alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

moi olen 20 v ja mulla 2v Liisa tyttö ja tällä hetkellä menossa rv 13+4 ja laskettu aika 13.11 :D ajattelin liityä joukkoon kun ei noita perheellisiä ystäviä kauhiasti ole ni josko täällä sais jaettua kokemuksia! olen perhepäivä hoitaja ja opiskelen vielä muutamia kursseja valmistuakseni lähihoitajaksi!
jane85 sulla on jo komean kokoinen vatsa :D
 
moikka vaan äiti88 ja tervetuloa mukaan kirjoittelemaan :)
joo, no ei se tunnu mitenkään kauheen isolta vielä tuo maha mutta kyllä se alkaa jo oleen sen varran iso et ei oo jääny huomaamatta keneltäkään :) äitienpäivänä kävi miehen täti kylässä ja kysy et jaaa, ootko raskaana...mä sillee et; "täh? eikös sulle oo kukaan kertonu mitään.." :D no, parempi myöhään kun ei millonkaan :D
mistäpäin muuten kirjoittelet äiti88 voin lisäillä sinutkin tuonne alun listaan.
ultrassakin olet jo ilmeisesti käynyt? :heart:
 
Huomenet!

Yhdessä kasassa edelleen.. :headwall: Huomenna olis la, joten sais pikkunen nyt pistää vauhtia... Jos jollakin on niitä "hyviä" vinkkejä käynnistämiseen, niin otetaan vastaa :D Huom. Ässät on jo kokeiltu :LOL:

Illanhämy: Mulla kans esikoisesta iski paniikki siinä kohtaa kun lääkäri totesi, ettei ehditä laittaa mitään puudutuksia... mutta kyllä sen kestää kun on pakko; ei ole vaihtoehtoja... Kakkosen synnytys menikin jo vähä niinku rutiinilla :D sen takia nytkin varmaan niin kovasti jo ootan synnytystä...

Huomenna taas neuvolaan |O

äippä ja nytty rv 39+6 :heart:
 
Huomenta pitkästä aikaa :wave:

Olen ollut niin väsyny ja kypsä jo tähän raskauteen, että ei ole vaan jaksanu kirjoittaa paria sanaa pidempää asiaa :( Viikon verran nukkunu tunnin-parin tunnin unilla ja rupeaa jo pikku hiljaa syömään miestä :/ Viime yönä kun olisin saanu unta, niin eikös koira raapinu keittiön ovee koko yön :kieh: ja tämä johtui varmaan siitä kun oltiin lauantai päivä ja puoliksi sunnuntai päivä maalla vanhempieni luona, jossa koira sai olla koko päivän vapaana. Ei koira sit varmaan osannu kunnolla pidättää tarpeitaa ja olis halunnu yöllä pihalle. ( no kylläpäs oli vaikeasti selitetty ) Ei aivot oikein toimi kunnolla, tai siltä ainakin tuntuu.

Keskiviikkona olis neuvolalääkäri ja täytyy siellä puhua että olen ihan liian poikki ku ei saa nukutuksi. Niin ja eilisestä todella huonosta olosta. Koko päivän olo oli kuin olis kännissä. Kauhea paineen tunne alapäässä vähän väliä ja mitähän kaikkea vielä. Siis kaikki mahdolliset vaivat :( Ja tämä kaveri mahassa potkii mun kylkiluut ihan hajalle kohta :(

Juu että tänne kuuluu TOSI HYVÄÄ! :|

Onnea kaikille vauvansa saaneille :heart:

JanuLiitus ja kirppu 34+5 ( vielä 4 viikkoa ja 2 päivää :snotty: )
 
Januliitus: :hug: yritäppä vielä jaksaa, vauvasi on vielä liian pieni tähän maailmaan...tiedän, helppo sanoa.... mua ärsyttää ihan sikana, kun joka tuutista toitotetaan mulle et, "kyllä se vauva sitten syntyy kun on valmis siihen...." :headwall: :headwall:
 
äippä84: Juu kyllä mä yritän jaksaa, mut tuntuu aika niin pitkältä ku ei saa nukuttua pahemmin ollenkaan. Ja pitää jaksaa viel neidin kanssa touhuta. No helpottavaa tietää ettei ole enää jäljellä kuin tuo 4 viikkoa ja 2 päivää. Ei tarvii sen kauempaa odottaa!

:hug: Nuo kommentit on varmaan niin ihania ku muutenkin varmaan jo tosi kypsä tuohon odotukseen ja sit kun saattaa mennä vielä yli la:n :hug:
 
moikka pitkästä aikaa JanuLiitus, kerkesin jo ihmetelläkin että mihin oot kadonnu :D
ja puhu ihmeessä lääkärille tuosta nukkumisongelmasta, ei ole mukava jos ei saa kunnolla nukuttua nyt kun sitä unta varmasti tarvii.. paljon jaksamista ja voimia sinne, toivotaan että aika menee nopeaa ja saat pian nyytin syliin..ajattele vaikka niin että parin viikon päästä se voi jo ihan hyvin syntyä.. :heart:

 
jane85: Olo on kyllä sellainen ettei pysy neljää viikkoa enää mahassa. Tuntuu että se painaa tuonne ihan alas ja eilen muuten lorahteli jotain, oli pakko pitää sidettä. No pysyis nyt ainakin tuon viikon 36 yli, niin sit pitäis olla ainakin turvallista vauvan kannalta syntyä.
Sinullakin nuo viikot vierähtäny tosi nopeasti =)

Pakko mennä sohvalle kun silmät painuu väkisin kiinni :/
 
no toivotaan että pikkunen pysyy kyydissä vielä ainakin sen viikon ajan.. :) :hug:
koita levätä ja hommaa vaikka lastenhoitoapua jos mahdollista niin saat päivällä vaikka nukuttua jos ei yöllä onnistu :)
ja tuskinpa se niin vaarallista enää noilla viikoilla on vaikka vauva päättäis syntyä hieman etuajassa..
just katselin noita ensimmäisiä keskusteluja niin sinullakaan ei silloin ole ollut kun 23 viikko menossa :) kyllä tämä aika menee melkosen vauhdilla :heart: nyt jo sinullakin kohta laskettuaika häämöttää :D

jane85 ja rv 21+4
 
huomenta!
äippä 84lla tänään olis laskettuaika, nyt sitten jännitetään et kuinka tarkka vauveli on :) ellei siis jo ole ottanut varaslähtöä :heart:

Miten JanuLiitus jakselee masun kans? :)

entäs muut???

meillä on tänään rakenneultra ja taidetaan lähteä sinne koko perheen kanssa :) ei oo aiemmin ollut lapset niissä mukana..tyttökin saattais vähän paremmin ymmärtää tän homman jos otetaan mukaan se ja saa katsella vauvaa siitä ruudusta kans :)
kauheita suppareita ollu tänään taas, vaik en oo tehny mitää ihmeellistä..huh, tosi inhottavia..
saapa nähdä pysyneekö tämä meidän möykky täällä loppuun asti..nyt on jo tunne et syntyis paljon aikaisemmin..toivottavasti ei näin.. :/
kai se tunne johtuu näistä suppareista kun ovat mielestäni voimakkaampia kun tavalliset harjotussupparit..ja muutenkin ollut näitä vastuksia enepi kun ennen...
liitoskivut on alkanu jo nyt vaivaamaan ihan kunnolla, myös selkä...saapa nähdä kuinka pahaksi ehtii nekin mennä kun muutama viikko vielä lisää tulee..huh! :whistle:
tässä nyt tällainen pieni valitus...

jane85 ja 21+5
 
no voi ei :heart: tulehan kertomaan kuulumiset sitten..
lähdeppäs tänäiltana kunnon kävelylenkille niin eiköhän se ala se vauva sieltä syntymään pikkuhiljaa :) toivotaan ettei tarvi enää kauaa odottaa.
 
jane85 hyvin jaksellaan =) viime yö meni hiukan paremmin, mut ei siinäkään niin kehumista. Vauva potkii niin lujaa kylkiluihin koko ajan, että itku meinaa päästä :'(
Kohta pitäis rueta väsää ruokaa, mitä en millään jaksais tehdä.. Pakko mikä pakko :snotty: Jos sitä sais sen jälkeen levättyä. Mieskin pääsee kohta kotia ku meni neljään yöllä töihin ja saa luvan mennä tuon likan kanssa päiväunille niin mie saan heittää sohvalle pitkälleen ja nauttia hiukan omasta ajasta ja ehkäpä vaikka nukahtaa =)

käytiin siskon ja lasten kanssa meidän kirpparipöytää järjestämässä. Kyllä oli porukka saanu sen taas niin hirveään kuntoon että oksat pois! Ulkona niin pirun kylmä ettei sinne kärsiny jäädä paljon leikkimään :kieh:

No mutta mites teillä muilla on päivä sujunu?
Ja äippä 84: nyt kunnon jumpat pystyyn niin pääsisit tositoimiin :D

JanuLiitus ja kirppu 34+6
 
huomenta! :wave:

JanuLiitus taitaa olla sinulla just se vaihe menossa, et vauva on korkeimmillaan ja painaa joka paikkaan...?osaan vaan kuvitella kuinka huono sinulla on olla :( toivottavasti vauva laskeutuu pian ja saat taas henkeä paremmin eikä vauva niin lujaa varmaan enää potki kylkiinkään. Minulla sekin on vielä edessä :D

onko teidän muiden kaverit ns. jättänyt teidät kun olette saanut lapsia?

mä en voi ymmärtää tätä mun "parasta ystävää" enää...ennen soiteltiin joka päivä ja käytiin yhdessä kaikkialla, heti kun aloin odottaa poikaa meidän kaveruus loppui kun seinään..(osaksi varmaan johtuu siitä että heillä oli vaikeuksia raskaaksi tulemisen kanssa)
mutta nyt tämä ns. ystäväni on raskaana, kuukauden minua edellä...ja kaiken luulisi olevan hyvin...ajatelin että meidän ystävyys voisi ehkä jatkua sitten kun hänellä onnistuu raskaaksi tuleminen ja minun ei tarvisi enää tuntea syyllisyttä siitä että minulla ooonistui raskaaksi tuleminen, jo kolmatta kertaa...
tämä "ystävä" soitti eilen taas tooooosi pitkästä aikaa..ja kyselin että miksei hän ole käynyt tai edes soittanut aikoihin(itse olen yrittänyt soittaa muutaman kerran ja viestiä laittanut)
ei kuulemma ole ollut aikaa jne...no mutta samalla kertoo minulle, että on käynyt kyläilemässä jossain kaverinsa luona jossa on myös kaksi saman ikäistä lasta kun minulla..
ihmettelin itsekseni kovasti, että hän ei minun kanssa enää halua olla tekemisissä.. :(
ja toinen mitä olen ihmetellyt on se että hän on alkanut selvästi vihaamaan minun lapsia...kauhea sanoa edes ääneen,mutta niin se asia vaan on...hän on kerran meillä käynyt joskus kolmisen kuukautta sitten, eikä välittänyt kummastakaan lapsesta mitään...hän yritti selittää minulle jotain juttua siinä samalla ja kun tämä meidän 3v tuli keskeyttään niin mulkas tosi vittumaisesti vaan tyttöä ja jäi tuijottaan sitä sillain lapsellisesti.. :( vähän sekavaa tekstiä, mutta toivottavasti ymmärrätte edes puolet...
eilisessä puhelussa myös aloin tytöstä kertomaan jotain hyvää juttua niin tää ystävä keskeytti puolessavälissä mun jutun ja sano et nyt pitää lopettaa ku meidän koira alko tuolla haukkuun...tuli TAAS sellanen olo et kannattaako mun oikeesti enää tuhlata aikaa ja energiaa siihen ihmiseen?? :'( en jaksa enää...enkä halua enää katsoa vaan vierestä kun se kohtelee minun lapsia kun ilmaa ja ns. piilovittuilee tytöllekkin koko ajan..

no mutta nyt vähän iloisempiin aiheisiin :D
kävin eilen rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin, paitsi joku kontrolli vielä on parin viikon päästä ja uusinta ultra kun se niskuturvotus sillon alussa oli vähän koholla, kuulemma ihan normaali toimenpide.
ja uteliaisuuskin taas voitti ja oli pakko kysäistä vähän veikkausta sukupuolesta :heart: lääkäri meinas että siellä taitaa olla poika :D
saatiin ultrakuvakin mukaan, kasvojen sivuprofiilista ja oli minun mielestä ihan sairaan paljon isänsä näköinen, jos nyt ultrakuvasta voi vielä mitään sanoa niin se oli piirteiltään ihan just niinku isänsä :LOL:
tulee komea poika taas ;)

juu, no tässäpä vähä tälläkertaa piti purkaa vähän vitutustaki samalla :whistle:

jane85 ja rv 21+6
 
Huomenta=)

Jane:Tosi kurja tilanne "ystäväsi" kanssa :hug: Mua ei kyllä ketään oo totaalisesti hylänny, mutta kyllähän ne kyläilyt on harventuneet :/

Neuvolasta:

-paino +560/vko
-paineet ok
-pissa puhdas
-vauvan syke 138
-liikkeet ++
-rt
-sf 31

Eli ei muuta kun ootellaan |O

Viime yönä tuli muutama ihan kunnon supistus, ja meinasinki jo ukkoa herättää, mutta loppuivat sitte kun seinään...ihmeellistä, ei mulla tytöistä ole tällästä ollu...
Ja mistä mä nyt tiedän, koska on oikea aika sinne sairaalaan lähteä, kun aiempien nopeiden synnytyksien vuoksi on käsketty lähteä heti ekasta tuntemuksesta :headwall:

että ylihän se meni tämäkin veitikka, että pätkähti...

äippä ja nytty rv 40+1 :heart:
 
moi!
jane85 , mulla vaihtui suurin osa kaveripiiristä kun tulin raskaaksi koska niitä kiinnosti vain mitä tekivät viimeviikonloppuna ja missä ryyppäävät ensi viikonloppuna ja se taas ei mua enää kiinnostanut... vaikka kyllä mä oletin että ystävinä oltas pysytty raskaudesta huolimatta ja että niitäkin olis kiinnostanut mun vauva puheenaiheeni mutta väärin luultu!
 
huomenta.. :wave:

äiti88 joo, no minulla on ystävät pysynyt kuitenkin ihan samassa porukassa vaikka raskaaksi tulinkin...suurin osa ystävistäni on minua paljon vanhempia ja jo valmiiksi perheellisiä..mutta tämä yksi on vain se "ongelma" jota en itsekään ymmärrä..
tuntuu pahalta ajatella et näinkö meidän ystävyys "kuihtui" kun minä tulin aikaisemmin raskaaksi...
ymmärrän hänenkin kannan, että heillä oli raskaaksitulemisen kanssa ongelmia, mutta ei kuitenkaan niin pahoja, etteikö olisi ollut mahdollista koskaan tulla raskaaksi ja hoitoja jne..he eivät tarvinneet..outoa, että sellaisen asian takia menee ystävyys, jos haluan omaan perheeseeni lisää lapsia..no kai se menee sit niin et kun saa jotain hyvää, jostain pitää luopua.. :whistle:

tänään olisi neuvola näin aamusta, täytyypi lähteä käveleen lasten kanssa kun auto on vähä niinku rikki.. :( no, onneksi matkaa ei ole kun n2,5km.. :eek: ei paha...
sitä on vaan niin tottunut tuohon autoon että ei osaa enää muutamaa kilometriä kävellä :D

miten äippä 84 jakselee? vai vieläkö olet täällä?? :)

jane85 ja rv 22+0 :heart: :heart: :heart:
 
Huomenet!

mihinkäs minä täältä... |O yhdessä koossa edelleen... piru, että alkaa ihan tosissaan rassaamaan tää odottaminen...
olikos jane hyvät kuulumiset silloin rakenneultrassa? En ole aiemmin huomannut kysyäkään, kun koko ajan vaan valitan tätä omaa p*skaa oloani... :ashamed:

äippä ja nytty rv 40+2 :heart:
 
juu, joku arvo oli aivoissa yläkäyrän tuntumassa ja siitä on kontrolli parin viikon päästä..muuten kaikki oli ihan hyvin..ja poikaa veikkasivat :heart: eli uteliaisuus voitti taas jälleen kerran :LOL:

voi ei, toivottavasti ei mene kovin paljon yli, viimeiset viikot on tosi inhottavaa kun sitä vaan odottaa ja odottaa suunnilleen kello kädessä.. :)
toivotaan että pääset pian synnyttään :heart:

jane ja 22+0
 
Jane:kiitos! ootte te vaan niin ihania, kun aina jaksatte tsempittää :hug: Ja tosiaan, on kyllä yhtä tuskaa jokainen päivä joka menee yli 40:nnen viikon.... menihän meillä kakkonenki 40+5 viikolle asti, mutta en mä sillon näin vauhkona ollu :ashamed: Tää johtuu varmaan nyt siitä, kun on kerran jo kuukausi sitten lääkärit sanonu, et saattaa syntyä hetkellä minä hyvänsä, kun oli kerran ne paikat lähteny aukeemaan...

Ja toivotaan, että teidän vauvalla kaikki on kunnossa :heart:
 

Yhteistyössä