alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

äippä84 No saakin pysyä sulla vielä hetken mahassa... =) Vai haluaisitko jo saada vauvan syliin? Mulla enää viikko laskettuun aikaan, sais alkaa jo syntyä. Miehelläkin olis sopivasti ens viikko vapaata ja sit alkaa 3 vk:n isyysloma. Ihanaa, että mieskin välillä kotona eikä aina vaan töissä. ;)

Sitä olis niin mielellään ulkona, mutta valitettavasti tarvin lepoa pitkin päivää ja poika taas on niin vauhtimies, ettei se paikallaan pysy. Ulkona saa koko ajan pysyä liikkeessä. Puistossakin aina kaikki muut lapset istuu nätisti hiekkalaatikolla/keinussa ja äidit saa istua ja jutella, kun mä taas juoksen pojan perässä. :D

MissMama 38+6

ajattelin ilmoittautua tänne eli oon 19v tyttönen espoosta ja esikoinen tulossa laskettuaika on 1.10.2008, joten voisiko joku sitten kun ehtii lisätä minut tuohon listaan kun en itse tietenkään osaa....

huomenta! :wave: mitäs tänne?
ei oo taas kerenny tänne ollenkaan..nyt sain lapset istuun tv:n ääreen hetkeksi :whistle:
flipi mukaan vaan joukkoon.. lisäilen sinutkin tuonne listaan tässä tämän päivän aikana :) jokos olet ultrassa käynyt?

missmama kuulostaa jotenki tutulta.. :LOL: meillä tyttö myös melko kova menemään..saa varautua siihen aina kun ulos lähtee et saa juosta paikasta toisee.. :) ei varmaan helppoa sinulla ison mahan kans.. :) ja onnea synnytykseen :heart:

minulla teki eilen niin paljon mieli pullaa et oli ihan pakko alkaa leopomaan..sainkin poltettua pari pelillistä sit vaniljapullia.. :LOL: toinen kerta kun kokeilin leipomista ja aika varmasti viimeinen :LOL: jotenki ei tuo pullien leipoinen ota luonnistuakseen... :D

kesä on tullu tänne ainaki ihan täysillä...oli niin ihana ilma eilenki et oltiin koko päivä ulkona. B) yön tuli kaatamalla vettä, ja toivottavasti sulattanut loputki lumen rippeet pois :p

miten JanuLiitus jakselee? onko kivut vieläkään helpottanut?

jane85 ja rv 19+4

Heipsis=)
MissMama: Tosiaan 2 viikkoa mulla vielä la:han, että ei sinänsä mikään kiire... Kuitenkin kun paikat on jo ihan valmiit vauvaa vastaanottamaan ja täysiaikainen raskaus kuitenkin, niin johan sen vauvan vois kotia hakea =)

Jane85: Jokos sulla rakenneultra tiedossa?

Meillä meni viikonloppu niin vauhdilla, lauantaina tein vielä viimosen suursiivouksen ennen vauvan syntymää ja eilen oli esikoisen kummikirkko sekä ne ristiäiset... melkosen rankkaa jo näin viimosillaan...jalat oli illalla ku mitkäki pölkyt... :|

mutta nyt taidan heittäytyä tonne pihalle haravan varteen, :wave:

äippä ja nytty rv 37+6 :heart:

Huomenta!

jane85: Kivut hiukan helpottanu. Kyllä niitä kuitenkin välillä tulee, mut ei onneksi niin pitkäkestoisena kuin parina aikaisempana kertana.

Oivoi, yö meni tosi huonosti :( Jannalla nousi 12:sta jälkeen 40 asteen kuume. Annoin lääkkeen ja kuume laski 38 asteeseen muutamaksi tunniksi ja nousi taas tuonne taivaisiin. Annoin sitten supon ja sekin vaikutti vain muutaman tunnin ja taas kuume on taivaissa :/ Oksenti viiden jälkeen aamulla ja nyt on aamun valittanu että päätä särkee ja likka tärisee minkä kerkee.. Soitin lääkäriin ja sain ajan vasta klo 15.15 :( Ei meinannu ensin aikaa antaa, mutta mua huolestuttaa ku kuume on aina niin vähän aikaa pois ja tietenkin tuo päänsärky, mitä se ei ole koskaan ennen valittanu. Joten käskin ajan antaa!
Janna vaan makaa sohvalla ja pyytää välillä juomista ( mikä on hyvä asia )

Noniin, taidan mennä silittelee Jannaa kun neiti niin nätisti pyytää :heart:

JanuLiitus ja kirppu 32+5

JanuLiitus no hyvä et on kivut hiukan jo helpottanu.. :) se on kauhea katsoa kun pieni ihminen on niin kipeä..meillä tämä terveyskeskus( "arvauskeskus") on sellainen kans et sinne ei tahdo aikaa saada vaikka kuin kipeä olis..monesti joutunut itsekin käskemään antamaan ajan.
ja monesti se on kannattanutkin. mutta hyvä tosiaan että juomista pyytää ja pystyy juomaan..jaksuja teille! :)

jane85 ja rv 19+4

päivää mammat!!

neuvolassa käyty ja vauva kuulemma ihan laskeutunut jo. :whistle: ja on pääalaspäin edelleen.

la päivä oli ihan kauheeta, kun melkein kokoajan kävi ylämahaan tosi kipeetä eli vauva painoi tuonne ylös tosi kipeesti jotenkin. :$ mut sitten eilen oli aivan kauheen kipeitä liitoskipuja enkä pystynyt kävelemään oikeen mitenkään. kai se sitten eilen laskeutui alas.

kysyin, että onko se vauva vielkin tosi pieni, niinku viimeks terkkari sanoi, niin ei kuulemma oo kauheen pieni, että ihan tavallisen kokonen on. oli ollu oudossa asennos viimeks.

sydänäänet + 155

sf-mitta VAIN 27,5 ( sai yhdes välis vain 25 :eek: , kun se oli eriasennos)

hb 125 (tosi hyvä nyt)

RR: 131/ 70

painoa noin puol kiloo / viikko

eli täs tulee vaan mieleen, että vois kai sen joku viikko pakata tietenkin sen sairaalakassin ja hakea varastosta pinnasängynkin yms.. =)

terkkari sano, että sairaalaan vaan, jos tulee tiheään supistuksia, kun edellinen synnytys oli niin nopee. eli toivotaan, että täs joku viikko ainakin viel sais kasvattaa tuota vauvaa masussa, vaikka välil olo onkin aika ähky..

pitää kai se alkaa vissiin munkinleivontaan. :p

hyvät päivän jatkot kaikille!!

IllanHämy 33+3

Moi!

Lääkärissä käyty. Kurkussa hiukan peitettä mutta kuumeelle ei löytyny syytä, joten kun mies kohta saapuu kotia niin sairaalaan pitää mennä :'( tekevät jotain kokeita ja yrittävät saada kuumetta laskee... Pari tuntia sitten mittasin kuumeen ja mittari näytti 40,1 astetta :(
Toivottavasti saadaan selville mikä saa noin kovan kuumeen kun ei meinaa lääkkeetkään auttaa. Palailen myöhemmin kertomaan jos sairaalasta kotia päästään..

JanuLiitus ja Janna + kirppu :heart:

ekana olin ultras jo viikolla 9 kun jouduin yks yö ambulanssilla sairaalaan se tais olla siinä 25.2, sit np ultras olin 17.3 kaikki ja nyt rakenneultra tulossa 13.5, toivottavasti vaavi olis sellasessa asennossa et näkis kumpi on tulossa....

iltaa :wave:

JanuLiitus jaksamista ja voimia teille :hug: toivotaan että saavat kuumeen laskemaan ja pääsisitte kotihoitoon pienen kanssa.

IllanHämyllä kans viikot yhtäkkiä pompsahtanu =) kyllä tää aika menee nopsaa..(kaikilla muilla :heart: ) :p
missäs on missmama? #taas uteliaana täällä kyselee...# :LOL: on niin mukava jännätä muiden puolesta millon lähtö tulee :D

flipi meillä on samana päivänä rakenneultra :) eri paikassa vaan. kaikkihan lääkärit ei välttämättä kerro edes kumpi on tulossa..juu, ja tosiaan riippuu paljon myös vauvan asennosta näkeekö edes..

jane85 ja rv 19+4

jane85 Täällä vielä ollaan yhtenä kappaleena. :D Mielelläni kyllä saisin jo vaavin syliin. Meillä alkaa kaikki olla valmiina vauvaa varten. Jotain juttuja oon jättäny kyl viime tippaan... Nyt vaan on sellanen tunne, ettei poika halua mahasta pois ollenkaan. :/ En oo muuten vieläkään saanut pakattua sairaalalaukkua valmiiks. =) Onko Illanhämyllä ja JanuLiituksella kamat jo pakattuna? :)

Jaksamisia munkin puolesta JanuLiitukselle! Ei oo ikinä kivaa kun oma lapsi sairastaa, varsinkin jos noin kovasti. Meillä on ollut onnea kun esikoinen ei oo paljoo sairastellu ja sillonkin kun kuumetta on niin se hävii aina päivässä.

Miten muuten jane85 jakselee? Vaikka ootkin "vasta" puolessa välissä niin onko alkanut mahasta olla mitään vaivaa tms...? Vaikka ei sun mahas kovin isolta vielä näytäkään. ;) Muuten tosta vauvan sukupuolesta niin ainakin Helsingin Naistenklinikalla on viime kesästä lähtien kätilöille annettu ohje, että jos vanhemmat kysyy niin lapsen skupuolen saa kertoa. Eri juttu sit jos sitä ei näy... Mut en tiedä päteekö kaikissa sairaaloissa sama käytäntö...

Nyt iltapalalle ja miehen kans seurustelemaan. :heart:

MissMama 39+1

MissMama sulla jo TOSI lähellä, kun saat alkaa ponnistamaan. :D tuu heti kertoon, kun oot päässy sit kotia nyytin kera.

en ole minäkään kassia pakannu. mies vähän hoputtelee, kun kerroin että vauva oli jo ihan alhaalla. terkkari ei yhtään ihmetelly, ku sanoin että eilen oli kauheena kipuja tuol alhaal.. no, kyl mä luulen, että menee ainakin sinne 38 viikolle tämä raskaus. B) no, tämän näyttää vain aika!

tsemppiä kaikille nuorille äideille! :flower: :heart:

huomenta! :wave:

MissMama ei vielä ainakaan kauheesti ole maha tiellä..tietyissä asioissa on välillä vähän edessä :D mutta muuten ihan hyvin jaksellaan..ei tää kumpare mikään iso tosiaan ole ja tuskin tuleekaan..minulla on aika pieni masu ollu ennenki..ja eihän se voi isoksi kasvaakaan kun itsekään en tosiaan mikään iso ole :D
tsemppiä synnytykseen, sinulla se taitaakin olla seuraavana vuoro :)

ja IllanHämylle ja äippä 84:lle kans tsempit, jos sattuukin et kerkeette etuileen :D

JanuLiitus joko pikkutyttö on päässy kotiin? saiko ne kuumetta laskemaan?

flipi asun oulun lähistollä niin minulla se ultra on oysissa..

täällä päin on myös sellainen käytäntö että kertovat kyllä jos sukupuolen haluaa tietää ja jos vain näkyy..mutta kaverilleni kävi niin et lääkäri oli vain sanonut ettei se ole tärkeintä ja ei ollut sitten kertonut kuitenkaan..riippuu varmaan paljon monesta asiasta esim. millä tuulella lääkäri just sillon sattuu olemaan :)

sgäige :wave: moi vaan ja tervetuloa mukaan kirjoittelemaan! :)
mukava saada lisää uusia kun osa täältä lähtee synnyttelemään ihan näillä viikoilla :)
mistäpäin kirjoittelet?

jane85 ja rv 19+5

moikkis=)

Onkos januliitus asiat selvinneet?

jane85 ja flipi teillä on samana päivä rakenneultra kun mulla laskettu aika :D

Mulla on tuo sairaalakassi ollu jo useemman viikon valmiina.. ja hyvä niin kun on nuo paikatkin jo ihan kypsät.. vauvalla vaan ei tunnu olevan kiire... ei auta saunat eikä haravoimiset...noh, korkeintaan kuukausi on jäljellä, think positive :LOL:

Äippä ja nytty rv 38+0

Huomenta!

Kotia päästiin kuuden tunnin istumisen jälkeen.. Ottivat verikokeita, angiinatestin ja pissatestin. crp oli 12 ja pitäis olla alle 10, eli ei tuo niin paha kuitenkaan vielä. Kuumeen saivat laskemaan antamalla lääkettä isoja annoksia :/ Angiina ja pissa viljelyksen tuloksia ei saatu, mutta jos niissä jotain niin soittavat. Yö meni ihan hyvin, kiitos sairaalaan lääkkeiden. Nytkin tyttö vielä ihan pirteä. Tajuais nyt vain olla rauhassa ettei kuume vaan taas nouse.

MissMama sairaalalaukku on ollu pakattuna jo kauan aikaa :D vauvan vaatteet on ollu hyllyssä jo jonkun aikaa ja tietty tuo pinnasänky on ollu siitä asti kasattuna ku Janna syntyi. Ei ole vain jaksanu purkaa sitä pois :snotty: Ja janna oli kuitenkin 1v kun siirtyi kunnon sänkyyn.. Eli onhan tuo tuossa jo yli vuoden ollu tiellä :ashamed:

JanuLiitus ja kirppu 32+6

JanuLiitus Eiköhän pikkutyttö parane kohta. =) Tuo sairaalassa odottelu ei kyl ikinä oo hauskaa, kipeen lapsen kanssa varsinkaan. Meijän poika sai viime kesänä toisen ja kolmannen asteen palovammat toiseen olkavarteen ja kylkeen, silti jouduttiin sairaalassa odottelee ennen ku hoitoon päästiin... :kieh: :/ No, onneks pienet lapset on mestareita paranemaan, pojalla enää vaaleat jäljet ihossa ja nekin häviää suht hyvin ajan myötä. :attn:

Meijän Alexander siirtyi jatkettavaan sänkyyn vasta kun täytti 2v. joten meilläkään ei pinnasänkyä oo pois tarvinnu purkaa. Nostin pohjan vaan takas ylös. Sänky pitäis vielä siirtää pojan huoneesta meijän makkariin... Tänään olis tarkotus saada paikkoja valmiiks, kunhan noi miehet herää päikkäreiltä. :)

IllanHämy Mullakin vauva on jo pitkään ollu ihan alhaalla ja oikeassa asennossa syntymään, mutta silti ei tahdo millään tulla ulos, vaikka juoksenkin joka päivä pojan perässä. Eikä oo miehen siemennesteistäkään ollut apua, hehee... :LOL: :LOL: :LOL:

jane85 Mulla on kans ekassa raskaudessa ollu pieni maha ja nyktin sama juttu. Kuitenkin maha on tällä kertaa jonkun verran isompi ja tuntuu koko ajan kasvavan lisää, apuva. Noh, onneks ei lisäpainoa ole muualle tullu kun mahaan. =)

Jaksamisia kaikille!

MissMama 39+2

prkl..ei voi olla totta! juu, huomenta kaikille! oon tätä yhtä viestiä kirjottanu taas neljättä kertaa...yhteys pätkii koko ajan.
jos ei nyt onnistu niin saa olla onnistumatta :D muuten menee hermo :whistle:

joko JanuLiituksella pikkunen on parantunut?

Tulin toivotteleen ihan vaan HYVÄÄ JA AURINKOISTA VAPPUA kaikille!

saapas nähdä tuleeko vappuvauvoja tänne pinoon :D :heart:

jane85 ja rv 19+6

päiviä!

tämä mamma oksensi aamulla ennen kaheksaa. :x en tiiä onko jotain mahatautia vai mitä sitten, kun heräsin 7 aikaan ja oli ihan semmonen olo ku ois alkupahoinvointia. :eek: ihmettelin, että onpas kaamee nälkä. söin banaania, mutta alko vaan maha mouruaam ja vähän röyhtäytti. :x sitten, kun mies lähti kouluun, niin samantien vaan vessaan oksentamaan maha ihan tyhjäks.. :snotty: YÄKK!!

no eipäs ole sen jälkeen tarvinu oksentaa. jospa menis ohi ja pääsis ees jotenki vappua viettämään. eikä tarttuis lapsille eikä miehelle. TOIVON NIIN!! mies tuli jo koulusta ja lähti lasten kans puistoon. mä ihan yksin tääl. ihanan rauhallista! =)

voiskohan tuo oksentaminen/pahaolokohtaus johtua siitä, kun vauva on nyt niin paljon riehunut? ( koittaa keksiä syitä, ettei oo mahatautia :LOL: ) illalla en saanut unta, kun se riehu taas niin paljon. huh huh!! mikähän sieltäkin syntyy.. :heart: :D

mutta täältä myös kaikille oikein ihanaa vappua!!

niin ja MissMama millä viikoilla sulla on muut syntyneet? (vai ykskö sulla oli ennestään?)

mulla eka 39+3 ja toka 38+6. saa nähä miten nyt käy.. =)

IllanHämy 33+5 :heart:

neuvolakuulumisia:

- pissa puhdas, stixillä kuitenkin veri+
- paineet 130/70
- paino pudonnut puoli kiloa viime viikosta :eek:
- sf 32
- liikkeet ++
- syke 154
- rt

eli kaikki ok... ja jotakin nuo jomotukset ja supparit on ilmeisesti toimineet, kun on tuota verta ilmaantunut...hyvähyvä
- :D

meillä aiemmat syntyneet 39+4 ja 40+5,,,joten let`s see...

äippä ja nytty rv38+1 :heart:

IllanHämy Mulla on ollut viime aikoina vaikeuksia nukkua ja oon monena yönä heränny siihen, et oksennus nousee kurkkuun. En tiedä mistä johtuu, oon sit kohottanu nukkuma-asentoa että olo on helpottunut. Toinen erikoinen ilmiö on, että en meinaa saada unta ja heräänkin aikasin enkä edes ole väsynyt. Normaalisti tarvin paljon unta, nyt saatan nukkua 4 tuntia yössä ja silti jaksan touhota... Hmm... Eilen olin keskustassa käymässä ja siinä kävellessä alkoi tuntumaan liitoskipujen tapaista kipua, mut se meni ohi kun pääsin junaan istumaan.

Mun poika syntyi tasan viikolla 41. Toivoisin kuitenkin, ettei tämä mene yliaikaa... Sunnuntaina on laskettu pv joten ei ole enää paljoo aikaa... Tänään olis hyvä päivä syntyä kun mullakin on tänään synttärit. :) Nyt on 21-vuotta täynnä. ;)

Hyvää vappua!

MissMama 39+4

Yhteistyössä