alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä



kiitos kitos :LOL:

no niin onpa taas aamu menny tietokoneella..täytyy lähtee laittaan lapset valmiiksi viemään ne mummun luo kyläileen siksi aikaa kun käydään siellä punktiossa.. :) ihme et tänään olen hyvällä tuulella vaikka vähän jännittääkin se tutkimus..mut onpahan alta pois ja voi jatkaa taas normaalisti. =)
mukavaa päivänjatkoa kaikille! tulen illemmalla kertoilemaan kuulumisia taas miten meni tutkimus. :)
 
voi jane85 :LOL: "köyhä elämä".?? :saint:

ei vaan...

tuu kertoilemaan miten meni siellä punktiossa...=)

Mulla on ollut kaks päivää ihan tajutonta närästystä....prkl... rennie saattaa hetkeks auttaa...
ja istuessa haukon henkeä ku kala kuivalla maalla....pikkusen painaa vauveli johonkin...
ilmeisesti on siis taas vaihtanut asrntoaan, kun kaikki nää oireet on ilmaantunu parin päivän sisään.. toivottavasti olis sit edes älynnyt pyörähtää rt:aan....

äippä ja nytty rv 33+2 :heart:
 
helou! tutkimus meni hyvin ja saatiin otettua näyte heti eka yrittämällä :) ei oo supistellukkaan yhtään..huh, se on nyt ohi ja nyt vaan odotellaan tuloksia pari viikkoa.. :whistle: ei sen kauemmin..
juu, eileoli vähä köyhä elämä miulla :D mutta sainpas onnistuun :p

 
jane: Siis otetaanko se näyte neulalla vatsan läpi? Mul on kauheita kauhukuvia et se neula ois hirmu paksu ja pitkä mut ei kai nyt sentään? Toivottavasti saatte sit hyviä uutisia tuloksista :)

Meillä onki täällä oikeen kunnon kakkavaipparumba ku poika on vatsataudissa :attn: Ressukalla ei oikeen mikään ruoka pysy sisällä mut onneks hän suostuu nyt juomaan kunnolla. Aamupäivällä säikähdin kyl kunnolla ku en ollu saanu hänel oikeen mitään juomaakaan alas ja meni jotenki ihan vaisuksi ja silmät seiso päässä. Nyt on onneks vähän pirteempi jo :)
 
Ittuli juu se otetaan vatsan läpi neulalla..siinä istukkanäytteessä on vähän paksumpi neula ja tuossa oli aika ohut mutta arviolta noin 30cm pitkä..ruiskulla otetaan sitä lapsivettä sieltä vähän.. on se aika järkyttävän näköinen eka..mun mies lähti huoneesta pois kun neulakammoinen on..oli tullu huono olo jo pelkän neulan näkemisestä. =)
 
huomenta kaikille! :wave:

taidan olla ainoa joka näin aikasin aina liikkeellä.. =) tai ainakin koneella! :D no, tässä aamulla on aina vähä rauhallisempi hetki lapsillakin niin saa tehdä jotain omiakin juttuja..

tänään pitäs poika lähteä käyttään lääkärissä..sillä on viikon ollut ääni pois kokonaan ja nyt on alkanu köhimään vähän kummallisesti..niinku olis kurkussa jotain vaik ei oo..noh, tänää se selviää mikä poikaa vaivaa..
tyttö halusi jäädä mummun luo yöksi kun eilen vietiin lapset sinne sen tutkimuksen ajaksi..illalla sit tyttö soittaa kotiin että haluaa äitin viereen nukkumaan.. :) ilmeisesti tuossa iässä alkaa tuleen jo koti-ikävä..siinä mielessä ihmetyttää kun mummu on ollut tytölle aina kaikki kaikessa =) ja kun niin harvoin pääsee mummun luo muutenkin niin kyllä aina viihtyy eikä meinaa kotiin saada ollenkaan enää..

Ittuli juu, onhan se varmaan melkoinen kokemus neulakammoiselle, mut ei sitä kannata edes katsoa koko neulaa..itse olen vaan niin utelias tietyissä asioissa et kaikki pitää nähdä ja kokea.. :LOL: vaikka en olis kyllä sellaista kokemusta halunnut edes kokea.. :/ mutta on se kuitenkin mukavakin kun saa katsella vauvaa ultrassa koko operaation ajan.. :D ja saatiin kuviakin mukaan taas..äkkiä unohtui koko neula ja muut kun näki pikkusen siellä ruudussa.

hienosti mimmali onnistunut kuvan laitossa heti ensimmäisellä yrittämällä :LOL:
tunnen itseni vähän vajaaksi :LOL:

jane85 ja rv 15+1 (16+0)

( vauvan liikkeet alkanut tuntumaan tässä muutaman päivän ajan useamman kerran päivässä :D)
 
juuri vasta eilen plussasin ja nuppi ihan sekaisin koko asiasta :ashamed:
Minulla on ennestää tyttö 1,5v ja poika 3,5v.
Ja tosissaan kolmas olisi eri isälle kuin 2 edellistä.se tässä vähän saakin ajatukset sekaisin :ashamed:
 
marde84aivan, nyt vasta hoksasinkin että kyselitkin tuolla jotain.. :)Onnea plussasta!
minulla on myös vanhin tyttö eri isälle..erottiin jo kun tyttö oli muutaman kuukauden vanha..nyt odotan toista lasta nykyiselle ja toivottavasti tulevalle sulhaselle :D
kyllä se siitä vielä varmasti helpottaa kun ensi järkytys menee ohi..meillä oli ihan suunniteltu tämä kolmas ja silti se oli pieni järkytys jota piti sulatella useamman päivän ajan ennenku hyväksy asian..en olis uskonut että se onnistuu niin nopeasti ja siksi olin ihan järkyttynyt..poika on nyt vasta 7kk..kaikki ajatukset tuli mieleen ja välillä teki mieli perua koko homma kun tajusi asian..
kyllä se siitä alkaa helpottaan vielä..paljon on aikaa miettiä asiaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jane85:
marde84aivan, nyt vasta hoksasinkin että kyselitkin tuolla jotain.. :)Onnea plussasta!
minulla on myös vanhin tyttö eri isälle..erottiin jo kun tyttö oli muutaman kuukauden vanha..nyt odotan toista lasta nykyiselle ja toivottavasti tulevalle sulhaselle :D
kyllä se siitä vielä varmasti helpottaa kun ensi järkytys menee ohi..meillä oli ihan suunniteltu tämä kolmas ja silti se oli pieni järkytys jota piti sulatella useamman päivän ajan ennenku hyväksy asian..en olis uskonut että se onnistuu niin nopeasti ja siksi olin ihan järkyttynyt..poika on nyt vasta 7kk..kaikki ajatukset tuli mieleen ja välillä teki mieli perua koko homma kun tajusi asian..
kyllä se siitä alkaa helpottaan vielä..paljon on aikaa miettiä asiaa.
mukavaa että täällä on muitakin joilla on eri isä lapsilla.
jotenkin sitä aikoinaan ajatteli että ei halua kuin yhden ja ainoan isän lapsilleen,mutta jossain vaiheessa tää ajatus sitten kaatu kokonaan.
Kaikista vaikeinta tässä tekee sen että siitä on vasta 2kk kun erosin lapsieni isästä,tosin päätös oli minun.Nyt tapailen jo uutta (älkää edes kysykö miks näin pian koska siihen en osaa itsekkään muuta vastata kuin Tunteet)
Ja nyt sitten plussa tuli tämän uuden miehen kanssa

 
juu, kyllä itsekin aikoinani mietin että haluaisin lapsilleni ihan vain yhden isän :) mutta tämä ensimmäinen oli aika lailla vahinko(söin pillereitä ja unohdin muutama) ja tosissaan en edes miehestä missän vaiheessa tykännyt..suorastaan vihasin koska sain turpaani lähen päivittäin ja olin tavallaan "vankina" ..en uskaltanut liikkua enää missään kun aina tuli turpaan jos meni puoltatuntia pidempään..kerran sitten otin ja lähdin sillä aikaa kun tämä tyyppi ei ollut kotona..
en uskaltanut uuteen suhteeseen alkaa ihan heti kun tämä ex ahdisteli vielä yli vuoden eron jälkeenkin.
mutta sitten löysin niin ihanan miehen josta en voinut pitää näppejä erossa :LOL: ja meidän tapaamisesta ei mennyt kun 3kk niin oli jo raskaana ja ihan suunniteltu lapsi myös oli :) en edes tiennyt että näinkin ihania miehiä voi olla kun kokemusta ei ollut kuin hulluista.. :)
että älä huoli marde84 jos olet varma tunteista ja uusi miehesi myös haluaa lapsen niin mikä ettei.. :) ketään ei voi tuomita tuollaisen asian takia kun koskaanhan ei tiedä mitä taustalla oikeasti on..eikö? :)
 
jane85 kiva kuulla, että tutkimukset sujuivat hyvin! Kuulostaa kyllä aika kauheelta tommonen pitkä neula... Mä oon verikokeisiin tottunut, mutta jos vatsaa pitäis pistää niin olisin kyllä paniikissa. ;) Odottelen innolla ens viikkoa, maanantaina neuvolaan ja tiistaina saan tietää verikokeiden tulokset.

marde84 Eipä kukaan ulkopuolinen voi tuomita ja onhan nykyään monella lapsia eri isille. Itsellä ei ole kun yhdelle, mutta mun miehellä on 8-vuotias tytär. Eli saan tälle ihanalle tytölle olla äitipuoli, toivon mukaan tyttö pääsis meille kokonaan asumaan joskus muutaman vuoden sisällä. Asuu nyt vähän kauempana niin nähdään sitä harvoin ja muutenkin meillä on tosi huonot välit sen äidin kanssa... :/ Tytön äiti kohteleekin sitä joskus huonosti, mutta ei olla vielä puututtu hirveesti asiaan, koska ei haluta tytön joutuvan muuttaa sijaisperheeseen jonnekin tosi kauas meistä. Meillä kun on nyt semmonen tilanne, ettei pystytä hänestä rahallisessa mielessä huolehtimaan... :( Mutta eri juttu sit kun mä pääsen töihin.

Meillä esikoinen oli suunniteltu, yllätys oli vaan se miten nopeasti tulin raskaaksi. Me oltiin miehen kanssa ehditty seurustella 8kk eli ei sekään kovin pitkä aika ollut... Tämä toinen raskaus oli yllätys, olin käyttänyt ehkäisylaastareita, mutta lopetin ne kun en ollut tyytyväinen ja käytettiin hetken aikaa kortsuja, mutta nähtävästi vähän huolimattomasti kun tulinkin raskaaksi. =) Oli alkuun aika shokki, koska olin just käynyt maskeerauskoulun pääsykokeissa ja päässyt sisälle. Pitikin sitten perua se homma, mutta nyt oon jo superiloinen vauvasta ja odotan innolla toukokuuta!! :heart:
 
tääläpä hiljaista on.. :) minä vain täällä taas.. :D tyttö tuli just mummulasta ja katselee lastenohjelmia silmä tarkkana =)
nyt kyllä väsyttää etten sanoisi..tänään on tullu pestyä pyykkiä jo 5 koneellista..huh huh!
vielä olis pari jäljellä..äkkiä kertyy tuota pyykkiä, vähä liian nopeaa mun hoksottimille :)
oho, nyt täytyyki joutaa..ovikello...
 
Täällä ei olekaan kukaan käynyt...

Noh, ajattelin tulla kertomaan, kun noista pottajutuista puhuttiin aiemmin, että meidän poika on nyt muutamia kertoja käynyt pöntöllä pissillä. Yleensä ei, mutta yhtäkkiä onkin välillä ihan itse ilmoittanut haluavansa pöntölle. Potalle taas ei saa millään... Jääköhän pojalla pottavaihe kokonaan välistä? ;) No mutta, ei nyt hehkuteta liikaa tota pöntöllä käyntiäkään, mieluiten kundi tekee pisut lattialle, saa hyvät naurut kun äiskä joutuu juoksemaan perässä rätti kädessä... =)

Mitähän muuten suvitukselle mahtaa kuulua? :)
 
iltaa kaikille.

ihmeellisiä kipuiluja ollut eilen ja tänään.. eilen tosin olin makuuasennossa niiden takia koko päivän..alaselkää särki aaltomaisesti ja välilä kipu siirtyi alavatsaan ja kylkiin..
meinasin jo lähteä päivystykseen mutta päätin jäädä vielä kotiin ja katsoa jos menee ohi..tänään ei oo ollu kun oikealta puolen alhaalta kyljestä kipeänä..mitähän lie..täytyy huomenna käydä lääkärillä jos ei ala menemään ohi..

onko muilla ollut raskausaikana samantapaisia kipuja? siis et alaselkää särkee koko ajan, välillä enempi, välillä vähempi mut kipu ei katoa ollenkaan..ja siirtyy välillä alavatsan puolelle..
vauvelin sydänäänet kuuluu kuitenkin ja liikuskeleekin kovasti..niin että tuntuu liikkeet useamman kerran päivässä..

mitenkäs muuten viivi-85... :D tuntuuko mitään merkkejä synnytyksen lähestymisestä? olen minä sitten utelias.. :D :LOL:

jane85 ja rv 15+3 (16+2)
 
jane: Mulla on kans jotain ihme kipuilua sillon tällön mut elän toivossa et se on ihan normaalia :) selkää ei niinkään vihlo mut alamasu on välil ihan kosketusarka. Ei tietenkään auta asiaan se ku toi esikoinen tekee jotain ihme tiikeri-iskuja jostain mun masun päälle :D
 

Yhteistyössä