alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

huomenta =)

Juu kyllä mä vielä yritän kasassa pysyä sen 8 viikkoa :D En nimittäin halua hätäsektioo, silloin mies ei pääsis mukaan leikkaussaliin :( Mut pahoin pelkään että ei tää mahassa halua pysyä niin kauaa.. Maha valahtanu tosi alas. rumannäköinen ku roikkuu missä sattuu :D Tai sit tuo ei vaan pysty kasvaa ylöspäin ku mulla tilaa tuossa välissä niiiiiin onnettoman vähän :(

Ihana maha äippä84 =) Itse täytyis kanssa ottaa kuva, mut on niin hankala yksin kuvata ja en koskaan muista miestä pyytää kuvaamaan.
Nyt joudettava leikkii Jannan kanssa :wave:

JanuLiitus ja kirppu 31+0

huomenta! :wave:
mitäs tänne kuuluu?? hiljaista on taas :)

oli pakko tulla kertoon vaan että tuli se kesä sitteki meillekki :D oli pakko olla eilinen päivä ulkona iltaan asti kun paisto aurinko niin mukavasti ja tänään näyttää taas tulevan ihan mahtava ilma. :)

nätti masu äippä84 :) ei mene enää kauan kun saatte pikkusen :)

jane85 ja rv 18+0 :heart:

:wave:
Kyllä se kesä tosiaan taitaa pikku hiljaa saapua.. Mekin oltiin just 2 ja puol tuntia pihalla. Hiukan otti koville ku ei tuol oikein voi istua missään vielä.. ei välillä meinannu henkeä saada ku piti jannan perässä juosta ja koko ajan seisoo :( mut oli kyl kiva pitkästä aikaa olla pihalla oikein kunnolla!
Virkistää mukavasti ulkoilma. Hiukan aamulla väsytti mut ei enää :D Saa nähdä viitsinkö edes jannaa laittaa unille ku ei se väsyneeltä näytä, mut se kostautuu toisaalta illalla. Neiti meinaa saa pienoisia itku-potku-raivareita jos ei ole nukkunu. Riippuen tietty päivästä :/
Kyl nyt ruettava tekee jotain hyödyllistä :wave:

JanuLiitus ja kirppu 31+1

jes..vauva oli oikeinpäin.. :D

sf-mitta 27 ( kuulemma tosi pieni oli vauva. sanoin, että parempi niin, mutta jospa ei liian pieni. ei kuulemma)

RR: 131/ 75

hb: 119

vauvan syke: +155

painoa + 280/viikko jes eka kertaa näin vähän. (nyt 61.2kg)

ja viikkoja tosiaan 31+6

aivan sairaan ihana ilma ulkona! B) mies tekee ruokaa ja kuopus nukkuu..vois sen jälkeen lähtee vaik pihalle! tsemppiä kaikille masuäideille! :hug:

IllanHämy

Ihana ilma tosiaan, tyttöjen kanssa oltiin kolme tuntia ulkona ja grillattiin makkaraa.. :p jopas oli taas pitkästä aikaa hyvää...

Illanhämy: nyt vaan sormet ja varpaat ristiin, että ymmärtäisi vauva pysyä oikein päin =)

mulla vois kans olla pieni aavistus että meidän vauva saattais olla oikein päin... ainakin tuntemukset tuolla alapäässä on voimistuneet siihen malliin, että joku poraa itteään alaspäin.. vitsi kun tulis nyt pian se lääkäri... (joka kuitenki toteaa sit vauvan olevan edelleen poikittain tai peräti perätilassa :LOL: ) hope not...

januliitus ja illanhämyhän menevät lähes samoilla viikoilla..jännää :D

äippä ja nytty rv 36+2 :heart:

huomenta =)
Kyllä oli eilen aivan mahtava päivä. Oltiin likan kanssa 5 tuntia pihalla yhteensä. neljän aikaa paistoi niin nätisti tuohon leikkipaikalle aurinko että oli pakko mennä uudestaan pihalle ja kyllä kuumasti paistoikin :)
Kymmenen aikaa tänään taas pihalle ja jos olis taas sen 2,5 tuntia siellä niin päiväunetkin maistuis neidille paremmin :D
Nyt aamupalalle :wave:

JanuLiitus ja kirppu 31+2

Nyt kun aurinko taas paistaisi kivasti ulkona niin Alexanderille tietty nous eilen illalla kuume, joten ulkoilut taitaa jäädä välistä... :(

Viime yönä oli itellä vaikeuksia nukkua kun tuli jotenkin huono olo jos meni makuulle. :/ Keräsin sit kasan tyynyjä pään alle niin sain nukuttua... ;)

Täällä jännitetään kuinka kauan vaavi mahtaa mahassa jaksaa olla... =) Vois mun puolesta vielä viikon pysyä, sit olis otollisin aika syntyä. :D :D

MissMama 37+6

Heips=)

Missmama: Koitahan jo mennä siitä edestä, että pääsen mäkin joskus tositoimiin :D

Elizalle onnea tyllerö- uutisista :flower:

(.) kovasti on alkanut supistelemaan ja viiltelemään... en vaan osaa ottaa ainakaan vakavasti mitään ennen huomista lääkäriä, jossa tuo vauvan asento, toivottavasti, selviää...
Taidankin palata huomenna asiaan!

äippä ja nytty rv 36+6 :heart:

moro kaikille pitkästä aikaa :D ei oo jaksanu/ kerenny käydä, mutta ei täällä kauheaa ruhkaa ole ollukkaan. :LOL:

elizalle tosiaan onnea tyttö uutisista :D

äippä84 toivotaan että vauveli on jo kääntynyt..tule kertomaan kuulumiset sieltä kunhan kerkeät.

palailen myöhemmin..

jane85 ja rv 18+5

Moi =)

Neuvolakuulumisia rv 31+6:
RR: 117/76
pissa: -/-
syke: 140
paino: +1250g/vko :eek: :snotty:
sf-mitta: 26,5cm
vauva kääntyny taas poikittain ja on tosiaan miten sattuu tuol mahassa.

Eilen oli ihan hirveä kipu klo 18-21.30 välisenä aikana. Ei voinu kuin itkeä. Mies meinas pariin otteeseen lähteä viemään mua sairaalaan mut en suostunu lähtee.. Onneksi meni sitten ohi, mut kyllä hiukan huoletti ku nuin kauan kesti.
Kohta pihalle kun on niin nätti keli =) Ainiin, ja tässä 2 vuotis hääpäivää vietellessä
:heart:
Janna meinas tuossa lähteä siskoni mukaan loppu päiväksi, mutta minulla on niin kova hinku ulos sen kanssa että en antanu sen lähteä mihinkään :D Olishan se ollu kiva miehen kanssa hääpäivänä viettää aikaa kahdestaan kun miehellä viel vapaa päivä, mut mut.. Ei vaan malta ja yksin ei viitsis tuonne takapihalle mennä hilluu :LOL: :D

Palaillaan :wave:

äippä84 Juu, ei tässä varmaan enää kauaa mene... ;)

Meillä koko perhe ollut kipeenä, ensin mies flunssassa, sit pojalla 1 pv kuumetta ja nyt sitten minä flunssassa. Vähän ollut vaikeeta jaksaa ku muutenki viimesillä raskaana ei voimia ihan kaikkeen ole... :/ Onneksi oon saanut apua, mies oli eilen pojan kans pihalla, että sain levätä rauhassa ja tänään mun äiti ja veli viettivät pari tuntia pojan kanssa puistossa. Eipä uni kuitenkaan tullut ku nenä oli niin tukossa, että hyvä ku pysty hengittää... Argh.

Onnea JanuLiitukselle hääpäivän johdosta! Ja toivotaan, että vauva kohta jo kääntyis pää alaspäin ja pysyis myös siellä. =) Mistähän sun kivut mahtoi johtua?

MissMama 38+2

Heips!
Mä kävin eilen siellä neuvolassa ja ihan hyviä uutisia:
-pissa puhdas
- paineet 130/70
-hb 125
- painoa 589g/vko
- liikkeet ++
- syke 145

vauva on rt:ssa! Kohdunsuu täysin pehmeä, 2cm auki ja kanavaa 2cm jäljellä :eek:

Jokohan kohta pääsisin hakemaan vauvaa kotiin=)
Yöunet nuo kuulumiset ainakin vei loppuraskauden ajaksi... koko viime yönkin kuullostelin jokaista jomotusta, että oisko nää nyt niitä oikeita suppareita.. kun nuo kaksi aiempaakin on syöksyllä tähän maailmaan halunnut, niin tuskinpa on aikaa hukattavaksi tämänkään kohdalla... nyt vasta alkokin jänskättään :D

Januliitukselle onnea eilisen hääpäivän johdosta :flower: meillä ne ristiäiset ja häät vietetään 19.7.2008 :heart:

Äippä ja nytty rv 37+1 :heart:

Moi!

Kiitoksia =)
MissMama: en kyl yhtään tiedä mistä kivut johtui. Neuvolassa sanoivat että kuulostaa ihan normaalilta. Ei minusta vaan. Ei tuon tytön kohdalla tuollaista kipua ollut! Tämä vauva oli pari viikkoa sitten raivotilassa mut oli sit pyörähtäny takaisin miten sattuu :( No mut ei sillä niin väliä et miten se on, kun mut leikataan niin sillä ei ole merkitystä :)

äippä 84: Meillä oli häät ja ristiäiset myös samana päivänä. Pienet kemut oli kyseessä kun mies ei tykkää olla huomion keskipisteenä.. En siis saanut kirkkohäitä, mut ei sen niin väliä =)

Nyt ulos kun on taas niiiiin kaunis keli...

JanuLiitus ja kirppu 32+0 :heart:

Moikka!

Mulla oli neuvola tänään. Pissassa oli taas kahdella plussalla sokeria, mutta en siitä nyt jaksa niin enää välittää, uskon ettei mitään hätää ole kun lääkäri niin sanoo. =) Muutenkin oli pakko eilen illalla syödä berliinimunkki kun mies toi tuliaisen töistä. ;) Mutta muuten kaikki kunnossa. Seuraavan ajan sain vasta 2.5. joten saa nähdä ehdinkö käydä siellä ollenkaan.

äippä84 Taidat etuilla. =) Näyttää siltä, että sulle tulee lähtö ennen mua. ;) Noh, jos synnytys nyt käynnistyy niin onnea vaan sinne! :flower:

MissMama 38+3

Moiks!

Ei näistä kivuista tuu yhtään mitään. Eilen mentiin tytön kanssa päiväunille, niin itkien sitten miehelle soitin että olisko lähellä ku kipu oli taas niin kova :( No se meni sitten tunnissa ohi, mut rupeaa jo huolestuttaa.. Tänään oli pari kipeää supistusta :/ Koittas vauva nyt vaan pysyä mahassa vaikka kova hinku olisi pikkuinen saada syliin :heart:

Ja taas aivan ihana keli. Ens viikolla viel parempia kelejä =) Oltiin aamulla puoltoista tuntia pihalla ja tuossa tunnin päästä pitäis mennä uudestaan ulos.

No mutta mihis kaikki on kadonnu? ;) Eihän meitä tuonne kakkos sivulle voi puottaa :D :D

JanuLiitus ja kirppu 32+1

JanuLiitus älä nyt sinäkin yritä etuilla, mun pitäis tässä seuraavana olla matkalla synnytykseen! ;) Taitaa vaan olla niin, että äippä84 ehtii ensin... :kieh: :LOL:

Mulla ei kyl oo yhtään sellasta fiilistä, että vauva olis tulossa pois, mutta toivon mukaan kuitenkin alkais vaaveli pikkuhiljaa haluamaan uloskin.

Hyvät säät ollu täälläkin, harmi vaan et oon kipeenä ollu. Tosin nyt jo paranemaan päin, joten ollaan voitu ulkoilla.

Mitäs jane85 kuuluu? Ja muutkin?! Täällä on niin hiljasta ollut...

MissMama 38+4

Missäs jane85?

Missmama: Ei taida tällä meidän vauvalla olla kiire vielä ulos, vaikka paikat olis jo ihan valmiit... eilinenkin meni haravoidessa ja ostoksilla juostessa, illalla vielä miehen kanssa vällyjen välissä ja tuloksena tasan muutama tiukempi suppari :headwall: No, parisen viikkoa vielä...

koita sinä januliitus nyt vielä kasvatella sitä vauvaa :LOL:

ihanaa, eilen käytiin hakemassa vihkisormus kultasepältä ja pakkohan sitäkin on koko ajan käydä hiplailemassa.. tosin sormeen ei taida tällä hetkellä kunnolla mahtua :ashamed:

äippä ja nytty rv 37+3 :heart:

huomenta kaikille! :wave:

eipä oo tullu käytä vähään aikaan, on ollu niin paljon hommaa ettei oo kerenny kirjotteleen..täällähän porukka jo kohta synnyttää :) Januliitus nyt vaan koittaa pitää pienokaisen vielä kasvelemassa, vaikka viikkojahan sinullakin alkaa olemaan jo paljon :D
jaksuja kipujen kanssa! toivotaan että menee ohi..

miten teillä muilla nuo viikot vaan liikkuu noin paljon eteenpäin ja minulla ne on jämähtäny paikalleen :LOL: ??outoa!! :D

äippä 84:llakin viikot yhtäkkiä pompsahtanu jo niin pitkälle et ei haittais vaikka vauva jo syntyis :)
ja missMama:n laskettuaika on jo niiiiiin lähellä :D

on tämä elämä kyllä tällähetkellä yhtä juoksemista :LOL: pojan perässä nimittäin.. :)
ja taas mentiin... :attn:

jane85 ja rv 19+2

heips vaan taas pitkästä aikaa! =)

mulle ihan tavallista kuuluu. maha tuntuu olevan jo melko alhaalla. kun istun, niin se roikkuu jalkojen päällä. :whistle: silloin tällöin supistelee, mut ei silleen kipeesti. lähinnä yöllä, jos herään pissalle, niin maha on ihan kivikova. ja kyl siis päivisinkin aina supistelee joka päivä, kun jotain nostelee tai on kävelyllä. viime yönä kun menin vihdoin nukkumaan, niin vauva möykkäs ihan kauheena. siis ei ikinä oo kumpikaan nuin mahoton ollut. tai en vaan muista! :)

vauva on pysynyt kyllä pääalaspäin, onneksi!!! =) ei voi erehtyä liikkeistä yms. päätellen..

tänään lähdetään minun kotiin pikkusiskon kihlajaisiin. tein illalla sinne ihanan pätkisjuustokakun. :p tekis jo vähän mieli maistaa.. :LOL:

jane85 ihana masu sulla! :heart: kyllähän nuo sullakin viikot etenee, eipä vissiin. :D

ihana ilma ulkona. B)

hyviä vointeja kaikille! IllanHämy 33+1

Yhteistyössä