~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@Domi mulla oli edellises raskaudessa jäätäviä suonenvetoja. Magnesiumia ja suolaa. Ei niihin oikein muuta keinoa ole. Ja kyl ammattihieroja osaa katsoa mitä saa hieroa.

Tänään siis varhaisultra ja siellä se täysin viikkoihinsa nähden oikean kokoinen pieni 6mm pötkylä möllötti. Sydän sykki 128 minuutissa. Tää on ihan uskomatonta! Munasarjat oli todella turvoksissa ja täynnä rakkuloita. Eli mulle on tainnut kehittyä hyperi siirron jälkeen. Nyt ei saa pomppia eikä rehkiä ja hyvä olis käydä tarkastus ultras viel parin viikon pääst et josko ne alkais laskehtiin. Lutinuksen saan lopettaa sunnuntaina! MUT MÄ OON RASKAANA! Ihan oineasti ja virallisesti paksuna, pullat uunis, pieniin päin....

Mä ja toi rv6+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mandala
@Ramiina sillon 22+2 kun kävin oli sf-mitta 21cm, eli keskikäyrän ja "yläkäyrän" aikas keskivälissä.. sulla kyllä hurjan iso arvo :D Kommentoiko tässä vaiheessa siitä mitä? Mie en oo sitä babyboxiakaan vielä hakenut, kun en oo käynyt vielä lastentarvikeliikkeessä :LOL:
@shelterme tsemppiä piinaavaan aikaan.. eihän noista oikein voi sanoa..tulee toisiaan taas vaan mieleen miten "normaali" ihminen ois kussut tikkuun ja nyt nauttisia onnellisesti raskaana olosta.. huoh,ei meillä. Toivottavasti kaikki hyvin kuitenkin (y)
@millionnea :love: onnittelut ihanasta ultra uutisesta..Ja joo magnesiumia mulla menee jatkuvasti, suolaa en kyllä nyt oo niin paljoo ottanut, mutta ei ne auta.. pitäs saaha jumist auki, siitä johtuu..

23+5
 
@Domi No sun mitta kuulostaa maltillisemmalta :LOL: Ei sanonut muuta kuin että on se aika iso sf-mitta, ja tarkisti vielä uudestaan. Niin sanoi se että ehkä koska mulla on radi. Mutta ei se vauva niin hurjan iso ole, muutaman päivän edellä menee koko ajan. Mies meinasi että toinenkin alkio olisi kiinnittynyt ja on piilossa toisen vauvan takana koko ajan :ROFLMAO:

Olitteko te hankkineet jo tavaroita ja vaatteita? Anteeksi jos olet kertonut, mutta mun aivot ei aina pelaa :D Raskausaivot..
 
@Ramiina yhden ainoan vaatteen olen ostanut.. sen kävin sillon rakenneultran jälkeen. Ei jotenkin vaan vieläkään "uskalla" tai ymmärrä tätä tilannetta.. ja millon vähän oon katellut jotain niin ei oo sit sattunut olee mitään sellasta pakko saada juttua.. On mulla siis sillanen laatikko mihin ajat sitten oon jotain varastoja ostanut, mutta en enää vuosiin. Ajattelin et joskus kohta vois siskon varastot kattoa, onko siellä mitä minua miellyttävää.. :) Vaunuja vähän oon netistä katellut, mutta en sen enemmälti, en osaa päättää oikein millaset renkaat esim. tahdon, aina ajatellut et ei ehkä mitään kääntyviä, mutta onhan nekin varmaan kehittynyt paljon,että vois sit toimia lukittuna lumisohjossakin (täällä kun sitä aina piisaa) Ja esim, kapoissa varmaan tosi kätsy et kääntys näppärämmin kun olisi kääntyvät, mutta luulen et meille ne ulkoiluominaisuudet nyt olis se tärkeempi, tuskin rupeen himoshoppailijaksi vauvan kaa!!! :LOL:
Mites @hillan_kukka sulla porskuttaa?

23+5
 
@millionnea , ihania ultrauutisia! :love: Toi varhaisultra on eka sellainen etappi jolloin saa vähän huokaista helpotuksesta.

@shelterme tsemppiä piinailuun, toivottavasti huomisessa kokeessa olisi hyvä nousu! Arvoissa voi tosiaan olla paljonkin vaihtelua eri ihmisten (ja raskauksien) välillä, joten hyvin voi kaikki olla kunnossa.

@Domi mulla on silloin tällöin tässä raskaudessa vikalla trimesterillä tullut yöllisiä pohjekramppeja. Esikoista odottaessa tällaista ei ole ollut. Menee yleensä niin, että herään joskus aamuyöllä siihen että toiseen pohkeeseen alkaa muodostua kramppi, enkä voi mitenkään sitä estää. Kestää varmaan alle 1 min, puren huulta ja irvistelen kun sattuu, mutta se auttaa kun tietää että se on kohta ohi. Onneksi näitä ei tule joka yö, ehkä 1-2 kertaa viikossa.

Kävin tänään Dextrassa viime viikolla sovitussa kontrollissa kohdunkaulan suhteen, kun silloin se oli lähtenyt sisäsuulta vähän raottumaan. Tilanne ei ollut onneksi edennyt yhtään, jos jotain niin mieluummin parempaan suuntaan. Mitään vuotoja ei ole myöskään esiintynyt. Sain jopa luvan taas kävelläkin pidempään, jos se ei aiheuta lisääntyvää paineentunnetta tai supistelua.

32+4
 
@kirsillevauva pahoittelut ja voimia.

@Ramiina sulla kyllä todella menee aika korkeenantoi sf mitta. Mullaki menny koko aika yläkäyrällä ja just katoin nii rv22 oli ollut 23

@millionnea onnea hyvistä ultra uutisista.

Sit omaa napaa. Tänäään oli siis kasvu/tarjonta ultra. Kaveri majailee poikittain ja oli kooltaan jo 3580 eli vastas 4 viikkoa isompaa (n) ens viikolla käännös yritys ja jos ei käänny nii sektioon tieni vie :cry:

Vipe 34 +4
 
@kirsillevauva Pahoittelut huonoista uutisista :cry:

@millionnea Onnea hyvistä ultrakuulumisista.

@Ramiina Aika iso sf-mitta, mulla oli rv23 just ja just 16 cm. Tai siihen th pyöristi. Sen jälkeen ei ole katottu. Mut mun maha ei näy yhtään kun meen selälleen. Et en tie oonko sen rakenteinen että uppoaa johonkin sisuksiin koko pötsi.
En ole vielä päässyt hankintojen makuun, mutta kirpparilta ostin muutamat housut.

@Katti75 Hyvä, että ei ole kohdunkaulan tilanne edennyt huonompaan suuntaan.

@vipe1986 Toivotaan, että käännös onnistuu. Aika ison kuuloinen kaveri, mutta ei nuo aina pidä paikkaansa.

Mulla tänään kasvukontrolliultra+sypekäynti ja siksi ei varmaan nukuta. Tai sit ulkolämpötila on semmoisissa kesäisissä luvuissa, että sekin vaikuttaa. Vauva on ehkä taas kääntynyt jotenkin kun liikkeet harvoja, vaisuja ja tuntuu emättimessä silloin kun tuntuvat. Kiva ultrassa tietää liikkuuko niin, etten tunne. Voi helpottaa myöhempiä hermoiluja.

27+1
 
  • Tykkää
Reactions: Ramiina
Kasvukontrollissa kaikki hyvin. Vauvan paino nyt 940 g (vastasi 26+3 keskikäyrää). Alakäyrällä menee. Arvioitu lasketun ajan paino 3300 g jos kasvu jatkaa samaa tahtia. Istukka ja virtaukset oli nyt hyvät. Lapsivettäkin ihan hyvän näköisesti. Eli pieni ja siro on. Esikoinen oli. Kohtu myös siron kokoinen eikä sf-mitasta tartte ottaa huolta kun sitten vasta jos ihan suoraksi viiva menee. Eli kaikki oikeastaan mallikkaasti. Sypekäynti meni myös hyvin, nyt on kirjattu tärkeimpänä asiana siihen kaikille näkyvään ponnahdusikkunaan, ettei missään tilanteessa tehdä episiotomiaa. Huuh, olen niin helpottunut. Seuraava käynti sitten vasta 36+0. 39+0 katsotaan käynnistetäänkö vauvan vointiin tai omaan vointiin liittyen.
Ai niin ja vauva oli perätilassa, niinkuin arvelinkin liikkeiden erilaisuudesta.
27+1
 
@millionnea onnea ihanista uutisista! :love:

@Domi mulla kans oli suonenvetoja, mut onneks ne rauhottui viikkojen myötä :) ja tosiaan, löytyy ihan raskausajankin hierontaan erikoistuneita hierojia. :)

@Ramiina kuulostaa kyllä aika korkealta sf-mitalta. Sekin voi johtua radista tai sitten ei. :) oliko puhe et seuraavat tilannetta tai jotain?

@shelterme toivotaan että siellä nyt joku pitää tiukasti kiinni! :love: tsemppiä ja onnittelut ❤

@Katti75 hienoa et ei oo aukeillu paikat ja saat liikkuakin enempi (y)

@vipe1986 toivotaan että käntyisi! Onpas hän kyllä iso kaveri jo, mut voihan nuokin arviot hieman heitellä.. Joko hyö ens viikolla sektioi sit jos ei käännykään? Tiiä vaikka yhtä aikaa saikulla ollaan :whistle:

@gemmy hienoa että kaikki oli hyvin! (y)

Tänne ei mitään uutta.. Ihan muutamia suppareita ollu. Nyt on kääntyny hommat niin päin et en enää nuku öisin o_O menee valvoessa ja pyöriessä aina jonnekki 3-4 asti ja sit ehkä saa unen päästä kiinni.. Sit isännän kello soikin 5:30 :sleep: onneks saa viel jäähä köllii sen jälkeen. Tänään alkaa isännälläkin loma nii eipähän tarvi yksin kukkua :D
Maha on laskeutunu jo tosi alas, vauvan liikkeet tuntuu hirveen alhaalla. Maanantaina laskettu aika täyttyy :eek:

39+4
 
Kyllä se mun sf-mitta nyt kuulosta aika suurelta, kun vertaa muiden. Kiitos kaikki vastauksista :)

@love- Ei sanonut mitään seurannasta. Tosin olen äitiyspolilla kasvuseurannassa, varmaan radin takia, vaikka tyttö ei kovin suuri olekaan. Pää oli viimeeksi muutamaa päivää pienempi ja maha muutamaa päivää isompi :D Seuraava aika ultraan 3,5 viikon päässä.
Inhottavaa ettet nuku öisin. Nukutko päikkäreitä?
Ihanaa, oot niin loppusuoralla :love: Koska vaan voi olla se hetki :love:
 
@Ramiina piti ihan tarkistaa omasta neuvolakortista, et ite olin noissa mitoissa rv26. Mut sen jälkeen mentiinki käyrien yllä koko tää loppu aika. Nyt edellinen mittaus oli sama kuin sitä edellinen. Mutta silloin hoitaja sano et vähän vaikeuttaa ja hämää mittaa kun on jo vähän laskeutunut maha. Ja mut laittovat äippäpolille koska eka raskaus, radia ei oo. Ja voi olla et seuraavat sulla sit samalla siel polilla käydessä :) ja jokainen on kuitenkin erilainen, ei me kaikki keskiarvoihin mahduta :LOL:
Välillä tulee päikkäritkin nukuttua, eilen illalla katottiin jotai sarjaa niin nukuin jotain 22-23:30 välin mut sit taas meni kukkuessa. Yleensä sit nousen ylös joskus 9-10 aikaan mut tänään heräsin vasta 12 :oops: en oo herätyskelloa pitänyt et sais levättyä, kohta kuitenkin valvotaan :whistle:

Luulen et osasyy valvomiseen on se "kyttäys" et koska lähetään :ROFLMAO: vaikka en sitä mitenkään tarkotuksella tee, varmaan jotenkin tuolta alitajunnasta vaan tulee. Ja sit valvottaa vauvan möyriminen, hirvee ralli alkaa joskus kolmen maita o_O ei enää pitkään et hän möyrii tossa vieressä :love:
 
@shelterme ihanaa. Tervetuloa.

Otin mahakuvan tänään, joko se pömpöttäisi vaikka ei kovin katu-uskottava vielä olekaan??? :LOL::LOL::LOL:Tällee ylipainoisena kyl vaikea huomata musta raskautta kun ehkä aika samoin se pömpötti ennen raskauttakino_O en kyl tarttisi äitiyspaitaa varmaan kun tossa kuvassakin se mahalle tarkoitettu tila vaan lerputtaa tuolla kyljessä.
https://aijaa.com/faX9O4
27+2
 
Kirjoitan puhelimella pikaisesti huomista lääkärin puhelua varten. Eli itsellä kaksi siirtoa, joista molemmissa keskenmeno. Alkiot olivat priimaa, eli joku muu vika. Millä lääkekomboilla olette onnistuneet? Itsellä oli progynova ja terolut, milemmat 2+1 tablettia.
 
Kirjoitan puhelimella pikaisesti huomista lääkärin puhelua varten. Eli itsellä kaksi siirtoa, joista molemmissa keskenmeno. Alkiot olivat priimaa, eli joku muu vika. Millä lääkekomboilla olette onnistuneet? Itsellä oli progynova ja terolut, milemmat 2+1 tablettia.
2+2 Progynova, 3x1 Terolut, lisaksi Lutinus 100mgx1 (lisaprogesteroni), Metforem 500mg x 3 (ian vuoksi - minulla ei ole sokeritautia), Thyroksiini 50mikrog x 1 (vaikka arvot olivat normaalin puitteissa, saatiin nailla TSH-arvo hyvin lahelle ykkosta), raskausajan monivitamiini ja lisaksi Foliren-lisafolaatti, 2 parapahkinaa ja rivi tummaa suklaata paivassa. Alkionsiirron jalkeen dieetti, jossa valtettiin mm. maitotuotteita, hapanta, kovin sokerista ja mausteita plus muuten Eviran raskausravintosuositukset (nyt kylla jo syon maitotuotteita ja mausteita). Ennen alkionsiirtoa soin lisaksi hyvin runsaasti vitamiineja ja lisa-aineita, joista olen kirjoittanut enemman ivf- ja luovutettu munasolu 2 -ketjuissa.
 
@kirsillevauva Mulla ollut lääkkeellinen PAS. Estrogeenina Estradot laastari 75ug ×2 (vaihto kolmen päivän välein) ja keltarauhashormonina Lugesteron 200 mg × 4 päivässä. Mulle ei käy Terolut siirroissa, koska alan oksentaa heti plussasta eikä tabletti pysy vaadittua 1h sisuksissa. Lisäksi mulle on ollut Donaferty käytössä ja 20 ug D-vitamiinia. Normaali ruokavalio. Ei muita lääkkeitä tai vitamiineja.
 
Kirjoitan puhelimella pikaisesti huomista lääkärin puhelua varten. Eli itsellä kaksi siirtoa, joista molemmissa keskenmeno. Alkiot olivat priimaa, eli joku muu vika. Millä lääkekomboilla olette onnistuneet? Itsellä oli progynova ja terolut, milemmat 2+1 tablettia.
Mullakin siirrettiin hyviä alkioita mut ne ei tehny muuta ku hipasivat. Sit lisättiin kortisoni niin 3 siirrosta 2 raskautta ja tämä toinenkin jo voiton puolella.

Ja siihen lisänä oli zumenon,terolut ja disperin niin ja gonapeptyl
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kirsillevauva
Kirjoitan puhelimella pikaisesti huomista lääkärin puhelua varten. Eli itsellä kaksi siirtoa, joista molemmissa keskenmeno. Alkiot olivat priimaa, eli joku muu vika. Millä lääkekomboilla olette onnistuneet? Itsellä oli progynova ja terolut, milemmat 2+1 tablettia.
Mulle tehty luonnonkiertoon siirrot. Tukena lugesteron (terolut ei toiminut mulla) ja gonapeptyl.
Eroa muihin siirtoihin kohdallani oli pellavansiemen öljyn lisäys ruokavalioon sekä gonapeptylin piikitys illalla. En kyllä tiedä oliko noilla mitään vaikutusta sit.. Meillä kanssa alkiot priimaa aina, mut ei koskaan aiemmin edes koittaneet kiinnittyä.
 
@vipe1986 toivotaan että käännös onnistuu. Jos ei, niin sektio on hyvä ja turvallinen vaihtoehto. Esikoisen kanssa jouduin kiireelliseen sektioon ja kaikki meni tosi hyvin, toivuin nopeasti. Ultraäänellä laskettu kokoarvio voi tosiaan heittää jonkun verran, mulle ennustettiin melkein puolisen kiloa isompaa vauvaa alle viikko ennen syntymää.

@gemmy hyvä että käynti rauhoitti mieltä ja kaikki on hyvin! Ja hieno maha sulla! :) Mulla vasta parisen viikkoa sitten pullahti maha sillä tavoin että vieraskin tajuaa mistä on kyse, eikä pelkästä ylipainosta (tutut ehkä näki sen jo aiemmin).

@love- oi, kohta on jännät hetket käsillä! :love: Pidä meidät ajan tasalla sikäli kuin vain pystyt.

@Ramiina mulla menee sf-käyrä yläkäyrän yläpuolella, vaikka ultrassa on ihan viikkoja vastaavan kokoinen kyytiläinen. Mulla se tosin johtuu siitä, että on ylipainoa, joten ylimääräiset vatsanpeitteet lisää sf-mittaa.

@shelterme olipa ihana tieto, onnittelut! :love: Voin kuvitella miten helpottuneet fiilikset sulla on.

@kirsillevauva mulla on tämän raskauden siirto tehty ovulaation induktioon (eli munarakkulan kehittymistä seurattiin, vähän tuettiin lääkkeillä ja ovulaatio laukaistiin hcg-pistoksella), näin ollen oli ainoastaan Terolut. Annosta en millään muista juuri nyt, mutta veikkaan että oli 20+10 mg. Lisäksi heti siirron jälkeen asperiini 100 mg jota edelleen syön, mutta mulla sen aloitus liittyy raskausmyrkytyksen ehkäisyyn. Kun mulla noin vuosi sitten todettiin varhaisultrassa viikolla 7+0 keskeytynyt keskenmeno (koko vastasi 5+6), mun lääkäri sanoi että noin varhainen keskenmeno yleensä johtuu alkiosta. Vaikka olisi mikroskoopissa tosi hyvännäköinen 5-päiväinen blasto, kromosomeista ei voi sanoa mitään (vain alkiodiagnostiikalla voi) ja esim. juuri kromosomivika voi sen kehityksen pysäyttää. Tästä huolimatta on toki hyvä ottaa käyttöön ne kaikki keinot joilla kohdun olosuhteet tehdä parhaaksi mahdolliseksi.

33+0
 
Täällä näyttää olevan monia jo suht loppusuoralla, mahtavaa. Itsellä alkumetrit menossa, nyt rv 5+0. Nyt varattu varhaisultra 27.6. Mites muut on varailleet ekaa neuvola-aikaa? Pää on niin tyhjä etten muista miten menettelin esikon kanssa. En tiedä uskaltaako vielä varata, jos varhaisultrassa saakin ikäviä uutisia. Toisaalta meillä neuvolassa saa aina huonosti aikoja niin mitä aiemmin varaisi niin sen parempi. Nyt tulee pohdintaa, joka toivottavasti ei loukkaa ketään (ehkä ei täällä palstalla kun kaikki on raskaana). Tuntuu niin uskomattomalta, että tämäkin hoito onnistui heti. Saimme siis esikon ekasta ivf tuoresiirrosta ja nyt onnistui tämä pikkukakkosen eka pas. Tämä vaan tuntuu niin uskomattomalta, että pelkään kahta kauheammin jonkin menevän pieleen. Mun kroppa ilmeisemmin toimii, meillä on siis ongelmana siittiöt. En kuuna päivänä osannut toivoa saati odottaa tämän onnistumista. Olin fiiliksillä, että toista pitää tahkota pitkään kun kerran eka hoito onnistui heti. Nostan kyllä hattua ja myötätunto on kaikkien niiden parien/yksin yrittävien puolella, jotka käyvät monia hoitoja läpi. En tiedä miten itse oikein sellaisesta selviäisin. Piina-ajat on ollu mulle henkisesti niin rankkoja. No nyt ollaan onnellisia ja toivotaan, että se pikkunyytti saadaan sieltä syliin asti.

Mulla vaivaa kauhea närästys. Viimeksi se ei ollut mitään tähän verrattavissa. Jouduin jopa päivystyksessä käymään kipujeni kanssa. Kyllä nämä raskaudet ainakin alun perusteella eroavat paljonkin. Nyt jännittää miten tulee käymään raskausdiabeteksen kanssa, se kun uusii herkästi.
 

Yhteistyössä