alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

jane85 Mulla oli muutama viikko sit semmosta särkyä/kipua alaselässä mistä se levis myös lantioon ja tuli yleensä sillon kun menin makuulle illalla. Oli inhottavan tuntusta, mutta vaaratonta. Lisäks mulla on selkä ollut ihan muutenkin kipeenä melkein koko raskausajan, jotenkin rasittuu hirveen helposti.

Nyt mulla on myös pari päivää välillä sattunut navan viereen niinku sisäpuolelle. Pienelle alueelle, mutta kipu on ollut kuitenkin selvä ja epämiellyttävä... Tietääkö kukaan pitäiskö tommosesta huolestua? vauva on muutenkin liikkunut nyt vähemmän kun yleensä... Tai sitten kuvittelen vaan ja huolehdin turhaan... No, onneks huomenna on se neuvola, täytyy sielläkin vielä kysäistä.
 
huomenta..tänään ei oo ollu taas mitääs kipuja..paitsi kauheaa vihlomista kun yskii tai nousee nopeaa ylös..(kannatuskipuja ilmeisesti..) ja toisena kivana on tullu päänsärky joka on ollut jo kolmatta päivää..ei auta panadol..
ihmettelin vaan kun ei minulla tosiaan ole ollut mitään aikaisemmissa raskauksissa paitsi just noita kannatuskipuja ja masu välillä vähän arka,mut ei tosiaan sellaisia kipuja mitä oli lauantaina..kai sitä nyt huolestuu kaikesta kun on käynyt lv-punktiossa ihan vasta kun siinähän se keskenmenovaara oli tosiaan se 0,5% (tai alle) mut oliskait se jo tapahtunut jos se siitä johtuvaa olis.

Missmama kannattaa kysäistä neuvolasta asiaa..en tosin usko et vaarallista jos kuitenkin liikkeet tuntuu..sitä monesti ressaa sit kuitenkin ihan turhasta :) en nyt muista millä viikoilla olit mutta minulla on ollut aiemmissa raskauksissa välillä jotain pistävää kipua masussa, loppuaikana kylläkin, kun vauva on painanut jalalla johonkin ikävään kohtaan..
ainahan se kannattaa varalta kuitenkin neuvolasta tarkistaa..itsekin taidan soitella sinne tänään.. =)

jane85 ja rv 15+4 (16+3)

 
ei hitto...kertokaa kumman mukaan te laskisitte noi raskausviikot??menkkojen vai ultran mukaan? ultrassa eivät vaihtaneet tosiaan sitä aikaa ollenkaan vaik mielestäni se 6 päivää on jo aika paljon..jos itse menen ultran mukaan niin neuvolassa ne laskee kuitenkin sit kuukautisten mukaan..ja paperila kaikki on erilain miten itse lasken. :) vähän sekavaa tekstiä taas... :whistle: mut miten te tekisitte??? helpottais mun valintaa :D
eli 15+4 vai 16+3???
 
heips!
Jane85: Kyllä mä laskisin ihan niiden menkkojen mukaan, kun eivät tosiaan lähde vaihtamaan sitä la:ta ennen kuin siinä on 2 viikkoa eroa ultran antamaan la:han.. (ymmärsitköhän...?)

Missmama: ja muut kipuilijat, raskausaikana ilmenee vaikka kuinka ja paljon kaikenlaista kolotusta, joten ei niistä kannata hirveesti huolestua... kyllähän se lähes poikkeuksetta menee niin, että jos tosiaan jtn "isompaa" on tapahtumassa, niin se ei ole enää mitään "pikkukolotusta"...

(.) Vointi edelleen loistava, torstain neuvolaa odottelen jo innolla että pääsee tarkastamaan miten päin vauva lököilee masussa... jotenkin aavistelen että edelleen poikittain viistosti... :headwall:
Ajattelin juuri lähteä ulos tyttöjen kanssa ja koirien ulkotarhaa siivoamaan... ihanaa :x
Kovasti ei vaan uskalla rehkiä, eilen olin marjapuskia leikkaamassa ja alkoi kyllä melko lailla supistella sen jälkeen....

äippä ja nytty rv 33+6 :heart:
 
äippä 84 juu, niin itsekin ajattelin..minulle sanottiin kyllä että eivät vaihda ellei ole 7 päivää vanhempi (minulla oli sen 6pv)..mutta kai sekin on kiinni sitten ihan lääkäristä miten vaihtavat sen..
mutta taidan kyllä ihan senkin takia pitäytyä tuossa 15+4 et ei mennä neuvolan tätin kans ihan eri viikoilla =) ja saapas sitten jänskätä kun la lähenee josko syntyis aiemmin sit.. :D toiveajattelua..
jane85 ja rv 15+4
 
jane85: aika herkästi tosiaan pitäytyvät tuossa menkkojen mukaan lasketussa ajassa... täällä päin tosiaan tuo raja on 2 viikkoa...mutta sekin on varmaan kuntakohtaista....
Mutta tosiaan, eihän sillä ole juurikaan merkitystä tuolla viikon heitolla, kun harvoinhan ne lapset kuitenkaan just la:na syntyy... :)
 
Tänään neuvolassa kysyin siitä kivusta ja terkkari oli sitä mieltä, että se voi olla vatsalihaksista tulevaa kipua vaikka onkin vaan pienellä alueella. Mulla on muutenkin vatsa niin kiree ja kuulemma aika monella esiintyy kipuilua navan seudulla kun vatsa on iso. Eli ei huolta. ;)

jane85 Mä varmaan uskoisin ultran laskettuun aikaan enemmän, mutta omassa tapauksessa johtuu siitäkin, etten ikinä kiinnitä huomiota millon menkat tulee joten en varmaan osais sanoa mitään tarkkaa aikaa (kuten kävi tässäkin raskaudessa). Ja kuitenkin ei kai noi sikiöt alkuvaiheissa kovin erikokoisiakaan ole. Mutta toisaalta varmaan helpompaa jos lasket neuvolatädin kanssa samalla tavalla. =)

Missmama 35+1
 
huomenta!
tämä on jo ihmeellistä et sain nukkua tänään jopa puoliyhdeksään :D ja nyt tuntuu että väsyttää entistä enemmän ku on tullu nukuttua niin pitkään.. |O
MissMama tekis kyllä tosiaan mieli laskea sen ultran mukaan :p olis yksi vikko enemmän :D mutta samapa se on kun tietää kuitenkin suunnilleen sen lasketunajan ja osaa valmistautua noin oikeaan aikaan.. =) äkkiä noi viikot on menny tähän asti..ei ole kerenny edes ajatella kun on ollu niin paljon kaikkia muutakin mietittävää..

jane85 rv 15+5
 
huomenet vaan täältäkin=)
Huhuu, missäs kaikki meidän pinosta???

Jane85:tosiaan aika menee nopsaan...huh... just havahduin et se on sitte maksimissaan 8 viikkoa kun meillä on vauva sylissä :heart: ihanaa.... ja kesä ja kärpäset tulossa :D

MissMama: Kyllä ne sikiöt on jo ihan oman kokoisiaan tuossakin vaiheessa... geenit vaikuttavat....

äippä ja nytty rv 34+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jane85:
mahoton massukka jo sinulla.. =) :heart: joko on koko ajan edessä kaikessa mitä sitten teetkin? :D mä innolla ootan sitä aikaa...
Kiitos!
Innolla minäkin odotin tätä loppuajan masua, mutta....
alkaa olemaan aika tukalaa.. varsinkin kun vauva ei ole laskeutunut ja taitaa siis masu olla kaikkein korkeimmillaan... paineentunne häpyluussa ja liikkeet tuolla keuhkojen tuntumassa, ni pikkasen ahtaaksi olon vetää :LOL:
mutta tätähän kestää vain hetkisen....
mitäpä sulle muuten?
 
juu, itselläni on niin hyvin vielä mielessä noi loppuajan kivut jne..että oikeastaan en edes oota et masu alkais kasvaan :D vaikka onhan ne niin söpöjä ja mukavan näköisiä ne masut kaikilla muilla =) jokos pikkuinen on kääntynyt oikeinpäin?
tänään tuli taas vaihteeksi herättyä ennen kuutta..ajattelinkin kun eilen sain muka niin pitkään nukkua, että varmaan kostautuu jollain tavalla :LOL:
pitäisköhän minunkin alkaa päivitteleen masukuvia kohta..alkaa mkavasti jo pullottaa masukka niin että vanhat housut ei enää mahdu kiinni. :)
taas alkaa tämä verkkarikausi näköjään.. :)
 
söpö kumpu sinullakin =)
Vielä en tiiä miten päin vauva rentoilee, huomisessa neuvolassa jos sai vähän osviittaa.... Mies (joka on siis mahoton koplaamaan masua...) väittää kyllä kivenkovaa että vauva olisi oikein päin..pystyy selkeästi kertomaan missä on pää, pylly jne.. mutta tiedä häntä...

Huh, nyt voinki sitten jo ylpeänä kaikille mainita että ensi kuussa meille tulee vauva :D On se tosiaan hullua, miten tuo aika juoksee...

Milloinkas sä saat sen näytteen tulokset?
 
kiitti vain :) melkein kateeksi käy sun viikot :LOL: minä oon sellainen hätähousu et ei millään jaksais oottaa..minulla vielä monta kuukautta jäljellä :D
tuloksien pitäis tulla viim 14 päivä..aikovat soittaa silloin joka tapauksessa, vaikka ei olikaan vielä tullut.
 
mä oon kans tosi malttamaton....mutta tää aika on jotenki mennyt niiiin nopeasti... johtunee kai siitä että plussasin heti kun oltiin tähän uuteen kotiin muutettu, niin on ollut kaikenlaista touhua koko ajan... ja tietenkin aika menee nopsaan kesää odotellessa...'
Taidetaankin lähteä tyttöjen kanssa puutarhaan kuokkimaan, joten palaillaan taas :wave:
 
Heips pitkästä aikaa =) Voih, mulla oli eilen hammaslääkäri ja tämä raskaus on saanut mulle aikaiseksi tosi pahan ientulehduksen :( Tiesin kyllä että ientulehdus on kun joka kerta hampaita pestessä verta tuli.. Teki sitten eilen ensimmäisen hoidon ja vasta elokuussa pääsen uudestaan, silloin olis toinen hoito :( Hampaita särkeny eilisestä asti todella paljon. Eilen ei pystyny mitään syömään... Sattui niiiiiiin kivasti tuo käynti hampilääkärillä!!!

Mulla hengitysvaikeudet vain jatkuu. Koiran tuossa käytin pihalla ja tuntui koko matkan siltä että pyörtyy ku ei saanu henkeä kunnolla. Onneksi mies on koko viikon kotona ( pekkasia ) niin saan hiukan lepäillä.. Nyt olis enää tasan 10 viikkoa kun vauvan saa syliin =)

Jos tässä tämän päivän aikana saisi otettua uutta kuvaa mahasta niin laitan sen profiilin =) Mut nyt mentävä touhuaa :wave:

JanuLiitus ja kirppu 29+0 :heart:
 

Yhteistyössä