alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

huomenta! taas meidät oltiin tallottu tuonne kauas pois =)
missä JanuLiitus luurailee??
majj sinullakin olijo noin paljon viikkoja :D melkein kateeksi käy teitä, ku itse nii malttamaton... ja jotenkin raskausaika ei minulle oikein sovi muutenkaan..jos joku muu odottais mun puolesta niin mä voisin kyllä sit synnytyksen hoitaa :D ja tietty vauvelin :)

jane85 ja rv 17+0 :xmas:
 
huomenta-päivää vaan nuoret äidit! :D

mulla nyt onneksi vähän parempi aamu ollut.. B) ;)

mul olis tarkotus tänään lähtee käymään kaupungis vähän ostoksilla, kun sain tänään sen rahankin siis, kun en ottanut äippäpakkausta. :p kirpparilla pitäs käydä katseleen nuille muksuille välikausipukuja..mul ei oo vielkään..enkä raski oikeen ostaa uusia. no, aina jollain vaatteil ollaan selvitty.

tyttö 2v3kk tekee palapelejä ja poika 1v3kk istuu lattial ja pitää imurista kii..nuo on ihan mahottomia tuon imurin perään.. mul kauhee imuroimisvimma ollut j opitemmän aikaa..lähes ihan joka päivä imuroin.. kyl mies joskus tuumaa, että justhan tääl on imuroitu. :xmas: mutta roskia tulee aina! =)

mulla tuntuu, että maha on kasvanu ihan yhtäkkiä aika paljon.. häiritsee vähän oikeassa jalassa ylhäällä oleva suonikohju. :kieh: onko kellään suonikohjuja?? mulla vasta tuo yksi, mutta eikö ne ala just ylhäältä ja etenee alaspäin.. aamulla, kun nousee, niin monesti alkaa siihen pakottaan, kun veri pakkautuu.. :x

viikon päästä olis taas neuvola..saapa nähä mitä sanoo vauvan asennosta.. jännittää!!

nyt imuroimaan.. ;)

:hug: vointeja kaikille!!

IllanHämy 30+6 :eek: :heart:
 
IllanHämy jakaisitko hieman tuota imuroimis intoa tänne minullekin :D mä on taas niin laiska et en jaksa koskaan imuroida..ja sen kyllä huomaa..nyt täytyy vaan ottaa itseä niskasta kiinni ku poikakin lähteny liikkeelle.. :D ei oo varmaan mukava konttailla maan rajassa jos on paskanen lattia :LOL:
juu, se on jännä miten nuo penskat on tosiaan imurista kiinnostuneita..meidän tuo 3,5v :kin haluaa aina imuroia itsekin kun ottaa imurin esiin..kai se on täällä meillä sit niin harvinainen tapaus yleensä nähdäkoko imuri :LOL: mut oikesti se on kyllä ollut aina imurin perään..
itse en onneksi ole kärsinyt suonikohjusta..#koputtaa puuta#..mutta kuullut olen ettei ne mitään mukavia tosiaan ole..auts..

täällä ei näköjään tuo lumi meinaa lähteä millään, vikko sitten näyti et kohta kaikki lumet on lähten ja nyt sitten kikki on tullu takas melkein kaksinkertaisena.. :whistle: no kai se uus lumi on vanhan surma :xmas:

pörrö en kyllä tuota itekään tiedä mutta aina mä läpin omaa masua :D joka ilta koklailen ja tökin ja kiusaan pikkusta.. :) siit en tiedä saakoniin tehdä mut ei se mihinkään ole koskaan vaikuttanut minulla..sitä en tiedä kyl et kannattaako itse alkaa tekeen mitään diaknoosia siitä miten päin vauva on..itsekin kuvitellut aina kokeilemalla et juu, oikeinpäin on..mut sit neuvolassa ollutkin ihan miten päin satuu vielä..:LOL: sinullakin mukavasti jo viikkoja kertynyt :)

jane85 ja rv 17+0
 
Moiiiij :wave:
yhyy, en ole päässyt lukemaan juttuja kun meidän modeemi teki tenät :kieh: nytkin olen siskon luona käymässä niin pääsee hiukan lukee s.postei ja muuta kivaa :D
hiukan neuvola kuululumisia tiistailta, jolloin viikot oli 29+6
sf-mitta: 25cm
hb: 117
verenpaine: 102/69
syke: 130

Tuo sf-mitta on kuulemma liian pieni, joten kahden viikon päästä uudestaan mittaukseen ja jos on silloinkin vain alaspäin menossa niin äippäpolille pitää mennä :/ Vauvelilla pää jo ihan alhaalla. eli rt tilassa on ja potkii niin mojovia potkuja että välillä oikein itkettää. Kylkiluut koetuksella :( Ja sehän tässä kivaa on, että vauva ei rauhoitu missään vaiheessa. Yöllä saa hetken olla rauhassa kun nukun, mut muuten ei...

Muutamaan päivään en taas pääse lukee juttuja, mut pitäkää te pinoa yllä niin tuun sit lukee kun modeemi on saatu kuntoon!

Niin ja onnea kaikille jotka vauvan saaneet jo syliin :heart:

JanuLiitus ja kirppu 30+1
 
IllanHämy Mäkin ahkerasti imuroin päivittäin, mutta johtuu enemmän siitä että koiralla on karvanlähtöaika ja jos on päivänkin imuroimatta niin kahlataan karvameressä. :LOL: Meijän poika on kans imurin perään ollu aina. nykyään yleensä kun mä imuroin normaalilla imurilla niin poika tahtoo imuroida vieressä rikkaimurilla. =)

Mulla ei oo suonikohjuja ollut, mutta nostan silti iltaisin jalat ylös hetkeks, tuntuu jotenkin helpottavalta.

Maanantaina olis sitten nevolalääkärille aika. Nyt oon pitänyt himoni kurissa ja vältellyt kaikkea makeeta, jospa tällä kertaa pissasta ei löytyis sokeria... Oon jo käynyt siinä sokerirasitustestissa ja arvot on hyvät, alhasetkin oikeestaan, mutta aina neuvolan näytteessä näkyy vähän sokeria. Johtunee siis ylisuuresta makeanhimosta. :)

MissMama 36+4
 
yötä! B) =)

just mihen kans syötiin iltapalaa. sillä oli tuos 9-10 sählypeli. mukava välillä valvoa vähän pitempään ja jutella miehen kans kaikesta. synnytyksestä äsken juteltiin, että nyt lähtään heti, kun tuntuu, että alkaa synytymään.. viimeks ei kestänyt kun 3h synnytys. välil pelottaa, et jos se tuostakin nopeutuu..

jane85 saat multa vähän tuota imuroimis intoa.. :D sain tänään jo siivottua onneksi ihan hyvin..siis matot oli pihalla ja lattiat on luututtu!!

MissMaisa joo, parempi imuroida enneku hukutte karvoihin.. ;) :whistle: ja koitahan hillitä makiahimosi, ettet saa kuunnella saarnaa..heh..no joo..minäkin paras puhuja..oon syöny tänään snickers-patukan ja tuplan. :saint: ei voi mitään, kun on niiin hyvää.. :p

mut pakko käydä välil vähän nukkumas, että jaksaa taas aamulla jatkaa touhuja!! hyviä öitä vaan kaikille!! =)
 
huomenta vain! :wave:
anteeksi kirjoitusvirheet..nämä näppäimetkio alkanu temppuileenja ei ota välillä joitakin kirjaimia ollenkan..enkä nyt jaksa korjailla koko ajan..

siis mikä ihme se on ku koko ajan vaan väsyttää, vaikka nukkunu hyvät yöunet+ parit päiväunet...ei tuu mitään..päätä jystää koko ajan..eikä auta panadolit.. :kieh: uskaltaiskohan alkaa itse ottamaan niitä rautableteita...? jotenki tuntuu et ei se voi muusta johtua ku et hg on laskenu..tai jos ävis ihan suosiolla neuvolassa mittaamassa sen hg:n eka.. :whistle:

MissMama meillä oli myös koira vielä vuosi sitten ja tosiaan oli silloi yhtä sivoamista.. :) siloin kyllä sai imuroida ihan päivittäin..varmaan siksi laiskus iskenytkin kun nyt ei tarvi han koko ajan olla karvoja imuroimassa :D
minkä rotuisia koiria teillä on??
meillä oli sekarotuinen jossa oli amstaffia ja collieta..outo yhdistelmä varmaan mutta tosiaan siinä oli niin vähän colliet että ei olis juuri edes voinu kuvitella että oli ollenkaan..
sitten minulla on ollut rotikka, joka oli ihan puhdasrotuinen..+5 rotikan pentua :D
silloin voin sanoa että hommat ei loppunu kyllä kesken.. :LOL:

juu, mä tästä lähden pukemaan penskoja ulos ja lähen happihypylle, jos auttain tuohon pääkipuun...

jane85 ja rv17+1
 
IllanHämy Mun synnytys oli myös melko lyhyt ensisynnyttäjälle, n. 5-6tuntia. Tällä kertaa täytyy varmaan lähteä vähän aikasemmin sairaalaan. Onneks ei oo kovin pitkä matka...

Oon nyt yrittänytkin parhaani mukaan vältellä herkkuja, enkä olekaan varmaan viikkoon ainakaan syönyt mitään makeita... Kaakaon olen itselleni suonut sillon tällön, mutta suklaat ja muut jättänyt pois. Onkohan muuten sipsissä yhtään sokeria? Täytyy käydä lukemassa pakkausseloste. :) Mut jos maanantaina ei löydy pissasta sokeria niin sit voin palkita itteni jollain pienellä patukalla, mutta sit jatkan synnytykseen asti tota herkutonta linjaa. Liiasta sokerista saattaa vissiin olla jotain haittaa sikiöllekin...?

jane85 Meijän koira on myös sekarotuinen, puoliks husky ja puoliks saksanpaimenkoira. Sekin on vasta pentu, reilu vuoden ikäinen.

Mutta nyt esikoinen heräs. Täytyy laittaa pientä purtavaa ennen kun lähdetään taas ulkosalle. Onneks täällä ei oo lunta enää vähään aikaan ollut, nyt on ihan hyvät säät, vaikka lisää lämpöäkin sais olla... ;)

MissMama 36+5
 
moikka! =) täälläpäs taas hiljaista ollut.

mitäs tänne kuuluu??

missmama varmaan tosi nätti koira teillä =) minun sukulainen on saksanpaimenkoirien kasvattaja ja minun isällä on useampi husky kotona.. tosi kauniita koiria molemmat =)

eikä vieläkään kesä tullut,,lämmin kyllä on tänään +4 mutta sais silti aurinko paistaa edes vähän :D

huomenna sitten pitäis hyvällä tuurilla olla tulokset valmiina..huomenna soittavat joka tapauksessa oli ne tullu tai ei..toivottavasti olis ettei tarvi enää oottaa. :whistle:

jane85 rv 17+3
 
nostanpa pinoa taas vähän... :D

missäs kaikki muut on? :wave:

tänään pitäis tulosten tulla sitten, vaikka minun tuurilla ihan varmasti joudutaan vielä odottamaan..mutta pitää tulla sit kertoileen mitä tulokset oli.
lumen tuloa ei voi estää...yön aikana tullu lunta niinku esterin per###stä , noin 20cm...lumiaura koluaa pihalla ja pahasti näyttää sltä että lunta tulee lisääkin vielä..
ei näytä kesä tulevan meille :'(

jane85 ja rv 17+4
 
jane85 Hienoa, että lapsella on kaikki kunnossa!!!

Mulla oli tänään neuvolalääkäri. Sieltä semmosia kuulumisia, että hb oli ihme kyllä noussut 118, eli on nyt korkeampi kun koko raskaden aikana. Vautsi. =) Kaikki muutenkin kunnossa, pissanäyte näytti taas sokeriayhdellä plussalla, vaikka oon tietoisesti vältellyt herkkuja. Siitä juttelin lääkärin kanssa ja se sano, ettei kannata huolehtia siitä. Vauvakaan ei mikään iso ole, kun sf-mitta kulkee vähän käyrien alapuolella. Painoarviota ei tehnyt, jäi harmittamaan kun en tajunnut kysyä. Noh, viikon päästä taas neuvolaan.

Kohdunsuun tilanne on myös normaali, eli tuskin on vauva ihan näillä hetkillä pulpahtamassa ulos. Tosin kuulemma ihan pikkusen oli pehmentynyt kohdunsuu, joten ei varmaan yliaikaakaan tuu mahassa sikiö viihtymään. Kuitenkin kun on jo kerran synnyttänyt, niin tilanne saattaa muuttua aika nopeastikin...

Janelle vielä, että sympatiat sinne kun lunta pukkaa! Täällä paistaa nyt aurinko ja ulkona on ihan kiva ilma. Odottelen jo innolla, että mahdun omiin kesävaatteisiin (kunhan vähän vielä lämpenee) ja pääsen treenailemaan. Saan äidiltäni crosstrainerin synttärilahjaks. =) Vaikka on noihin synttäreihin vielä hetki aikaa, 1.5 on mun päiväni. =)

Mitäs muille kuuluu?

MissMama 37+1
 
Mimmali rv 12+3 (UÄ 11+6)
Ultrassa kaikki oli ok,puhkesin poruun kun oltiin päästy sairaalan ovesta ulos. :snotty:
Sitten tänään kuunneltiin vielä sydänääniä..suurimmaksi osaksi omat suolet mourus mutta kyllä sieltä tykytystäkin kuulu. :)
 
huomenta kaikille! :wave:

mimmali hyviä kuulumisia sinullakin :) onnea kovasti!

missmama sinullahan onkin jo viikkoja sen verran ettei varmaan haittaa vaikka syntyisikin ihan millon vaan. :) ja hienoa että oli hg noussut edes vähän.. :heart:

minulla tänään olis neuvola ja pahoin pelkään että hg on laskenut minullakin melko alas..nyt on väsyttäny niin, et ei oo jaksanu yhtään mitään..eilen menin nukkumaan jo puolikymmenen ja tänään ei meinannu millään saada silmiä auki puolikahdeksalta..

jane85 rv 17+5
 
Jane85: Onnea hyvistä kuulumisista.... Tuuhan sitte kertoon mitä neuvolassa tuon hb:n suhteen meinasivat=)

Koirista olitte höpisseet... meiltä löytyy myös... fila brasileiro- uros ja tollanen seropi-kettuterrieri... melkonen kaksikko :D

(.) Vauva on varmasti kääntynyt jotenkin, koska hikka(joka meidän vauvelilla on vähintään kahesti päivässä...) tuntuu ihan eri paikassa kuin ennen... toivottavasti olisi nyt edes pää alaspäin... seuraava neuvola(lääkäri) tosiaan vasta 22.päivä...
Suppailuja alkanut ilmaantumaan, sekä nivuset myös oireilee... varsinkin sängyssä kääntyminen on yhtä tuskaa... :headwall:

Missäs ViVa on???

äippä ja nytty rv 36+0 :heart:
 
jane85 Juu, eipä ma haittais vaikka kohta maailmaan jo tuliskin tämä masukki... Alkaa tässä jo omaa vartaloa kaipailla. =)

äippä 84 Minkäs näköinen tuo fila brasileiro oikein on? En oo ennen kuullutkaan. :D

Tälläkin vauvalla on muuten päivittäin hikka, argh. ;)

Tänään tullaan meijän pyykinpesukonetta korjaamaan, vihdoin! On jo ikävä pyykkäämistä. =)

MissMama 37+2
 
moikka..neuvolassa kaikki ok! vauveli karkaili doplerin alta mutta saatiin äänetkin kuulumaan :)
hg oli laskenut pikkasen ja rautakuurille laittoivat, niinku arvelinkin.

nyt ei kerkii tän enempää, palailen myöhemmin..

jane85 ja rv 17+5
 
Moi =) Nyt toimii taas meidän netti.. Onkin ollut hiukan outoo viikon verran kun ei ole koneelle päässy.
Koirista oli puhetta. Meillä on puhdas rotuinen tiibetinspanieli Casper. Täyttää 2 vuotta 12.5 :) Aika itsepäinen tyyppi :D

Tuli tuossa yksi aamu kauheita polttoja parin tunnin ajan. Rupesin jo pelkäämään että tuleeko sitä kohta lähtö, mut onneksi sitten meni ohi *viuh*
Väsyny olen koko ajan, silmät meinaa painua koko ajan kiinni vaikka olis nukkunu hyvin. Verenpaine on aika alhainen :( Viel olis 8 viikkoa edessä ja jos sit olo paranis kun vauva ei enää paina mihinkään ja saa ylimääräisen painon pois, mikä saa inhottavasti jalkoja särkemään :(
Nyt ei jaksa enempää ja täytyy jatkaa miehen kanssa olemista. Se kun täytti tänään 25 :D

Ainiin, ja onnea hyvistä uutisista jane85

JanuLiitus ja kirppu 30+6
 
huomenta! :wave:
JanuLiitus päässy taas joukkoon mukaan :) ootkin siirtyny jo ihan uusille viikoille :D tuntuu että kaikilla muilla täällä vaan viikot menee eteenpäin ja itellä ne on jämähtäny paikalleen :LOL:

meillä ei enää karvaisia ole, mutta mieli on tehnyt kovasti ottaa koiraa :D vaan ei ehkä ihan vielä kuitenkaan kun ei ole sopivan kokoista asuntoa johon mahtuis..velipojan "pikkukoiria" (tanskandogg ja dogo argentino) pitää käydä hoitamassa jos tulee paha koirakuume :D menee se aika äkkiä ohikin kun niitä käy katsomassa :)

jane85 ja rv 17+6
 
Kiva kun januliituskin on taas mukana=) Äläkä nyt vielä lähe ainakaan synnärille, mä haluun eka alta pois :D

pikkusen eilen illalla supisteli ja viilteli ikävästi... samoin nivuset on kuin tulessa.. :/ toivottavasti tätä ei kestä 4 viikkoa...

äippä ja nytty rv 36+1 :heart:
 

Yhteistyössä