~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Vähänkö jännitti avata @love- n teksti!!!! :LOL: Ajattelin et nyt se on varmasti jo ainakin lähtenyt laitokselle.. vaan ei.. mutta josko tänään, tai huomenna.. jotain edistystä kerran kuitenkin tapahtuu.. (y)
Mulla taas yllättäin neuvola ajan kaa säätöä, soittivat että pitää siirtää kun ei tiiä onko terkkaa paikalla sinä päivänä. Siirtyi nyt sit maanantaista perjantaille.. Ei sinällään mitään väliä kun pidän niitä aikas turhina koko käyntejä, mutta en kyllä voi kun ihmetellä mitä säätöä.. onkohan kaikilla, vai onko mulle vaan sattunut erityisen paljon. Ei siis tietenkään ollut ees se "oma" (mikä jopa kahdesti ollut, nyt taiskin olla aika ehkä erille, niin olisko ollut hän) joka soitti, vaan joku vierast taas. Kysyin sit samalla siitä lääkäriajasta..Jotain tarjos, mutta olin kotona enkä työkalenterin ääressä ja ne oli jotain keskellä päivää aikoja niin en voinut ottaa,kun tod.näk asiakkaita. Pitää ens viikolla soittaa kun on varauskirjan äärellä..
@BlackCat ultrat on kyllä niiiin ihania hetkiä.. :love:
Hauskaa muuten kun nyt alkanut tulla niitä "mikä maha" veikkauksia.. muutomia toki vasta, mutta jotenkin se on miusta "hauskaa!.. Siis en ite juuri siihen mahan muodon vaikutekseen sukupouleen usko, vaan uskon et siihen vaan enemmäkin vaikuttaa oma ruumiinrakenne jne.Toki jotku sanoo et ollut erilaiset "tyttö tai poika raskauksissa" samallakin ihmisellä, mutta kun taas kyllähän se raskaus kehoa muokkaa niin... No kuitenkin, aina on 50% mahis olla oikeessa :LOL: Mutta siis on tullut poikamaha kommentteja nyt vaan.. pitäsköhän alkaa tilastoa pitää :D Itse oon naureskellut että miusta se on "poikamaha" aamuisin ja "tyttö" iltaisin että josko onkin sit sukupuolineutraali :) Mutta tosissaan ehkä viime viikkoina itsestäkin sinne ns. enemmän poikamahan eli silleen "suipompi" suuntaan muuttunut.. Ja sekin jännää kun itsestä tämä on jo aivan valtava, mutta useampi on ollut sit silleen et mitä ai jo syyskuun lopulla, et oo kyllä yhtään iso!!! :ROFLMAO: Ja ne jotka ehkä enemmän kokoa suurena pitänyt on tainnut olla ei äitejä viellä.. että ilmeisesti raskaana olleet itse kokee aina (tai usein) olevansa hyvin suuria!!!
Mukavaa vkl, etenkin @love- lle :D (saanko muuten udelle, ei oo pakko vastata, paljon teillä on matkaa saikulle? :LOL: Jos vielä kiireen tuppaa.. :D)

25+0
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

love- ... 3.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 10.6.2019
adelmiina_ ... 3. IVF/ 2.PAS ... toinen ... 10.7.2019
vipe1986 ... 2. IVF/ICSI 3.pas ... kolmas ... 14.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/ 4.PAS ... ensimmäinen ... 20.7.2019
Katti75 ... 3. IVF/1. PAS ... toinen ... 27.7.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 5.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 28.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2. PAS ... toinen ... 29.9.2019
Ramiina ... 2.IVF / 1.PAS ... ensimmäinen ... 29.9.2019
Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... la 26.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ...la 21.12.2019
Rusakkonen ... 6.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... la 30.12.2019
rouvaNiisku ... 1.IVF/3.PAS ...ensimmäinen ... la 4.1.2020
Millionnea ... 3.ICSI... Toinen (poika2010)... la 25.1.2020
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen.. la 10.2.2020



Tulevat tapahtumat :love:
Millionnea ... ensimmäinen neuvola 18.6
Domi ... sokerirasitus 20.6
Rusakkonen ... nt-ultra 21.6.
shelterme ... varhaisultra 26.6
Domi ... neuvola 28.6
shelterme ... neuvola 4.7
Rusakkoinen ... kätilön vastaanotto 15.7
BlackCat ... rakenneultra 12.8


Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
.
 
Viimeksi muokattu:
@love- jaa-a, enpä oikein tiedä miten meni haastattelu. Ihan hyvä fiilis jäi, enkä olisi mihinkään vastannut toisin. Oli vaan fiilis niinkuin olis poliisikuulustelussa ollut kun 3 ihmistä pommitti kysymyksillä. Vieläkö siellä ollaan kokonaisena?

Itsellä nyt kova väsymys. Voisin vaan nukkua ja nukkua. Mieluiten sinne varhaisultraan asti.

RV 5+6
 
@shelterme toivotaan että paikka on sun :) se on aina yhtä kuumottavaa kun 'kuulustellaan' ihan huolella :confused:

@Domi semmonen vajaa 20km on matkaa, n.15-20min ajelee saikulle :)

Kokonaisena edelleen :cry::ROFLMAO: eilisestä asti ollu vähän kipeempi paineen tunne ja heti aamusta kivuttomia suppareita.. Jospa se tästä vielä hurjistuis :giggle:
Huomenna kontrolli äippäpolilla.

40+6
 
Ei ne taida käynnistelemään alkaa vielä 41+0? Vaikkakin kyllä täällä HUS alueella ainakin on aikaistettu käynnistämisen aloittamista (en ymmärrä oikein miksi), mutta tuskin vielä tuossa vaiheessa jos on epäkypsä tilanne ja molemmilla kaikki hyvin.
Toivotaan kuitenkin, että siellä olisi tapahtunut jo kypsymistä ja pian alkaisi kunnolla (y) itse ainakin kyttään silmä kovana aina @love- n viestejä täältä :ROFLMAO:
 
@love- n uutisia tulin minäkin tänne kahtelee.
Nii ei ne taida täälläpäin käynnistellä jos molemmat voi hyvin ja vauvakin kasvaa normaalilla painokäyrillä. Mulla luvattiin käynnistys koon puolesta h38 jos tää suostus kääntymään oikeenpäin.

Kävin siis käännös yrityksessä perjantaina mutta eipä kaveri vielä ollut halukas kääntymään mulla on reilusti lapsivettä nii kiepahti aina takaisin. Torstaina olisi sitten uusi aika ja selviää jatko. 35+5 painoarvio 3645g eli hitusen pienempi ku edellisen mittaajan. Paikatkin oli vain vähän pehmentynyt et ei tää kai itestään ulos tulisikaan. Kääntöyrityksessähän on aina riski et synnytys käynnistyy kun joutuu aika kovakouraisestikin runnomaan. Vähän jänskättää jos näin kävisi kun jos menisi vedet nii pitäisi ambulanssilla mennä sairaalaan ja pysyä koko ajan makuu asennossa ja jos oon yksin lapsien kaa kotona nii saanko ketään kiinni nopeesti. (n)
Meiltä matkaa saikulle 26 kilsaa.

36+0
 
@love- Tsemppiä viime päiviin ja huomiseen.

@vipe1986 Voi tylsä kun vauva ei suostunut käännöshommiin. Ehkä hänellä on joku pätevä syy pysyä perätilassa.

@Domi Mulla on tyttömaha, tai samanlainen maha kuin esikoisesta (hän oli tyttö). Mutta mun ruumiinrakenne on kyllä tällaista leveää tyttömahaa tukeva

@BlackCat Voi miten ihanaa :)

Kävin viime viikolla neuvolassa. Siellä kaikki ok. Vauva ollut vaisu liikkuja eli varmaan jalat selkään taas. Sf-mitta oli nyt sellainen että alakäyrälle päästiin eli hyvin kasvanut.

Synnytysjännitys/synnytyspelko on kyllä taas kovasti mielen päällä :unsure::unsure: Mulle on puhuttu käynnistystä rv39+0, mutta liittyykö siihen käynnistykseen enemmän riskejä johonkin verrattuna yliaikaisuuteen/spontaaniin synnytykseen. Tästä en ole huomannut jutella tai kysellä. o_O
Lääkärin kanssa oli kyllä muuten hyvä keskustelu. Kielsi multa rentoutusharjoitukset :ROFLMAO::ROFLMAO: Enpä olis tätäkään uskonut kuulevani. Kysyi, että onko välilihan puuduttaminen mulle liian vaikea juttu, mutta en osannut kommentoida. Se varmaan riippuu siitä onnistuuko pudendaali yhtä hyvin kuin viimeksi. Ja nyt siellä lukee, etten halua välilihan puudutusta, kai näitä voi sit pyörtää tositilanteessa(n). Oon kyl tosi valmis siihen, että tää vauva syntyisi vaikka 38+0.

28+3
 
@gemmy meille ainakin aika lailla painotettiin synnytysvalmennuksessa sitä et aina on ok muuttaa mielensä. Et vaikka ois ilmottanu et haluaa lääkkeettömän synnytyksen tai ei sitä ei tätä niin pyydettäessä sen silti sais jos vaan mahdollista. :)

Joo siis en usko et käynnisteleevät ainakaan.. Isännän siskon poika syntyi loppujen lopuks 3vkoa myöhässä. Katotaan mitä ne nyt sanoo siel ees huomenna, lähinnä kiinnostaa et onks paikat ruvennu pehmenee ja et onko painoarvioo tullu lisää yms. Liikkuminen on kyl aika :poop: tällä hetkellä. Nivuset ja selkä ei anna pitkään istua/maata/seistä tai liikkua :confused: jospa se tästä lähtis vielä :whistle:
 
Jos vaan millään @love- jaksat odottaa / pystyt olemaan, niin kannattaa kai odottaa ns viimeseen saakka käynnistystä. Ja yliaikaset vauvat on parempia imemään vissiin. :p Mut mitä nyt tässä asiaa tarkkaillut, niin käynnistetyt tuntuu olevan kivuliaampia ja hitaampia, jos ei vauhditeta. Haha, hyvä sanoo ku oma oli niin pitkäpiimäistä hommaa spontaaninakin.

Huomisen kontrollin tuloksia odotellessa! Voihan olla, että lähtee käyntiin sit siitä kopeloinnista! (y)
Tsemppiä! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Mulla viimeksi käynnistettiin synnytys vähäisen lapsiveden takia ja mulle se oli ainakin kamala kokemus. Toivon niin, että saisin tällä kertaa kokea luomusti alkavan synnytyksen.
Mun varhaisultra aikaistuis päivällä omasta pyynnöstä :). Oli vaikeuksia päästä aiemmin varattuna. Onneksi kävi näin päin ettei lykkääntynyt vaan aikastui.

Rv 6+0
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Heipä hei pitkästä aikaa!

Olen käynyt kyllä lukemassa juttuja mutta en ole saanut kirjoitettua mitään :)

Täällä jo kovasti odotellaan pientä saapuvaksi, vaikka vielä saisi pysytellä sisällä.

Kauheaa väsymystä on, mutta onneksi on jo äippälomalla. Öisin sitten pyöritään kun ei tahdo löytyä hyvää asentoa/ei väsytä.

Tämä kaveri on kyllä iltaisin sellainen ikiliikkuja että, maha vaan heiluu :barefoot:

Keskiviikkona on toinen lääkärineuvola. Synnytysvalmennus käytynä.
Sairaalakassi pitäis pakata (y)

Ihanapa 35+2
 
@Ihanapa kiva kuulla susta pitkästä aikaa! Ihanaa että kaikki on hyvin ja hyvää äippälomaa :) täällä kanssa on kunnon iltavirkku tapaus :D nukkumaan kun on suunnitteilla käydä niin vauhti kiihtyy mahassa :D ei enää sullakaan paljoa jäljellä, tsemppiä loppuun (y)

@shelterme tsemppiä ultran odotteluun! (y)

Kontrolli käytynä ja kaikki on kaikin puolin hyvin. Edistystä kohdunsuun tai -kaulan suhteen ei oo tapahtunu yhtään.. Edelleen pitkä kanava ja kohdunsuu just ja just sormelle auki. Olisivat käynnistelleet tänään, mutta ainut vaihtoehto ois ollu tabletilla ja jäädä polille tarkkailuun, siellä oli neljä muuta joilla käynnisteltiin ballongilla ja viidettä eivät mielellään halunneet. 7 synnyttäjää kaiken kaikkiaan niin oltiin sitä mieltä et ei kiitos :oops: huomenna sit ballonki matkaan ja keskiviikkona katellaan kalvojen puhkasua. Täähän käy jo jännäks. :whistle: ja tosiaan, painoarvio oli jo 4100g niin sen vuoksi myös käynnistelyä kai..

41+0
 
Oi ihanaa @love- jännää! Tosiaan kannattaa touhuta ja kyykistellä niin paljon kun suinkin jaksat jospa se ballongin kanssa varsinkin vauhdittaisi tilannetta. Uskon vahvasti että se mun osastolla portaiden ja käytävien ramppaus auttoi edistämään ja laskemaan vauvaa alemmas.
Pian, pian!! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@love- noniin, ei mee varmaan montaa päivää :D Mutta kiva kun sai päättää joko jää tänään vai vasta huomenna, ei liene päivästä kiinni tässä vaiheessa.. kun kaikki kuitenkin on hyvin. (y)

Huomasin eilen että mulle on ilmaantunut linea negra. Ei kovin selkeä vielä, mutta siskokin sanoi että näkyy, kun kysyin et kuvittelenko vaan :LOL:

25+2
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Domi juu ei ihan niin päivälleen :D hieman mietitytti myös se, et eikös tuilla joku 5 synnytyssalia ole ja valmiiks jo 7 muuta synnyttäjää nii miten sinne mahtuis ja kerkeiskö henkilökunta sit kunnolla olemaan 'tukena' yms kun työtä varmasti riittää :oops: sanoi kanslian tätikin että erittäin hyvä ratkaisu ottaa aika vasta huomiselle :LOL: enkä ehkä kuitenkaan ois ollu 100% valmis jäämään tänään :rolleyes:

@Mandala ja @atvk87 kiitos tsempeistä, tarpeeseen tulee (y)
 
@love- onnea matkaan ja voimia loppurutistukseen!!! :love:

On muuten jännä miten vieläkin hätkähdän omaa peilikuvaani.. siis peilistä näkyy raskaana oleva henkilö!!!! o_O En varmaan tule tottumaan tähän koko raskaus aikana.. samalla sit aina kuohahtaa oikein sellanen onnelisuudentunne (en voi olla hymyilemättä) että oikeastikko tämä on viimein totta!!! Siis seitsämän vuoden :poop: jälkeen voinko olla näin onnekas! :love: Tämmöstä tunteilua tähän aamuun :)

25+3
 
Tilannekatsaus :LOL:

Polilla oli aika iltapäivällä, menin vähän ajoissa et kerettiin kattoo pissa ja verenpaineet ennen aikaa. Yläpaine ja syke ihan hieman koholla, veikkaan et jännityksen takia :D
Kun mittaukset ok niin toimenpidehuoneeseen ja käytiin läpi mikä se ballonki on ja miten toimii. Nopea ja kivuton toimenpide yleensä.
Kaveri vissiin mahassa vaan laitto vähän hanttiin kun ei meinannu pysyä paikoillaan ballonki, joten mentiin vähän pidemmän ja vaikeamman kautta. Mut oli kyl kivuton (näin hoitotaustasena ainakin), epämiellyttävää "kipua" oli joo, mut ei mikään menkkajomoa pahempi.
Laiton jälkeen n.45min oltiin käyrällä varmistamassa ettei Neiti suuttunut toimenpiteestä ja sit kotia.
Autolle hipsittiin hyvin rauhakseltaan ja istuminen oli tuskaa.

1,5h toimenpiteen jälkeen alkoi supistukset, 5-10min välein ja sen verran kovat että kävelytti ja kiroilutti. Kun niitä olin katellu sen 1,5h ja ohje oli että normaali olo pitäs loppuillan olla jos ei niin sit soittoa, niin soittelin ja varmistelin et onhan tää nyt sit normia et tälleen käy. On normia. Parasetamolia naamaan ja katella miten jatkuu.

Nyt pari tuntia siitä niin alkaa helpottamaan. Sain välillä torkuttuakin ja isännän ajoin kylille kun en jaksanu kunnella sitä "mikä on?" Kyselyä aina kun pomppasin sängystä kävelee ja ähisee :rolleyes: saatoin myös tiuskia vähän vastaukseks :oops:

Aamulla sit 8 jälkeen synnärille kalvojen puhkasuun ellei yön aikaan ala spontaanisti :love:

41+1
 
@atvk87 :ROFLMAO::whistle:

Puol ysi oltiin synnärillä ja 10 aikaan päästiin kalvot puhkomaan. Siitä n. tunti niin alkoi vaimeet supparit. 12 aikaan pistettiin tippaan ja siitä sit lähti kunnolla supistukset. Tossa 14 jälkeen tsekkailtiin tilanne, auki olin nelisen senttiä. Päädyttiin sit laittaa epiduraali et saadaan tippa nostettua mahdollisimman ylös.
Koko ajan kun tipassa oon ollu nii en oo päässy "testaa" lääkkeettömiä apuja avautumiseen :unsure: ois ollu kyl kiva. Nyt seuraillaan verenpainetta ja ootellaan josko epi jouduttaisi synnytystä. Täällä on taas vähän ruuhkaa :censored: remontin vuoksi vain 4 salia käytössä ja polin puolella odottelee ainakin 4 synnyttäjää vapaata salia..

@Domi lle aiemmin unohtui mainita siitä, että se osaa kyl aina pysäyttää kun tajuaa et vihdoin se on totta, jokin mitä on monia vuosia toivonut ja odottanut ja pelännyt ettei koskaan tule tapahtumaan. Nauti jokaisesta tunteesta, oot todellakin ansainnut sen :love:
 

Yhteistyössä