39+0, kakkonen rv 39+2, kolmonen rv 38+3 ja tämä nelonen ei siis ikinä :saint:

-kyrsä ja nappula 39+3
 
kyllähän kaikki kai aikanaan, mutta toiset vaan antaa odotuttaa itseään pidempään.. Meillä ainakin ovat kaikki kolme antaneet odottaa itseään ja tulleet vasta kun äiti on ollut jo luopumassa toivosta. Meillä lapset ovat syntyneet rv:llä: 42+0, 40+5 ja 40+5.
 
Olin jo melkein unohtanut tämän pinon olemassaolon :ashamed:
...mutten nähtävästi ollut ainoa, ei kovin vilkasta tää kirjoittelu tunnu olevan muillakaan...

Mutta meille siis syntyi 26.2.2009 rv 40+6 pikkainen neiti :heart: Tytön mitat olivat 3085g ja 50,5cm, pipo 34cm. Synnytys oli helppo! Eilen päästiin kotiin.

-kyrsä ja nappula 3vrk

 
Tervehdys! Olen 23vuotias kahden pojan (4v11kk & 3v6kk) ja kolmatta poikaa odotellaan syntyväksi 30.6.2009! :)
Asumme oulussa ja olemme mieheni kanssa naimisissa. Onnea hirmuisesti kaikille jotka tässä on nyt synnyttäny lähipäivinä =) Niin se vaan on aina jännää puuhaa.
 
Onnittelut KYRSÄlle sirosta prinsessasta! :flower:

Mammanpojat: Sattuupa sulla olemaan saman ikäiset lapset kuin mulla.. Mun esikoinen täyttää 5v tän kuun lopussa, keskimmäinen on 3,5v ja vauva syntyi 1.2.09. Meillä tuo keskimmäinen vaan sattuu olemaan tyttö.. Myös meidän iät sattuu aika lähekkäin, mä oon 22v. Hauska sattuma.
 
Hiljaista tuntuu olevan...
Kiitos onnitteluista. Meillä menee tosi hyvin. Vauva on kiltti, syö ja nukkuu. Yöt menee paremmin kun hyvin. Meillä ei juuri itkuja ole kuulunut.
Tää mamma täytti tänään 25v :eek: Eli enää en ole raskaana enkä alle 25v :kieh:

Mutta tsemppiä teille muille odotukseen!!!

-kyrsä ja Cira 3vko 4pvä
 
Moiks.
Ja onneksi olkoon niille jotka vauvan ovat jo saaneet :heart:
Taisin kirjoitella viime syksynä tänne jotain? En kyllä ole varma, mutta eniweis.

Taas oltais samassa tilanteessa :D edelleen alle 25-vuotta ja raskaana =)

Neljättä odotellaan syntyväksi lokakuussa ja ikää tulee ensi kuussa 23 vuotta.
Hämeessä asustelen miehen ja lasten kanssa (tytöt 5 ja 6 sekä elokuussa syntynyt ihana poika) :heart:
 

Yhteistyössä