~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Meillä oli rakenneultra ja todellinen helpotus, sillä ei löytynyt mitään sellaista, joka olisi laittanut vauvan selviämisen kyseenalaiseksi! Pelkäsin kovasti, mutta mitään vakavaa ei löytynyt.

Vauva oli ihan ikäisensä painoinen. Kaikki elimet olivat kohdallaan ja kehittyneet hyvin. Reisiluu on normaalipituinen. Sydän löi hyvää tahtia. Ainoa, mitä lääkäri alkoi todella pitkän ja tarkan sydämen ultraamisen jälkeen miettiä (toisen lääkärin ehdotuksesta), että olisiko siellä pieni reikä kammioiden välillä eli VSD. Tätä ei pysty vielä ihan tarkasti näkemään, kun viikkoja on vasta 19+0, mutta aletaan seurata tilannetta. Minulla on seuraava ultra kahden viikon kuluttua, niin silloin näkyy taas asiat vielä paremmin. Tällaiset viat saattavat parantua itsestään raskauden tai 1. elinvuoden aikana, taikka sitten asia voitaisiin korjata tähystyskirurgialla. Ei pitäisi olla vaikea tai vaarallinen asia, jos siellä sellainen on.

Eli voi huoata helpotuksesta, ei tarvitse keskeyttää raskautta, mitä siis en olisi millään halunnut tehdä.

Rusakkonen 19+0
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: atvk87 ja Florie
vierailija
Miten täällä aktiivisilla menee? Eksyin muutaman vuoden jälkeen tänne katsomaan, vieläkö tuttuja nimimerkkejä löytyy. Itse kirjoittelin tänne 2017 ja uudelleen 2019, meillä kaksi PAS-lasta. Muutama alkio olisi vielä pakkasessa ja vauvakuume välillä nostaa pätäään, mutta en tiedä riittävätkö voimavarat tässä ruuhkavuosipyörityksessä enempään.

Halusin vain sanoa että tsemppiä ja jaksamista kaikille vaiheisiinne. Olette aika sankareita kaikki, kun käytte tätä lapsettomuustaistelua läpi ja nyt vielä useammallakin kaikkea ekstrahuolta. Mukavaa syksyä toivottaa MyMa
 
Tänään oli 2. rakenneultra. Kaikki muuten hyvin (paino 375g, mikä on hyvin linjassa viikkojen kanssa 21+0, reisiluu normaalipituinen, vauva on hyvin aktiivinen ja liikkuu kovasti), mutta vauvalla on AVSD eli osa sydämen eteisen ja kammioiden välisestä puuttuu. Kummatkin läpät löytyvät, eli kyseessä on ilmeisesti ns. osittainen AVSD. Tämä voidaan korjata leikkauksella, eikä sen pitäisi olla kuolemaksi, mutta mitä ilmeisimmin tytölle tulee avosydänleikkaus n. 2 kk iässä Helsingissä. Voin kyllä synnyttää kotisairaalassa. Seuraava ultra 5 vk päästä.

Rusakkonen 21+0
 
Olen nyt nähnyt useita artikkeleita koskien Helsingin lastensairaalan hoitajapulaa. Paljon vaikeuksia esimerkiksi juuri sydänpotilailla, kun ei ole tarpeeksi tehohoitajia, leikkaukset siirtyvät ja vaaratilanteita tulee. Todella huolestuttavaa.

Rusakkonen 22+1
 
  • Surullinen
Reactions: atvk87
Sunnuntaina saatiin vauvan potkut tuntumaan jo ihan miehenikin käteen. Ja tänään oli ihanaa, kun pääsin sellaiseen tutkimukseen, jossa tehdään myös kolme kertaa 3D-ultraääni. Oli ihana nähdä vauva imemässä peukaloa ja rapsuttamassa päätä. ❤ Paino oli 584g, tänään 23+0, joten hyvä paino on, ja raajat olivat kaikki sopusuhtaisia myös. Liikkuu vilkkaasti myös! ❤

Rusakkonen 23+0
 
Moi!
Kiva kuulla teidän mukavia kuulumisia @Rusakkonen <3 Mun on pitänyt tänne kirjoitella jo varmaan monta viikkoa mutta koko ajan jotenkin niin paljon ollut ohjelmaa ja tekemistä etten ole jotenkin saanut tänne asettauduttua kirjoittamaan :)

Ihanaa että potkut tuntuu ja näkyy ja vauva on vilkas <3 Täälläkin liikkeitä on tuntunut rv 17 alkaen ja hiukan ehkä ulospäinkin näkyy ja tuntuu tässä ihan viikon-parin aikana alkanut näkymään ja tuntumaan. Esikoisen raskaudessa istukka oli edessä ja liikkeet oli lähinnä sellaisia muljahtelua, nyt kun tässä raskaudessa istukka on takana niin tuntuu kyllä paljon enemmän liikkeitä ja selvempinä tuntuvat ja mikäs sen ihanampaa <3 Meillä erityisesti illalla tuntuu paljon liike

Ikävä kuulla rakenneultrassa ilmenneestä sydämen ongelmasta, tosi hurjalta tuntuu että niin pieni joutuu niin isoon leikkaukseen :-( Hienoa kuitenkin että muut asiat ovat kunnossa ja hienoa että olet tiiviissä seurannassa. Kauheelta kuulostaa ne lastensairaalan ongelmat, itselle eivät ole nuo asiat tuttuja siis millään lailla enkä ole lehtijuttujakaan nähnyt.

Täällä ollaan pikkuhiljaa uskallettu nauttia raskaudesta enemmän ja enemmän <3 Tässä pari viikkoa sitten kerroin vanhemmille raskaudesta ja myös töihin ilmoitin ja muutamalle muulle kerroin ihan eilen. Ihan vielä en aio asiaa sillai julkistaa, ajattelin kertoa sitten kun alkaa masusta näkymään. Vielä maha ei ole kovin iso, esikoisesta oli tosi pieni maha, nyt on kyllä suurempi mutta ei vielä sillai niin näy, varsinkin kun olen tällainen vähän mekkotyyppi.

Mulla oli esikoisen raskaudessa raskausdiabetes (onneksi vain se 1. tunnin arvo oli vähän yli ja seurannassa olivat koko ajan hyviä) niin sen takia jouduin jo nyt sokerirasitukseen jossa kävin rv 20 ja onneksi ainakin sillon vielä arvot olivat hyvät, kaikki kolme arvoa alle 5. Nyt pitää muutaman viikon päästä mennä sitten vielä uudestaan siihen rasitukseen, olen kyllä varautunut että varmaan dg taas tulee :-S Noh, täytyy ajatella että onhan se seuranta vauvan kannalta hyvä.

Rakenneultrassa rv 20+3 kaikki näytti hyvältä ja ultraaja olikin tosi kokeneen oloinen ja ihana, kertoi koko ajan mitä tutkii ja mitä näkee. Poika tänne näyttää olevan tulossa, samaa näytti jo 15+1 ultrassa aika selkeästi ihan omaankin silmään. Esikoinen on tyttö ja ajatus pojasta tuntui ensialkuun vähän hassulta, vaikka poikaa olen kyllä arvellut alusta alkaen, mutta nyt olen siitä jo varsin innoissani :) Vauvatarvikkeita on jo valmiiksi melkein kaikki tarpeellinen ja lähinnä vaatteita olen ostellut ja alkaa olla kyllä nyt niitä ihan kattava määrä ensimmäiselle ikävuodelle :) Kotia olen oikeestaan koko ajan laittanut ja onkin ihanaa fiilistellä raskautta ja vauvaa ja tulevaa ja kaikkea <3 <3 <3

Ihanaa raskautta kaikille raskaana oleville ja hyvää vointia niin kohtuvauvoille kuin äideillekin <3

Karhurouvanen 24+3
 
Aika kuluu, ja tässä on ollut sekä toinen 3D-ultra ja myös sydäntä tarkisteleva ultra. 3D:ssä katseltiin, kuinka vauva haukotteli, raapi päätään ja imi peukaloa. ❤ Tänään selvisi, että sydämen tilanne ei ole pahentunut. Vauvalla on se AVSD, mutta kaksi kammiota on hyvässä kunnossa. Läppä vaikuttaa yhteiseltä, eli sekin sitten korjataan leikkauksessa. Vauva kasvaa keskikäyrällä ja liikkuu vilkkaasti. Hän oli pari viikkoa sitten pää alaspäin, mutta nyt on perätilassa. Toivottavasti hän vielä innostuu kääntymään! Vielähän on toki aikaa.

Lääkäri vaikuttaa olevan kanssani samaa mieltä, että vauva tulisi maailmaan heti siinä vaiheessa, kun hänet voidaan katsoa täysiaikaiseksi, eli 37 viikon iässä, jos muuten kaikki tuolloin sopivasti.

Saamme kuljetuksen Britanniasta lastensängylle yms. ennen kuin vauva syntyy; ihanaa!

Kerroin töissä raskaudesta, ja yksi kollega väitti arvanneensa mahani muodosta! Luulin, että kävisin ihan vain ylipainoisesta. No, onhan se maha jo aika ISO JA PYÖREÄ.. ! 😀

Rusakkonen ja tyttö 26+2
 
Mahtavia uutisia! Onnea hyvistä näkymistä @Rusakkonen ja toivottavasti saatte jatkossakin näin ihania käyntejä. ❤
Varmasti ehtii kääntyä vielä monta kertaa ennen lopullista asentoa. 😁

Ootteko te nyt siis pysyvästi Suomessa?

Mulla jäi taas tänne päivittäminen, mutta meidän poika kääntyi pää alaspäin kuitenkin ja piti silti jalat myös alhaalla ihan loppuun asti. Peppu oli navan korkeudella korkein kohta ihan loppuun saakka.
Hän syntyi kolme viikkoa sitten 39+1. Ollaan voitu hyvin ja synnytys oli lempeä.
Vauvakuplaa on häirinnyt paha sairastelukierre, johon koko perheemme on ajautunut. Ehkä tää vielä helpottaa tästä, at-siih!
 
Blu
Moi! Tulin tänne kurkistamaan parin vuoden jälkeen kun nyt taas meillä ajankohtainen tämä aihe. Maanantaina siirrettiin 6päiväinen blasto.
@Rusakkonen ja @Karhurouvanen molempien nimimerkit näyttää tutulle. Olitteko juttelemassa ivf/icsi keskustelussa vuonna 2020? Teillä näyttää molemmilla olevan jo raskaudet pitkällä 😊

epäilen tänään saaneeni aivan todella haaleanvaalean viivan teStiin, mutta vielä en hurraa 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Moi! Tulin tänne kurkistamaan parin vuoden jälkeen kun nyt taas meillä ajankohtainen tämä aihe. Maanantaina siirrettiin 6päiväinen blasto.
@Rusakkonen ja @Karhurouvanen molempien nimimerkit näyttää tutulle. Olitteko juttelemassa ivf/icsi keskustelussa vuonna 2020? Teillä näyttää molemmilla olevan jo raskaudet pitkällä

epäilen tänään saaneeni aivan todella haaleanvaalean viivan teStiin, mutta vielä en hurraa
Eniten kirjoittelin vuonna 2019. Esikoispoikamme syntyi 36+1 joulukuussa 2019. Meille vanhemmille surullista oli se, että vaikka hän oli ollut hyvin terve ja hyvin kasvava, hän syntyi kuolleena; hän kuoli ilmeisesti 35+5. Tämä koko raskaus, syntymä ja hautajaiset on tällä palstalla, näissä ketjuissa. Olemme yrittäneet pikkurisarusta vuodesta 2020 ja siitä prosessista on jonkin verran näillä palstoilla. Nyt kirjoitan lähinnä tuonne "Alkionsiirrosta plussanneet" -palstalle täällä. Nyt on tulossa tyttö, ja hän on nyt 28+3 raskausviikkoa vanha. Muistan nimimerkkisi! 🙂
 
Mahtavia uutisia! Onnea hyvistä näkymistä @Rusakkonen ja toivottavasti saatte jatkossakin näin ihania käyntejä.
Varmasti ehtii kääntyä vielä monta kertaa ennen lopullista asentoa.

Ootteko te nyt siis pysyvästi Suomessa?

Mulla jäi taas tänne päivittäminen, mutta meidän poika kääntyi pää alaspäin kuitenkin ja piti silti jalat myös alhaalla ihan loppuun asti. Peppu oli navan korkeudella korkein kohta ihan loppuun saakka.
Hän syntyi kolme viikkoa sitten 39+1. Ollaan voitu hyvin ja synnytys oli lempeä.
Vauvakuplaa on häirinnyt paha sairastelukierre, johon koko perheemme on ajautunut. Ehkä tää vielä helpottaa tästä, at-siih!
Kiitos!!! Ihania uutisia! Onneksi olkoon!!! ❤

Joo, olemme nyt Suomessa, tosin yhä on Britannian-asunto myynnissä...

Meidän tyttö on nyt 28+3 raskausviikkoa vanha ja onneksi usein vilkas ja innokas potkimaan. 😃 Eilen oltiin ultraäänessä ja painoarvio oli 1300 grammaa. Mennään keskikäyrillä.

Olisi kivaa lujea synnytyskertomus, jos ehdit/jaksat kirjoittaa!

Rusakkonen ja tyttö 28+3
 
Oli taas ultra, viikkoja oli 31+1 ja paino oli 1675 grammaa, tyttö kasvaa keskikäyrällä ja hän on todella vilkas liikkumaan. ❤ Sydämestä ei ole löytynyt lisävikoja, samoilla tiedoilla mennään. Uusi ultra sitten 2 vk kuluttua. Nyt puhutaan synnytyksestä, kun 38 viikkoa (ainakin?!) on täynnä. Vauva on yhä silleen sivuttain...

Onko kenelläkään kilppariarvoja mittauksessa? Lääkäreiden mielestä minulta mitattu 2.4 on hyvå arvo tässä vaiheessa. Mun mielestäni se on korkeahko... Toki ymmärrän, että nyt kun on 3. kolmannes, niin se nousee...

Rusakkonen ja tyttö 31+3
 
  • Rakkaus
Reactions: atvk87
Varovasti kurkin tälle puolelle. Yritämme kolmatta lasta. 22.12. oli blasto pas ja testit näyttää positiivista. Meillä kuitenkaan ei olekaan ollut ongelma plussan saaminen vaan se että alkio pysyisi kiinni rv 5-6 alkaa usein vuoto, joten pelko siitä että näin taas käy on suuri, mutta jotenkin nyt on varmempi olo kuin edellisen siirron jälkeen. Tämä oli siis toinen siirto kolmatta yrittäessä, ensimmäisen ja toisen lapsen saamiseen on tehty yhteensä 10 siirtoa. Syksylläkin testi näytti plussaa, mutta silloin oireita ei ollut ja vuoto alkoi jo aikaisin silti hcg jatkoi hidasta nousua, mutta lopulta lähti laskuun.. Nyt viiva testissä näyttää vahvemmalta vaikka ilmestyi normaalia myöhemmin ja oireina on rintojen arkuutta, väsymystä, pientä hajuaistin voimistumista niin tuli sen verran varmempi olo , että uskaltauduin tänne kirjoittamaan kun jonnekkin asiaa pitää saada purkaa. 😃
 
Onnittelut! Kivaa, jos tänne palstalle tulee jotain elämää lisää! Minusta tuntuu, että kirjoitan tänne yksinäni tällä hetkellä. Eli meille olisi toinen lapsi tulossa, esikoinen on enkelipoika, joka meni taivaaseen rv 35+5 vuonna 2019. Hänen tarinansa löytyy tämän palstan teksteistäni. Syytä kohtukuolemaan ei koskaan löydetty, minä ja hän olimme kaikenlaisten tutkimusten mukaan terveitä. Nyt olen raskausviikolla 32+5 ja tyttö olisi tulossa. Totta kai edellisen raskauden tapahtumat huolettavat, samoin se, että tällä vauvalla on todennäköisesti Downin syndrooma ja AVSD-sydänvika, joka täytyy leikata 2-6 kk:n iässä avosydänleikkauksella. Nyt on siis riskejä enemmän kuin 1. lapsen kohdalla. Raskaus on kuitenkin sujunut hyvin ja tyttö kasvaa keskikäyrällä. Tämä vauva, kuten veljensäkin, on peräisin saman nuoren munasolunluovuttajan munasoluista, joten esim. ikäni ei ole vaikuttanut asiaan. Näin vain kävi. Uskon kuitenkin, että keinot hyvään elämään löytyvät, kunhan vain lapsi syntyisi elävänä. ❤ Tämä oli meidän 16. alkionsiirto ja siis 6. siirto luovutetuista soluista. Minulle eivät näytä toimivan kuin kolmipäiväiset alkiot. Yksikään blasto ei ole toiminut. Rusakkonen ja tyttö 32+5
 
vierailija
Onnittelut! Kivaa, jos tänne palstalle tulee jotain elämää lisää! Minusta tuntuu, että kirjoitan tänne yksinäni tällä hetkellä. Eli meille olisi toinen lapsi tulossa, esikoinen on enkelipoika, joka meni taivaaseen rv 35+5 vuonna 2019. Hänen tarinansa löytyy tämän palstan teksteistäni. Syytä kohtukuolemaan ei koskaan löydetty, minä ja hän olimme kaikenlaisten tutkimusten mukaan terveitä. Nyt olen raskausviikolla 32+5 ja tyttö olisi tulossa. Totta kai edellisen raskauden tapahtumat huolettavat, samoin se, että tällä vauvalla on todennäköisesti Downin syndrooma ja AVSD-sydänvika, joka täytyy leikata 2-6 kk:n iässä avosydänleikkauksella. Nyt on siis riskejä enemmän kuin 1. lapsen kohdalla. Raskaus on kuitenkin sujunut hyvin ja tyttö kasvaa keskikäyrällä. Tämä vauva, kuten veljensäkin, on peräisin saman nuoren munasolunluovuttajan munasoluista, joten esim. ikäni ei ole vaikuttanut asiaan. Näin vain kävi. Uskon kuitenkin, että keinot hyvään elämään löytyvät, kunhan vain lapsi syntyisi elävänä. Tämä oli meidän 16. alkionsiirto ja siis 6. siirto luovutetuista soluista. Minulle eivät näytä toimivan kuin kolmipäiväiset alkiot. Yksikään blasto ei ole toiminut. Rusakkonen ja tyttö 32+5

Täällä näyttää olevan useampia hiljaisia seuraajia, @Roxanne kin eksynyt ikivanhasta jengistä tänne tykkäilemään 🤩 Kuinka teillä menee @Rusakkonen ? Ei vaan vauva jo pian siellä synny? Tsemppiä loppumetreille ♥

@kiia-s miten sulla eteni alun jälkeen, onko vielä vauva matkassa...?

Sori kun tunkeilen tänne vaikka en itse ole nyt edes hoidossa. Kolme alkiota odottaisi pakkasessa, kaksi pas-lasta tuolla juuri alkoivat nukkumaan.

MyMa
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
vierailija
Onnittelut! Kivaa, jos tänne palstalle tulee jotain elämää lisää! Minusta tuntuu, että kirjoitan tänne yksinäni tällä hetkellä. Eli meille olisi toinen lapsi tulossa, esikoinen on enkelipoika, joka meni taivaaseen rv 35+5 vuonna 2019. Hänen tarinansa löytyy tämän palstan teksteistäni. Syytä kohtukuolemaan ei koskaan löydetty, minä ja hän olimme kaikenlaisten tutkimusten mukaan terveitä. Nyt olen raskausviikolla 32+5 ja tyttö olisi tulossa. Totta kai edellisen raskauden tapahtumat huolettavat, samoin se, että tällä vauvalla on todennäköisesti Downin syndrooma ja AVSD-sydänvika, joka täytyy leikata 2-6 kk:n iässä avosydänleikkauksella. Nyt on siis riskejä enemmän kuin 1. lapsen kohdalla. Raskaus on kuitenkin sujunut hyvin ja tyttö kasvaa keskikäyrällä. Tämä vauva, kuten veljensäkin, on peräisin saman nuoren munasolunluovuttajan munasoluista, joten esim. ikäni ei ole vaikuttanut asiaan. Näin vain kävi. Uskon kuitenkin, että keinot hyvään elämään löytyvät, kunhan vain lapsi syntyisi elävänä. Tämä oli meidän 16. alkionsiirto ja siis 6. siirto luovutetuista soluista. Minulle eivät näytä toimivan kuin kolmipäiväiset alkiot. Yksikään blasto ei ole toiminut. Rusakkonen ja tyttö 32+5
Oon niin iloinen teidän puolesta. Lueskelin tätä palstaa 2019-2020 mutta homma jäi kun tulin raskaaksi keväällä 2020. Poika syntyi helmikuussa 21. Olen superiloinen että kaiken tämän jälkeen olette saamassa oman nyytin. Tuntui niin epäreilulta että viimeksi kaiken sen jälkeen mitä olitte käyneet läpi, kävi niin kuin kävi. Muistahan kertoa kun tyttö on onnellisesti maailmassa. <3
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Moi!

Miten menee @Rusakkonen, onko teillä sektio jo kohta? Täällä on ollut paljon kaikkea kiirettä ja meininkiä, en ole kerennyt edes käydä palstaa vilkaisemassa!

Mitäs muille kuuluu? Mites @Aislinn83 teidän tilanne?

Täällä meneillään rv 38+6, tää raskausaika on taas niin ihanaa ja menee niin nopeasti! Esikoinen syntyi 41+5, sillai tuntuu ettei tässäkään vielä kiirettä ole :) Kodin laittamista ja muuta puuhaa edelleen riittää :-D
 
vierailija
Moi!

Mi ten menee @Rusakkonen, onko teillä sektio jo kohta? Täällä on ollut paljon kaikkea kiirettä ja meininkiä, en ole kerennyt edes käydä palstaa vilkaisemassa!

Mitäs muille kuuluu? Mites @Aislinn83 teidän tilanne?

Täällä meneillään rv 38+6, tää raskausaika on taas niin ihanaa ja menee niin nopeasti! Esikoinen syntyi 41+5, sillai tuntuu ettei tässäkään vielä kiirettä ole Kodin laittamista ja muuta puuhaa edelleen riittää :-D
 
Hei! Hyviä uutisia. Vauvamme syntyi viime torstaina aamulla rv 37+2 painaen 3170 g; pituus on 51 cm; pikkusisko taivasveljelleen.

Vauva käännettiin kahdesti onnistuneesti, kolmas kääntö to-aamuna ei enää onnistunut ja mentiin kiireelliseen sektioon. Kaikki meni hienosti ja olen toipunut hyvin.

Luojan kiitos mentiin sektioon, koska saimme myöhemmin selville, että napanuora oli kiertynyt kaulan ympäri! Ja lisäksi tammikuussa havaitut virtsqrakon koko jne. eivät olleetkaan ongelmallisia lopulta; ne olivatkin normaaleja.

Vauva on siis tyttö, hyvin rauhallinen mutta myös energinen, ja on maailman söpöin tuttövauva. Olen niin KIITOLLINEN ja ONNELLINEN. Sydänleikkaus kyllä tulee tehdä Helsingissä 2-6 kk:n iässä ja muitakin vaivoja saatetaan vielä havaita, mutta niistä sitten varmaan selvitään aikanaan. Koska hän elää.

Nyt harjoittelemme vauvanhoitoa. Olemme vielä keskolan puolella, mutta vauva voi alun lämmönsäätelyasioiden jälkeen hyvin. Rintamaitoa ei minulta vielä tule täysimetykseen asti, mutta toivon saavani tuotettua enemmän ajan kanssa.

Rusakkonen ja tyttövauva 💓
 
Pitkästä pitkästä aikaa tulin käymään täällä palstalla ja hauska nähdä että tämä kauan sitten aloittamani ketju on edelleen aktiivisena..! Ja kuinka juuri nyt satuinkaan tänne näin ihanien uutisten keskelle... <3 Valtavasti ONNEA Rusakkonen, vihdoinkin kaikkien raskaiden kokemusten jälkeen!! Sillon tällön on käynyt mielessä mitä erityisesti sulle nykyään kuuluu, vaikkei tänne palstalle sitten olekkaan tullut poikettua.. Muistan miten oli niin sydäntä riipivää lukea niitä aiemman raskautesi ja synnytyksen päivityksiä.. ja hui mikä tilanne oli nytkin sen napanuoran kanssa! ':eek: Onneks hän on nyt turvallisesti täällä luonasi kohdun ulkopuolisessa maailmassa :) \0/ Täytynee vielä kurkkia näkyiskö muita tuttuja nimimerkkejä.. mutta tää oli kyllä ihan parasta pitkiin aikoihin, huhhuh.. niin onnellinen sun puolesta kun vihdoin pääset toden teolla mukaan vauva-arkeen ja lapsiperhehulinaan! Välillä se voi olla uuvuttavaakin, mutta varsinkin se vauva-aika menee nopeesti ohi, ja näin vanhemmalla iällä kaikki vuodet vaan tuntuu katoavan pikakelauksella jonnekin..! Ajan kulumisen (ja oman vanhenemisen :D) tajuaa selkeimmin juuri lasten kasvusta.. Tuntuu kun siitäkin ois vaan hetki kun on eläny noita aikoja tän ketjun alussa ja kaikkine pelkoineen, kaksosten keskenmenon jälkeen oli alkanu odottaa poikaa joka nyt menee jo kouluun syksyllä... pikkusiskolla vielä vuosi tarhassa ja sitten sekin alottaa eskarin. Välillä tulee ihan haikee mielikin mutta näinhän tän kuuluu mennä.. :giggle:

PS. En näemmä vieläkään osaa käyttää tätä tekstilaatikkoo, miks aiemmat valmishymiöt katoaa jonnekin kun laittaa uuden..? : o
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
Hei! Hyviä uutisia. Vauvamme syntyi viime torstaina aamulla rv 37+2 painaen 3170 g; pituus on 51 cm; pikkusisko taivasveljelleen.

Vauva käännettiin kahdesti onnistuneesti, kolmas kääntö to-aamuna ei enää onnistunut ja mentiin kiireelliseen sektioon. Kaikki meni hienosti ja olen toipunut hyvin.

Luojan kiitos mentiin sektioon, koska saimme myöhemmin selville, että napanuora oli kiertynyt kaulan ympäri! Ja lisäksi tammikuussa havaitut virtsqrakon koko jne. eivät olleetkaan ongelmallisia lopulta; ne olivatkin normaaleja.

Vauva on siis tyttö, hyvin rauhallinen mutta myös energinen, ja on maailman söpöin tuttövauva. Olen niin KIITOLLINEN ja ONNELLINEN. Sydänleikkaus kyllä tulee tehdä Helsingissä 2-6 kk:n iässä ja muitakin vaivoja saatetaan vielä havaita, mutta niistä sitten varmaan selvitään aikanaan. Koska hän elää.

Nyt harjoittelemme vauvanhoitoa. Olemme vielä keskolan puolella, mutta vauva voi alun lämmönsäätelyasioiden jälkeen hyvin. Rintamaitoa ei minulta vielä tule täysimetykseen asti, mutta toivon saavani tuotettua enemmän ajan kanssa.

Rusakkonen ja tyttövauva
Sylin täydeltä onnea! Mitä ihania uutisia, käyn täällä välillä kurkkimassa. Onnea teidän erityiselle yhteiselle matkalle ❤🥰
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen

Yhteistyössä