Alkumetreillä 16

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hertta81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hertta81

Vieras
Miini -81 27+26 TJOT 02/07
Maijuliini81 26+26 TJOT 08/07, poika 08/06
minisun 25+27 09/07
Fiona77 30+30 10/07
mminttu 21+23 10/07
Liisaleena 25+27 TJOT 11/07, tyttö 09/04
Mimona 23+23 TJOT 12/07
Hertta 26+28 Y12/07, km 03/08
Angelique1 23+26 01/08, km 8/07
Lydia 28+31 TJOT 01/08
karamelli83 25+25 01/08
Sinililja 30+32 Y01/08
onnellinen hössöttäjä 25+25 TJOT 03/08

Plussanneet:

mammaksi 30+30 TJOT 10/07, poika 11/99 + 11/2007
Miisa* 25+31 10-11/07, poika 10/06 + 11/2007
Viulu83 24+35 11/07 + 11/2007
VilmaAurora 27+29 TJOT 09/07 + 11/2007
LiuLiu 23+23 TJOT 10/07 +12/07
Naksuli 27+32 TJOT 08/07, tyttö 08/06 +12/07
zuviliini 24+30, 12/07+12/07
Masi* 23+31,poika 01/07 +01/08
Jenninen 20+25 10/07 +01/08
Amilda79 28+26 TJOT12/07 +02/08
Viljonkka 29+30 Y12/07 +03/08

Jännäyslista

Hertta 11.4
minisun 16.4 (17.4?)
Mimona 16.4
karamelli83 17.4 (-20.4 tai kuka tietää...)
Liisaleena 17.4. (-22.4.)
Angelique1 19.4
Sinililja 27.4.

Avasinpa joutessani taas uuden ketjun, kun oli jo tuossa vanhassa aikas paljon viestejä :)

Viimekshän mie sain haamun testiin jo 13 vrk oviksesta ekan kerran, joten arvatkaa vaan himottasko testata jo torstaina?! Aaaaargh, en voi! Pakko oottaa sinne pe asti! Tuun hulluks varmaan kohta... Ja ärsyttää, kun ei mitään merkkejä ole suuntaan taikka toiseen. Mut eipä niitä välttämättä aina tosiaan olekaan! Pitää vaan koittaa malttaa mielensä :)

Hertta kp27/30

Irtauduin taas tehtävistä..pitäähän nyt taukoja olla;)

Hui kun kattoo tota plussauslistaa niin joka kuussa ainakin yks on plussannu..eli aivan varmasti yks ainakin meistä plussaa..ihme olisi jos ei! hui, kukahan se on???:)

Nyt kauppaan--->

Voiko paha olo tarttua näin virtuaalisesti? Mua kanssa yököttää ja on vatsa vähän sekaisin. Ja vois vähän olla lämpöäkin, siltä ainakin tuntuu. Ja ei siis voi olla kyse mistään toivotunlaisesta pahasta olosta.. karamellin kuvaukset oli sen verran eläviä, että taisi tarttua! :)

Hertalle jäitä hattuun vielä pariksi päiväksi! Ja muille sitten samat toivotukset ensi viikolle!

Sinililja, joka nyt virallisesti julistaa oviksenmetsästyskauden avatuksi! ;)

Niin ja plussaukset ovat menneet hienosti 4 3 2 1 (määrät/kk) mutta helmi ja maalis olivat vain yhden plussan saldoja. Joten jos nyt taas lähtis vaikka alusta että tulee iso määrä plussia, sit toukokuussa loput plussaa jne!:D

Sinnittelen yhä töissä, kun huomenna olen sopinut lähteväni aiemmin. Nyt tuntuu kuin olisi lämpö nousussa, kipeäksi siis tulossa, ah.

Sadepäivä, taidan vain maata illan kotona ja katsoa nauhalta vanhoja leffoja.:)

Minne muuten se hösis on kadonnut langoilta?

Niinpä, jännäyslista on sen verran hieno nyt kyllä, että pakko on tuosta tulla monta plussaa! Mieluiten plussat tietenkin kaikille!!! Kiva ois sit huhtikuun saldo: 7 plussaa!!! Huih, ihanaa ois... :D

Joo, nyt on lyötävä kyllä jäitä hattuun! Pitää vaan kestää sinne pe asti...

Sain kivasti järkättyä muutaman lomapäivän vielä lisää tuohon tän kuun loppuun... Oon lomalla yhteensä sit 12 päivää tuossa kuun vaihteessa. Jee! Lomaa odotellessa siis... Ja sitä ennen, jos nyt selvityis ensinnäkin tuonne perjantaihin asti kunnialla :D

Peukkuja Sinililjalle oviksen metsästykseen!!! bdbdbd

Periaatteessa maaliskuuhan oli 3 plussan kuukausi, mut ne pari sit tyssäs ku kananlennot heti alkuunsa... :( Mut onneks nyt sentäs yks jäi.

Mut tässä kierrossa siis paremmat onnet :)

Niin muuten, mihin on Hössöttäjä kaikonnu? Huhuu! Mikä tilanne?

Mie lähden nyt sohvan pohjaa kalastelemaan loppuillaksi. Toivottavasti olo paranee ja pidot paranee ja saataisiin masuasukki alulle.:)

limalogi kp19/? ja oireiden yliärsyketila

Täällähän minä jälleen. Kiva, kun oli kaivattu :-) Mä suuresti ihmettelen, jos nyt ei tule plussa-aaltoa sen verran oon kyllä peukuttanut kaikkien teidän puolesta. Juhlat pystyyn kyllä sitten, kun plussia rupeaa ropisemaan. :-)

Sitten meikäläisen olotilasta. Pahoinvointi on hiukan hellittäny. Noin 2 viikkoa yhteen menoon halailin pönttöä niin aamuisin kuin iltaisinkin. Mieheni kantoi ruoat sänkyyn, ja meikäläinen ravasi sängyn ja vessan väliä. Välillä menin niin huonoon kuntoon, että vaan tärisin. Sen vuoksi pelkäsin joutuvani tiputukseen, mutta sain onneksi veden pysymään sisällä. Tuo aika oli kammottavaa, mutta koko ajan oli pikkuinen mielessä. Äitini yritti myös lohduttaa, että mitä huonommin äiti voi, on se merkki siitä, että raskaus etenee ja vauva voi hyvin. Toivon mukaan!

Nyt on ajoittain enää pientä kuvotusta, mutta sen kanssa pärjää, kun muistaa syödä koko ajan. Tuntuu, että housut jo puristaa, kun syön kuin hevonen. Huomenna olis aikomuksena urheilla pitkän tauon jälkeen. Täytyy aloitela rauhallisesti :-)

Nyt mennään vkolla 9, ja kahden viikon päästä olisi sitten kauan odotettu np-ultra.

t: Viljonkka, joka voi jo paremmin :-)

Hienoa viljonkka että helpottaa!

Mulla on jotenkin sekopäinen ovis,tai sittenolen kipeäksi tulossa tai kohdussa tapahtuu jotain kummaa.
Kun tulin kotiin, mittasin lämmön ja se oli 37,5 joten ei ihme että höveli olo, mulla kun menee kroppa sekaisin jo pienestä lämmöstä.
Kohtua nippailee aina välillä. Eli paha olo on onneksi lähtenyt, mutta kroppa vähän heikko.
Alan jo miettiä, että toivottavasti ei siellä alhaalla ole jokin hullusti..

Ei kai oviskaan nyt näin tukala ole? Entäpä näin alussa oleva raskaus, siis jos olisi esim kiinnittyminen tapahtunut eilen, kun vihloili koko illan oikeeta muansarjaa? Mielipiteitä?

Äh,teen itse päätelmäni. Minulla on kovempioireinen ovis ollut, siksi lämmöt nousi.La viimeksi pupuiltu, toiv simpat ehtii. Pitää mennä varmuudeksi kaatamaan äijä heti sänkyyn olosta huolimatta, jos ehdittäisiin tavoittaa munasolu. Kääk. Ensi kiertoon miljoona ovistikkua!

Hmm..karamellillä pulmallinen tilanne..

Hyvä että Viljonkalla olotila alkaa helpottamaan:) Itselläkin tavoitteena sitten jos joskus raskaudun niin pitää kuntoa yllä..en tosiaankaan anna itseni rempsahtaa sen takia etten oo 9kk tehnyt mitään:)..Niinkuin kaverini löi stopit kaikelle urheilulle raskauduttuaan vaikka kuinka kinusin sitä lenkille tai ees kävelemään..sanoi että kun oon nyt raskaana niin on lupa lihoa:)..niinhän se lihoikin ja ihan kivasti;)

Kiva kuulla susta Viljonkka, toivottavasti pahin on jo ohi.

Täytyy myöntää, että eipä tullut paljon liikuttua viime raskauden aikana... Aluksi olin liian pahoinvointinen ja lopussa supisteli. Mutta kyllä mä kävelyllä aina välillä kävin miehen kanssa. Loppuajasta puolen kilsan lenkki oli ihan tarpeeksi mun taaperrusvauhdilla :) En silti älyttömästi lihonut ja ne kilot lähti äkkiä pois. Tosin imetyksen loputtua niitä kiloja tuli takaisin, mutta se on jo toinen juttu :)

Pikaista paranemista kaikille huonovointisille!

Joo, kyllä sen verran rankka tuo kaksiviikkonen oli. Jessus vie, mä välillä ajattelin, että tukehdunko mä tähän oksennuksen määrään. Nauroin miehelle, että multa varmaan lähtee pian hampaat suusta, ku vatsahapot on korventanu ne tyngiksi, heh ;-)

Mulla tuo urheilemeinen on ollut jonkinlainen elämäntapa pienestä pitäen. Ja arvatkaa vaan, olinko kuin kipeä kissa, kun en voinut mennä huonovointisuuden takia salille. Tuntuu, että nesteitä on kertyny kroppaan kiitetävästi, perhana vie...No yritys hyvä kymmenen on se, että pystysin kuntoilemaan nyt tästä etenpäin. Katotaan, kuinka käy. Makaan kumminkin huomennakin vessan lattialla pää pöntössä. Ei, ei, en edes ajattele moista.

Se on kyllä totta, ettei tämä raskaus mikään sairaus ole, että lsen takia tarvis liikunta unohtaa. Toki se on eri asia, jos on huonovointinen tai rupeaa supistelemaan, kuten Liisaleena sanoi.

Poditte niitä oireita ennen plussausta. En tiedä, muistaako esim. Hertta, että mullahan ei ollut mitään! Yleensä ennen menkkoja mulla on rinnat hiukan kipeet, mutta nyt ei ollut nekään. Ehkäpä siitä sitten jo hiukan arvasin, kun mitään normaaleja menkkaoireita ei sit tullu.

Toiseksi mähän tein ovistestillä "ekan plussan", kun luin, että se saattais näyttää raskauden. Mun tapauksessa se näytti, kun ei ollut silloin r-testiä ulottuvilla. Kaikki muut normaalit raskausoireet: tissikipu, mahanippailu, vilu, väysmys, pahoinvointi tuli vasta plussauksen jälkeen. Ja itse "Pekka-pahoinvointi" alkoi tasan vkolla 6, ja se oli sitten menoa aina vkolle 8.

Nyt on tosiaan pientä kuvotusta ja väsymystä. Tän "Keijo-kuvotuksen" voisin heittää jo jonnekin mäkeen, eli väsymys vois jäädä, kiitos. Kuultiinkohan mun toive, hehehe. Yritän selvästi repiä huumoria mun pahoinvoinnista, ei tätä muuten jaksa!!

Ohhoh,nyt on ovikselle annettu tässä kierrossa viimoinen mahdollisuus.;)
Luin tuolta toisesta ketjusta, joku toinenkin kärsinyt samanalisen oviksen, viiltävää kipua toisessa munasarjassa ja seuraavana päivänä lämmöt koholla. Veikkailivat että viimosia mahiksia sintikoiden päästä läpi, siispä minäkin otin ohjeesta vaarin.:)

Nyt sitten vaan jännäilen. Vieläkin on kyllä limaisaa sekä tuntemuksia alavatsassa, joten en nyt sittenkkään ihan ole menettänyt toivoani tällä kierrolla. Siinä "lauran tietoiskussakin" sanotaan että kun ovis kokonaan ohi, niin on kyllä limailutkin.:) Nyt haluaisin ainakin vähän uskoa sitä.:)

Viljonkalla on ollut mielenkiintoinen startti, oireeton alku, sitäkin kovemmat oireet myöhemmin! Toivottavasti se keijokin nyt häipyy ja pääset nauttimaan.:)

Tulisipa taas ne aurinkoiset päivät, ne sopivasti tuo positiivisuutta mieleen ja toivoa ylle. Paljon mukavammin ja nopeammin menee päivät kun hymyilyttää ja taapertelee "raskausmahan" kera ja grillaa ja kuopii kukkapenkkejä.:)

Eikös olis aika mukavaa?:D

limalogi kp19/28-33?

ps. Ihanasti muutenrauhoittui taa tää stressimieli kertarysäyksellä, kun vain tein päätöksen että tää ovis oli nyt tässä ja silleen, että en vain mietin että no mitäs se kroppa nyt sanoo, entä nyt. Huoh, saa hengähtää ennen noita 17.-22.4.:D

Jännäyslista

Hertta 11.4
minisun 16.4 (17.4?)
Mimona 16.4
karamelli83 17.4 - 22.4
Liisaleena 17.4. (-22.4.)
Angelique1 19.4
Sinililja 27.4.

Voi ei..mun jännitysaikani pidentyi!!:D

Totta karamelli, meikäläinen sai oikein kunnon oireet plussauksen jälkeen.

Luin muuten jostakin, että raskauspahoinvointi olisi äidiltä tyttärelle periytyvää, joten siinä kehotettiin tyttäriä kysymään äidiltä, millaset oireet on ollu. No ylläri pylläri, mun äitini oksensi ekat 12 vkoa kans pää pöntössä, että näin mahtavan oksennusgeenin sain perittyä, jes! No eihän tuo aina välttämättä pidä paikkaansa, mutta nyt kun on kyseleyt mm. kavereilta, niin aika monella on ollut vastaavanlaiset oireet äitinsä kanssa...

Nyt vaan lähette kaikki kysymään äitienne oireita :-)

Huomenta! -ei, en ole täällä 24h vaikka ehkä saattaakin siltä vaikuttaa..:D

Nyt on ainakin paljon permpi olo. Pitää tosiaan ensi kertoon osta iso kasa ovistikkuja, niin ei tarvitsis stressailla noin kovin.

Meillä onkin näköjään Liisaleenan kanssa sama jännäyshaarukka.:D

Hih, mä en uskaltais kysyä äidiltä, se heti aavistaisi että yritetään tai pahimmillaan luulisi että olen jo paksuna. Haluan sitten kertoa vaan suoraan, että onnea mummi.:)