Alkumetreillä 17

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minisun..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minisun..

Vieras
Alkumetreillä 16
Miini -81 27+26 TJOT 02/07
Maijuliini81 26+26 TJOT 08/07, poika 08/06
minisun 25+27 09/07
Fiona77 30+30 10/07
mminttu 21+23 10/07
Liisaleena 25+27 TJOT 11/07, tyttö 09/04
Mimona 23+23 TJOT 12/07
Angelique1 23+26 01/08, km 8/07
Lydia 28+31 TJOT 01/08
karamelli83 25+25 01/08
Sinililja 30+32 Y01/08
onnellinen hössöttäjä 25+25 TJOT 03/08

Plussanneet:

mammaksi 30+30 TJOT 10/07, poika 11/99 + 11/2007
Miisa* 25+31 10-11/07, poika 10/06 + 11/2007
Viulu83 24+35 11/07 + 11/2007
VilmaAurora 27+29 TJOT 09/07 + 11/2007
LiuLiu 23+23 TJOT 10/07 +12/07
Naksuli 27+32 TJOT 08/07, tyttö 08/06 +12/07
zuviliini 24+30, 12/07+12/07
Masi* 23+31,poika 01/07 +01/08
Jenninen 20+25 10/07 +01/08
Amilda79 28+26 TJOT12/07 +02/08
Viljonkka 29+30 Y12/07 +03/08
Hertta 26+28 Y12/07, km 03/08, +04/08
Minerva +04/08

Jännäyslista

minisun 16.4 (17.4?)
Mimona 16.4
karamelli83 17.4 (-22.4)
Liisaleena 17.4. (-22.4.)
Angelique1 19.4
Sinililja 27.4.

Huomenta!Kuinkas on päivä alkanut ihmisillä?Täällä edelleen jännätään.Jännittää ja pelottaa.Tätioireita ei ole ollut.Ei vaan haluais liikaa innostua kun sitten pettyy niin paljon jos se tulee..Vielä pari päivää..

Huomenia!

Aah vihdoinkin täälläkin paistaa aurinko!

Voi hitsin pampulat minisun! dbdbdbdb! huih kun jänskättää hirmusesti sun puolesta!:)

Täällä alko eilen jo menkkajuilimiset ja ootin että täti ois tullu jo yöllä..täl hetkel ootan vaan että päästäs jo mut piinasta..mul on niin hyvät sotasuunnitelmat ens kiertoon!

Hertan vointi tällä hetkellä? ja jännääjien?

Mulla ei vielä mitään tätioireita, mutta eiköhän se sieltä pian rynnistä (taas tosi positiivinen päivä mulla) Samoin kuin Mimonalla, mulla on hyvät sotasuunnitelmat ensi kiertoon. Alan viimein kunnolla tikuttamaan ovista, aloitan ajoissa ja jatkan niin kauan että ne kaksi viivaa tulee! Opiskelustressi helpottaa tämän kuun lopussa, sekin voisi lisätä tärpin mahdollisuutta. Mietin jopa, että ostaisin sitä greippimehua, vaikka oon pitänyt sitä vähän humpuukina, kuten myös punaviinin lipitystä. Mutta kaikkea pitää kokeilla :)

Hei, hieno gallupin aihe: mitä mieltä olet näistä vauvayrityksen apukeinoista
1. Greippimehu
2. Punaviini
3. Ovistikut
4. Enneunet
5. Ennustukset
6. Vitamiinilisät
7. Hormoonit (käyttäisitkö?)

No nuo 4 ja 5 ei ole oikein apukeinoja, mutta uskotko moisiin? Minä uskon enemmän enneuniin kuin greippimehu-punaviini juttuihin :) Ennustuksista en usko niihin sähköpostiennustuksiin, joissa saa tarkan syntymäajan lapsille ym. Mutta jos joku "oikea" ennustaja ennustaisi ihan livenä, niin voisin kuunnella tarkemmin. Ovistikut on varmaan hyvä apukeino, jos ei jaksa koko kiertoa mennä jtp. En tiiä sitte lisäiskö ne kauheesti stressiä, en oo tosiaan vielä kunnolla kokeillut.

Vitamiinejä popsin aina kuin muistan, ihan rautaa ja foolihappoa. En usko, että vaikuttaa kauheasti raskautumiseen, mutta jospa vauvalla ois sitten parempi kasvualusta. Hormooneja voisin syödä, jos lääkäri niitä määräisi, ei ole mitään niitä vastaan.

Gallup:
En oikein usko noihin greippimehu ja punaviinijuonteihin.Kyllä itsekin greippimehua yhdessä kierrossa join,mut se vaan maistuu niin pahalle.
Ovistikkuihin luotan ja niitä olen käyttänytkin.Ovat musta oikein mainio keksintö!
Enneuniin en usko.Olen itsekin vauvaunia nähnyt jo pitkään.Mut olen lähinnä sitä mieltä et uniin tulee monet asiat joita päivän aikana miettii.Ja vauvat sattuu olemaan yksi niistä.Ennustuksiin en todellakaan usko.
Vitamiineista,noo ei ne varmaan suoranaisesti raskautumiseen vaikuta mutta tietenkin ne vaikuttaa ihmisen yleiseen terveydentilaan.Vaikka oikeasti vitamiineja tulis saada ihan oikeasta ruoasta ja mahdollisimman vähän käyttää purkista otettuja vitamiineja.Paitsi nyt tietenkin raskausaikana jolloin joitakin vitamiineja pitää käyttää ja talviaikana d-vitamiini olisi hyvä kaikille jos ei muuten sitä saa.
Hormoneista,jos lääkäri ne määräis ja sanois et niitä tulis käyttää niin kyllä mä niitä sitten käyttäisin.Mutta toiv semmoinen tilanne ei tule eteen..

Voihan minisun! Mä jo luulin et oisit testaillut :D Eikös sulla ole aika tarkka kierto? Veikkaan et kyllä se sullekin tulee se plussa samalla tavalla ku Hertallekin!

G:
Ööh noh ehkä noista juomista voi jotain apua olla mutta tuskin mitään hirveen isoa. Ovistikut on kyllä ihan mainio keksintö. Itellä on niin paljon vaikeuksia pongata ovis et on kyllä ollut erittäin hyvä apukeino! Vielä ku sais seksiäkin siihen aikaan ;)
Vitamiinit tuskin raskauteen auttaa. Sitten kun on jo raskaana niin sitten uskon kyllä niitä tarttevan mutta nyt..ööh mä syön kasviksia D:
Hormoonit on kyllä sellanen juttu että en oikeen enää tiiä. Oon aina ollut kauheeti niitä vastaan ja venytin mun pillerin aloittamistakin tosi kauan kun en vaan halunnut mitään kauheita kiukkukohtauksia. Se vois olla että ottaisin jonkun "helpomman" hormoonin jos se auttais mutta oon vielä aika kahen vaiheilla noista hoidoista. Ehkä musta on siihen, ehkä ei...
Niin ja ennustuksiin uskon vaihtelevasti. Live-ennustus olis kyllä älyttömän siistiä ja aionkin mennä heti ku löydän jonkun kivan kuulosen.

hauskaa päivänjatkoa!

G:
1. Greippimehu
-Hmm voihan se auttaa niillä joilla "liman tuotanto" on vähäisempää..enpä tiiä:)
2. Punaviini
-Voihan tällä jotain vaikutusta olla kun lisää kohdun seinämien verenkiertoa.. Mut kai viiniäkin pitäs litkiä päivittäin että sillä jotain vaikutusta olisi kuten greippimehullakin..
3. Ovistikut
-Jep! loistava keksintö..poistaa multa ainakin sen tressin mitä olisi jos en tietäis oliko ovis vai ei:)
4. Enneunet
-Voihan ne joskus ennustaa oikeinkin, mut ei näköjään vauva-asiassa kun niitä unia näkee joka kuukausi;) niinkuin minisun sanoikin, että jos asiat pyörii päivän mittaan päässä niin ei ihme jos ne uniinkin tulee
5. Ennustukset
-Hauskaa huvia..joillakin kyllä osunut nappiin..joillakin taas ei;)
6. Vitamiinilisät
-Kaippa niistä jotain hyötyä on jos ruokavalio on epämääränen.. Kalaöljykapseleita ajattelin popsia kans tulevassa kierrossa
7. Hormoonit (käyttäisitkö?)
-En..enkä taitas saadakaan:/..Mut ens kierrossa aloitan sen salaisen kokeilun vauvapillereillä;)

Heippa!
Olen silmät turvoksissa kun itkenyt viimesen tunnin. 4 vuotiaalla kissallamme on jokin tulhedus munuaisissa, lekuri toivoo että vain tulehdus, mutta pelkää pahempaa. Olen muutenkin tunteideni orja, eli siis aika itkuherkkäkin, ja kissat on mun lapsia, niin otin sitten tuloksen aika rankasti. Multa 4 vuotta sitten siarus vei edellisen kissan, niin pelkään pahinta. Toivotaan kovasti että lääkitys ja uusi, luonnonmukaisempi ruokavalio auttaisi.

Joten, ainakin aamun on ollut ajatukset aika kovasti muualla. Tai olen ajatellut, että voi, toivottavasti kisumme elää niin pitkälle että saa tutustua sitten vauvaan..

Sori, nyt just en jaksa vastata galluppiin, mutta olen aika lailla samaa mieltä kaikesta kuin tähän asti vastanneet. Olen kokeillut vain tikkuja, punkusta tulee migreeni, greippimehu..käykö lonkero?;)

melli kp26/28-33

Noniin, voipi olla että joudun liittymään joukkoonne pikemmin kun ajattelinkaan. Tikuttelin tämän kuun ekaa kertaa ja käytettiin sitä vähän ehkäisynä. Noh..viivaa tuli, vaan ei yhtä vahvaa, ja nyt sitten ei enää oikein minkäänlaista viivaa. Eli joko ei ovista ollut ollenkaan tai sitten se taisi jo olla. Eikä siis ehkäisyä käytetty kun ajateltiin sitten vasta kun tulee kaksi viivaa...että näin. :D Mahtaakohan olla niin outo huumorintaju tällä maailmalla että nyt sitä sitten tulisin raskaaksi kun tuli muita suunnitelmia. Sitä sitten odotellessa. :D

Peukkuja kovasti pitelen Minisunille ja Mimonalle! bd

Voih karamelli! Paljon rutistuksia ja voimia! Meilläkin koirat on kuin omia lapsia ja olisin huolesta suunniltaan jos niillä tapahtuisi jotain..
Toivotaan, että kyseessä on vain tulehdus eikä sen vakavampaa!!

Heippa!

G: Noista uskon oikeesti vain ovistikkuihin ja vitamiineihin. Mitä tarkotit noilla hormooneilla? Mieleen ei tuu muuta, kuin lääkärin määrämät lääkkeet ja hoidot lapsettomuuden takia... Niihin kyllä uskon, että auttaavat. Onhan niistä ihan eläviä todisteitakin olemassa ;)

Voi harmi Karamellin kisua :( Toivottavasti paranee ja uudet konstit auttavat!

Himskatin Minisun, kun et vielä oo testannu!!! En malta ottaa... :D

Mimonalle kans peukkuja ja alahan oikeesti jo testailemaan! Oon ihan varma, et työ kaks ainaki nyt heti ekana tästä plussaatte... :) bdbdbd

Ja tervetuloa takas Hössöttäjä! Joo, ei miullakaan tullu ovistikkuun koskaan tummaa viivaa... Semmosia haaleita, mut niistä haaleista sit katoin sen tummimman version ja siitä sit seuraavana päivänä on ovis ollu. Noin laskeskelin ja tulosta taas tuli :) Kovasti peukkuja! Kyl se vauva oman paikkansa saa teidän perheessä, vaikka se nyt ei ehkä ihan vielä suunnitelmissa ois ollutkaan :) Asioilla on tapana järjestyä! Kyl ne lutviutuu sit omiin uomiinsa... Noin mie ainaki uskon, vaikka itelläki on tässä vähän samaa fiilistä, et yks juttu ois vähän tai itseasiassa aika paljonki vaiheessa vielä, mikä pitäisi ehdottomasti saada valmiiks, ennen ku tää vauva on maailmassa... Pieni paniikki sen suhteen, mut eiköhän ne asiat järjesty ihan hyvin :)

Miulla ei ihmeempiä muutoksia olotilassa vielä ole tapahtunut... Rinnat edelleen vähän arat, pikkusen turvottaa mahaa... Tänään ei oo ees nipistelly. Se välillä mietityttää ja pelottaa, et kun ei tunnu miltään... Tuntuis edes jotakin, niin tietäs, että oikeesti siellä jotain on ja tapahtuu edistystä...

Hertta

Mitäs sitä testejä turhaan tuhlaamaan:) Ois kyllä niin niin yllätys jos tästä viel plussais että..Kävin satsaamassa vähän ens kiertoon, hiukkasen pelottaa nuiden primaspanien veto mut yhtenä kuukautena aattelin vaan testata ja lopettaa heti jos huonovointisuutta esiintyy:)

minisun vois kyllä pikkuhiljaa alkaa testaileen!:)..Hertalle seuraa tuonne toiselle puolelle..

Ja tervetuloa jänskäilemään hössöttäjä!

Sori, tulin visiitille kesken gallupin :}
Mimona, Primaspanin ohjeissa sanotaan että voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista (kuten buranakin), joten mikä juju tossa on? Ihan uteliaisuudesta kysyn :}

Hertta, tarkoitin just lääkärin määräämiä hormoonihoitoja lapsettomuuteen. Mutta en kuitenkaan sitä että uskooko niihin vai ei, vaan että olisitko valmis käyttämään jotain hormoonilääkkeitä (<- varmaan väärä termi), jos lääkäri niitä suosittelisi. Joillakin kun on aika tarkka mielikuva siitä, mitä on valmis vauvan saamisen takia tekemään, toiset ei tahdo syödä edes niitä hormooneja ja toiset käy monenlaisissa hoidoissa vuosikaudet.

Juu, oisin siis kaiketi valmis ollu niihin hoitoihin, jos tarvetta ois tullu...

Minisun, huomisaamuna voisit kyl jo testata... :) Pliiiiis...!!! *tahtoo päästä lukemaan heti aamusta iloisia plussauutisia... :D

Ja Mimona kans! Sie elä sitä tätiä turhaan vuottele... Huomenna siekin vaan testaat tän jännityksen pois, joohan? :) Hei, en tiiä tuosta Primaspan-lääkkeestä sen tarkempaa, kun en oo sitä ite koskaan käyttänyt, mut googletin tuossa huvikseni sen kuitenkin ja: "Valmiste kuuluu lääkeryhmään (tulehduskipulääkkeet), joka voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Tämä vaikutus kumoutuu lääkkeen käytön lopettamisen jälkeen. Primaspanin käytöstä raskauden aikana on neuvoteltava lääkärin kanssa." Joten jospa Mimona et tuota kuitenkaan ottas, paitsi jos on ihan pakko, et lääkäri on sitä siun käskeny syödä ja muu ei auta... Mie kans kun tuossa alkuvuodesta kävin lääkärissä ja joku lihastulehdus oli, mihin lääkäri määräs sit jotain tulehduskipulääkettä, niin vasta kotona huomasin, et samantyylinen teksti oli siinäkin paketissa kun tuossa Primaspanissa, ni en sit kyllä ottanu ainuttakaan tabua... Varmaan muistattekin tuon tapauksen, kun kirjotinhan siitä täälläkin sillon...

Hertta

Höh, onko kaikki kotimatkalla tai jotain, kun ei täällä ketään oo? Mie kökin ysiin asti täällä töissä ja juttukaveria kaipailen... Ei jaksa yhtään keskittyä töihin...

Katoin aamulla ennen töihinlähtöä kaverilta lainatun dvd:n, kertoi raskaudesta, odotuksesta, synnytyksestä ja vauvanhoidosta. Kaveri oli saanu sen levyn lainaan siis neuvolasta... Siinä oli Salkkareitten Kari! Heh, oli ihan hauska... Se oli Helistimen (helistin.fi) tekemä dvd, en tiiä oliks siinä oikeesti se "Kari" + se nainen pariskunta, kun välillä oli tosi idiootisti näyteltyjä kohtauksia ja pientä teennäisyyttä havaittavissa... Mut joo, ihan hyviä juttuja siinä oli :) Ihan mielenkiintoinen.

Täälläkin arska nyt paistelee ja ärsyttää tosiaan töissä virua näin hyvällä ilmalla... Nyt taitas ihan useemmaks päiväks hyviä ilmoja lupailla, saatais mekin vihdoin tuohon tämänhetkiseen torppaamme ne kattopellit vaihdettua... Kuivaa keliä kun siihen hommaan vaadittais :)

Googlettamalla löytyy hakusanalla primaspan:raskaus jotain kokemuksia ton käytöstä..Ei tuosta mulle haittaakaan mielestäni ole koska olen ennenkin käyttänyt kyseistä lääkettä ja kun mulla on taipumusta tukoksiin..Mulle ei siis ole lääkäri nytten määrännyt sitä mut yks testikuukausi sinne tai tänne;)
Selitin sen vaikutuksista tuos edellises alkumetreil 16..mut en todellakaan suosittele kenellekää jolla ei ole tarvetta! siis ja jos ei ole korkea hg..eli fiksua on neuvotella lääkärin kanssa..

Juu no sit, jos ei kerta haittaa yks kuukaus sinne tai tänne...

Pitänee kohta käydä syömässä, on jo vähän nälkä...
Tuleekohan sieltä mitään telkusta tänään? Pitää varmaan Salkkareitten aikaan pitää kahvitaukoa, niin näkee sen... :)

Heipsan!
Onpas täällä olllut hiljaista tänään! Kaikki yrittävät malttaa mieliään testaamisella, ja täällä se ei ole helppoa!;D

Mulla on jo parempi mieli. Mulla vähän nyt tota kovaa väsymystä,siksikin varmasti niin helposti itkin ja surin. Toivotaan että lääkkeet tehoaa, onneksi ainakin kissa syö helposti pillerinsä. Päivä kerrallaan.:)

Joo, ihan major-väsymystä.. Voisin vain nukkua. Nukuin pitkät yöunet ja taas parin tunnin päikkärit. Seisoskelin koomaisena pihalla kun ukko vaihtoi kesärenkaita. Taidan mennä ajoissa nukkumaan tänään. Ihan koomainen koko kroppa ja mieli.:)

Saadaankohan huomenna jo uusia tuloksia?;)

melli kp26/28-33 (niin ne päivät taas kuluu..)

Mä ajattelin malttaa mieleni kyllä to-aamuun asti.Mies ei anna lupaa tehdä testiä ennen sitä;)Ja kyl mä haluan itekin malttaa sinne asti mieleni,tulee sitten varmempi tulos..
Toivotaan että karamellin kissaan lääkkeet tehoaa!
Huomiseen!:)Ja plussatuulia puuh!

Ainiin, mun pitikin kiittää kaikista virtuaalivoimista, kiitos kovasti.:)

Mulla on muuten tänään ollut menkkamaisia tuntemuksia vatsassa, taidan joutua ottamaan tamppoonit duuniin mukaan..

Mutta paljon tsemiä ja plussia kaikille! +++++++++!:D